Debate, ki niso vezane na ostala področja...

Po snegu vozim lazje s/z

tezkim avtomobilom
55
56%
lahkim avtomobilom
43
44%
 
Skupaj glasov : 98
 
VET
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: To okt 05, 2004 1:03 am
Kraj: LJ

Napisal/-a VET Če jan 12, 2006 2:31 pm

Se vozm na zadnjem pogonu že 15 let .... in vem zakaj pride v snegu prav žakl cementa zadaj čeprav imam serijsko razporeditev teže 50 : 50 :D


Skull23 je napisal/-a:Kupte quattrota pa dejte mir :lol:
... pa še dva vitla zraven in greš pozim na mont everest :lol:
 
Uporabniški avatar
ejsim
Uporabnik
 
Prispevkov: 835
Pridružen: Sr jul 29, 2009 7:33 am

Re: Sneg in teža avtomobila

Napisal/-a ejsim To mar 19, 2013 7:57 am

Da ne odpiram nove teme, ker se moje vprašanej navezuje na sneg in avtomobil :)

To zimo sem oz nas je večina imela kar nekaj vožnje po snegu. Dostikrat po nespluženem snegu, tudi parkirišče recimo ni bilo spluženo, ko je bilo še pa još snega, itd. Starša živita v hriboviti vasi,.. Vozim 2 avtomobila, in sicer Volvo V40 1.9D, l.2003 - pnevmatike Vredestein Snowtrack3 185/65/15 (let.2012, cca 7mm profila) ter R. Kangoo Express 1.5 dCi, l. 2011 - pnevmatike Sava Eskimo S3 195/65/15 (let.2011, cca 6mm profila).

No...razlika med njima v snegu je ogromna.. In to v prid Kangoo-ju. S Kangoo-jem sem v snegu res užival. Včeraj npr sem bil eden redkih, ki je prilezel do hiše, kjer živita moja starša. Cesta ni bila popolnoma nič očiščena, snega pa spet precej. Pa pripeljem k staršem na dvorišče, kjer je kakih 20cm snega in gre tudi bp naprej, nazaj.. In to je bilo kar nekaj krat letos. Z V40-ko pa človek hitro začne "drseti". Sej prilezeš že, ampak je občutek precej drugačen.

Torej kaj je glavna prednost oz kaj je tisto, kar se priporoča za zimo?

- kratka prestavna razmerja ?
- visoka oddaljenost od tal ?
- ... ?

Vsaj med tema dvema avtomobiloma zgoraj je največ razlike ravno v prvih dveh točkah. Kangoo ima izjemno kratek menjalnik in pa zelo visoko oddaljenost od tal (18-19 cm če se ne motim vs 11-12 cm pri V40-ki).

Vprašanje sem postavil zato, ker letos planiram nakup drugega družinskega avtomobila in bi rad videl, da "pride kam" tudi pozimi oz da mi ni potrebno toliko misliti če bo ali ne.. Dejansko me po teh izkušnjah na koncu povleče ravno k avtomobilu ala Kangoo, če ne celo Kangoo. Dobro, za v hrib (navzgor) imajo seveda prednost 4x4, ampak cena takoj zraste.

Hvala vnaprej!
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Sneg in teža avtomobila

Napisal/-a J.McLane To mar 19, 2013 8:50 am

V celem snegu sigurno oddaljenost od tal, ker če z Volvom plužiš/teptaš snega pol itak ne moreš pričakovati čudežev.

A na steptanem/zglajenem snegu je zgodba ista?
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
hp6715s
Novinec
 
Prispevkov: 405
Pridružen: Pe jun 27, 2008 4:50 pm

Re: Sneg in teža avtomobila

Napisal/-a hp6715s To mar 19, 2013 9:06 am

Priča sem bil nečemu podobnemu. Namreč imam Galaxy z novimi Fulda kristall Montero3 (195/65/15) in sem brez kakršnih koli problemov prišel na klanček pred službo, medtem sodelavec s prvo serijo Toyote avensisa s Savo eskimo S3 (mislim da enake dimenzije; niso nove) ni prišel gor. Skoraj zagotovo je to zaradi teže in njene razporeditve. Galaxy ima sam po sebi cca 1800 kg, medtem ko ima toyota cca 1200. Iz tega sledi, da je pri enakih dimenzijah gum, specifična sila kolesa na tla večja pri težjem avtomobilu, ki ima zato več oprijema. Poleg tega je verjetno razporeditev teže pri toyoti bolj enakomerna kot pri galaxyu, kjer je spredaj težak motor, toyota pa je bolj uravnotežena. Glede na zasnovo avta podobno velja tudi za kangooja v primerjavi z V40. V sami mehanski zasnovi pa ne bi smelo biti razlik, saj imajo vsi avtomobili (v tej zgodbi) odprti difenecial.
Upoštevati moraš tudi oddaljenost od tal. Če je namreč snega toliko da z volvom ''plužiš'', je takoj v prednosti kangoo.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Sneg in teža avtomobila

Napisal/-a J.McLane To mar 19, 2013 9:40 am

Sorry, ampak težje vozilo bo imelo zmeraj več problemov ko je oprijem slabši, je pa pomembno kako je ta teža razporejena. Če ima Kango, večino teže spredaj, ker je dostavni del zadaj zelo lahek, potem bo tudi zaradi tega v bistveni prednosti z limuzino, ki ima lepo razporejeno težo in pogon samo na dve kolesi.

Recimo slabost enega klasičenaga dizla pri normalni (dinamični) vožnji je, da ima preveč teže spredaj, ampak v snegu bo pa to prednost, ker mu ni treba vleči za sabo teže na zadnjih kolesih.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Sneg in teža avtomobila

Napisal/-a Energetik81 To mar 19, 2013 9:48 am

Praktično največji vpliv na trakcijo po snegu ima razporeditev mase spredaj/zadaj. Torej čim več mase na pogonskih kolesih. Sama celotna masa avta niti ni tako pomembna. Sploh pa nimajo kaj dosti veze kakšna prestavna prestavna razmerja (razen pri res hudih klancih, ko postanejo obrati že v 1. prestavi prenizki).
Seveda poleg dobrih zimskih gum.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
NoF3ar
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 569
Pridružen: Sr avg 03, 2011 11:10 am
Kraj: Maribor

Re: Sneg in teža avtomobila

Napisal/-a NoF3ar To mar 19, 2013 10:00 am

Energetik81 je napisal/-a:Praktično največji vpliv na trakcijo po snegu ima razporeditev mase spredaj/zadaj. Torej čim več mase na pogonskih kolesih. Sama celotna masa avta niti ni tako pomembna. Sploh pa nimajo kaj dosti veze kakšna prestavna prestavna razmerja (razen pri res hudih klancih, ko postanejo obrati že v 1. prestavi prenizki).
Seveda poleg dobrih zimskih gum.


Se strinjam. To zimo sem vozil relativno avte enakega razreda:

Sicer corsa 1.7D Predvidevam da zaradi zelo teškega gusnatega ter dizelskega motorja, ampak avto je šel po snegu kot tank, z 4letami starimi debica gumami
Fiesta 2.0i 1leto stare fulda višjega cenovnega razreda, tudi gre kot tank, dokler ni na cesti več kot 5-6cm potem gladiš sneg in ni oprijema
Yaris 1.33i 1leto stare Sava S3, avto tako rekoč negre po snegu. Speljevanje bremzanje je slabo, brega pa sploh videt nesme. Vse to sem predpisal zelo lahki osnovi, ter lahkemu motorju spredaj. Bo pa drugo leto punca zamenjala gume, četudi so te dobre (skor nove), mogoče pa v tem tiči problem.
Zadnjič spremenil NoF3ar, dne To mar 19, 2013 10:08 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Sneg in teža avtomobila

Napisal/-a ~toMmy~ To mar 19, 2013 10:03 am

Kot so že napisali, teža bolj na pogonskih kolesih in večji odmik od tal sta prednost v zasneženih klancih, ampak po drugi strani slabost pri višjih hitrostih na zasneženi cesti - avto je manj stabilen.

Pri tej konkretni primerjavi moraš upoštevat tudi starost avtomobila. Če ima Volvo že nekoliko dotrajano podvozje (kar najverjetneje ima), se na snegu obnaša še toliko slabše, recimo zaradi starih armotizerjev in fedrov se teža preveč obesi na eno stran oz. na zadnji konc, čez kakšno jamo kolo pozneje povrne stik s podlago ipd.

Pri nakupu novega oz novejšega moraš bit pozoren tudi na elektronska pomagala, sam ASR sicer ni bistvenega pomena, imaš pa še kakšen EDS, XDS ipd., ki so precej bolj koristni na snegu.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Sneg in teža avtomobila

Napisal/-a Energetik81 To mar 19, 2013 11:14 am

Jah stabilnost pri hitrejši vožnji je potem že druga stvar. Če pa gledamo samo na golo premagovanje klanca, pa bi bila najboljša vsa masa na pogonskih.

Recimo Yugo je šel v zasnežen klanec ko tank, ker je imel mislim da 70% teže na sprednjih kolesih (zadaj sta ga lahko 2 osebka dvignila). Ko sem imel gor še nove Eskimo, malce prevelike, sem se počutil ko v terencu, vozil po zasneženih gozdnih cestah itd.
Potem sem pa vozil Hyundai Ponyja, ki je imel velik previs čez zadnja kolesa. Ko je bil prtljažnik naložen, pa 5 v avtu ni šel nikamor v zasnežen klanec, ker je bilo le še malo mase na sprednji osi, večina pa na zadnji, skratka katastrofa za klance.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
ejsim
Uporabnik
 
Prispevkov: 835
Pridružen: Sr jul 29, 2009 7:33 am

Re: Sneg in teža avtomobila

Napisal/-a ejsim To mar 19, 2013 12:34 pm

Okej, hvala za odgovore!

Seveda nisem pričakoval čudežev v globokem snegu, je pa razlika tudi takrat, ko je 5 cm. Predvsem pri speljevanju v klanec oz speljevanju na splošno. V sami vožnji - zasnežena AC oz navadna cesta, razlike ni oz se mi zdi V40 celo boljši.

Verjetno kot pravite..razporeditev teže. Kangoo je dostavni in je zadaj po res samo kakih 30% mase (na pamet govorim). Poleg tega pa niti nima nekega previsa spredaj. Hja, mogoče če bi šel naložen včeraj gor, bi bilo drugače.

Torej, da bi bil dober v snegu in super na AC in skozi ovinke, težko. Razen 4x4 :)
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Sneg in teža avtomobila

Napisal/-a ~toMmy~ To mar 19, 2013 1:53 pm

ejsim je napisal/-a:Torej, da bi bil dober v snegu in super na AC in skozi ovinke, težko. Razen 4x4 :)


Zdaj ne vem, če kupuješ novega ali rabljenega, ampak pri VAG-u se že kar nekaj let pogosto znajde EDS/EDL na seznamu opreme, pri Golfu 7 je poleg tega celo XDS serijsko. Nekih čudežev v snegu verjetno ni za pričakovat, bi pa morale te "elektronske špere" do neke mere pomagat, recimo XDS je ravno skozi ovinke prednost.

EDS/EDL:
Electronic Differential Lock
On the road with different surfaces on each side, for example dry tarmac on one side and ice or snow on the other, you will appreciate the EDL differential lock. This system works together with ABS sensors.

Electronic control unit continually receives data from ABS wheel speed sensors on the driven wheels. If ECU detects that one wheel is slipping, it applies the brake pressure to match its speed to the second, non-slipping wheel. This also directs the torque to the wheel with better traction, which is able to transfer more power.

The EDL advantages are most obvious during acceleration or driving up the hill with low traction under one of the driven wheels.


XDS:
Our new XDS technology lets you grip the road when cornering fast. It improves responses to ensure an even safer drive.

XDS is an advanced electronic differential lock, linked to a sophisticated Electronic Stabilisation Programme (ESP) system. We designed it to maximise road holding and improve responses, especially when cornering.

How does it work?
In moments of fast cornering XDS gives out exactly the right amount of power, providing pressure on the inside wheel to prevent wheel spinning. The result is better traction and a reduction of any tendency to under steer.

You'll experience a more agile, precise and calm driving performance with better traction out of bends. In other words, you can enjoy sporty driving in your Volkswagen, knowing you have a reassuringly higher level of safety.


Pri ostalih znamkah pa ne vem kako je s tem.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
ejsim
Uporabnik
 
Prispevkov: 835
Pridružen: Sr jul 29, 2009 7:33 am

Re: Sneg in teža avtomobila

Napisal/-a ejsim To mar 19, 2013 3:15 pm

Bomo videli kako bo s financami ;)

Sem pa gledal nekaj v rangu Tourana - nekaj bolj enoprostorskega, da je vstopanje/izstopanje čim lažje in da lahko voziš preceej stvari. Čeprav je "srce" bolj pri vozilih ala Subaru Outback, V. XC70, Octavia Scout, Passat Alltr.. :) Novi so kar dragi, rabljenega vozila v tem rangu se pa bojim - dizel + 4x4.. Pa tudi prostora ni več toliko.. :roll: Na koncu je kompromis kak Caddy 4motion ali kaj podobnega..čeprav tudi ti niso najbolj poceni, obenem pa izgubiš tisto "dinamičnost". Eh.. :)

Bomo videli. Hvala za pojasnitev.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Sneg in teža avtomobila

Napisal/-a ~toMmy~ To mar 19, 2013 3:35 pm

Če so finance je opcija tudi Golf Variant (prostornina prljažnika kot aktualni Passat Variant) in opcijsko 4Motion, podvozje za slabše terene (20mm višji), po želji tudi dodatna zaščita motorja. Kaj podobnega bo verjetno na voljo tudi pri Octavii.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
Ivan36
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4572
Pridružen: Po feb 19, 2007 3:16 pm
Kraj: Primorska je lepa. 100 ljudi 100 čudi !

Re:

Napisal/-a Ivan36 To mar 19, 2013 3:57 pm

stench je napisal/-a:Moja izkušnja je taka da sem se nekak lažje po snegu vozu s Cliotom kot pa s Xantio. Nevem zakaj, verjetno je pa tudi k temu veliko pripomoglo da sem bil na cliota bolj navajen. Samo tudi drugač je bila situacija ista če sem vozu druge avte, ki niso bili moji in nisem bil na njih navajen, sem vedno lepše vozil lažji avto.


UUU za Xantio bi rekel, da je naboljša bla za sneg in gume M+S s kanali NE na smrekico( sprobal oboje) in še najlepše se je peljala ( karavan) v 2 višini v celi sneg sploh 8) Drugače mali avto z velikimi vedno težave Thema, Croma, jetta sedaj Marea tudi ni za v sneg.... audi 100 2.6, 1460kg začuda zelo stabilen mogoče pravo težišče spredaj zadaj ???
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov