Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
krt206
Uporabnik
 
Prispevkov: 889
Pridružen: Ne mar 06, 2005 12:10 pm
Kraj: Kjer sem

Napisal/-a krt206 To sep 06, 2005 12:27 am

Voith je napisal/-a:bencin se da prihrant tko da mas podnev ugasnene luci


Joj kok to sovražm, tistga pol deci, da je pol tok več nesreč, sej se najde velik pacientov, ki jih pol še proti oz. čez noč ne prižgejo. Pa tut podnev so dejansko luči dobra stvar, ker se avto lepo opazi v ogledalu, ko se vključuješ na cesto (posebej ko je oblačno je kriza) in pa tudi pri kakšnem prehitevanju je že prišlo do nesreče, ker je en pač avto kupu zato, da bo vsak tolar pol šparu, uglavnem zdejle sm :x
Slika
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith To sep 06, 2005 12:36 am

ce si slep ti nobena luc nebo pomagala. luci kurjo tist deci, desetkrat po deci je pa litr kar nanese 1 ojro, 100x ponovlljen tak vzorec pa nanese ze 100 ojro, pol pa racuni.

ne recem da luci skodijo, sam je velik drzav k jih ne predpisujejo, pa majo se vseen mn prometnih nesrec.

problem nesrec ni ne v luceh, ne v preniskih kaznih. za zamislt se je, kje je pol problem ne?

mogoce je pa kljuc vseh teh tragedij tut en malo v tem custvu ki ga izrazas skozi tole:
krt206 je napisal/-a: uglavnem zdejle sm :x


mislm sj nevem, sam se vseen zdele k si :x raj ne it v avto.

btw:

kolk alternator zre energije, bi vm blo tut zanimiv pomoje ce bi mel priloznost vidt.
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec To sep 06, 2005 9:50 am

moje mnenje glede pržganih luči- lansklet na hrt so mel vsi pržgane, in jst grem na ravnini prehitevat- pol pa sam bremza- sm modela spregledu
ni blo krize, sam nč mi ni blo jasn- kako je to mogoče
mel je ugasnjene luči, , ko sm šel prehitevat, nism vidu luči, in tko sm predvidevu da vozi v isto smer kot jst
pa nism slep ;)
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss To sep 06, 2005 1:12 pm

kljukec je napisal/-a:moje mnenje glede pržganih luči- lansklet na hrt so mel vsi pržgane, in jst grem na ravnini prehitevat- pol pa sam bremza- sm modela spregledu
ni blo krize, sam nč mi ni blo jasn- kako je to mogoče
mel je ugasnjene luči, , ko sm šel prehitevat, nism vidu luči, in tko sm predvidevu da vozi v isto smer kot jst
pa nism slep ;)


saj pol ti je pa ta model itak priredil cel lightshow obogaten z zvočno spremljavo :)

Nazaj k porabi in pripombi, da prižgane luči porabljajo gorivo. Nisem prepričan zato ne bom trdil "za prmej" samo alternator polni akumulator enako, če so luči prižgane ali pa če niso. Se pravi, da motor porablja za poganjanje alternatorja enako moči ne glede koliko porabnikov je prižgano. Tudi ko je akumulator poln alternator še vedno opravlja enako funkcio in se ne izklaplja tako, da odvzema motorju enako moči se pravi, da ni razlike med prižganimi lučmi in ugasnjenimi.

So se pa res pred časom pojavljale neki strašno čudni izračuni - luči porabijo cca 200W kar znese recimo slabe 0,3KM in recimo pri avtu s 60KM je to 0,5% izgube in po neki redneck logiki naj bi bilo toliko tudi višja poraba. :? Ne vem no sam tale izračun je skregan z vsako logiko, pa tudi če bi držal to pomeni pri porabi 10l/100km zgolj pol deci višjo porabo ali pa drugače povedano pri nekem povprečnem tanku (50l) tam nekje 2,5 deci oz 60sit na tank kar pa vseeno ni nek prihranek.
 
Uporabniški avatar
Miholl
Uporabnik
 
Prispevkov: 862
Pridružen: Pe okt 01, 2004 4:32 pm
Kraj: Long Melford, Suffolk, England

Napisal/-a Miholl To sep 06, 2005 1:15 pm

to da maš luči prižgane smo že par mescov nazaj ugotovili da nič ne prišparaš na benzu,samo žarnice...
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith To sep 06, 2005 2:02 pm

BBoss je napisal/-a:Nazaj k porabi in pripombi, da prižgane luči porabljajo gorivo. Nisem prepričan zato ne bom trdil "za prmej" samo alternator polni akumulator enako, če so luči prižgane ali pa če niso. Se pravi, da motor porablja za poganjanje alternatorja enako moči ne glede koliko porabnikov je prižgano. Tudi ko je akumulator poln alternator še vedno opravlja enako funkcio in se ne izklaplja tako, da odvzema motorju enako moči se pravi, da ni razlike med prižganimi lučmi in ugasnjenimi.


nop tole pa nebo drzal. alternator daje in jemlje tok po potrebi, v tem se razlikuje od dinama, katerega delovanje opisujes.

zadnic mi je crknu regler na alternatorju in ko sm ga zamenu sm zadevo nesu do enga majstra da preveri ce deluje ok, da se nebom zajebavu za brezveze pol pa ugotovu da se zmer ne dela.

no in tip ma en velik elektro motor, in vpetje za alternator, in pol to poveze in zazene motor. dokler alternator ni vzgan, se lepo vrti pod polnimi obrati prblizn tko lahkotno kot ga vrtis z roko ko je zunej, ko pa je alternator uzgal in meru amperazo in voltazo, je alternator zbremzu obrate elektromotorja saj za polovico ce ne vec.
prou nism mogu verjet da rabi tok energije za dajanje elektrike. pa elektromotor ki je to poganju sploh ni biu mejhn, biu je prblizn tak kot so ponavad na cirkularjih.

zdj pa ce alternator rabi tok moci da daje elektriko, ta moc od nekje more pridt, in tko kot klima zre bencin, ga zre tut alternator, in to niti ne tok zanemarljivo mal kot se vm nekaterim zdi.
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec To sep 06, 2005 2:21 pm

BBoss je napisal/-a:
kljukec je napisal/-a:moje mnenje glede pržganih luči- lansklet na hrt so mel vsi pržgane, in jst grem na ravnini prehitevat- pol pa sam bremza- sm modela spregledu
ni blo krize, sam nč mi ni blo jasn- kako je to mogoče
mel je ugasnjene luči, , ko sm šel prehitevat, nism vidu luči, in tko sm predvidevu da vozi v isto smer kot jst
pa nism slep ;)


saj pol ti je pa ta model itak priredil cel lightshow obogaten z zvočno spremljavo :)

Nazaj k porabi in pripombi, da prižgane luči porabljajo gorivo. Nisem prepričan zato ne bom trdil "za prmej" samo alternator polni akumulator enako, če so luči prižgane ali pa če niso. Se pravi, da motor porablja za poganjanje alternatorja enako moči ne glede koliko porabnikov je prižgano. Tudi ko je akumulator poln alternator še vedno opravlja enako funkcio in se ne izklaplja tako, da odvzema motorju enako moči se pravi, da ni razlike med prižganimi lučmi in ugasnjenimi.

So se pa res pred časom pojavljale neki strašno čudni izračuni - luči porabijo cca 200W kar znese recimo slabe 0,3KM in recimo pri avtu s 60KM je to 0,5% izgube in po neki redneck logiki naj bi bilo toliko tudi višja poraba. :? Ne vem no sam tale izračun je skregan z vsako logiko, pa tudi če bi držal to pomeni pri porabi 10l/100km zgolj pol deci višjo porabo ali pa drugače povedano pri nekem povprečnem tanku (50l) tam nekje 2,5 deci oz 60sit na tank kar pa vseeno ni nek prihranek.

ni mi blendu al pa trobu k je blo še ful placa- sam me je pa presenetla navajenost na luči
men v navodilih za avto piše, da ob prižgani klimi, igačkanju z šipami in ostalo elektroniko avto lahko porabi 5% več
tko da luči niso nevem kakšen porabnik- kar se tiče ugasnjenih luči
recimo da pršparaš 30 sit na 100km- na 1000 km je to 300 sit kazen zarad ugasnjenih luči je pa ???- ene 15k more bit- pomeni da te policaji ne smejo ustavt 5000km da se ti sploh splača
lp
 
danny
Novinec
 
Prispevkov: 376
Pridružen: Če nov 28, 2002 7:34 pm

Napisal/-a danny To sep 06, 2005 5:17 pm

Lepa debata... ni kej...

Meni se najbolj gre za razliko mestna vožnja-relacija, zato ker je 3 litre razlike. Ne pa da lovimo vsak deci. :) No vem deci na deci pa je liter... Pa ga je polna rit, če smo pri alkoholu...
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec To sep 06, 2005 5:58 pm

danny je napisal/-a:Lepa debata... ni kej...

Meni se najbolj gre za razliko mestna vožnja-relacija, zato ker je 3 litre razlike. Ne pa da lovimo vsak deci. :) No vem deci na deci pa je liter... Pa ga je polna rit, če smo pri alkoholu...

to maš dve varianti
al v mestu vozš popolnoma napačno na relacijah pa lepo
al pa v mestu normalno pa noro na relacijah ;)
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Sr sep 07, 2005 3:54 am

dila gas in boli te falus. to je najboljsa resitev, v vseh korakih zivljenja. imho.
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Sr sep 07, 2005 7:30 am

Tomaz40 je napisal/-a:Kljukec&Nixxon: Moja cenjena mater je prfoks fizike in ker me je zanimalo kdo izmed vaju je imel prav sem jo vprašal o sili lepenja in sili trenja. Sila trenja je kadarkoli se telo premika. Če se premika avto na kolesih med cestiščem in gumami deluje sila trenja. Sila lepenja pa bi delovala med cestiščem in gumo takrat, ko bi bila guma blokirana (torej se avto ne more premaknit z mesta), nekdo pa bi ga zadaj porival.

Torej Nixxon se je zmotil, ker sila lepenja deluje samo na mirujoče telo, sila trenja pa na premikajoče se in sicer tako na telo ki se vleče po tleh kot tudi na telo ki se pelje po tleh.

PS. Sam nimam pojma o fiziki (sam sem sprobal samo gravitacijo ene parkat :lol: ) tko da se ne delam pametnega samo popravljam napačne informacije. Še enkat: O fiziki nimam pojma, ker sem jo imel samo v osnovni šoli.


Tukaj je debata ki sem jo odprl ker nisem mogu verjet da učiteljica fizike tako misli (prof. Šolinc bi mel veselje :D ): http://forum.bmwslo.com/viewtopic.php?t=10637

Stvar je taka, da dejansko je sila trenja, ki pa nastane zaradi deformacij gume ko se le-ta usede na cesto. Drugače pa, če bi to zanemarili in bi bila cesta ter guma toga, dejansko deluje sila lepenja.

PS: Pokaži to mami, me zanima če misli isto pod temi pogoji..
Slika
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Sr sep 07, 2005 11:22 am

Voith je napisal/-a:
BBoss je napisal/-a:Nazaj k porabi in pripombi, da prižgane luči porabljajo gorivo. Nisem prepričan zato ne bom trdil "za prmej" samo alternator polni akumulator enako, če so luči prižgane ali pa če niso. Se pravi, da motor porablja za poganjanje alternatorja enako moči ne glede koliko porabnikov je prižgano. Tudi ko je akumulator poln alternator še vedno opravlja enako funkcio in se ne izklaplja tako, da odvzema motorju enako moči se pravi, da ni razlike med prižganimi lučmi in ugasnjenimi.


nop tole pa nebo drzal. alternator daje in jemlje tok po potrebi, v tem se razlikuje od dinama, katerega delovanje opisujes.

zadnic mi je crknu regler na alternatorju in ko sm ga zamenu sm zadevo nesu do enga majstra da preveri ce deluje ok, da se nebom zajebavu za brezveze pol pa ugotovu da se zmer ne dela.

no in tip ma en velik elektro motor, in vpetje za alternator, in pol to poveze in zazene motor. dokler alternator ni vzgan, se lepo vrti pod polnimi obrati prblizn tko lahkotno kot ga vrtis z roko ko je zunej, ko pa je alternator uzgal in meru amperazo in voltazo, je alternator zbremzu obrate elektromotorja saj za polovico ce ne vec.
prou nism mogu verjet da rabi tok energije za dajanje elektrike. pa elektromotor ki je to poganju sploh ni biu mejhn, biu je prblizn tak kot so ponavad na cirkularjih.

zdj pa ce alternator rabi tok moci da daje elektriko, ta moc od nekje more pridt, in tko kot klima zre bencin, ga zre tut alternator, in to niti ne tok zanemarljivo mal kot se vm nekaterim zdi.


Sicer se ne spoznam preveč na elektriko, še manj pa na avtoelektriko samo kot je meni znan princip alternatorja in reglerja je zadeva taka, da v bistvu regler oz. regulator skrbi, da neglede na kakšnih vrtljajih se vrti alternator regler skrbi, da oddaja približno enako napetost (tam nekje 14 voltov). Se pravi, da se viški spreminjajo v toplotno energijo in zato se regler tudi greje.

Na ta dejstva predvidevam, da alternator deluje vedno z enakim uporom na motor ne glede koliko porabnikov je prižganih. Je pa možno, da se uravnava glede na porabo tudi moč elektromagnetov v alternatorju, ki povečujejo "upiranje" alternatorja do vrtenja in s tem večjo porabo goriva, če je potreba po elektriki večja in v tem primeru Voith imaš prav.

Zato pls, znalci elektrike in elektronike na pomoč, ker zdaj k sem začel razmišljati o tem me zadeva že počasi rahlo nervira ker ne vem če o tem sploh prav razmišljam
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec Sr sep 07, 2005 11:56 am

jao bože kakšna debata je nastala
sm prebral skor use na bmw forumu
torej:
trenja v idealnih pogojih nebi bilo
lepenja pa sploh ne ker ni statično telo
torej imamo trenje, zaradi deformacije gume, le to pa ni veliko- če ni veliko trenja zakaj se tako poveča poraba pri širših gumah?
to je torej kotalno trenje oz. kotalni upor
lp
 
Uporabniški avatar
AuDi_
Novinec
 
Prispevkov: 323
Pridružen: To sep 06, 2005 3:35 pm
Kraj: Novo mesto /Mb

Napisal/-a AuDi_ Sr sep 07, 2005 5:18 pm

Jaz sem nikje bral da treba menta v višjo prestavo za varčno vožnjo pri bencinskih motorjih pri 2500 obrtih pri dizel motorjih pa pri 2000 obratih.
 
Symon
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2737
Pridružen: Če apr 10, 2003 5:00 pm

Napisal/-a Symon Sr sep 07, 2005 5:38 pm

Fak kam je ta tema zatavala....
Evo primer: teranje do daska zelo blizi 10l. Potem pa varčevalna vožnja: šaltat na okoli 3000-4000 obratov (vožnja med 30-60% možnih obratov), po prehitevanju v tretji dam v peto, nobenega naglega pohojanja gasa (se pravi, da po nepotrebnem pohodš do konca)... pa 7 litrov.
To je 3 litre razlike. Kar pomeni, da z enim tankom naredim lahko čez 100km več.

AuDi: Če boš šaltal prekmalu in vozil z 1500 obrati na bencinarju nisi nič naredil. Ker se avto že matra, ker ima premalo navora. Pomoje je najbolje nekako od 2000-4000 (če je blokada pri cca 6500) obratov za normalno vožnjo. Pa pri 4000 obratov avto že kar solidno potegne, če je treba prehitevat. ;)
 
Uporabniški avatar
AuDi_
Novinec
 
Prispevkov: 323
Pridružen: To sep 06, 2005 3:35 pm
Kraj: Novo mesto /Mb

Napisal/-a AuDi_ Sr sep 07, 2005 6:09 pm

Symon: to je že res da se ni dobro vozt pri 1500 obratih. pač nikje sm prebral da naj se bi menjalo v višjo pri becinskih motorjih pri 2500 obratih. če je pa res al ne pa nevem. jz če premenam pri 2500 v višjo mi čist lepo pade na 2000 obratov in se lahko vozim 50km/h v 4 prestavi pri 2000 obratih, nič manj in če je potrebno pospešuje čisto normalno.
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec Sr sep 07, 2005 6:17 pm

glih don sm gledu po tv test mojga ajčka
mal so vozil po celju, pa do lj- po omejitvah nežno nogu- 4.4l :con
pol pa rečejo da je pravi šparovček- men ni jasn kolk lepo so ga mogl vozt- nenormalno
lp
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov