Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a tristan01 Po jul 18, 2011 5:47 pm

Maso je napisal/-a:Če imaš v nogo vgrajen ABS, zavorna pot z blokiranimi kolesi je pač daljša od tiste z ABSom.


Tale trditev pa ne bo držala. Zavorna pot s popolnoma blokiranimi kolesi je najkrajša možna pot ustavljanja. Na cesti je nezaželjena ker prinaša s sabo cel kup neprijetnih posledic. Kot je verjetno vsem jasno takrat voznik nima več nadzora nad vozilo. Druga prav tako neprijetna lastnost pa je uničevanje gum. Ustavljanje z blokiranimi kolesi pri večjih hitrostih (izven mesta ali celo na AC) že po enem takem početju močno poškoduje ali celo uniči gume. Na mestu stika med gumu in cestiščem pride do tako velikega trenja, da gumo na tisti točki dobesedno zažge (dim ispod zavrtih koles) če je zavorna pot dovolj dolga pa gumo tudi obrabi da nadaljnja vožnja skoraj ni več mogoča. Guma na tistem mestu ni več okrogla temveč ravna, kar povzroča tresljaje med vožnjo.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3878
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a Blinder Po jul 18, 2011 5:55 pm

tristan01 je napisal/-a:
Maso je napisal/-a:Če imaš v nogo vgrajen ABS, zavorna pot z blokiranimi kolesi je pač daljša od tiste z ABSom.


Tale trditev pa ne bo držala. Zavorna pot s popolnoma blokiranimi kolesi je najkrajša možna pot ustavljanja. Na cesti je nezaželjena ker prinaša s sabo cel kup neprijetnih posledic. Kot je verjetno vsem jasno takrat voznik nima več nadzora nad vozilo. Druga prav tako neprijetna lastnost pa je uničevanje gum. Ustavljanje z blokiranimi kolesi pri večjih hitrostih (izven mesta ali celo na AC) že po enem takem početju močno poškoduje ali celo uniči gume. Na mestu stika med gumu in cestiščem pride do tako velikega trenja, da gumo na tisti točki dobesedno zažge (dim ispod zavrtih koles) če je zavorna pot dovolj dolga pa gumo tudi obrabi da nadaljnja vožnja skoraj ni več mogoča. Guma na tistem mestu ni več okrogla temveč ravna, kar povzroča tresljaje med vožnjo.

LP Tristan01


:roll:
ko blokirajo kolesa po mokrem avto "pospeši", namreč se zaviranje toliko zmanjša da dobi voznik občutek, da je avto začel pospeševat namesto zavirat
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
el_diablo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1784
Pridružen: Če maj 24, 2007 11:55 am
Kraj: Gottschee

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a el_diablo Po jul 18, 2011 6:14 pm

očitno tu marsikomu ni jasno,kaj je point ABS-a.

zavorna pot z njim je v večini primerov enako dolga kot brez (minimalne razlike na različnih podlagah),bistveno pa je da je avto med polnim zaviranjem še vedno vodljiv.

pa da ne boste še kake tople vode izumli tle slučajno ;)
obstaja točka,na kateri drzno postane neumno...
 
matayus
Novinec
 
Prispevkov: 404
Pridružen: Ne sep 20, 2009 6:32 pm

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a matayus Po jul 18, 2011 9:17 pm

tristan01 je napisal/-a:lesi je najkrajša možna pot ustavljanja. Na cesti je nezaželjena ker prinaša s sabo cel kup neprijetnih posledic. Kot je verjetno vsem jasno takrat voznik nima več nadzora nad vozilo. Druga prav tako neprijetna lastnost pa je uničevanje gum. Ustavljanje z blokiranimi kolesi pri večjih hitrostih (izven mesta ali celo na AC) že po enem takem početju močno poškoduje ali celo uniči gume. Na mestu stika med

Takšna situacija se je meni zgodila na poligonu na Vranskem. Tista vaja, ko se z inštruktorjem voziš vzporedno in on kr na enkrat zapremza. To je bilo pri hitrosti malo pod 130 km/h. Priznam, da sploh nisem gledal po armaturki, če mi gori katera izmed lučk. In ko sem na polno zapremzal mi ABS ni deloval, imel sem navadne premze. Posledica, popolnoma uničene gume. Na tistem mestu, ko je bil stik z asfaltom so bile dejansko zradirane, brez profila skoraj. In ko sem se potem vračal domov po avtocesti je tak rukalo v avtu pa ko sem se ustavljal se je slišalo kot, da bi pristajal helikoptor.
Tisto so bile Sava Eskimo, pol pa sem jih menjal z uniroyalkami rainexpert. Razlika je več kot očitna :)
Glede ABS-a pa se mi je ravno takrat pokvarilo stop stikalo za premz luči.
 
recept
Novinec
 
Prispevkov: 236
Pridružen: Pe apr 25, 2008 10:46 pm

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a recept To jul 19, 2011 8:43 am

tristan01 je napisal/-a:Tale trditev pa ne bo držala. Zavorna pot s popolnoma blokiranimi kolesi je najkrajša možna pot ustavljanja.


Čas bi bil, da si malo osvežimo osnovnošolsko znanje fizike, še posebej, ko gre za suho cesto.

Obstajata sila lepenja (Fl, maksimalna sila, tik preden telo iz relativnega(1) mirovanja preide v gibanje) in sila trenja (Ft). Na trdni podlagi vedno velja, da je Fl >= Ft. Drseče kolo je torej manj učinkovito zaviralo, kot kolo, ki ravno še ne zdrsi. Posledično bi bilo na trdni podlagi idealno, da zavore delujejo še ravno toliko, da se kolo še vrti, a da ne zdrsne(2).

Tehnično je to malone nemogoče izvesti, zato ABS deluje tako, da zazna zdrs (torej kolo že zdrsne) in potem popusti zavore samo toliko, da se kolo spet začne vrteti. V času zdrsa deluje Ft (torej enako, kot če bi kolo na splošno drselo), slabost ABS pa je tisto "popuščanje", ki lahko pomeni razliko, ki se izkaže kot "podaljševanje", še posebej tam, kjer je Fl le malo večja od Ft (led, akvaplaning) in zato ne pokrije razlike zaradi tehnične izvedbe ABS.

Na dolžino zaviranja z ABS vpliva potem tudi morebitno manevriranje (ob bočnih silah se tudi rezultanta, ki deluje na gumo, poveča in posledično prej sproži popuščanje ABS, kar se pri blokiranih kolesih seveda ne dogaja), pa neidealnosti podlage in pnevmatik (ukrivljanje, neravnine). Nenazadnje morda vpliva tudi dejstvo, da lahko gumi masa pri zelo visoki temperaturi (trenje brez ABS) postane neke vrste lepilo (ali pa morda celo mazivo, tu pa res ne vem).

---
(1) Relativno glede na sosednjo ploskev. Malo več na http://www.p-ng.si/~arcon/fizika/okolje ... Trenja.pdf
(2) Pri snegu je stvar nekoliko drugačna, saj v tem primeru gre ob blokadi koles (zaviranju brez ABS) tudi za narivanje snega in s tem ustvarjanje klina, ki seveda vpliva na povečanje sile trenja.
Mobilni telefon v avtu?
http://www.youtube.com/watch?v=R0LCmStIw9E

Hitro je hitro prehitro!
http://www.youtube.com/watch?v=Y7lCM9ElUqQ
 
Uporabniški avatar
Bel-Tirid
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1547
Pridružen: Po feb 09, 2004 7:52 pm
Kraj: Bled

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a Bel-Tirid Pe jul 22, 2011 3:05 pm

Na varni vožnji učijo, da moraš bremzat z pritisnjeno sklopko, pa skor vse kar smo delal si moral imeti pohojeno sklopko. In sm reku tipu da je to slabš, naj se proba pelat po makadamu v leru, pa bo vidu, pa da avto mora biti skos v prestavi glede stabilnosti. No na koncu smo vsi mogl najprej sklopko pa bremzat pa oviro obvit... uglavnem nevem zakaj učit folk nekej kar jih bo ubilo
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a Energetik81 Pe jul 22, 2011 4:15 pm

Če bremzaš v sili nima veze al maš stisnjeno sklopko ali ne, sodobne bremze so sposobne v vsakem primeru blokirati kolo, pa če je gor pripeta še mašina ali ne. Skupaj z ABS so torej vsa 4 kolesa na meji zdrsa (kar omogoča maksimalen učinek zaviranja), pa če stisneš sklopko ali ne.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a sebaveh Pe jul 22, 2011 5:38 pm

Sklopko je smiselno stisniti šele potem, ko pri zaviranju padej vrtljaji nekje na 1000. Pač toliko da ti motor več ne ovira zaviranja, oziroma da ti ne ugasne.
Ampak ko je sila je sila - takrat ti tega ni treba upoštevati, ker je pomembneje preprečiti najhujše.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a simply So jul 30, 2011 6:15 pm

Glede zaviranja z motorjem - vgrajeval se je sistem MSR - no sedaj je združen v ESPju.

http://www.volkswagen.com/vwcms/master_ ... index.html
 
Uporabniški avatar
scmoky
Novinec
 
Prispevkov: 107
Pridružen: Če maj 14, 2009 6:18 pm

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a scmoky So jul 30, 2011 10:23 pm

tristan01 je napisal/-a:
Maso je napisal/-a:Če imaš v nogo vgrajen ABS, zavorna pot z blokiranimi kolesi je pač daljša od tiste z ABSom.


Tale trditev pa ne bo držala. Zavorna pot s popolnoma blokiranimi kolesi je najkrajša možna pot ustavljanja. Na cesti je nezaželjena ker prinaša s sabo cel kup neprijetnih posledic. Kot je verjetno vsem jasno takrat voznik nima več nadzora nad vozilo. Druga prav tako neprijetna lastnost pa je uničevanje gum. Ustavljanje z blokiranimi kolesi pri večjih hitrostih (izven mesta ali celo na AC) že po enem takem početju močno poškoduje ali celo uniči gume. Na mestu stika med gumu in cestiščem pride do tako velikega trenja, da gumo na tisti točki dobesedno zažge (dim ispod zavrtih koles) če je zavorna pot dovolj dolga pa gumo tudi obrabi da nadaljnja vožnja skoraj ni več mogoča. Guma na tistem mestu ni več okrogla temveč ravna, kar povzroča tresljaje med vožnjo.

LP Tristan01

Nevem od kot to, ampak iz sterilne fizike nebo držalo ker je koeficient trenja manjši kot koeficinet lepenja, torej se avto torej na meji makismalnega lepenja prej ustavi, ker lahko zavira z večjo silo.
Je že eden pred mano tole napisal, pa niste potem nič skočili v zrak :D Torej pričakujem neke ardumente v tej smeri
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a Energetik81 To avg 02, 2011 11:35 am

Imaš prav, finta je samo, da je na suhem asfaltu koeficient lepenja skor enak koef. trenja. Zato je mogoče na suhem krajša pot z blokiranimi, kot pa da vmes popuščaš, ker s popuščanjem izgubljaš zavorno pot. Prav tako pri grdem teren, kjer se pri blokiranju pred kolesi nabira material (zemlja, sneg) in dodatno zavira.
Seveda to za moker asfalt nikakor ne drži.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
gasperakr
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 9
Pridružen: To jun 21, 2011 11:19 pm

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a gasperakr Sr sep 21, 2011 8:48 pm

Tudi jaz se v največji meri poslužujem zaviranja z motorjem, kajti ne vidim razloga, da bi imel v npr. 5. prestavi in tiščal stopalko za zavore v poden. Včasih, ko smo šli kam s sošolci je bilo "moderno" da ko greš v dolino "vržeš v ler pa bremzaš", ampak sem se te "navade" kar izognil. Sem tudi že doživel situacijo, ko sem zaviral z motorjem, in, kot je nekdo na forumu že zapisal, voznik za mano ni bil pozoren da se hitrost mojega vozila (počasi) zmanjšuje. Sicer ni bilo neke "krize" in nevarne situacije a vseeno.


Drugače pa, če koga zanima glede pomožnih zavor na tovornih vozilih - uporabljajo je RETARDERJI, ki zavirajo s pomočjo olja, elektromagnetne TELME, ki so poleg retarderjev najbolj razđirjene, INTARDERJI, ki zavirajo s pomočjo zraka in PRITARDERJI oz. AQUATARDERJI, ki zavirajo s pomočjo tekočine (vode). Aquatarderji do dokaj svež način pomožnega zaviranja pri tovornih vozilih, in so, kakor vem še bolj v razvoju.
 
Tonkobalonko
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: So jan 29, 2011 7:51 pm

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a Tonkobalonko Sr okt 26, 2011 11:16 am

Zna kdo obrazložiti zakaj pri zaviranju z motorjem (se pravi vožnja po klancu navzdol + noga dol z gasa) še vedno slišimo motor? Ni mi logično da slišimo "eksplozije" v motorju, če v njega menda ne steče niti kapljica goriva???
 
Uporabniški avatar
DJ-DUST
Novinec
 
Prispevkov: 194
Pridružen: Po avg 23, 2010 8:18 am

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a DJ-DUST Sr okt 26, 2011 11:36 am

Če odpreš pokrov motorja slišiš eksplozije ali slišiš rožlanje zobnikov, črpalke, jermenov, vbrizgalnih šob itd.? Ko motor obratuje se slišijo "vsi" deli, eksplozija je tista katera se ne sliši. Govorim o delovanju v prostem teku...
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a sonic Sr okt 26, 2011 1:04 pm

DJ-DUST je napisal/-a:Če odpreš pokrov motorja slišiš eksplozije ali slišiš rožlanje zobnikov, črpalke, jermenov, vbrizgalnih šob itd.? Ko motor obratuje se slišijo "vsi" deli, eksplozija je tista katera se ne sliši. Govorim o delovanju v prostem teku...
Saj a ni logično da se same eksplozije goriva v valju ne sliši?
Kar slišiš (poleg omenjenih vrtenj itd mseh mehanskih delov v on okoli motorja), je šele dogajanje v naslednjem taktu, se pravi izpuh plinov iz valja. To se pa dogaja tudi med vožnjo po klancu navzdol, ko ni nič goriva zraven - vsakič ko se odpre izpušni ventil, butne ven zrak, ki je bil prej stisnjen..
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Renault_user
Novinec
 
Prispevkov: 290
Pridružen: Pe sep 11, 2009 6:29 pm

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a Renault_user Sr okt 26, 2011 1:23 pm

A je to normalno, da ko prestavljaš brez gasa, recimo po klancu navzdol, da ob prestavljanju pokaže za sekundo dve porabo recimo 0,3-0,5L?
 
Uporabniški avatar
DJ-DUST
Novinec
 
Prispevkov: 194
Pridružen: Po avg 23, 2010 8:18 am

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a DJ-DUST Sr okt 26, 2011 1:25 pm

sonic je napisal/-a:
DJ-DUST je napisal/-a:Če odpreš pokrov motorja slišiš eksplozije ali slišiš rožlanje zobnikov, črpalke, jermenov, vbrizgalnih šob itd.? Ko motor obratuje se slišijo "vsi" deli, eksplozija je tista katera se ne sliši. Govorim o delovanju v prostem teku...
Saj a ni logično da se same eksplozije goriva v valju ne sliši?
Kar slišiš (poleg omenjenih vrtenj itd mseh mehanskih delov v on okoli motorja), je šele dogajanje v naslednjem taktu, se pravi izpuh plinov iz valja. To se pa dogaja tudi med vožnjo po klancu navzdol, ko ni nič goriva zraven - vsakič ko se odpre izpušni ventil, butne ven zrak, ki je bil prej stisnjen..


To sem hotel povedat, mogoče sem čudno napisal...
 
gasperakr
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 9
Pridružen: To jun 21, 2011 11:19 pm

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a gasperakr Sr okt 26, 2011 1:28 pm

Ja, možno je da ti pokaže porabo 0,5l.
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a Nixxon Sr okt 26, 2011 1:33 pm

Najbrž takrat ko ti stisneš sklopko da bi prestavil (motor doda gorivo da ne crkne). In ker večina prikazovalnikov prikazuje z rahlo zamudo, vidiš to malenkost kasneje.
Slika
 
Uporabniški avatar
el_diablo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1784
Pridružen: Če maj 24, 2007 11:55 am
Kraj: Gottschee

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a el_diablo Sr okt 26, 2011 1:50 pm

Tonkobalonko je napisal/-a:Zna kdo obrazložiti zakaj pri zaviranju z motorjem (se pravi vožnja po klancu navzdol + noga dol z gasa) še vedno slišimo motor? Ni mi logično da slišimo "eksplozije" v motorju, če v njega menda ne steče niti kapljica goriva???


zaradi podtlaka ;) vbrizg začne delovati če pohodiš gas,oziroma ko padejo obrati do štandgasa.

bila je že debata o tem,mislim da na strojnik.si. Tip je vezal LED diode na delovanje injektorjev,in se je lepo videlo kdaj prihaja do vbrizga,in kdaj ga popolnoma izklopi (npr. ko ga pohodiš,in spustiš gas,je brez vbrizga do obratov za prosti tek; pri zaviranju z motorjem,...)
imam nekje ta filmček,bom probal najdt .
obstaja točka,na kateri drzno postane neumno...
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov