Debate, ki niso vezane na ostala področja...

ali se diesel izplača imet?

da
120
61%
ne
61
31%
vseeno je
17
9%
 
Skupaj glasov : 198
 
Uporabniški avatar
FBR
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1768
Pridružen: So sep 03, 2005 12:40 pm

Napisal/-a FBR Če nov 22, 2007 10:17 pm

popravek!!!
Zadnjič spremenil FBR, dne Če nov 22, 2007 10:22 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
samo mesarec
Novinec
 
Prispevkov: 460
Pridružen: Ne okt 21, 2007 12:37 am

Napisal/-a samo mesarec Če nov 22, 2007 10:18 pm

nevem, zakaj bi se prepričevali, kaj je boljše dis. ali ben, vsak verjame v tisto kar ima. Vsa leta sem imel bencinarje, sedaj pa diesel in sem nenormalno zadovoljen in vsi ki ste zadovoljni s svojim avtom se ga držte, ostali pa prodajte in menjajte. :vrum
 
Uporabniški avatar
FBR
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1768
Pridružen: So sep 03, 2005 12:40 pm

Napisal/-a FBR Če nov 22, 2007 10:18 pm

popravek II.


En prispevek pa ne bomo objavljali 3x!!!!



Sicer je pa tako, za vse tiste, ki pravite za udobno vožnjo. Ni je za moje pojme udobnejše vožnje kot je avtocesta, 6 prestava, ne glede na bremzanje in vse ostalo se tud taknem ne prestavne ročice. Navor pač dela svoje.
Zadnjič spremenil FBR, dne Če nov 22, 2007 10:27 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
FBR
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1768
Pridružen: So sep 03, 2005 12:40 pm

Napisal/-a FBR Če nov 22, 2007 10:19 pm

esem je napisal/-a:Ker se je tema nepričakovano umirila, bom dodal kost za glodanje - ne za kreganje, bolj za glodanje lastnih nevronov.

Vsi se jezimo nad dvigi cen goriv, marsikdo se jezi tudi, ker dizel že prehiteva bencin (po ceni). Toda - če smo pošteni - dizel je še precej podcenjen glede na bencin. Zakaj? Gledano racionalno mi kupujemo energijo, ki jo vsebuje gorivo (in jo uporabimo za pogon motorja) in tu je dizel v precejšnji prednosti - ima namreč precej večjo energijsko gostoto (vsebnost) od bencina.

Wiki (translated by Esem) je napisal/-a: bencin - 34.6 MJ/l (46.9 MJ/kg)

dizel (+kur. olje) - 38.7 MJ/l (45.8 MJ/kg)



Dizel gorivo ima torej kar 11,85 % večjo energijsko gostoto glede na prostornino - a to (litre in ne kg) mi kupujemo! Torej država dizlašem prodaja gorivo (energijo) precej ceneje kot bencinarjem. Ob enaki kvaliteti - tudi ekološki (vsebnost žvepla, saj, izgorevanje dušikovih oksidov itd) - bi moral bit dizel vsaj 10 % dražji od bencina (pustimo zdaj subvencioniranje zaradi spodbujanja varčevanja)! Kdaj jim bo potegnilo, da je tu en možnih virov polnjenja proračunskih lukenj? Oz. - jim je morda že - glede na zadnje podražitve, ko se je dizel podražil precej bolj kot bencin?

Kaj je torej bolj pošteno/zaželjeno - spodbujanje varčevanja (z nižjo ceno energije v litru dizla) ali enako plačilo za enako količino energije?


Ne gre se toliko zato, da kupujemo energijo, kot zato da kupujemo tehnologijo. In kot jaz vem se cena energentov giblje glede na njihove stroške proizvodnje. In če se ne motim je cena pridobivanja diesla cenejša, ker gre za lažji postopek čiščenja. Če se motim naj me prosim nekdo popravi. Torej je enaka cena povsem neupravičena.


PS: Za primer. Kubik drv ne bo nikoli enako stal kot elektrika....merjeno v enakem izkoristku energije. Namreč trenutno je ogrevanje domov še vedno daleč najceneje z drvi ;)
 
Uporabniški avatar
avtomobil
Novinec
 
Prispevkov: 287
Pridružen: Če apr 28, 2005 8:40 am

Napisal/-a avtomobil Če nov 22, 2007 10:21 pm

esem je napisal/-a:
avtomobil je napisal/-a:Jaz bom povedal tako, da kot pravijo na POP TV tudi drži. VIDEO za tiste, ki niste vidli:http://24ur.com/naslovnica/novice/gospodarstvo/20071121_3110739_60070769.php

Ne verjamem, da bi novinarji poročali z netočnimi podatki in zavajali javnost.
Torej kot pravijo se nikakor ne izplača imeti diesla, če se letno naredi manj kot 30000 prevoženih km. Računica je zagotovo točna in tu na forumu ne moremo nič spremenit.
Na slabšem so itak lastniki dieselašov, ki ne naredijo letno več kot 30000 km. ;)


Pa kje ti živiš? Se ti res zdi, da večina novinarjev sploh ve za točne podatke oz da jih intenzivno iščejo in preverjajo?

Na prejšnjih straneh so dovolj povedali o razliki pri porabi, pri nakupu in kasneje pri prodaji, ti pa kar "kot z neba padeš" in verjameš nekemu novinarju, ki očitno zavaja - hote ali nehote, tu niti ni pomembno. "Poslanstvo" novodobnih novinarjev je pritegniti bralce/gledalce in tu resnica običajno prej ovira kot pomaga. Ali pa tudi - kot je že McT rekel
MacTron je napisal/-a:...in ker novinarji nimajo kaj drugega za pocet so dali to kot oh in sploh
....-


Manj naivnosti in več kritičnega razmišljanja z lastno glavo nikakor ne škodi!
Tudi matematika ne!

lp


Kako bi potem ti povedal nam laikom, da bi bolje razumeli kaj se izplača, kaj ne in zakaj. ;)
Avto,moj partner!!!!!!!!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če nov 22, 2007 10:21 pm

Vsak si kupi tisto, kar mu paše. Pa naj bo to bencinar ali dizel. Sam dizla razen toyote hilux ne bom imel in si tega tudi ne želim, pa mi je vseeno če mi avto pije 7 litrov več kot primerljiv dizel. Vzel sem bencinarja in s tako porabo sem se pač sprijaznil.

Ampak največji problem iz teh primerjav dizel - bencinar delajo ravno tisti, ki imajo 1,9TDI ali pa 1.2Rn(renault brez opreme) avtomobile, ko morajo napihovat porabo tukaj gor, ker vedo, da so zamočil. Servisi so dragi, izrednih servisov je tudi veliko, poraba pa ni taka kot bi si jo želeli, zato si tukaj gor dvigujejo ego s poudarjanjem da vozijo ceneje (in eni in drugi).
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
FBR
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1768
Pridružen: So sep 03, 2005 12:40 pm

Napisal/-a FBR Če nov 22, 2007 10:36 pm

nebivedu je napisal/-a:Vsak si kupi tisto, kar mu paše. Pa naj bo to bencinar ali dizel. Sam dizla razen toyote hilux ne bom imel in si tega tudi ne želim, pa mi je vseeno če mi avto pije 7 litrov več kot primerljiv dizel. Vzel sem bencinarja in s tako porabo sem se pač sprijaznil.

Ampak največji problem iz teh primerjav dizel - bencinar delajo ravno tisti, ki imajo 1,9TDI ali pa 1.2Rn(renault brez opreme) avtomobile, ko morajo napihovat porabo tukaj gor, ker vedo, da so zamočil. Servisi so dragi, izrednih servisov je tudi veliko, poraba pa ni taka kot bi si jo želeli, zato si tukaj gor dvigujejo ego s poudarjanjem da vozijo ceneje (in eni in drugi).


Ahhhh. ne bo čist res. Vozm 1.9dci-ja in je porabo konstantno pod 6,3. Mel sem pred tem bencinarja 1.6 z isto težo, 20km manj in 180nm manj navora pa je pil 8,5. Meni to nanese ravno 1 tank na mesec manj....povprečno. Pa sem dal za avto enako denarja (menjal sem ga v roku 2 mesecev po nakupu za tega diesla), dobil sem še letnik mlajšega in z veliko več opreme. Mi pač nekaj pomeni, da vsak mesec prišparam en tank in da s tem tankom naredim skoraj 1000km, o katerih lahko bencinc samo sanja.


PS: Kdor oporeka športnost diesla naj si pogleda Audija R10 in kolkrat kje zmaga!
Zadnjič spremenil FBR, dne Če nov 22, 2007 10:40 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če nov 22, 2007 10:37 pm

avtomobil je napisal/-a:Kako bi potem ti povedal nam laikom, da bi bolje razumeli kaj se izplača, kaj ne in zakaj. ;)


Kot sem že prej rekel - "Na prejšnjih straneh so dovolj povedali o razliki pri porabi, pri nakupu in kasneje pri prodaji". Pomeni, da zaradi vseh teh razlik ni enega odgovora. Ponekod je majhna razlika pri porabi (manjši avtomobili), majhna razlika pri nabavni ceni (mislim, da je BMW celo imel isto ceno za isto moč, ne vem, če še), ponekod so razlike zelo velike. Novinar tudi ni upošteval kasnejše bolj ugodne (višja cena) in lažje prodaje - če to ni nesposobnost ali celo namerno zavajanje (zaradi senzacionalizma?)!

Razlike so večje ali manjše tudi pri enakih avtih - odvisno od načina vožnje. In kot je že marsikdo povedal - turbodizel ima proti marsikateremu atm. bencinarju precej prednosti glede same vožnje. To še bolj velja za navadne voznike, čeprav se opazi tudi pri nas - navlečenih "blokadiranih" :P :lol: A.com-ovcih.

Meja rentabilnosti je lahko od 0 pa do 40 k km na leto, pač odvisno od prej naštetega. Povprečje pa je po moje 15-20 k km/leto.
Dovolj?
 
afric
Novinec
 
Prispevkov: 149
Pridružen: To nov 21, 2006 9:13 am

Napisal/-a afric Če nov 22, 2007 10:39 pm

Ej narod eno vprasanje!
2 leti nazaj je bil sodcek nafte 60 dolarjev. Menjava pa 1 proti 1 z evrom, kar pomeni 60 euro. Ceno za liter goriva se pa menda se bezno spomnimo ne?

Sedaj je sodcek nafte 100 dolarjev kar razlozi dvig cene nafte ne ?!? Logicno ?!?

NEEEE !! ker je menjava euro dolar 1,5. Kar pomeni da trenutno nas sodcek nafte stane 50 euro. To je 10 euro manj kot 2 leti nazaj, tako da koji k.... se cene dvigujejo ?!?!?!?!?

Razlog????
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz Če nov 22, 2007 10:46 pm

FBR je napisal/-a:Sicer je pa tako, za vse tiste, ki pravite za udobno vožnjo. Ni je za moje pojme udobnejše vožnje kot je avtocesta, 6 prestava, ne glede na bremzanje in vse ostalo se tud taknem ne prestavne ročice. Navor pač dela svoje.

Popolnoma isto bi lahko govoril tudi lastnik bencinarja. Turbo bencinarja seveda, če ti govoriš za dci-ja.. S tem da je vožnja še bolj udobna zaradi tihosti samega motorja in manj tresljajev.
 
sebabravo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: Ne nov 13, 2005 11:23 pm

Napisal/-a sebabravo Če nov 22, 2007 10:48 pm

e pa tu potrebno poudariti, da ima dizel 150KM (čipan) benciner je imel pa 100KM in je vožnja dizla v tem primeru precej bolj zanimiva


naredi potem primerjavo z 150KM dizlem in 150KM bencinarjem, zmogljivosti skoraj enake poraba pa hm, hm?

aja pa verjento ste že brali o novem audiju a5, pa bi nekoga prosil da napiše tehnične podatke, je pa dizel, ki NeverjetnO malo pokuri za vrhunske zmogljivosti.
Zadnjič spremenil sebabravo, dne Če nov 22, 2007 10:52 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
FBR
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1768
Pridružen: So sep 03, 2005 12:40 pm

Napisal/-a FBR Če nov 22, 2007 10:49 pm

W|zz je napisal/-a:
FBR je napisal/-a:Sicer je pa tako, za vse tiste, ki pravite za udobno vožnjo. Ni je za moje pojme udobnejše vožnje kot je avtocesta, 6 prestava, ne glede na bremzanje in vse ostalo se tud taknem ne prestavne ročice. Navor pač dela svoje.

Popolnoma isto bi lahko govoril tudi lastnik bencinarja. Turbo bencinarja seveda, če ti govoriš za dci-ja.. S tem da je vožnja še bolj udobna zaradi tihosti samega motorja in manj tresljajev.


Drži, vendar za isti efekt rabiš vsaj 4.000-5.000 obratov pri bencincu, magar turbo. To je pa že daleč od mira, ki ti ga ponuja dci,tdi,hdi,jtd,... pri 2.000 obratih.
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz Če nov 22, 2007 10:55 pm

FBR je napisal/-a:
W|zz je napisal/-a:
FBR je napisal/-a:Sicer je pa tako, za vse tiste, ki pravite za udobno vožnjo. Ni je za moje pojme udobnejše vožnje kot je avtocesta, 6 prestava, ne glede na bremzanje in vse ostalo se tud taknem ne prestavne ročice. Navor pač dela svoje.

Popolnoma isto bi lahko govoril tudi lastnik bencinarja. Turbo bencinarja seveda, če ti govoriš za dci-ja.. S tem da je vožnja še bolj udobna zaradi tihosti samega motorja in manj tresljajev.


Drži, vendar za isti efekt rabiš vsaj 4.000-5.000 obratov pri bencincu, magar turbo. To je pa že daleč od mira, ki ti ga ponuja dci,tdi,hdi,jtd,... pri 2.000 obratih.

Mislil sem zadnja prestava pri isti hitrosti. Če ima bencinar 4-5k, dizel nima nikoli 2k..
 
Uporabniški avatar
samo mesarec
Novinec
 
Prispevkov: 460
Pridružen: Ne okt 21, 2007 12:37 am

Napisal/-a samo mesarec Če nov 22, 2007 10:58 pm

bravo zadnja 2, pa še jaz: koji jim je falus da nesledijo $ eur, ne ker gre v njihove žepe, ko pa bodo spustil ceno za 1 cent, se bo spet govoril 14 dni, pa po prsih tolkl. :bonk
Zadnjič spremenil samo mesarec, dne Če nov 22, 2007 11:01 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
samo mesarec
Novinec
 
Prispevkov: 460
Pridružen: Ne okt 21, 2007 12:37 am

Napisal/-a samo mesarec Če nov 22, 2007 11:01 pm

a je falus lepše, kot tisto kar sem napiso (?moderator?), začne se s črko K(diiiiiK)
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz Če nov 22, 2007 11:05 pm

Mogoče je to prepovedana beseda in jo forum sam spremeni?
Kriv je pa admin, ne moderator :P
 
Uporabniški avatar
IcEm4n
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6429
Pridružen: Če jun 22, 2006 11:17 am

Napisal/-a IcEm4n Če nov 22, 2007 11:08 pm

W|zz, 2k res ne, tm okrog 3,5k pa ja.
Slika
 
Uporabniški avatar
phoebus
Uporabnik
 
Prispevkov: 1496
Pridružen: Ne jan 26, 2003 12:59 am

Napisal/-a phoebus Če nov 22, 2007 11:15 pm

afric je napisal/-a:Ej narod eno vprasanje!
2 leti nazaj je bil sodcek nafte 60 dolarjev. Menjava pa 1 proti 1 z evrom, kar pomeni 60 euro. Ceno za liter goriva se pa menda se bezno spomnimo ne?

Sedaj je sodcek nafte 100 dolarjev kar razlozi dvig cene nafte ne ?!? Logicno ?!?

NEEEE !! ker je menjava euro dolar 1,5. Kar pomeni da trenutno nas sodcek nafte stane 50 euro. To je 10 euro manj kot 2 leti nazaj, tako da koji k.... se cene dvigujejo ?!?!?!?!?

Razlog????


1:1 = 100:100
1.5:1 = 150:100 = 100:75
2:1 = 200:100 = 100:50
 
Vikking
Uporabnik
 
Prispevkov: 826
Pridružen: Sr apr 20, 2005 7:06 pm

Napisal/-a Vikking Če nov 22, 2007 11:19 pm

NEEEE !! ker je menjava euro dolar 1,5. Kar pomeni da trenutno nas sodcek nafte stane 50 euro.

Tebi pa gre matematika... dober si!
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če nov 22, 2007 11:29 pm

phoebus je napisal/-a:
1:1 = 100:100
1.5:1 = 150:100 = 100:75 - ne - je 100 : 66,66
2:1 = 200:100 = 100:50
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Majestic-12 [Bot] in 8 gostov