Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
graal
Novinec
 
Prispevkov: 396
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:33 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a graal Pe nov 14, 2008 6:33 pm

gustelj je napisal/-a:No, in takim nato lepo zaprem pot na levem pasu in vsi skupaj se počasi z isto hitrostjo, kot desna kolona pripeljemo do ovire.
Lepo in pravično, kaj ne?


Mamma mia!
II. PRAVILA CESTNEGA PROMETA

24. člen

(1) Udeleženci cestnega prometa se morajo ravnati po prometnih pravilih, razen:
– če je drugače določeno s prometnim znakom;
– če drugače odredi policist;
– če v skladu s pooblastili drugače odredi občinski redar.
(2) Udeleženci cestnega prometa morajo ravnati tako, da ne ovirajo ali ogrožajo drugih udeležencev cestnega prometa ali jim ne povzročajo škode.
(3) Udeleženci cestnega prometa ne smejo uporabljati in tudi ne imeti pri sebi ali v vozilu ali na njem naprav, s katerimi bi lahko otežili, motili ali preprečili delovanje merilnih ali drugih naprav ali tehničnih sredstev, ki jih uporabljajo pooblaščeni organi pri nadzoru cestnega prometa.
(4) Naprav iz prejšnjega odstavka ni dovoljeno vgraditi oziroma namestiti v ali na vozilo.
(5) Naprava iz tretjega odstavka tega člena, ki jo udeleženec cestnega prometa uporablja ali jo ima pri sebi ali v vozilu ali na njem, se odvzame. Če voznik ne odstrani naprave z vozila ali iz njega, se jo odstrani z neposredno fizično prisilitvijo na njegove stroške.
(6) Z globo 400 eurov se kaznuje za prekršek udeleženec cestnega prometa, ki ravna v nasprotju s tretjim odstavkom tega člena.
(7) Z globo najmanj 8.000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ki ravna v nasprotju s četrtim odstavkom tega člena, odgovorna oseba pa z globo najmanj 800 eurov. Z globo najmanj 800 eurov se kaznuje za tak prekršek fizična oseba.



Pomen izrazov

23. člen
...
75. prehitevanje je vožnja mimo drugega udeleženca cestnega prometa, ki se premika v isti smeri po prometnem pasu ali delu smernega vozišča, ki je namenjen prometu. Hitrejša vožnja ene kolone vozil od druge na cesti, ki ima najmanj dva prometna pasova za vožnjo v isto smer, ni prehitevanje;
...


26. člen

(1) Na smernem vozišču z dvema ali več označenimi prometnimi pasovi mora voznik voziti po sredini prometnega pasu.
(2) Na smernem vozišču iz prejšnjega odstavka mora voznik voziti po desnem prometnem pasu. Če ima smerno vozišče tri prometne pasove, je dovoljena vožnja po desnih dveh prometnih pasovih, levi pa je namenjen prehitevanju.
(3) Na cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer v naselju sme voziti voznik motornega vozila, katerega največja dovoljena masa ne presega 7.500 kg, ki lahko brez oviranja sledi prometnemu toku, tudi po prometnem pasu, ki ni ob desnem robu smernega vozišča.
(4) Kadar se na cesti iz prejšnjega odstavka promet zgosti toliko, da vozila zasedajo vse prometne pasove na smernem vozišču in se premikajo s hitrostjo, ki jo pogojujejo pred njimi vozeča vozila, ni dovoljeno zapeljati z enega na drugi prometni pas, razen zaradi razvrščanja pred križiščem ali ustavitve vozila.
(5) Če je na smernem vozišču iz prvega odstavka tega člena na enem od prometnih pasov onemogočen promet vozil zaradi ovire ali se pas konča, so vozniki, ki vozijo po sosednjem prometnem pasu dolžni omogočiti vključevanje na ta prometni pas tako, da vozijo s primerno hitrostjo in na takšni razdalji do vozila pred seboj, da se lahko izmenoma vključi v promet še po eno vozilo (sistem zadrge).
(6) Na cesti, ki ima dva ali več označenih prometnih pasov za vožnjo v eno smer, ni dovoljeno voziti po smernem vozišču, namenjenem vožnji v nasprotni smeri.
(7) Na cesti ali njenem delu je prepovedan promet motornih vozil, katerih največja dovoljena masa presega največjo dovoljeno maso, omejeno s predpisom ali prometno signalizacijo.
(8) Z globo 40 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju s prvim, ali drugim ali petim odstavkom tega člena.
(9) Z globo 120 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju s četrtim odstavkom tega člena.
(10) Z globo 300 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju s šestim odstavkom tega člena. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 5 kazenskih točk.
(11) Z globo 300 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju s sedmim odstavkom tega člena.
(12) Z globo najmanj 1.000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ki ravna v nasprotju s sedmim odstavkom tega člena, odgovorna oseba pa z globo 300 eurov.



Žal, se ne morem strinjat s teboj....

lp, Aleš.
Slika
 
gustelj
Novinec
 
Prispevkov: 154
Pridružen: So jul 09, 2005 9:03 am

Napisal/-a gustelj Pe nov 14, 2008 6:47 pm

Na srečo se tudi jaz ne s teboj in tvojo zasebno razlago zakonov.

1.Zato, ker moraš čakati v koloni tako kot vsi drugi "desničarji" in se premikati z isto hitrostjo ter pravično čakati, tako kot si prišel po vrsti, ni oviranje. Še manj je to ogrožanje, saj pri tako nizkih hitrostih, se ti tudi ob trku ne bo kaj hudega zgodilo.
Kar se pa tiče škode, je edino škoda mojega časa in truda, da se ukvarjam s takimi nevzgojenimi vsiljevalci, kot si ti.

2. Tudi enako hitra vožnja ni prehitevanje. Torej, kje je tu problem?

3. Ja kje drugje pa, kot po sredini voznega pasu? In to seveda velja tudi zate, ko se siliš skrajno levo, da bi se prerinil mimo mene.

4. Ja na koncu se boš seveda lahko vključil na desni pas. Za mano, seveda!

5. Si ti policaj? Po "pameti" sodeč, bi bilo verjetno.
 
Uporabniški avatar
graal
Novinec
 
Prispevkov: 396
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:33 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a graal Pe nov 14, 2008 7:07 pm

gustelj je napisal/-a:Na srečo se tudi jaz ne s teboj in tvojo zasebno razlago zakonov.

1.Zato, ker moraš čakati v koloni tako kot vsi drugi "desničarji" in se premikati z isto hitrostjo ter pravično čakati, tako kot si prišel po vrsti, ni oviranje. Še manj je to ogrožanje, saj pri tako nizkih hitrostih, se ti tudi ob trku ne bo kaj hudega zgodilo.
Kar se pa tiče škode, je edino škoda mojega časa in truda, da se ukvarjam s takimi nevzgojenimi vsiljevalci, kot si ti.

2. Tudi enako hitra vožnja ni prehitevanje. Torej, kje je tu problem?

3. Ja kje drugje pa, kot po sredini voznega pasu? In to seveda velja tudi zate, ko se siliš skrajno levo, da bi se prerinil mimo mene.

4. Ja na koncu se boš seveda lahko vključil na desni pas. Za mano, seveda!

5. Si ti policaj? Po "pameti" sodeč, bi bilo verjetno.


Jao gustelj, da sem jaz policaj, sploh pa v tvoji regiji si ti brez izpita :D (joke.press)

Zakaj lahko po večini (skoraj) delojejo sistemi zoženja z desne, kot je ta:
Slika

Zato, ker tukaj ljudem pač ni nič nenavadnega če sta dve koloni?


lp, Aleš.
Slika
 
Uporabniški avatar
joke
Novinec
 
Prispevkov: 111
Pridružen: Ne feb 06, 2005 7:46 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a joke Pe nov 14, 2008 7:43 pm

Samo eno zadevo v tej temi bom še povedal (pa bi sodila v večino tem na tem forumu). Stanje na naših cestah, pa kakršnokoli že pač je, se zelo dobro odslikava na tem forumu.

Več kulture in strpnosti namesto pametovanja, merjenja moči in hranjenja ega.

lp, joke
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Pe nov 14, 2008 7:49 pm

Sam res, ko berem kake stresaš Gustelj mi kr slabo rata in s takimi si delim cesto v prometu :( ... ZVCP in vsa pravila so ti španska vas, ker imaš neka svoja po tvoje bolj pravilna od zakonsko sprejetih. In da ti še to ni dosti bi rad še teroriziral ljudi in jih "podučeval" na sami cesti tudi z rizikom, da narediš nesrečo - mislim, če to ni čist noro pol ne vem kaj je.

Fant ti si resno potreben zdravljenja, ker enkrat boš naredil nekaj takega, kar boš obžaloval do konca življenja samo zarad tega svojega ega. Pa to kar tukaj pametuješ ni tvoja edina cvetka ampak jih imaš na tem forumu že malo morje.

A se je res tako težko obnašat v skladu s CPP, upoštevati ZVCP, pa sej te zadeve so tako jasno napisane in obrazložene, da jih razume tud osnovnošolec. Če pa kdo ni razumel, jih je pa H-freak detaljno obrazložil in opisal.


Zdej pa za vse tiste, ki jim ni jasno, kaj delajo narobe samo še ena obrazložitev:

obstajata dve situaciji:

1.) avtomobili vozijo z normalno hitrostjo in kolon ni - takrat velja, da po znaku o prepovedi prehitevanja nihče ne bi smel prehiteti in vozila bi se čim prej morala vrniti na pas, ki ostane po zapori odprt - ni važno a je to levi al je desni.

2.) naredila se je gneča in vozila se premikajo v dveh počasi vozečih kolonah. Takrat pasova postaneta ENAKOVREDNA (a je to tako težko razumeti?) in takrat velja pravilo ZADRGE. Če bi se vsi ampak res vsi držali tega pravila in bi se spuščali eden z leve in eden z desne sploh ne bi bilo nobenih težav in slabe volje in obe koloni bi enako hitro prišli skozi - ker pa ljudje prehitro skačejo na prosti pas pa postane to ena taka zbrka, ki povzroča jezo pri nekaterih slabo uravnovešenih osebah.

Drugače pa vsi ki ne verjamete, da je tako prav, obiščite malo inštruktorje vožnje pa kakšne izpitne komisije pa jih povprašajte točno o tej zadevi.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Pe nov 14, 2008 7:57 pm

joke je napisal/-a:
Več kulture in strpnosti namesto pametovanja, merjenja moči in hranjenja ega.

lp, joke


Se popolnoma strinjam, vseeno pa tudi zate velja, da bi bilo dobro, da si malo obnoviš znanje iz ZVCP in CPP - to je osnova in ni osnova neka "praksa", ki se dogaja na cestah. Prav zaradi te "prakse" imamo na cestah gneče in zastoje in cel kup nevarnih situacij.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5060
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Pe nov 14, 2008 8:33 pm

gustelj je napisal/-a:
Patrik_A3 je napisal/-a:pravilo zadrge oz. vklučevanja. če pa keremu ni prav da se do konca po praznem levem pasu zapeljem do zoožitve, pa lahko komot grem z avta ven pa ga a prve na gobec,pol pa naj še se kaj pizdi da že 2 km se vozi v vrsti


Prav, zmenjeno! Kdaj se dobiva in pri kateri zožitvi?

Jaz bom pa sekundant.... :P

P.S Daj Patrik_A3 ne "serji" ga: kdo si ti, da boš nekoga na gobec :?: naletel boš na "pravega" in ko boš samo stegnil roko, boš brez nje ostal, al bo pa kratko-malo tipson potegnilm "gun" iz predala, ter ti to prazno batico prestrelil........najhujše kar se ti pa lahko zgodi, da če se res nekoga "samo dotakneš" mu znaš bit "sponzor" za par let.......

P.S čist tak "by the way" poznam tipa, ki dobija "rento" že od leta 2000 prav zaradi take zadeve (sicer slabih 100 eur) ampak vseeno, vprašaj se, če se ti splača.....
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Pe nov 14, 2008 8:48 pm

gustelj je napisal/-a:No, na srečo imam v realnem življenju precej več pristašev na cesti, kot tu na forumu, kjer mrgoli raznoraznih pacientov. Ravno tovornjakarji in avtobusarji, torej ljudje, ki imajo miljone km pod ritjo se redno poslužujejo takih metod, pa tudi mnogi tujci. To so moji prijatelji.


off:
Žal mož, niso vsi kamionarji tvoji kolegi, tud jaz ne. In se ne poslužujejo vsi takih metod.Lahko bi se kakšnih drugačnih posluževali, pa ne merimo vsi dolžine kurca na cesti.


On:
Za božjo voljo, nekateri na forumu ne znajo niti slikovnega materiala "prečitat", kako bojo te potem razumeli napisano. :roll:
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Pe nov 14, 2008 9:49 pm

gustelj je napisal/-a:Tu se predvsem jasno pokaže, da ti ne razumeš ne fizike in ne matematike. Ne meči v isti koš mestne ceste z več pasovi na katerih so zožitve in avtocesto. Ravno na avtocesti se začne ustvarjati zamašek zaradi vedno enih in istih vrivačev na levem pasu. Ti seveda že vnaprej vedo, da je na določenem mestu ovira in se namerno postavijo na levi pas že 5 km prej, zato da čisto vsiljevalsko na koncu gonijo svoj prav in se vsiljujejo na desni pas tik pred oviro. To povzroča prekomerno zaviranje avtomobilov na desnem pasu in posledično daljše in počasnejše kolone.
Če bi se vozniki že prej, tako po vrsti kot so hiše v Trsti, razvrstili na desni pas, do tega fenomena ne bi prihajalo tako močno in promet bi bil bolj tekoč.

če bi avti na desnem pasu držali varnostno razdaljo, se nebi nobeden vrival.
pri prometu sta matematika in fizika zgolj osnova, prometa je procesna veda.
očitno rajši vidiš 10km dolgo kolono na desnem pasu, kot 5km dolgo kolono z ISTO pretočnostjo(v idealnih pogojih).
vsaka cesta ima določeno maksimalno število avtomobilov, ki lahko prevozi določen odsek v določenem času. Če je to število prekoračeno, se prometni tok ustavi. Ni važno koliko vozil stoji zadaj, se tega ne da preprečiti, ko je prekoračeno maksimalno število vozil(se določi v fazi projektiranja ceste).


In prosim vzdigni nivo komuniciranja. Zanimivo, da sodeluješ samo v debatah ko teče v obnašanju v prometu in nikjer druge. Pa še tu ne znaš držati spodobnega nivoja komuniciranja.
LP Rok
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu So nov 15, 2008 12:04 am

bzzero je napisal/-a:@nebivedu

Ti zakone zopet jemlješ v svoje roke. Preberi si člene ZVCP ki so bili prilepljeni v tej temi :idea: Se pa popolnoma strinjam z Voithom... enkrat boš srečal nekoga ki bo enak kot si in bo veselo. Za moderatorja tega foruma so tvoji posti popolnoma neprimerni, ker ko jih človek prebira, ima občutek da gre za prepotentnega, nevoščljivega najstnika in ne za odraslo (razumno) osebo.

Še to... kupončkov ni več
Saj vem, da je brez veze da se sploh trudim kaj napisat, ker boš spet zbrisal poste, tako kot vedno.

ON:

Že zadnjič je bila debata o podobnem primeru. Neglede na vse, v tem primeru velja zakon zadrge. Vsak voznik mora drugim omogočiti menjanje pasu - če jih namerno ovira, je kaznovan. In če bi vozniki na desnem pasu upoštevali zadrgo, bi bilo zastojev mnogo manj, ker bi bilo "ozko grlo" bolj "pretočno" in bi obe koloni lahko vozili hitreje. Sem pa že mnogokrat doživel, da so policaji tistega ki je vozil počasi (ni spuščal vozil naprej) izločili na odstavni pas in ga verjetno tudi kaznovali, kar se meni zdi popolnoma pravilno.

Pa da ne bo kake pomote - jaz se razvrstim na desni pas dokaj kmalu, dam kak dober CD v radio in se ne živciram tako kot vsi okoli mene.


Zadrga pomeni, da vsak avto, na voznem pasu po katerem se po zadrgi nadaljuje promet, pred sabo in za sabo pušča dovolj velik prostor zato, da se iz drugega pasu lahko varno vključijo ostala vozila. Seveda pa to ne pomeni, da je treba čisto do konca čakat, da se boš vključil in s tem izsilit nekoga, ki normalno vozi po voznem pasu, ampak se moraš vključit ob prvi priliki in ko je prostor, ter tako, da ne oviraš ostalega prometa, niti ne pomeni, da se mora voznik na voznem pasu ustavljat, zato, da bo druge spuščal v kolono.
Vendar nas to počne samo par voznikov (da puščamo prostor pred in probamo tudi za sabo, če nam prepotentneži ne rinejo direktno 5cm na odbijač). Ampak to počnem, kot sem že povedal, samo do 50m pred koncem zožitve, potem pa se približam prednjemu vozilu na varnostno razdaljo in nadaljujem svojo vožnjo.
In tukaj ne vzemam zakona čisto nič v svoje roke. Niti takrat ne vzamem zakona v svoje roke, če mi človek medtem, ko jaz vozim po omejitvi zapre pot in me prisili k bremzanju ali pa tudi če se zaletim vanj, ki mi je oduzel prednost - to je namreč izsiljevanje prednosti in je kaznivo.

In H-freak tega ne upošteva dejstva pri svojih navajanjih zakonov, da je potrebno voziti vedno tako, da ne povzročaš izsiljevanj in ne oviraš prometa. Kar pa ustvarjaš (izsiljevanje, ogrožanje in oviranje) ravno z rinjenjem v kolono zadnji moment, čeprav si prej že 2 kilometra vedel, da bo prišlo do zožitve na en pas in si imel časa dovolj, da bi se varno in s konstantno hitrostjo vključil v vozni pas.

In to je tisti del, ki voithu in podobnim ni jasen in jim tudi nikoli ne bo, zaradi njihovega prevelikega EGA - češ zakaj bi čakal z ostalimi, če pa "bedake" lahko prehitim, izsilim enega čisto na koncu in sem 3 minute prej na cilju.
Temu, bi rekel nek bonton vožnje.
Zadnjič spremenil nebivedu, dne So nov 15, 2008 12:07 am, skupaj popravljeno 1 krat.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky So nov 15, 2008 12:06 am

gustelj je napisal/-a:
Drocky je napisal/-a:če bi avti na desnem pasu držali varnostno razdaljo, se nebi nobeden vrival.


Če bi ti ostal na desnem pasu in držal varnsotno razdaljo kot se spodobi, se ti ne bi bilo treba vrivati.
Lepo pa je, da vsaj priznaš, da se vrivaš. To pa je že psihološki napredek, bi rekel Voith.
Nauči se brati. Nikjer ne piše da se vrivam in nikjer ne pieš da se ne vrivam. Govorim ti hipotetično, posplošeno ali kakorkoli hočeš poimenovati ti to v svoji glavi.
In ne, nikoli ne bom se postavil na konec kolone desnega pasu in s tem delal bedarijo kot jo nekateri delate.
Dokler ni table za prepovedano prehitevanje pa tudi nebom pustil nobenemu, da mi prepove to delati ;)

Svetujem ti, da prebereš moj post 5x preden ga komentiraš. Mogoče pa prosiš za razlago mojih postov kakšnega osnovnošolca, če so ti nerazumljivi.
LP Rok
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu So nov 15, 2008 12:10 am

bzzero je napisal/-a:Saj vem, da je brez veze da se sploh trudim kaj napisat, ker boš spet zbrisal poste, tako kot vedno.


offtopic - poste jst zelo malo brišem, razen cele teme, kadar je v njih preveč kreganja in pljuvanja, tako, da se boš moral na koga drugega obrnit glede brisanja postov.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith So nov 15, 2008 1:03 am

gustelj je napisal/-a:Voith, no vidiš, če imaš pa take veze, se pa lahko čimprej naročiš pri njem za pregled. Tile tvoji podzavestni podpisi z naci-napadalnim avionom in še TORO v ozadju so že za laika nevarni simptomi.


sm pilot in to je moje letalo of choice.

je pa lih tok nacisticn kot volkswagen al pa porsche al pa bmw al pa opel.

ni pa to point te teme, point je to, da se nauči cestnih pravil in če jih že moraš kršiti jih krši zavestno, ne pa da jih kršiš v prepričanju, da jih ne.

veš kaj pravi en po moje zelo dober pregovor?

The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.


mal premisl kako bi znal bit ta pregovor s tabo povezan...
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem So nov 15, 2008 1:25 am

Večina OFF-a in žalitev je zbrisana. Če je bil vmes v postu tudi ON, ga autorubber ni mogel obdelati.

V prihodnje prosim za kulturno debato (argumenti!) brez provokacij.

Dejstvo je, da so tu res neke sive lise in to ne samo v interpretaciji zakona. Sam zakon je nedorečen, ne govori o vseh možnostih in ne upošteva nizke prometne (in ostale) kulture ter pomanjkljivega/nezadostnega nadzora.

Poskusimo razčistit, ali je v zakonu oz označevanju ovire in navodil v takih primerih res kaj spornega in kaj točno to je. Najmanj, kar je, je veljavnost prepovedi prehitevanja. Običajno se na začetku (časovno) kolona naredi samo na voznem pasu in na "prehitevalnem" ne bi smeli prehitevat.

Je kdo poskusil postavit vprašanje tistemu stricu (bivši policaj ali inšpektor?), ki ima spletni odgovor na vse (ne spomnem se priimka, morda Nostradamus :P )?
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz So nov 15, 2008 1:40 am

esem je napisal/-a:Je kdo poskusil postavit vprašanje tistemu stricu (bivši policaj ali inšpektor?), ki ima spletni odgovor na vse (ne spomnem se priimka, morda Nostradamus :P )?

Tale je imel nekaj podobnega, pa žal ni več.. :)
http://www.varnostvprometu.org/index.ph ... r&nSvet=sb
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss So nov 15, 2008 1:58 am

nebivedu je napisal/-a:Zadrga pomeni, da vsak avto, na voznem pasu po katerem se po zadrgi nadaljuje promet, pred sabo in za sabo pušča dovolj velik prostor zato, da se iz drugega pasu lahko varno vključijo ostala vozila. Seveda pa to ne pomeni, da je treba čisto do konca čakat, da se boš vključil in s tem izsilit nekoga, ki normalno vozi po voznem pasu, ampak se moraš vključit ob prvi priliki in ko je prostor, ter tako, da ne oviraš ostalega prometa, niti ne pomeni, da se mora voznik na voznem pasu ustavljat, zato, da bo druge spuščal v kolono.
Vendar nas to počne samo par voznikov (da puščamo prostor pred in probamo tudi za sabo, če nam prepotentneži ne rinejo direktno 5cm na odbijač). Ampak to počnem, kot sem že povedal, samo do 50m pred koncem zožitve, potem pa se približam prednjemu vozilu na varnostno razdaljo in nadaljujem svojo vožnjo.
In tukaj ne vzemam zakona čisto nič v svoje roke. Niti takrat ne vzamem zakona v svoje roke, če mi človek medtem, ko jaz vozim po omejitvi zapre pot in me prisili k bremzanju ali pa tudi če se zaletim vanj, ki mi je oduzel prednost - to je namreč izsiljevanje prednosti in je kaznivo.

In H-freak tega ne upošteva dejstva pri svojih navajanjih zakonov, da je potrebno voziti vedno tako, da ne povzročaš izsiljevanj in ne oviraš prometa. Kar pa ustvarjaš (izsiljevanje, ogrožanje in oviranje) ravno z rinjenjem v kolono zadnji moment, čeprav si prej že 2 kilometra vedel, da bo prišlo do zožitve na en pas in si imel časa dovolj, da bi se varno in s konstantno hitrostjo vključil v vozni pas.

In to je tisti del, ki voithu in podobnim ni jasen in jim tudi nikoli ne bo, zaradi njihovega prevelikega EGA - češ zakaj bi čakal z ostalimi, če pa "bedake" lahko prehitim, izsilim enega čisto na koncu in sem 3 minute prej na cilju.
Temu, bi rekel nek bonton vožnje.


Ajmene, ti govoriš o bontonu... ti, ki si pripravljen se celo zavestno zaletet v nekoga pa ne glede kakšen b**** je ta. Daleč si od bontona, samo to ti lahko rečem pa ne glede kaj ljudje počnejo na cestah, nihče (razen policaja) nima pravice na kakršenkoli način "urejat" zadeve. Prvo pravilo je, da se izogibamo konfliktnim situacijam in na vsak način preprečimo morebiten trk oz. zmanjšamo možnost, da pride do trka.

Temu se reče bonton v prometu.

Če se bo vsak sam zamislu nad sabo in se začel voziti tako, kot bi želel da drugi vozijo v prometu bo s časoma kretenov vse manj. Dokler pa se bomo šli takole po načelu zob za zob in glavo za glavo ter iskali maščevanje na cestah bo naša cestna kultura ostala na tako nizkem nivoju kot je danes.

Vam pa zdele povem nekaterim tukaj, da če uvedemo preverjanje znanja in ponovno opravljanje izpita vas 60-70% v trenutku pade - nekateri osnov poznavanja CPP nimate, drugi bi bili radi šerifi, tretjim se vam j**e za vse naokoli vas, četrtim je avto podaljšek penisa itd.

Majčkeno se naj vsak zamisli nad sabo, evaluira svoja dejanja in se zamisli ter vpraša :"a res počnem vse po pravilih in bontonu tako kot bi moral?" ... če ste dovolj samokritični (tudi do sebe, bi rekel Cime :D ) boste našli vsak pri sebi kar nekaj napak v svojem obnašanju v prometu. Nihče ni čisto čist.

Tudi sam nisem ampak za razliko od nekateri se tega vsaj zavedam in zavestno vlagam v to, da bi bil čim boljši. Ni tolk težko kot zgleda in toplo priporočam - v bistvu ti daje neko notranje zadovoljstvo.

In ja ti, ki si se zdajle nasmehnil temu stavku, točno ti se moraš zamisliti nad sabo. ;)
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem So nov 15, 2008 3:06 am

Da konkretno pokažem na sivo liso v zakonu:

Če sta oba smerna pasova zasedena (kolona - kratka definicija: "Ko je tvoja hitrost določena s hitrostjo vozil pred tabo"), je stvar jasna (lepo naprej, nato zadrga). Če pa je samo desni zaseden, pravi H-Freak, da smo dolžni vozit po levem. To seveda za naš primer ne velja - veljalo bi le, če ne bi bilo znaka "prepovedano prehitevanje" ali če bi bila kolona tudi na levem pasu. To, da "hitrejša vožnja ene kolone ni prehitevanje", je sicer res - a ne tu, saj tu ni dveh kolon, so samo padalci, ki terajo po levi kljub znaku za prepoved prehitevanja - a zaradi tega znaka posamezniki ne bi smeli vozit po levem pasu - ki je, BTW, namenjen samo prehitevanju (če ni kolone). Smiselno oz vsebinsko torej še vedno obstaja tudi "prehitevalni pas", čeprav te besede ZVCP eksplicitno ne navaja ("Na smernem vozišču iz prejšnjega odstavka mora voznik voziti po desnem prometnem pasu. Če ima smerno vozišče tri prometne pasove, je dovoljena vožnja po desnih dveh prometnih pasovih, levi pa je namenjen prehitevanju." Če ni kolone in izven naselja, je levi pas vedno namenjen samo prehitevanju - op. esem).


Torej posamezniki po znaku "prepovedano prehitevanje" nimajo kaj počet na levem pasu - dokler (vozeč na desnem pasu) ne dohitijo zastoja na tudi levem pasu. Šele takrat to ne bi bilo več prehitevanje! A tako se levi pas ne bi mogel skoraj nikoli "napolnit", s tem pa zakonodajalec manjša pretočnost prometa in po svoje izničuje zadrgo.


Jaz pravim - bullshit pa tak zakon, če natančno ne ureja takih res delikatnih situacij - in to predvsem takih, ki so zaradi prenapetežev z obeh strani daleč najbolj delikatna in "izzivajoča". A ne pozabimo - izvorni greh je v prehitevajočih padalcih, ko znak pr. pr. že velja! Mejne situacije je treba vedno najbolj razjasnit, pokrit vse možnosti - še posebno take, ki se direktno tičejo stika različnih vozniških kultur. Če nam je seveda kaj do dviga splošne vozniške kulture in znanja. Taka "navodila" takorekoč rušijo (praktično namerno - tudi zaradi pomanjkljivega nadzora policije) vsak poskus višanja kulture v tem majhnem, a precej pogostem in tudi dokaj nevarnem (v več zelo različnih pomenih) segmentu prometa.


Kar nekaj kontradiktornih pravil oz "navodil".
Tu notri - ko znak že velja, kolona na desni je že, na levi pa je še ni - je siva lisa, ki tudi zaradi pomanjkanja nadzora marsikomu dobesedno povzroča strese.
Kar se vidi tudi po reakcijah na forumu...


-------------------


PS
Da bodo volcje potešeni (kozli naj si pa parklje pogrizejo :P :lol: ) - kolona je, če so vsaj tri vozila in to v soodvisnosti (npr ista hitrost).


PPS
Dejstvo, da te kolone sploh niso nujne, vsaj ne v takem številu, smo pa obdelali že v neki drugi temi. ki zasluži svoj rezime: "DARS je koloniziral Slovenijo!"


PPPS
To, da so med padalci (grebatorji?) večinoma nemški premium avti, najde se še kakšen Passat in Volvo, celo kakšen Renault ter seveda vsi mogoči SUV-i, je pa že stvar druge debate (in druge teme!). Nekateri si res umišljajo, da so nad drugimi, žal. Se pa nekateri med njimi dobesedno duvajo kot žabe (v bistvu se poskušajo izogniti krivdi - torej se je morda le zavedajo?) - celo s takimi, da so jim drugi (ki jih kritizirajo) samo nevoščljivi ali pa "da drugi nimajo j**c". V disciplinirani koloni čakajočih pa družine z majhnimi otroci. Ne bi moralo biti obratno?
To me še najbolj pogreje.

lp
 
Uporabniški avatar
uros_p
Novinec
 
Prispevkov: 485
Pridružen: Ne jul 01, 2007 4:37 pm
Kraj: Prevalje

Napisal/-a uros_p So nov 15, 2008 8:47 am

@esem: Vidim, kaj hočeš povedati s to sivo liso v zakonu, kjer znak za prepovedano prehitevanje onemogoča da bi se vozila razvrstila v dve koloni, ampak je pa tukaj potrebno biti pozoren še na eno stvar. Če za podlago vzamem sliko, ki jo je podal H-freak, je znak za prepovedano prehitevanje prvi v seriji ostalih znakov, ki si sledijo do same zožitve. In glede na oddaljenosti teh znakov drug od drugega ter od ovire (vmes je celo znak z dopolnilno tablo "600m"), je znak za prepovedano prehitevanje vsaj kakšen kilometer pred dejansko zožitvijo. In če bi se vozniki takoj, ko se prične delati kolona, torej na točki zožitve pričeli razvrščati v oba pasa, bi se repa obeh pasov daljšala približno enakomerno. In ko bi kolona dosegla dolžino 1km oz dolžino, kjer stoji znak za prepovedano prehitevanje, problema več ne bi bilo. Saj piše, da v primeru kolon na obeh pasovih hitrejše premikanje ene kolone od druge, ni smatrano kot prehitevanje.
Se pa strinjam, da zakon postane kontradiktoren, kadar se nabere samo ena kolona vozil vse do znaka za prepovedano prehitevanje, ker takrat ni več mogoče vzpostaviti sistema zadrge. Razen če se najde posameznik, ki bi šel na levi pas in se premikal vzporedno z enim avtom na desnem pasu, ter za sabo delal drugo kolono.
Se pravi ta siva lisa postane predvsem izrazita, kadar že kopica ljudi med zoožitvijo in znakom za prepovedano prehitevanje ne upošteva pravil. Ciljam predvsem na pravilo o postavitvi na sosednji vozni pas, kadar je na enem že kolona.
Slika
 
Uporabniški avatar
Mindflash
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: To sep 19, 2006 6:27 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Mindflash So nov 15, 2008 11:47 am

Zadrga povsem lepo funkcionira, če so vozila enakomerno razvrščena na obeh pasovih. Seveda se je treba zavedati, da je to v večini primerov mogoče samo, ko je zelo veliko avtov na cesti. Posledično ne dosežemo niti hitrosti, ki je na zožanem delu predpisana predpisana. Če ni kolona vozil dolga vsaj 150m na vsakem pasu, potem nima smisla uporabljati sistem zadrge... čim prej se vključiš na vozni pas in tu ni nobenih problemov. Problem predstavljajo le vozniki, ki se v zadnjem trenutku vključujejo na desni pas... pomožnosti še pred tovornjak, ki nato rabi celo večnost da pospeši. Na žalost ob nepregledni množici vseh gradbiščih tudi sam težko trezno razmišljam... 3 ure in pol iz Portoroža do Ivančne Gorice?! To ni normalno!
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem So nov 15, 2008 3:29 pm

Gustelj - provociraš, večina, kar napišeš, je OFF, žališ in groziš v javni debati. Komplet vse v nasprotju s pravilnikom! Si na dobri poti za ban.

Voith, na vsako provokacijo tudi ni treba odgovarjat, sam vidiš, da je povsem brez efekta oz je kontraproduktivno. S tem ga samo spodbujaš, OFF pa se kopiči. Če ne moreš drugače, se meni preko ZS.

Vsi OFF-i, žalitve, grožnje itd bodo brisani!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov