Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Sr apr 23, 2008 11:41 pm

im nobody je napisal/-a:reagira dobro in hitro oziroma točno ve kaj mora narediti?ko ti sredi ovinka vzame gas se mi ne zdi glih pametna poteza

nimas jm kj razlagat sploh lenivcu k itak vse ve pa vse pozna.
jst esp mam je super zadeva ampak za normalno voznjo.ko se pa jagas cez ovinke pa lah nardi vec slabega kot dobrega.
pa itak to vsi vejo sam nekak jm "noce" potegnt.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Sr apr 23, 2008 11:47 pm

fare je napisal/-a:Fantje to je profi voznik, roka na srce 95% med nami bi končala v ograji ostalih 5% pa bi bili srečkoviči pač!
Tip ga je začel lovit že takoj na začetku v sekundi je reagiral, ves čas je držal glavo in pogled v semri vožnje kar je najbolj pomembno ko te odnese. Volan je motal full hitro in še šaltal je navzdol v enem momentu!
lp


Ja pa še postajo na radiu je zamenjal in si čik prižgal :roll: - ma dej no vse kar tukaj vidim je en kup sreče, ker tole pometanje po cesti ni ničemur podobno in še dobro, da ni pojahal ograjo na eni pa na drugi strani. Tip je zamudil in to precej potem pa je predolgo držal volan, ko je že zagrabilo z druge strani - vsak "profi" ve, da je treba začet odvzemat še predno zagrabi na drugi strani. In ravno zaradi tega, ker 99% ljudi, ko jih preseneti situacija reagira natanko takole in točno takim situacijam je namenjen ESP, da prepreči pometanje po vozišču.

V prvih desetinkah je pod kolesi še bilo olje potem pa nič več saj če bi bilo še vedno bi ga zvrtelo vsaj za 180 stopinj, če ne za cel krog.

Drugače pa so prvi rahli zasuk volana povzročila sama kolesa, ki se začnejo obračati v smer vožnje šele nato je poba začel nekaj loviti. V bistvu pa so sama sprednja kolese obračala volan in tukaj ni fore, da jim ti slediš do konca ampak moraš pravočasno ustaviti obračanje volana (tik predno začne grabiti iz druge strani), da preprečiš odnašanje riti oziroma da ti zaradi obrnjenih koles vrže zadek v nasprotno smer.

Sicer pa vsi tisti, ki ste navdušeni nad "znanjem" tega modela lahko se greste malo pozanimat h kakšnemu profi dirkaču ali pa inštruktorju varne vožnje in naj vam razloži kaj se je sploh tukaj dogajalo. Aja, pa še kakšno o ESP-ju rečte - 100% vam bodo pritrdili, da tukaj ESP ne bi pomagal in da je res najbolje, da si ga izklopite. :?
 
Uporabniški avatar
el_diablo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1784
Pridružen: Če maj 24, 2007 11:55 am
Kraj: Gottschee

Napisal/-a el_diablo Če apr 24, 2008 12:20 am

abbe je napisal/-a:jst esp mam je super zadeva ampak za normalno voznjo.


pri normalni vožnji skoraj ne pride do posega esp-ja. edin po snegu,ledu ;)
obstaja točka,na kateri drzno postane neumno...
 
Uporabniški avatar
Senad
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 703
Pridružen: Sr mar 28, 2007 4:49 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a Senad Če apr 24, 2008 12:41 am

zamislite kako je bilo onemu v avtu, ki je spremljal dogajanje odzadaj.
67,0420305 Vseh statistik ni natančnih.
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Napisal/-a Jerch_ Če apr 24, 2008 1:17 am

ko sem prebral temo nisem mogel mimo pametnih postov ljudi ki ESPja sploh nimajo.
v kar sem prepričan, ker če ne nebi nabijali neumnosti..

sam ga imam in vam povem da ESP zna zelo zajeb_at situacijo. in ja človek ko pozna cesto, ko pozna sposobnosti svojega avta in sebe je sigurno hitrejši od ESPja!

no pa naj še pojasnim iz lastnih izkušenj.. peljem se po (naj bo neimenovana, ker bi se rad še gdaj) ovinkasti cesti, pregledni, čez polje, z mnogimi S ovinki.. cesta suha.. priletim v prvi ovinek, avto sili z ritjo ven.. volan sučem v drugo stran, prime ESP.. --->nenadoma avto zelo (bolj kot pričakujem) zavije v tisto smer kot sučem volan.. naslednji ovinek tako komaj še zvozim.. pri tretjem zaporednem pa ne zletim z ovinka ampak padem notri, ker ESP spet prime kar naenkrat in to ful preveč sledi delu mojih rok oz. volanu. Posledice- trese mi avto, zmanjšuje mi hitrost, ni več slajdanja, nepričakovano se znajdem na travi... Je to dovolj nazorno???

je pa res da ko se pelješ po mokri cesti, snegu.. in avto postane extremno podkrmarjen ESP zelo koristi, podobno ob vsakdanji vožnji.
ne koristi pa ob hitrem nadzorovanem vijuganju, ker smer ohranja samo z bremzanjem ne pa tudi plinom (kar je pogosto boljše). Torej se vam še zdi da je ESP boljši kot dober voznik, ob določenih pogojih?

verjetno je pa res tudi to da ESP na mojem passatu in večini serijskih avtov je sprogramiran za podpovprečnega voznika, ki ko se kaj zgodi samo pohodi na bremzo.. športni avti imajo večstopenjski ESP, verjetno omogočajo prilagajanje glede na voznikove sposobnosti..
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Napisal/-a Jerch_ Če apr 24, 2008 1:28 am

in pri tej situaciji na avtocesti ESP nebi pomagal!

ker.. ko avto prestavi je treba volan usmerit nazaj v smer vožnje.. šele takrat bi pomagal.. toda veste kako? ko bi volan začel vrteti kontra se dolgo nebi zgodilo nič, zato bi človek volan obrnil še malo več, potem pa kar naenkrat (pa probajte na parkirišču in boste videli da pri ekstremnih naletih v ovinek ESP dolgo ne prime nič!) bi avto (verjetno pre-)več zavil v tisto smer.. če bi ESP sploh uspel reagirat.. in posledice so znane..

mogoče pa imam samo jst take izkušnje..
naj dodam da je ESP super stvar in mejte ga vklopljenega (normalni vozniki, ki se ne počutijo da so sposobni odreagirat kot je ta tip), ker vas bo vsaj hitro ustavil..
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Če apr 24, 2008 1:30 am

zoddimmortal je napisal/-a:
Voith je napisal/-a:
zoddimmortal je napisal/-a:se umikam iz debate preden postanem butast ob bistroumnih izjavah nekaterih sodelujocih :)


s tem ko si se odlocu za esp, si postal nesmrten in bos uzival v neskoncnem zivljenju. na veke vekomaj. amen


no vidis potem ko ti zmanjka argumentov se zateces k lažem, ti ne zamerim to je tipicno slovensko obracanje besed in natolcevanje sranja zato pa je politika pri nas na nivoju kot pac je, mogoče lahko vnovčiš svoje talente tam.

kot sem ze zgoraj napisal: citiram sam sebe:
-esp ni vsemogocen ce bos priletu pravokotni ovink 100 ti ni pomoči

najprej preberi vse poste in nato napadaj nekoga
pac v nasem primeru imamo avto ki gre prehitro zapelje na oljni madež ravno dovolj da gume izgubijo stik in ga zanese. model je imel sreco ker je bila cesta siroka in je dobro odreagiral sicer bi bila katastrofa..

predvidevam da oljni madež ni bil dolg pol kilometra kajti v tem primeru ga niti on ne bi ujel... pac ravno dovolj da je izgubil stik in ga je zacelo zanasati
ko je on zacel loviti avto je bila podlaga ze normalna to kar je on opravil na normalni podlagi bi esp zagotovo opravil bistveno bolje hitreje in varneje...

ker pa ti in gospodic šumaher ki trdi da je bistveno boljsi od sistema esp kljub dejstvom trdita drugace... po domace povedano vleceta vodo na svoj mlin tako da potvarjata dejstva in hoceta rect da ce zapeljes na olje se guma tako umaze da imas 0% oprijema se pol ure zatem na tisti gumi, ce bi bilo to res tud ta tip ne bi nikol ujel avta in bi se zmazal, tako pa mu je olje samo odneslo avto par metrov zatem pa je bila podlaga ocitno dovolj dobra da se ni razbil, in tocno na taki podlagi bi esp uredil to brez problema... mislim pa da je vsakomur jasno da ce mas elektronko nikakor nisi nesmrten in v tem se tudi strinjam s tabo :lol:


ne ne. narobe si ti tole dojel.

tle sm sam podal odsev tvojega dojemanja cele zadeve.

tm v unem videu lepo pove, da je majhen avto z espjem MOGOCE celo bolj varen kot velik avto brez espja. tip zelo povdari MOGOCE.

dejstvo je, da daljsa kot je medosna razdalja, lazje je avto ki ga zacne tkole nost lovit.

drugo dejstvo je, da rabis oljno luzo ki je dolga samo 2metra ali se manj, samo toliko da se kolo s celo kotalno povrsino enkrat obrne po olju. ko se to zgodi je guma podmazana in drsi. nima vec oprijema kar pri 150kmh ni tako dobra novica. ti je to jasno al ti narisem z voscenkami, da ti bo jasno?

ESP bi situacjo reseval tako da bi dodajal sprednjo levo in zadnjo desno bremzo v trenutku ko bi nos avtomobila nosilo desno in obratno ko bi avto nosilo na drugo stran.

ce avto na dveh kolesih nima oprijema pomeni da lahko esp upliva samo na en kolesni par, v tem primeru levi. samo z uplivanjem na levi kolesni par pa NEMORE NIC!

to da clovek lahko hitreje odreagira kot elektronika ni nic novega, clovek je le 10.000x bolj napreden stroj, ki je med drugim tudi ata in mama vsem ostalim strojem.

kot v tistem videu lepo poudari je ESP pomagalo za nesposobne in mlade voznike.
nevem zakaj bi zdej eni radi ugovarjal temu. pac spadate v skupino za katero je bil esp narejen, in vasi starsi se pocutijo bolje zaradi tega. lepo, naj tako ostane.

men osebno je ljubse od elektronskega programa stabilnosti usec kr analogno stabilen avto.
 
Vuso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 677
Pridružen: Po maj 10, 2004 10:55 pm
Kraj: Lj

Napisal/-a Vuso So apr 26, 2008 3:07 pm

o pišuka spet isto kot z abs-om.Jaz sem kar malo ponižen ob takih mojstrih volana.Kar se mene tiče mi tale posnetek niti ne deluje preveč avtentično.Če ti pri 150 takole na brzino vzame rit je zadeva zaključena, še posebaj če tega ne pričakuješ.A kamero je imel pa v avtu zato, ker potem rad doma gleda kje se je vozil.Da o tem kako hitro se je ustavil niti ne govorim.
Esp ni mišljen za pometanje po cesti in sigurno se z njim ne da drsat od ovinka do ovnika.Namen je,da čimhitreje zravna avto, ker večina ljudi bi se ob takih situacijah rada ustavila.
Ker so absi. espji in ostala elektronska navlaka za bebce, ki ne znajo obvladovat avtomobila in je človek lahko hitrejši od nje, je verjetno, da so v F!,wrc,falus še v motogp zato, da dirkači ne postavljajo prevelikih hitrosti.Aja oni imajo popolnoma drugo elektroniko.Človeški ego in lažna samozavest res ne poznata meja.Zato jih pa tolk umre po cestah, ker je vsak najjaći :roll:
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss So apr 26, 2008 4:30 pm

Hehe Vuso - word man. :tomidelej:
 
Uporabniški avatar
IcEm4n
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6430
Pridružen: Če jun 22, 2006 11:17 am

Napisal/-a IcEm4n So apr 26, 2008 4:53 pm

itk, zto so pa v F1 vn TCS ruknl, k je to navlaka za bebce :lol: :lol: :lol:
Slika
 
Strokovnjak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1225
Pridružen: To jun 07, 2005 4:35 pm

Napisal/-a Strokovnjak So apr 26, 2008 4:57 pm

Po vojni smo vsi generali, pred nesrečo pa vsi Schumaherji. Potem pa ...
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate So apr 26, 2008 10:17 pm

Stalni ugovori parih uporabnikov, ki še vedno mislijo, da so hitrejši od elektronike. Vzemite v roke kladivce in se udarite po pogačici. Toliko časa, kolikor mine od udarca pa do tega, da noga trzne, toliko časa potrebuje živčni impulz od kolena do možganov in nazaj. Če torej super voznik v času 0 zazna odnašanje avtomobila in se odloči za način popravljanja, še vseeno ostane najmanj polovica prej omenjenega časa za odreagiranje kar pa nanese par 100 ms. Par 100 ms je pa v svetu elektronike cela večnost.

Vsi tisti, ki pravite, da ste hitrejši od ESPja, morda res hitreje rešite avto v primeru, ko že vnaprej pričakujete odnašanje. Žal pa to lahko drži le takrat, ko ste res 100% pri vožnji in ko lahko obnašanje vnaprej predvidite. Kolikokrat smo 100% pri vožnji, ve vsak sam pri sebi - tisti, ki bo rekel da vedno, laže sam sebi. Slabo viden oljni madež pri 150 km/h je pa tudi vse prej kot pričakovan.

ESP ne sme odreagirati z dodajanjem plina ali celo zavijanjem, ker ESP zaenkrat še pojma nima, v katero smer gre cesta in koliko prostora ima na voljo.

Ljudje smo "očetje" vseh strojev, cilj vsakega očeta pa je, da ga njegov sin v sposobnostih vsaj doseže, če ne preseže. To je tudi namen vseh strojev - da nam olajšajo in pohitrijo opravila.
Slika
 
Uporabniški avatar
Senad
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 703
Pridružen: Sr mar 28, 2007 4:49 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a Senad Ne apr 27, 2008 12:22 am

Mate je napisal/-a:Stalni ugovori parih uporabnikov, ki še vedno mislijo, da so hitrejši od elektronike. Vzemite v roke kladivce in se udarite po pogačici. Toliko časa, kolikor mine od udarca pa do tega, da noga trzne, toliko časa potrebuje živčni impulz od kolena do možganov in nazaj. Če torej super voznik v času 0 zazna odnašanje avtomobila in se odloči za način popravljanja, še vseeno ostane najmanj polovica prej omenjenega časa za odreagiranje kar pa nanese par 100 ms. Par 100 ms je pa v svetu elektronike cela večnost.

Vsi tisti, ki pravite, da ste hitrejši od ESPja, morda res hitreje rešite avto v primeru, ko že vnaprej pričakujete odnašanje. Žal pa to lahko drži le takrat, ko ste res 100% pri vožnji in ko lahko obnašanje vnaprej predvidite. Kolikokrat smo 100% pri vožnji, ve vsak sam pri sebi - tisti, ki bo rekel da vedno, laže sam sebi. Slabo viden oljni madež pri 150 km/h je pa tudi vse prej kot pričakovan.

ESP ne sme odreagirati z dodajanjem plina ali celo zavijanjem, ker ESP zaenkrat še pojma nima, v katero smer gre cesta in koliko prostora ima na voljo.

Ljudje smo "očetje" vseh strojev, cilj vsakega očeta pa je, da ga njegov sin v sposobnostih vsaj doseže, če ne preseže. To je tudi namen vseh strojev - da nam olajšajo in pohitrijo opravila.


nekaj takega sem mislil napisati v tej temi, samo se mi ni dalo, tako da se lahko samo podpišem pod to! :lol: :lol: :lol:
67,0420305 Vseh statistik ni natančnih.
 
recept
Novinec
 
Prispevkov: 236
Pridružen: Pe apr 25, 2008 10:46 pm

Napisal/-a recept Ne apr 27, 2008 8:39 am

Jerch_ je napisal/-a: verjetno je pa res tudi to da ESP na mojem passatu in večini serijskih avtov je sprogramiran za podpovprečnega voznika, ki ko se kaj zgodi samo pohodi na bremzo..


Sam očitno sodim med zgoraj omenjene podpovprečne voznike. Niti z družino v avtu niti sam nimam nobenega veselja preizkušati meja vozila (snega na praznem parkirišču pa že nekaj časa nisem videl, da bi avto preizkusil). Zato sem v novem avtu naročil tudi ESP in v 14 dneh, kolikor ga imam, še nisem uspel pripeljati do tega, da bi mi deloval (se vozim tudi po kaki ovinkasti cesti, kot npr. Kalce-Robič)

Se pa zavedam, da ESP ne zna vrteti volana namesto mene (kombinacija volana in zavor/plina ima pač svoje prednosti), zna pa zavirati posamezna kolesa na osi (kar meni sicer s stopalko za zavore še ni uspelo; je komu že?).

ESP ima prednosti in ima slabosti. Tisti, ki sistem res dobro poznate, vas lepo prosim, da naštejete tako prednosti kot slabosti, da bomo ostali (pod)povprečni vozniki vedeli, na kaj lahko računamo.

Obkladanje drugače mislečih pa bi predlagal, da prepustimo politikom.

R
 
recept
Novinec
 
Prispevkov: 236
Pridružen: Pe apr 25, 2008 10:46 pm

Napisal/-a recept Ne apr 27, 2008 8:52 am

recept je napisal/-a:...Zato sem v novem avtu naročil tudi ESP in v 14 dneh, kolikor ga imam, še nisem uspel pripeljati do tega, da bi mi deloval...


Če ni čisto off-topic: ali obstaja v Sloveniji kak poligon, kjer bi voznik lahko na varen način (brez potencialne škode) preizkusil, kako se mu njegovo vozilo obnaša v raznih situacijah (vključno z ESP, ABS in podobno šaro)? Primerno usposobljen inštruktor ob tem je samo prednost.

R
 
Volvo-s60
Novinec
 
Prispevkov: 208
Pridružen: Sr nov 23, 2005 7:31 pm

Napisal/-a Volvo-s60 Ne apr 27, 2008 9:36 am

Za vse ki blatite esp.... esp je odlična zadeva če veš kako deluje, če esp zagrabi potem ne smeš avtomobila ti lovit saj ga tako še dodatno zmedeš in zaj.... situacijo, kajti esp poleg vseh pospeškov ki jih meri meri tudi kako so tvoja sprednja kolesa usmerjena, in sedaj če esp zagrabi moraš samo držati prvotno smer v primeru sukanja volana v drugo smer se esp odzove drugače saj tokrat predvideva ovinek v drugo smer... potem se pa srečaš z ograjo in pljuvaš po ESP-ju, tako da če ne veste česa je esp v vašem avtomobilu zmožen in kako dela potem to čimpreje sprobajte.
 
Uporabniški avatar
deo
Novinec
 
Prispevkov: 294
Pridružen: To maj 20, 2003 6:30 pm

Napisal/-a deo Ne apr 27, 2008 4:28 pm

Volvo-s60 je napisal/-a:Za vse ki blatite esp.... esp je odlična zadeva če veš kako deluje, če esp zagrabi potem ne smeš avtomobila ti lovit saj ga tako še dodatno zmedeš in zaj.... situacijo, kajti esp poleg vseh pospeškov ki jih meri meri tudi kako so tvoja sprednja kolesa usmerjena, in sedaj če esp zagrabi moraš samo držati prvotno smer v primeru sukanja volana v drugo smer se esp odzove drugače saj tokrat predvideva ovinek v drugo smer... potem se pa srečaš z ograjo in pljuvaš po ESP-ju, tako da če ne veste česa je esp v vašem avtomobilu zmožen in kako dela potem to čimpreje sprobajte.


točno tako, če greš "polagat" ovinke z vklopljenim ESP-jem se moraš temu primerno z motanjem volana (ki ga je seveda manj) tudi odzvat in je drugačno kot če ga pa nimaš, seveda dosti manj zahtevno

pa v taki situaciji kot na posnetku bi če bi avto imel ESP poplesavanje avta in motanje volana tudi bilo ampak v dostiii manjši meri oz. bi se avto dosti prej umiril in stabiliziral, ker nekateri ki tukaj pišete o refleksih med vami in ESPjem - to tukaj sploh ni toliko pomembno kot to da ESP kombinira zaviranje različnih koles (v večini po diagonali), kar pa človek sam seveda ne more
Slika Slika ... seems fetishe !?
 
ghandaed
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 765
Pridružen: To okt 17, 2006 9:14 pm

Napisal/-a ghandaed Ne apr 27, 2008 4:51 pm

lenivec je napisal/-a:
Mate je napisal/-a:Stalni ugovori parih uporabnikov, ki še vedno mislijo, da so hitrejši od elektronike. Vzemite v roke kladivce in se udarite po pogačici. Toliko časa, kolikor mine od udarca pa do tega, da noga trzne, toliko časa potrebuje živčni impulz od kolena do možganov in nazaj.


vbistvu ne. finta refleksa je da ne pride signal do možganov. ampak samo do hrbtenjače ki porihta zadevo in da signal mišici. torej čist brez možganov.


hehehe odvisno kakšen signal je. Pri situaciji kot je na videoposnetku zagotovo ne gre za čisti refleks, temveč "signal" prehodi kar precejšnjo pot. Najprej po optični progi v zatilni reženj in vestibularni progi v male možgane, šele potem ko je intelektualno analiziran pa iz gyrusa precentralisa v tarčne mišice, ki ukrepajo.

Koliko časa za ukrepanje rabi človek in koliko esp... hmm

se je potrebno zavedat da je reakcijski čas v tem primeru pri veliki večini voznikov precej daljši od reakcijskega časa ko se užgeš po pogačici in ti noga trzne. :)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 4 gostov