Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne mar 27, 2005 5:38 pm

Demo je napisal/-a:Non-turbo avto je treba bolj pritiskat? Če recimo bolj pritisneš turbinca al pa non-turbo potem se mi zdi nekako logično večja poraba pri turbincu ker se tud turbina odpre pri določenih obratih če deluje na izpušne pline, le ti so pa dovolj močni da zaženejo odprtino šele pri višjih obratih.


Se enkrat: Turbina izkorisca energijo izpusnih plinov, ki gre sicer v nic, in tako POVECA izkoristek in ZMANJSA porabo ;) Seveda je pa avto s turbino toliko vecji uzitek tiscat, da ga potem tudi STALNO tiscis in od tu morebitna vecja poraba :mrgreen: Pri enakem hitrostnem povprecju pa turbinec seveda pokuri precej manj, kot atmosferski motor 8)
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne mar 27, 2005 5:50 pm

Zakaj BMW ne izdeluje turbo bencinskih motorjev? Odgovor je preprost. Se brez turbine le malo ljudi obvlada zadnji pogon -zakaj mislite, da vgrajujejo vsa tista mogoca in nemogoca elektronska pomagala, ki cepce bolj-ali-manj-uspesno pomagajo obdrzat na cesti? :roll: Turbina se za drifting ni uporabna, ce ima prevec izrazito turbo luknjo -ce je nima, je pa ziv dolgcas :? Turbina je idealna prav za sprednji pogon, kar je nenazadnje ugotovil tudi tisti moj prijatelj, ki je oni dan s supercharged Cobro podrl pol plecnikovega Tromostovja :bonk In taksnih poznam kar nekaj, ceprav je omenjeni v atraktivnosti izvedbe nedvomno absolutni zmagovalec... :mrgreen:
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker Ne mar 27, 2005 6:11 pm

_Jerry_ hvala za razlago sam še neki mi zanima, a potem recimo 2.0 FSI pa 2.0 T FSI kjer je razlike za 50 KM, pri enakoem navijanju enako porabita ali 200KM motor celo manj kot 150KM?

Drgač pa logično bi res bilo kar se tiče tvoje razlage glede non-turbotov in bmw-ja.
Če je ravno, ni zabavno.
 
Uporabniški avatar
Mick Jerry
Uporabnik
 
Prispevkov: 1259
Pridružen: So jan 08, 2005 8:41 pm
Kraj: okolica Lj.

Napisal/-a Mick Jerry Ne mar 27, 2005 6:49 pm

Jerry ne morem se s tabo čist strinjat. Pri turbinah se porabi tudi malo moči motorja za poganjanje turbine, ker turbina ovira pretok plinov in tako v izpuhu nastaja povratni tlak. Ampak se ta izgubljena moč potem tako ali tako kompenzira zarad prirastka, ki ga da turbina.

Audi je šel na NA v seriji RS4 zarad promocije FSI in mogoče zarad dokazovanja BMW-ju da tud oni znajo narest viskozmogljiv NA motor. Je pa nil prejšni RS pravi turbač- celo biturbo je bil. Ahhh, sanje. In obstajal je samo v Avant izvedbi....
Slika
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne mar 27, 2005 9:54 pm

Mick Jerry je napisal/-a:Jerry ne morem se s tabo čist strinjat. Pri turbinah se porabi tudi malo moči motorja za poganjanje turbine, ker turbina ovira pretok plinov in tako v izpuhu nastaja povratni tlak. Ampak se ta izgubljena moč potem tako ali tako kompenzira zarad prirastka, ki ga da turbina.


Si si ze sam odgovoril. Seveda je turbina najbolje izkoriscena pri ostrih pospesevanjih in visokih vrtljajih. Da pa deluje tudi pri nizkih in da je njena vloga tudi takrat zelo pozitivna, prica prirastek navora v obmocju nizkih vrtljajev. Turbo bencinarja je uzitek vozit tudi v nizkih obratih, saj je tam neprimerljivo bolj prozen kot atmosferski motor... ;)
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne mar 27, 2005 9:58 pm

Demo je napisal/-a:_Jerry_ hvala za razlago sam še neki mi zanima, a potem recimo 2.0 FSI pa 2.0 T FSI kjer je razlike za 50 KM, pri enakoem navijanju enako porabita ali 200KM motor celo manj kot 150KM?


Ja. Za enak pospesek porabi turbo motor manj goriva kot atmosferski motor.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Po mar 28, 2005 12:00 pm

_Jerry_ je napisal/-a:
Mick Jerry je napisal/-a:Jerry ne morem se s tabo čist strinjat. Pri turbinah se porabi tudi malo moči motorja za poganjanje turbine, ker turbina ovira pretok plinov in tako v izpuhu nastaja povratni tlak. Ampak se ta izgubljena moč potem tako ali tako kompenzira zarad prirastka, ki ga da turbina.


Si si ze sam odgovoril. Seveda je turbina najbolje izkoriscena pri ostrih pospesevanjih in visokih vrtljajih. Da pa deluje tudi pri nizkih in da je njena vloga tudi takrat zelo pozitivna, prica prirastek navora v obmocju nizkih vrtljajev. Turbo bencinarja je uzitek vozit tudi v nizkih obratih, saj je tam neprimerljivo bolj prozen kot atmosferski motor... ;)


No Jerry...zdaj si pa ga malo pobiksal, res se ti to zgodi zelo redko...a prav zato pade v oči :mrgreen:

Kot si že sam povedal, ali ima turbina luknjo =I in brco, ali pa je živ dolgčas Slika
Torej, idealne turbine skoraj ni...če je velika, potem ima turbo luknjo, potem ko ta mine, pa sledi pripadajoča brca v hrbet Slika, zaradi katere gre glava tako Slika , voznik pa se zasači med vožnjo Slika v pootročenih napadih smeha Slika, ki trajajo včasih še 2 dni po takšni vožnji :oops: Takšna turbina neverjetno dvigne zmogljivosti v višjih srednjih vrtljajih, ne v najvišjih in ne v nizkih, tam od 3-6 bi lahko rekel, pa ne bi mnogo zgrešil, žal je do kakih 3000 ponavadi avto zaspan kot le kaj Slika ali še bolje rečeno skoraj mrtev Slika, tako da o kakšnem navoru in prožnosti tukaj ne moremo govoriti.Slika
Če pa je turbina majhna, pa se zlahka zavrtu že v nizkih obratih :tomidelej: ampak tukaj ni turbo luknje, ni brce v hrbet, kot si že rekel živ dolgčasSlika...primer so VAG motorji, ki so v originalu anemični in podobni bolj atmosferskim motorjem kot pa turbašem, zato so sicer bolj prijazni, saj že od prostega teka ponujajo obilo navora, vendar pa v srednjih in višjih obratih ni tiste opevane brce, le počasno izgubljanje volje do vrtenja...can't have it all torej, ali veliko moč v višjih vrtljajih ali pa navor v nizkih, kar se tiče turbin...Slika

Kar se tiče porabe, bi pa rad dodal nekaj...
Pri istem motorju recimo Audi 1.8 in 1.8T, je turbaš v normalni ali malenkost hitrejši vožnji varčnejši, v kolikor pa res tiščiš, pa defnitivno požene več goriva skozi izpuhe kot NA motor, je pa res da tudi neprimerljivo bolj leti.
Je pa zanimiva primerjava, med primerljivima NA in turbo motorjem, ki sta primerljiva ne po motorju, pač pa po moči oziroma zmogljivostih. Kako je pa tukaj s porabo...
Pred kakim tednom sem se zelo začudil, ko sem prebral test novega 330i. Zopet so bavarci naredili "sahnestuck" med motorju z novim 3 litrašem.
Poglejmo zakaj in naredimo eno primerjavo...
Impreza WRX STi...tipičen grob turbaš, z izrazito old-school karakteristiko turbine...nič,nič,nič...BUUUUM...
BMW 330i...vrstni šestak, z svilnatim tekom in prav takim razvijanjem moči...
Poglejmo kako zelo sta si podobna ta popolnoma različna motorja...eden črpa tistih cca. 260konjev iz prostornine drugi iz turbine.
BMW : 258KM, 300Nm navora, 0-100 = 6,1s, 0-200 = 24,7s, 250kmh
Impreza : 265KM, 343Nm, 0-100 = 5,9s, 0-200 = 25,8s. 244kmh
Gole številke, ki nikomur ne povedo veliko, povedo pa da sta motorja po zmogljivostih zelo zelo primerljiva. Na štartu ima Impreza malo prednosti, kanček več moči in navora, ter odlična trakcija zaradi AWD. do 200 pa jo BMW že ulovi in prehiti, najverjetneje zaradi aerodinamike in manjših izgub, isto velja za končno. Ampak bistvo je da sta avta zelo zelo blizu po zmogljivostih. Kljub temu da sta po namenu POPOLNOMA različna...
Potem pa pride poanta te zgodbe...poraba...pri kot že rečeno zelo zelo podobnih performansah
BMW : minimalna povp.poraba 8,1, maksimalna p.p 14 in povprečje na testu 11,4l/100km
Impreza : minimalna povp. poraba, 10,1, maksimalna p.p 25,8 :shock: in povprečje na testu 16,2l/100km...
Ja, v tem primeru po moči primerljiv TIPIČNI turbaš požre dosti več od atmosferca...sicer da ne bo pomote, bi lahko tukaj znamke izbrisal, da ne bo kdo začel kregarije na račun znamk...Sta pa oba avtomobila mojstrovine svoje sorte in sta se mi zdela kot taka odličen primer za to primerjavo, saj sta res podobno zmogljiva, en tipičen turbaš in drugi mehki NA motor...no tukaj je tako, mogoče je pa kje kako drugače...

Še nekaj...jaz sem tukaj mislil da ga je Jerry pobiksal LE in SAMO glede turbin in navora pri nizkih ter moči pri visokih obratih, NE pa pri porabi, s tistim delom se pretežno strinjam...samo prvi del je pobiksan torej ;)
Zadnjič spremenil Slide, dne To mar 29, 2005 9:31 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
salesky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1561
Pridružen: Sr sep 10, 2003 8:41 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a salesky Po mar 28, 2005 12:14 pm

Ja ampak je že razlika v 1000ccm.(WRX - 2.0, BMW330 - 3.0) Impreza se more dost bl naprezat kot pa BMW posledično tudi več pije.

LP
The MAN
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Po mar 28, 2005 12:18 pm

salesky je napisal/-a:Ja ampak je že razlika v 1000ccm.(WRX - 2.0, BMW330 - 3.0) Impreza se more dost bl naprezat kot pa BMW posledično tudi več pije.

LP


A si ti prebral kaj sem jaz napisal...da eden MOČ KI JE PODOBNA, tako kot zmogljivosti črpa iz turbine, drugi pa iz prostornine, po moči sta primerljiva, to da ima en litrsko moč večjo pomeni da je bolj navit, ne pa da se mora bolj naprezat...men se zdi da se 260 konjev enako napreza da premakne približno enako maso, se ti ne zdi? ;)
Ravno zato sem napisal primerjavo, med dvema podobno zmogljivima avtomobiloma in ne med 1.8 z 125 konji in 1.8T z recimo 180konji, katerih motorja sta v osnovi enaka...tukaj sem šel ravno na primerjavo enake zmogljivosti vs. poraba
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
salesky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1561
Pridružen: Sr sep 10, 2003 8:41 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a salesky Po mar 28, 2005 12:28 pm

Jao ne se jezit. Nism dobro prebral tvojega posta. Se posipam.

Glede karakteristik pa je na najdi.si/avtomobili taka

Impreza

0-100 5,5s
Navor: 394 Nm pri 4400/min
Poraba (zunaj) 8,5 l/100km
Poraba (mestna) 11,1 l/100km

330i

0-100 6,3s
Navor: 300 Nm pri 2500/min
Poraba (zunaj) 6,4 l/100km
Poraba (mestna) 12,7 l/100km
The MAN
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Po mar 28, 2005 12:30 pm

Ni panike, se nisem jezil...samo burno odreagiral in razložil :lol:
Podatki so pa napačni, Impreza STi ima 343Nm navora, poraba pa ni tovarniška ampak je povzeta iz testov, ravno tako izmerjeni pospeški obeh avtomobilov. test je bil opravljen pa s strani iste revije in v približno enakih pogojih ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
{Grega}
Novinec
 
Prispevkov: 228
Pridružen: So nov 06, 2004 8:49 pm

Napisal/-a {Grega} Po mar 28, 2005 12:34 pm

Slide je napisal/-a:Je pa zanimiva primerjava, med primerljivima NA in turbo motorjem, ki sta primerljiva ne po motorju, pač pa po moči oziroma zmogljivostih. Kako je pa tukaj s porabo...


Prava primerjava je po moje s turbino ali brez pri istem motorju.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Po mar 28, 2005 12:37 pm

{Grega} je napisal/-a:
Slide je napisal/-a:Je pa zanimiva primerjava, med primerljivima NA in turbo motorjem, ki sta primerljiva ne po motorju, pač pa po moči oziroma zmogljivostih. Kako je pa tukaj s porabo...


Prava primerjava je po moje s turbino ali brez pri istem motorju.


To že, sigurno da ;)...ampak potem pridemo do problema ki ga je omenil salesky...ko se NA avto mora bolj naprezat itn itn itn...tukaj pa lahko vidimo stvar z druge plati, ni bil namen odkrivat znanosti in podirat teorij, samo pogledat še to, kako se obnašata podobno zmogljiva avta, eden s turbino in drugi brez...ob enakem naprezanju...samo to in nič drugega ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Po mar 28, 2005 2:12 pm

andrej777 je napisal/-a:BMW je z turbinami tut že zdavnaj začel. 2002 turbo je bil prvi serijski avto z turbino na svetu!! Zakaj turbin niso vgrajevali v naslednje modele vejo samo oni al pa še oni ne.


Ta avto je bil rojen pod nesrečno zvezdo. O njem se je debatiralo tudi v nemškem parlamentu enkrat. Namreč kmalu za tem ko je avto prišel ven je prišlo do naftne krize, avto je pa kuril benz da je blo veselje.

Tukaj je še prispevek enega naših forumašev na BMW forumu o tem avtu:

http://www.bmwslo.com/podatki/E20/E20_intro.asp
Slika
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Po mar 28, 2005 8:40 pm

andrej777 je napisal/-a:BMW je z turbinami tut že zdavnaj začel. 2002 turbo je bil prvi serijski avto z turbino na svetu!! Zakaj turbin niso vgrajevali v naslednje modele vejo samo oni al pa še oni ne.

Bil je še 745i, ki je imel ravno tako turbino, tako da ni bil 2002 "samo edini" ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ To mar 29, 2005 1:21 pm

Dr. Slide, ce me bos vedno tako uspesno nadomescal, bom sel kmalu v (se mi zdi, da kar zasluzeno) penzijo :mrgreen:

Mislil sem ze prav, res pa je, da sem precej nerodno povedal 8)

Jasno, da turbina potrebuje nekaj obratov motorja, da sploh "zagrabi". In jasno je tudi, da je uporabna predvsem pri pospesevanju, medtem ko je potem, ko so enkrat maksimalni obrati dosezeni, njen izkoristek najslabsi. Mislil sem torej RELATIVNO visoke in RELATIVNO nizke vrtljaje ;) Prav dobro se se spomnim svojih turbo SAABov, ki so imeli resnici na ljubo zelo obcutljive menjalnike (menjalniki so "ahilova peta" pri tej firmi ze odkar so iz 2 taktnih motorjev "preklopili" na 4 takte :oops: ) in prestavljanje ni bil prav noben uzitek :? Zato si enostavno "izpustil" kaksno prestavo in pocakal, da turbina zagrabi -obcutek je bil seveda fenomenalen :___o Najlepse je zadeva potegnila ravno nekje med 2 in 4.000 obrati -tam je bila veselica =I In proti kaksnem BMWju ali Hondi (ki "primeta" sele pri 4.000 RPM) so to bili NIZKI obrati, saj razumes, kaj hocem povedat... :con

Ojoj, kako pogresam turbine... bo treba kmalu spet kako nabavit :wiihuu
 
Uporabniški avatar
Mick Jerry
Uporabnik
 
Prispevkov: 1259
Pridružen: So jan 08, 2005 8:41 pm
Kraj: okolica Lj.

Napisal/-a Mick Jerry Sr mar 30, 2005 9:04 pm

No tudi TT z 225 KM je precej sunil(pozabite 180 konjske, tisto je žalost vseh žalosti, popolnoma zgrešen nakup). Pri 2200 ko se je turbina malo bolj resno zavrtela je bilo veselje. Iz ovinka je kljub 4x4 drsel. Ah da, hardi pri Idriji oz. Godoviču niso samo za navadno vožnjo... :twisted: :twisted: :twisted:
Slika
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst Sr mar 30, 2005 9:31 pm

_Jerry_ je napisal/-a:Zakaj BMW ne izdeluje turbo bencinskih motorjev? Odgovor je preprost. Se brez turbine le malo ljudi obvlada zadnji pogon -zakaj mislite, da vgrajujejo vsa tista mogoca in nemogoca elektronska pomagala, ki cepce bolj-ali-manj-uspesno pomagajo obdrzat na cesti? :roll: Turbina se za drifting ni uporabna, ce ima prevec izrazito turbo luknjo -ce je nima, je pa ziv dolgcas :? Turbina je idealna prav za sprednji pogon, kar je nenazadnje ugotovil tudi tisti moj prijatelj, ki je oni dan s supercharged Cobro podrl pol plecnikovega Tromostovja :bonk In taksnih poznam kar nekaj, ceprav je omenjeni v atraktivnosti izvedbe nedvomno absolutni zmagovalec... :mrgreen:


Damn, i hate stupid people :) Zarad takih, ki ne znajo vozit smo pol na slabšem tisti, ki hočmo kakšnega bolj hardcore turbača :)

Sicer pa za driftanje je turbina čist vredu. Sploh na stezi ni problemov, ker tam imaš avto itak vedno v powerbandu. Pa tudi na cesti je kul. Zaradi sunkovitega prirastka navora se kolesa veliko lažje zavrtijo v prazno. Res pa potrebuje turbač malo drugačno tehniko. Čim več vrtenja v prazno, da ne zgubiš obratov :twisted:

tvojga prjatla pa enkrat kresni okol kepe namesto mene :twisted: Da gre tak avto razbit. Jaz bi cobro parkiral doma v dnevni pa cel dan sedu not, ne pa da se grem zaletavat v betonske stebre z njo :twisted:
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov