Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Če mar 26, 2009 4:29 pm

uros_p je napisal/-a:Ja, res je glede šestaka, ampak sem imel tudi 4 cilindrskega, ki se je pri 1500 matral, če sem skušal pospešit. Ampak vprašanje teme, je, če nizki obrati motorju škodijo? Po mojih izkušnjah ne škodijo. Zagotovo pa drži, da se pri enakih obratih nekateri motorji bolj matrajo kot drugi, sploh pri pospeševanju. Zato pa ne gre določit fiksne meje, recimo 1700 rpm in reči vse kar je nad to mejo je dobro, kar pa je pod pa je slabo. Vse je odvisno od motorja, pa tudi vrste menjalnika.
Kaj pa recimo konstantna vožnja 50 km/h, brez pospeševanja? Je tu smiselno imeti v 5 prestavi in komajda dodan gas za vzdrževanje hitrosti, ali je bolje imeti v recimo tretji, več gasa in več obratov?

Tudi jaz nevem, kaj naj bi škodilo motorju. In da ni dobra mešanica. Ja kaj pa dela ECU in lambda, a spita? V vsakem trenutku držita mešanico kar se da blizu idealnemu razmerju. In kaj smatrate kot "zamorjen" in da "se matra"? Pa ljudje božji, avto je stroj in se nič ne matra.
In če greš 50 po ravnem je avto praktično neobremenjen in ga lahk BP voziš v peti prestavi pri 1500rpm. Druga pesem so pospeševanja in klanci, kjer je potrebno voziti z večjimi obrati. Ampak do nekje max navora je čisto zadosti v večini primerov. Vse kar je višje je nepotrebno, razen v ekstremnih pogojih (prehitevanje, visoke hitrosti.)
Tudi jaz vozim prakttično vedno pod 3500rpm, večino časa tam med 2000 in 2500, pa ni avto nič "zamorjen". Ko mi zapaše, dam pa lepo v drugo in nad 4000rpm in avte gre kot mora.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
MateSLO
Novinec
 
Prispevkov: 391
Pridružen: So dec 06, 2008 1:30 pm

Napisal/-a MateSLO Če mar 26, 2009 6:27 pm

Hahahahahahahahahahahaha kaksna debata. Ne mores verjet kaj folk pise :-P

Hvala za polepsan dan ;)
 
Uporabniški avatar
MyWay!
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 687
Pridružen: Sr okt 29, 2008 10:30 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a MyWay! Če mar 26, 2009 7:16 pm

@seat: Moja prejšnja objava je bila sarkazem na tvoj brljanten komentar.
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Napisal/-a TrijoAdijo Če mar 26, 2009 7:22 pm

seat je napisal/-a:OMFG
Ljudje nevem zakaj za vraga imate avtomobile...
Tisti,ki vozi avto pod 1700rpm je zame .......... nebom napisal,ker bi koga užalil.
ste sploh kdaj imeli priložnost videt kako dela sam motor.Pri nizkih obratih tudi mazanje ni tako kot bi moralo biti in velikokrat vidim kako enim avto poskakuje oz. cuka samo zato,ker mislijo,da bojo privarčevali pri gorivu..
nizki obrati niso pogoj za nisko porabo dejte si to zapomnit.In ja jermen sicer ne strga kr tko lahko pa preskoči,če je napenjalec že bolj slab.Ali je keremu kdaj že ugasnil dizel..... no če je potem veste da pošten cukne in v tem primeru se lahko zgodi,da jermen preskoči sploh pri dizlih,ki imajo močnejšo kompresijo.
Ljudje božji po eni vas ne razumem.v vseh navodilih zraven avtomobila lepo piše v katerih območjih je treba prestavljat ali vozit tuki pa odkrivate toplo vodo.Za avto nikakor ni prijetno,če dela pod predpisanimi obrati,ker je prvič mazanje oteženo,mešanica ni prava in tko naprej.
Nevem no a opažam,da precej mladine misli,da bo privarčevala z gorivom,če se bo vozila pod 1500rpm :)
Kako to,da se tega ne spomnejo v tovarni in bi naredili eko avto,ki bi dosegel samo 1500rpm :)


RTFM!

Ko boš pa to naredil...boš pa lahk "jokal". Namreč v navodilih piše...čimprej prestavljat v višjo prestavo in voziti na čimnižjih obratih. S tem se znižuje poraba goriva...in emisije izp. plinov.

LP!
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
MyWay!
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 687
Pridružen: Sr okt 29, 2008 10:30 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a MyWay! Če mar 26, 2009 7:23 pm

Ah, pusti poba naj bluzi.
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a maniaxxx Če mar 26, 2009 7:32 pm

Js se bom sam ponovil..kaj ljudje božji počnete z avtomobili, če jih skoz vozite praktično v leru. Kaj je bencin res tok drag? A sami tud nikol ne tečete ampak samo hodite? :roll:
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
MyWay!
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 687
Pridružen: Sr okt 29, 2008 10:30 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a MyWay! Če mar 26, 2009 7:38 pm

Kolikor se spomin, je vprašanje bilo: "Kakšne so lahko posledice, če voziš avto do max.3000 obratov?" Sedaj smo pa prišli že do rekreacije. :P
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Če mar 26, 2009 8:57 pm

Jaz pravim da je skoraj vse odvisno od obremenitve. Večja obremenitev = več tovora, večja teža, vzpon... in tu pridejo v poštev nekoliko višji vrtljaji, pa čeprav v nižji prestavi. Če si pa sam v avtu s praznim prtljažniko, pa si lahko privoščiš obratno.

Lansko poletje sem delal poskus s traktorjem - kjer se rdeče polje začne pri 2600 rpm:

Zadaj priklopljen mulčer sem gnal preko kardana, katerega hirost je bila nastavljena na 540 rpm pri 2500 rpm motorja. Gnal sem ga nato konstanto pri 2000 rpm motorja, kjer je tudi njegova največja moč. Motor je bil na svoji normalni delovni temperaturi - kazalec na sredini.

Potem pa sem kardan preklopi v položaj za 750 rpm kardana pri 2500 rpm motorja. Motor sem sedaj pognal na 1700 rpm, da sem imel enake vrtljaje kardana kot v prejšnjem primeru. Kaj se je zgodilo - mulčer se je v obeh primerih vrtel enako, motor pa ne. Moral pa je oddajati enako moč. Enkrat z višjimi vrtljaji in nižjim navorom, potem pa obratno. Ampak temperatura motorja je naraščala proti rumenemu. Če bi ga še pustil 15 minut tako, bi že bilo kritično.

Tako da sem iz tega dobil dokaz na moj prvi odstavek. 8)
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
abcabc
Uporabnik
 
Prispevkov: 800
Pridružen: So jan 17, 2009 1:00 am
Kraj: Zahodna Slovenija

Napisal/-a abcabc Če mar 26, 2009 9:31 pm

Sem spremenil naslov teme. Hotel sem že takrat napisat do 2000 obratov.
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Če mar 26, 2009 9:42 pm

še malo, pa bomo na 1000 :twisted:
LP Rok
 
Uporabniški avatar
abcabc
Uporabnik
 
Prispevkov: 800
Pridružen: So jan 17, 2009 1:00 am
Kraj: Zahodna Slovenija

Napisal/-a abcabc Če mar 26, 2009 9:45 pm

Drocky je napisal/-a:še malo, pa bomo na 1000 :twisted:


Se hecaš ane :lol:
 
Uporabniški avatar
ducky
Novinec
 
Prispevkov: 381
Pridružen: Pe dec 07, 2007 7:19 am

Napisal/-a ducky Če mar 26, 2009 9:59 pm

speedfreak je napisal/-a: A sami tud nikol ne tečete ampak samo hodite? :roll:

:rofl
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če mar 26, 2009 10:21 pm

seat je napisal/-a:No tole bi znalo bit povod za dobro temo.Naj pove kdo ki je vozil dlje časa avtomatika kakšni so obrati in hitrosti.A ni nekako držalo enkrt,da naj bi bili števci v enakem položaju pri vožnji torej če je obratomer v smeri 12 bi tudi kazalec hitrosti bil nekako v tem položaju.Enkrt se mi zdi,da smo o tem razglabljali pa se ne spomnem točno.


Sam vozim kak mi paše.....če se mi zahoče gre do blokade, če mi prija menjujem tako da imam pri 50 že v peti .....Na terenu pa v reduktorju pod 2500 obratov skor težko pade....najbolj pa mu prija tam od 2300 do 3200 (no pol pa pokne glava :roll: )

Glede avtomatika imam pa jaz zelo mešano občutke (osebno pa sem zlo proti temu da bi imel avtomatika, čeprav menim , da se na terenu še kako dobro obnese....ne gre se za neki hard offroad ampak običajne malo bolj razgibane terenske vožnje) . Fora avtoamtika pa je v tem , da stremi k temu , da bo vedno vozil v svojih najmanjših še zadovoljivih vrtljajih. Sam pogosto vozim C180 avtomatika. Po ravnini (držanje hitrosti) ima vedno v najvišji prestavi pri 1300 pa do 1800 obratov in če mu dodaš malo gasa se menjalnik niti ne odzove ampak (za moje mnenje) motor malo pojamra in povleče kolikor pač zmore. Če prestopiš neki prag bo šaltal nazaj ( res da ga nisem navajen , ker ga ne vozim vsak dan) nepričakovano in to me še kako moti ( zato tud sam nimam avtomatika ampak zarečenega kruha se največ poje...) . Če v tem trenutko popustiš gas menja spet nazaj v prejšno prestavo....Če pospešuješ nekak normalno menjuje pri okrog 3000 obratov +- 200. Če recimo pospešuješ do 70 in popustiš gas ( se prižge rdeča na nasljednjem semaforju.....se ti vserje tovornjak....) skoraj v trenutko menja v svojo najvišjo prestavo.....Če pa ga zahodiš (kick down) pa leti motor v rdečo polje in potem sunkovito menjuje vse do trenutka dokler ne popustiš gas.
Lahko ga samo z gas pedalom menjuješ ročno.....pospešuješ do 3000 potem malo popustiš gas ( samo malo) in že menja. Nato mu spet dodaš gas in spet do nekje 3000 in zgodbo ponavljaš vse do pete....ko ga imaš malo v "nogi" lahko skoraj vedno tako menjuješ.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Če mar 26, 2009 10:28 pm

No saj tako kot si napisal za avtomatika jaz vozim. Pospešujem tam nekje okoli 3000 rpm, ko pa dosežem potovalno hitrost pa v najvišjo prestavo in nizke obrate. Mene tudi nekaj mika avtomatik, tole more bit kar udobno. Ampak bi imel tazga, ki ima še možnost sekvenčnega pretikanja, če bi me prijelo ročno pretikanje.. :twisted:
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če mar 26, 2009 10:43 pm

Energetik81 je napisal/-a:No saj tako kot si napisal za avtomatika jaz vozim. Pospešujem tam nekje okoli 3000 rpm, ko pa dosežem potovalno hitrost pa v najvišjo prestavo in nizke obrate. Mene tudi nekaj mika avtomatik, tole more bit kar udobno. Ampak bi imel tazga, ki ima še možnost sekvenčnega pretikanja, če bi me prijelo ročno pretikanje.. :twisted:

Na avtomatike ne dajem kaj dosti.....zato mi tud pojmi niso znani:) Vendar če misliš ročno menjavanje....ima tudi to. V načinu D pač potiskaš/premikaš ročico levo desno in imaš ročni menjalnik. Kjer levo pomeni šaltanje navzdol in desno navzgor. Jaz to uporabljam občasno....je pa zanimivo pred ovinkom ruknit v levo.....v ovinku pohodit in za ovinkom ruknit desno....ampak ni tistega pravega filinga ker leva noga pač počiva....desna pa je lahko vedno do podna na pedalki (odvzem gasa in prestavljanje pa opravi avtomatika in jo morm kr dodobra pohvalit....lepo ujame obrate z nasljednjo prestavo). Za tako malo bolj dinamično vožnjo jaz izberem "S" način kar pomeni SPORT. Takrat pač malo višje menjava ( lepo zna čakat do 5000 obratov) in menjuje konkretno bolj sunkovito.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Kael
Uporabnik
 
Prispevkov: 1092
Pridružen: Pe maj 11, 2007 5:48 pm
Kraj: Slovenia / Stajerska

Napisal/-a Kael So mar 28, 2009 9:58 pm

A ni bolj preprosto da poslušaš motor in preprosto slišiš, kdaj da se duši in kdaj ne, pa problem rešen? In pa upoštevat podatke o navoru...? Sej pa se čuti kdaj je motor pod prenizkimi obrati: zvok je bol zamokel, ima povsem drugačen zvok, se trese, totalno brez pospšekov ipd. Takrat so obrati prenizki. Zdej vsaj za TDIje, pa naj bo to 90 konjski ali pa 170 konjski lahko mirno prestavljaš pri 2200 obratih, da po nežem prestavljanju obrati ostanejo malenkost nad 1500 (recimo nekje 1600 obratov) in je zvok motorja ok in tudi vozit se da povsem brez težav - tudi območje navora je pri teh dizlih od 1900 pa tam do 2300. V ibizi 1.4 in 60 KM motorju pa sem moral šaltat med 2.000 in 3.000 rpm, ker če je blo manj, je bila zgodba podobna kot sem jo opisal za TDI-ja, enako velja tudi 1.6 102 KM motor, ki ga najdemo v Golfih. Se pravi te klasične bencince npr. je treba šaltat više, medtem ko recimo TSI motorji, konkretno 1.4 TSI s 125 KM in 1.8 TSI s 160 KM mirno šaltaš kot dizla (obrati morajo bit nad 1500) pa se da zelo zelo lepo vozit. Seveda pa motor res oživi pri okoli 4k rpm...
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic So mar 28, 2009 10:14 pm

Kael je napisal/-a:Zdej vsaj za TDIje, pa naj bo to 90 konjski ali pa 170 konjski lahko mirno prestavljaš pri 2200 obratih, da po nežem prestavljanju obrati ostanejo malenkost nad 1500 (recimo nekje 1600 obratov) in je zvok motorja ok in tudi vozit se da povsem brez težav -
Jaz svojega v nižjih prestavah (celo iz 4. v 5.) brez problema šaltam pri cca 1500 obratov, vozim pa tudi z le 1300 obrati (v tretji in posebej drugi se da celo malenkost manj), pa se nič ne sliši ali čuti da bi bilo kaj narobe, ob rahlem gasu tudi ubogljivo pospeši (seveda zmerno, pač še ni dovolj navora za kako eksplozivnost).
Le v peti prestavi se mi zdi bolje, če ima tam ene 1400-1500 obratov, v šesti pa 1500-1600 ali več.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
sundaydriver
Novinec
 
Prispevkov: 193
Pridružen: So sep 23, 2006 12:32 pm

Napisal/-a sundaydriver So mar 28, 2009 10:15 pm

@topic: To je relativno. Moj motor ima največjo moč pri 4800 vrtljajih, navor pa pri nekje 2500. V navodilih od proizvajalca piše, da pri 2000 lahko prestaviš v višjo prestavo, pri 1200 pa da je potrebno prestaviti v nižjo. Jaz po mestu večinoma vozim med 1500 in 2200 obrati, ker na ta način dosežem najnižjo porabo. Mam pa precej vožnje po avtocestah, tam pa se vozim med 3500 in 4000 obrati, kar je 130-150 km/h. Na ta način sem prevozil 130.000km brez problemov.
Da je korejec fuč pri 100.000 pa mene ne čudi. Toliko z moje strani pa brez zamer. :D
 
Uporabniški avatar
Kael
Uporabnik
 
Prispevkov: 1092
Pridružen: Pe maj 11, 2007 5:48 pm
Kraj: Slovenia / Stajerska

Napisal/-a Kael Ne mar 29, 2009 6:10 am

@sonic: 6 prestav, zato lahko ;). Tako se da tudi Tourana s 6 prestavam furat.
 
Uporabniški avatar
Mindflash
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: To sep 19, 2006 6:27 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Mindflash Ne mar 29, 2009 8:22 am

Lahko samo potrdim, kar je rekla večina v tej temi. Nič ne bo narobe, če ga boš vozil na nizkih obratih, le občasno ga malo "spihaj".
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov