Ja kaj naredijo slabe gume, bolj slabo vzdrževam avto in starost njega sem sam videl, ko smo šli na morje s kolegi 2 leti nazaj. Sam sem imel ibizo letnik 2000 1.4 s 60 KM + prižgano klimo, avto polno naložen in še punca zraven

. Je pa imela ibiza noter OMV 100 + opravljen servis in nove gume - prejšnje Savine sem fuknil v smeti. Kolega sta bila z starim modelom astre (tut ornk naložna) in prvo verzije fieste. Tista fiesta je imel vsaj 5 let več kot moja, servisi in gume pa bolj pri "koncu", kot nove. In kljub temu da sem fural zaradi polnonaloženega avta precej počasi (se punca je rekla, ki je pravi paničar da počas furam - po ovinkih) mi kolega s fiesto zaradi stari in slabih gum ni mogel slediti - ko smo se ustavil na pumpi, smo moral narediti daljšo pavzo, saj so mu gume tako smrdele kot bi se vse skupaj vžgalo, po ovinkih pa je reku, da ju ful nosi (moj seatek pa je bil čisto miren). No na morju sem se potem en dan peljal z njim do bližnje vasi in nazaj in nekako se v tistem avtu ki je šel tudi malo po svoje nisem dobro počutil. Tako, da res, slabo vzdrževan avto je lahko problem za vse udeležence v prometu. Sem pa ob praznem avtu s svojo ibizo marsikoga prehitel in vem kako težavno je prehitevanje s tako švoh motorjem in tukaj je smiselnost nakupa takih mlinčkov vprašljiva, saj je vsako prehitevanje bistveno bolj nevarno, kot če bi imel močnejši motor... se mi je ničkolikokrat zgodilo, da sem moral sredi prehitevanja odnehat, ker mi je un na gas stopil - pač tipični bedaki.
Pri teži koli ene tone, je motor 1.4 s z vsaj 75 konji, boljše okoli 85 minimum, v kolikor češ met klimo + zadaj koga + kako potovalko v kuferaunu pa se peljat, brez da maš občutek, da pelješ polnonaložen šleper - se pravi, ne da bi hotel noret, ampak, da se pelješ brez res občutne podhranjenosti motorja. Slabšega motorja, razen če si dedi ali pa je namenjen avto izključno trgovino špar, otroci vrtec (se pravi striktno mesto) ne splača kupovat - razlika v ceni med npr 1.2 70 KM motorjem in 1.4 85 KM motorjem pa je zanemarljiva. Še enkrat poudarim dejstvo: 100 konjev v avtu ranga clio in ibiza je raketa, 100 konjev v Touranu, Grand scenicu pa mučenje pisljevanje avta. Seveda pa da se razumemo: da se z 1.0 motorjem in 50 konji peljat 150, moja ibiza je šla tudi s mal bolj napumpanimi gumami + 100 oktanskim gorivom po števcu 175, ampak... nad 110 je bilo to matranje motorja. Vendar, pa če ne zmoreš kupit boljšega avta tudi s tako ibizo prideš iz Krka do Auqalanda in Gardalanda brez težav. Tudi tvoj Polo gre 150 ... seveda, ampak sam ibize čez 110 praviloma nisem teral, ker sem imel občutek, da bo vsak čas razpadla in v podobnem polu sem se tudi peljal, kot ga imaš ti, pa je bilo enako: motor je bil tako glasen, da se mi je nad 110 prav smilil.
Res ne razumem, zakaj bi nekateri radi mlade voznike (sam jih imam 25 in me tako boli falus) priklenili na te male konzerve (tipa ibiza - tudi sam se jo vozil, zato ji lahko tako rečem) s omejevanjem motorja z motorjem kosilnic; ti avti so prvič glede nato kaj dobiš nesramno dragi (nov clio ibiza 1.4 prideta okoli 2.4 mio če ne kupi verzije, kjer imaš samo volan in kolesa ter sedeže, dizleska verzija s podobnim motorjem in opremo vsaj 3 mio, medtem ko se dobiš npr za dobre 4 mio že scenica dizla, leona,... jasno pa je razliko do sem tudi treba imet). PRav tako se da tudi s polom s 50 konji, če se da z ibizo s 60 konji noret in naredit nesrečo s smrtnim izzidom... z močnejšim avtom bo samo crash večji. Prav tako je spet vprašanje debate kdo je bolj nevaren na cesti: cepec ki misli da je na formuli ena, povprečen voznik ki mu dela ena bremza in cel avto drži skupaj rja, mlad voznik, ki vozi 300 konjsko pošast a jo vozi svojim sposobnostim primerno... dejstvo je, da močan motor še ni nikogar ubil - ubili so ga možgani in preseravanje - tega pa lahko ukineš samo tako, da folku prepoveš vozit.
Dam ti še en primer: sestra je že povedala, da ko naredi izpit za avto (še dve leti), si bo sama kupila VW Eosa (kaj in kako + smiselnost nakupa kdaj drugič...). Ampak... slabšega motorja, kot 115 konjev ni, če hoče dizla, vsaj 140 konjev. Bo zaradi nekaj mladih norcev na napih cestah, obsojena da bo 7 let čakala, da si kupila avto, katerega si pač želi?... Kot sem rekel: odkdar sem naredu izpit furam občasno od maminga frajerja službenga audija 3.0 TDI s 226 KM pa sem še vedno živ? In spet - a zaradi par bedakov, pa kr nebi smel. Dejte se no mal zresnit. Naprej: a zaradi tega, ker se Slovenci pobijamo na cestah, boš sedaj vse mlade do 25leta, obsodil nato, da tisti ki bi želili it vozit špedicijo, taxi, za trgovskega potnika, dostavno vozilo, kuriranja, spet na eno 10 let staro jajco, ki nikamor ne gre - oz sploh ne bodo imeli možnosti za službo, ker tak slabega motorja nimajo? A mogoče sploh kdo se vpraša, kaj neka omejitev za sabo potegne? pišuka, v tej državi je folk postal že tak, da vsak ko umre, bi sprejel 50 zakonov omejevanja svobode. Do 30 leta bi vozu največ kosilnico, v vrtcih bi odkar je en froc umrl ko je spičku imel naraje SWOT ekipo da bi jih varovala, železniški prehodi bi imeli trojne zapornice, mladina nebi več smela na velike žurke, ker se lahko ponovi smrt dveh najstnic.... pa dobro, a smo AMERIKA - kjer je zaradi par nesreč z Ipodom prepovedano poslušanje mp3jev med hojo čez prehode za cesto?
Point:Toliko nesreč in takšna kultura Slovenceljnev na cestah, ni odraz 150 konjskih motorjev, ampak gnilega in debilnega naroda na celi črti. Od avtošole, do delodajalcev, do delojemalcev, policajev, gnilih politikov, ljudi na splošno in policajev.
- v avtošoli se fino voziš cele dneve po mestu (nočna vožnja bolj izjema kot pravilo), 3,4 urce relacijske vožnje in je konec (kje pa je pogled olja, pa eno konkretno zaviranje, pa pravila vožnje po zimi, pa kakšen slabši teren, pa nasveti ko je mokro, pa...? ja ker se folku ne da ane,... pa ker je to potem škoda avta, pa ker... bla bla bla... gnili so.)
- kljub temu da imamo določena pravila, ki res niso namenjena nabiranju denarja ampak splošni varnosti, se jih krši po spisku. Stanujem zram vrtca, omjitev 50 - realnost: kdor pripelje 60 je med počasnejšimi. 70, 80+ mimo - eh ka pa to. Imamo zapornice čez cesto (ne 4 zapornirnice) ampak samona voznem pasu čez tire: a sej je plac, vlaka ne vidm gasa čez. Imamo ležeče policaje pred prehodom za pešče, ah, dajmo gasa dalje. Imamo omejitev vsaj v tunelih 100 (mimogrede gre kaj narobe) - dokler ni blo radarjev.... kva pa je to 150. Imamo pravlo: ko je cesta mokra ne moreš peljat isti ovinek 100, ampak največ 70, ah kje... saj bo šlo 110 no, ko sm CAR...
- policaji itak praviloma ne delajo druga, kot težijo za brezvezne kartončke, 4km/uro prekoračeno hitrost, pa ker si slučajno tamle pozabu žmigavc dat (o mojem dogodku, k je za novo vozilo s stock opremo gledat homologacijski kartonček, in EURO rezervno gumo sem pisal)... ja to ni problema. Da bi pa mal pameti vnesl v svoje delo in malo spremili sistem svojega postavljanja + načrtno lovil pijance iz gostiln (za vsak kraj se ve, odkod se furajo), nastavl kdaj kak radar tja, ko ga nobem ne pričakuje, a je res nevarno. Ne to je pa pretežko: zakaj, če jih lahko 10 ustavim, pa napišem 13 kazni k nimajo seboj vozniške in se ne pretegnem. O tem da folk kupuje nalite gume, namesto da bi dal 10 € zraven za nove, avto pri nekaterih vidi servis ko crkne ne govorim (okej kdor nima se razume, a kaj ko taisti tako tiši avto, da mu spije dvakrat več, kot če bi samo normalno furu). O stvareh, kot je da so zaradi še spodaj naštetih stvari vsi ljudje nestrpni, nezadovoljni in polni samega sebe (dodajmo še egoizem - češ ti pa nauš mene prehitu, in ne dam ti placa) ja potem pa je tako kot je.
- delodajalci in delojemalci: slovenske plače so tak v pizdi, cene pa evropske - jasno, saj smo v evropski uniji. A kaj, ko je vse preveč oddelkov, kjer eden dela, dva pa spita. A kaj ko je 10 min dlje v službi ustat problem, ker pač nisi dolžen dlje delat. A kaj ko so plače določenih delavcev tako podcenjene (ker industriji ne gre) da niti za kruh nimajo. Da o problemih mladih, predvsem pa žensk, tuki visokoizobraženih ne govorim. DA dosti delodajalcev nimajo osnovne komunikacijske kulture ali pa sprejemajo taka pravila, da te srat prtisne spet nebi razpravljal.
- potem imamo tuki politike, katerim nacioalni šport je zadolževanje za izgradnjo avtocest, a avtocest nikjer. ZA regionalne ceste, pa bo tako ali tako počasi treba začet avtomobile višat ne nižat, kot je trenutni nacionalni šport. Da o tem kako je stanje ko dežuje, kjer si lahko kar drsalke zmontiraš na avto ne govorimo. Prav tako je škoda razpravljat o tem, da poslušamo, da je za vsako nesrečo kriva hitrost. Ja samo še čakakm dan, da bo splošna omejitev 25 na uro. Seveda... samo je samo hitrost.
In potem se sprašujete odkod toliko prometnih nesreč? Hja nezadovoljen narod, poln samega sebe in egoizma na cesti, brez pametih izkušenj v avtošolah, slaba cestna infrastruktura, mokra cesta in zraven še močan avto - popolna kombinacija za serijsko pobijanje. Razumljivo...
Ampak seveda, krivi so samo mladi vozniki ter stari BMWji, AUdiji... ja ja seveda; ne avto, ne motor, ne starost nima veze. Problem je zgoraj napisan. Seveda zdaj pa dajmo hitro spremenit zakon, da v avtošoli 250 ur vožnje, nato do 40leta vožnja z policajem, gasilcem v avtu, največ 5 konjev in 0.7 motor, ter obvezna uporaba čelade, HANSA ter gum za 80 jurjev po komadu... in maximalna hitrost 25 na uro.