Mislim, da se avtomobilska industrija še nekaj časa ne rabi bati kitajske avtomobilske industrije. predvsem iz 3 razlogov:
1.) Kitajci niso perfekcionisti kot denimo Japonci, in zato ne bodo nikoli tako natančni in pikolovski, ker se pozna pri kvaliteti končnega produkta, ki v EU nekaj velja, saj denimo japonci bazirajo svoj marketing in strategijo ravno na dejstvu, da so njihovi avtomobili manj pokvarljivi od konkurence.
2.)Avto ni modrc ali spodnje hlače. Tudi za licenčno proizvodnjo rabiš ogromno tehniloških sredstev in znanja. Tovarna malih gopodinjskih aparatov je naročala dele iz Kitajske, pa so se vrnili v Slovenijo, ker je bilo od 10000 komadov mogoče 500 enake rdeče barve kot je bila zahtevana. Kopij se tu ne bom dotikal, ker se mi zdi, da avtomobila ni mogoče preporsto "skopirati"
3.) Tudi delovna sila ne bo v nedogled poceni. Tudi kitajčki razmišljajo:"Če delam več kot moj sosed iz Koreje, pa on vozi svoj avto, ima hišo, jaz pa se vozim z biciklom ter živim s familijo in živino, ter zaslužim komaj za preživetje, potem tu nekaj ne štima." To sedaj uspešno kroti njihova politična ureditev ampak kako dolgo še?
Glede ostalega pa tako. Pravi poznavalec bo izdelku oprostil določene hibe in se bo odločil zanj, le če je cenovno zanj sprejemljiv. Če nimaš pač nimaš, in si namesto Jaguarja kupiš pač Forda. Pa ne velja to samo za avtomobile, ampak za vse stvari , ki jih kupujemo.
Lp Pecho
