Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Napisal/-a TrijoAdijo Pe jul 31, 2009 4:05 pm

sašo5 je napisal/-a:
a_sist je napisal/-a:
W|zz je napisal/-a:... lih pri nižjih obratih je pa turbina najbolj obremenjena..


Po kakšni logiki pa to?

čisto logično(ker začne "nafilavat") tam pri 2500 rpm že presežke spušča ven......in če ne verjameš, si nabavi/sposodi avto, ki ima bost cagr, pa spremljaj....


Jest mam boost cager zmontiran...in turbina doseže svoj maximum pri cca. 1700-1900 obratov.Višji ko so obrati, manj turbina fila.

LP!
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3877
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Pe jul 31, 2009 4:29 pm

Čak sam pritisk turbine in njeni obrati ni isto. Al ja :roll:
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
shaggx
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 602
Pridružen: Ne nov 30, 2008 8:27 pm

Napisal/-a shaggx Pe jul 31, 2009 4:45 pm

ja turbina polni od določenih obrato do določenih, ker je pri večjih obratih motor sam sposoben vsrkati več zraka zato ima turbina od vrhunca naprej vedno manjši boost.
Slika
Slika
Slika
Slika
 
Uporabniški avatar
RENO911
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 611
Pridružen: To jun 26, 2007 9:53 pm
Kraj: Mb

Napisal/-a RENO911 Pe jul 31, 2009 7:31 pm

Razlike v vožnji navadnega bencinca, navadnega dizla in turbo bencina in turbo dizla ni. Vsakega voziš tako, da avto normalno gre. Prav tako ga normalno vžgeš in normalno ugasneš, zatem, ko ga vžgeš, pa normalno daš v prvo prestavo in logično, normalno spelješ. Med vožnjo pa pozor, normalno šaltaš navzgor in navzdol.
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Napisal/-a uros11 Pe jul 31, 2009 8:49 pm

Ko berem te poste, se mi zdi, da bi morali imeti 1000+ Nm navora, da se bi vam zdelo, da avto kam gre in da ga je mogoče odlepiti z mesta. Konjev pa 150+, da bi avto sploh premaknili z mesta.
Drugače traktor, ali kaj?
Pa kaj imate to zaene dizle? Vsi govorite o TDI-jih, torej Vag-grupi, ma ne verjemem, da imajo tako zanič motorje. Mi smo s 115 KM/280Nm oz. 90 KM/210Nm več kot zadovoljni. Okrog 2000 obratov itak avto pelje navor in ta je tam zagotovljen in temu ustrezna vožnja.
Tisti, ki pa tiščite dizla, kot bi bil formula ena, seveda ima potem ustrezno porabo. Ga pač ne znate vozit. Vozite ga očitno v območju, ko ne vleče več/nima več nobene moči. Polj pa j***a ala dizli so krš.
Neke svoje zakonitosti pa le imajo dizli, ki jih je treba upoštevati, če hočete od motorja, to kar zmore ponuditi in da vam turbine ne pocrkajo pri 150 kkm. Taki me najbolj nasmejejo, ko rečejo, kaj še nisi menjal turbine, če ima avto 200+ kkm. Dva taka smo imeli in pri obeh je motor delal kot urca.
Eni bi samo tiščali, pol pa smeh/jok, ker jim nič ne dela.
 
Uporabniški avatar
4vale6
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 571
Pridružen: So apr 28, 2007 3:56 pm
Kraj: Notranjska

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a 4vale6 To dec 07, 2010 1:54 pm

V tej temi je ogromno govora v stilu: "mrzlega ne tiščat, vročega ne vgasnit". Mene pa zdej zanima čist iz tehničnega vidika, kje nastane težava za turbino ko se mrzla preveč vrti. In pa kaj v teoriji pomeni tiščat (kok obratov 2500+ al kako?). Hvala za info!
 
Uporabniški avatar
nevermind
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2836
Pridružen: To jun 16, 2009 2:49 pm

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a nevermind To dec 07, 2010 2:32 pm

Olje doseže svoje najboljše mazalne lastnosti, ko je na delovni temperaturi.
Enkrat za hec probaj v eno posodo zlit mrzlo olje, enkrat pa ogreto. Boš videl konkretno razliko.
Spet bom dal primerajvo pri ženski :twisted: jo ne boš takoj slekel in ga porinil, ker bo cvilila.
Najprej jo lepo segreješ/navlažiš (predigra) in potem začneš tisto :lol:
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a ~toMmy~ To dec 07, 2010 2:39 pm

"Tiščat" zame pri ogrevanju pomeni, če (preveč) obremenjuješ mašino. Recimo če boš zaradi klanca mrzlega šaltal pri slabih 3000 obratih z zmernim gasom, smatram za boljše, kot da ga v nizkih obratih pritiskaš do konca. Pač ne pohodiš do konca, ne vrtiš preveč in tudi premalo ne.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
Bel-Tirid
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1547
Pridružen: Po feb 09, 2004 7:52 pm
Kraj: Bled

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a Bel-Tirid To dec 07, 2010 2:40 pm

Da vam bo lažje, tole ne merzega tišat, pa vročega ugašat- tole velja 10%, vse ostalo je sreča, če bo crknla bo crknla, če pa ne bo, pa ne bo do 200k.
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a ~toMmy~ To dec 07, 2010 2:45 pm

Bel-Tirid je napisal/-a:Da vam bo lažje, tole ne merzega tišat, pa vročega ugašat- tole velja 10%, vse ostalo je sreča, če bo crknla bo crknla, če pa ne bo, pa ne bo do 200k.


To ne vpliva samo na turbino, ampak tudi na vse ostalo. Vsak motor najbolje laufa, ko je ogret na delovno temperaturo in bo najdlje deloval, če se ga ogreje in ohladi postopoma. Če že ne vpliva toliko na turbino, vpliva na vse ostalo.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
nevermind
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2836
Pridružen: To jun 16, 2009 2:49 pm

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a nevermind To dec 07, 2010 2:46 pm

Aja še to... vsi nekaj govorijo 90°C, pa potem po gasu :roll: ...imam občutek, da je to kot tisto ko mediji napihujejo, da letne gume ne držijo pod 7°C :lol:
Vglavnem, prvih par kilometrov neglede na letni čas voziš zmerno, recimo tam do 2000-2300 obratov in ne ful po gasu, da dosežeš hitrost...
potem postopoma več, ko že vidiš, da se avto/motor ogreva. Tako sem jaz delal.

Pa tisto glede takojšnjega tiščanja... kaj pa policijska vozila, pa rešilec? Kaj mislite, da čakajo, da se najprej voda segreje pa potem olje?
Vsi takoj po gasu, pa mašine preživijo tudi čez 300 000 km.
Je pa tudi odvisno od sreče pa motorja. Recimo pri DCi-ju, če tole prakticiraš bo šla turbina prej v maloro :lol:
Zato imajo rešilci VW-je, policija pa večinoma VAG ;)
 
Uporabniški avatar
4vale6
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 571
Pridružen: So apr 28, 2007 3:56 pm
Kraj: Notranjska

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a 4vale6 To dec 07, 2010 2:47 pm

nevermind je napisal/-a:Olje doseže svoje najboljše mazalne lastnosti, ko je na delovni temperaturi.
Enkrat za hec probaj v eno posodo zlit mrzlo olje, enkrat pa ogreto. Boš videl konkretno razliko.
Spet bom dal primerajvo pri ženski :twisted: jo ne boš takoj slekel in ga porinil, ker bo cvilila.
Najprej jo lepo segreješ/navlažiš (predigra) in potem začneš tisto :lol:

:D
Če prav razumem gre potem za mazalne sposobnosti olja v okolici turbine. Kje pa se potem to pozna,kakšni ležaji ali kaj, oz. kaj točno pri turbini maže olje?
 
Uporabniški avatar
Sendx
Novinec
 
Prispevkov: 246
Pridružen: Pe sep 26, 2008 6:39 pm
Kraj: Posavje - Dobova

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a Sendx To dec 07, 2010 3:03 pm

Čim manj olja po turbini boljše je, ker vsi vemo da se na olje vse prime in s tem pride do poškodb notranjih delov turbine.
Jaz sem tako bogat, da ne poližem pokrovčka od jogurta.
 
Uporabniški avatar
nevermind
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2836
Pridružen: To jun 16, 2009 2:49 pm

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a nevermind To dec 07, 2010 3:05 pm

4vale6 je napisal/-a:
nevermind je napisal/-a:Olje doseže svoje najboljše mazalne lastnosti, ko je na delovni temperaturi.
Enkrat za hec probaj v eno posodo zlit mrzlo olje, enkrat pa ogreto. Boš videl konkretno razliko.
Spet bom dal primerajvo pri ženski :twisted: jo ne boš takoj slekel in ga porinil, ker bo cvilila.
Najprej jo lepo segreješ/navlažiš (predigra) in potem začneš tisto :lol:

:D
Če prav razumem gre potem za mazalne sposobnosti olja v okolici turbine. Kje pa se potem to pozna,kakšni ležaji ali kaj, oz. kaj točno pri turbini maže olje?


Olje maže drsne ležaje na osi, kjer je vetrnica od turbine.
In prestavljaj si kako more bit, ko je olje gosto (se pravi mrzlo) in pri visokih obratih turbine (nevem, 120 000 obr.) ne pride/zaide v vsak prostor - ga ne zapolni... oz. težje pride, ker je gosto - neogreto. Če laufa v prazno par sekund je konec z njo.
Če ima turbina luft so obrabljeni drsni ležaji. Če se lopatice turbine srečajo z izpušno cevjo - zaidejo noter pa zna bit zelo drago.
Turbina je posebej sklop - dodatek k motorju. Motor naj ima vedno ustrezno količino olja, ker če ga zmanjak vemo kaj sledi.
Olje za turbake takšne in drugačne - vedno kvalitetna sintetika.
 
Uporabniški avatar
4vale6
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 571
Pridružen: So apr 28, 2007 3:56 pm
Kraj: Notranjska

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a 4vale6 To dec 07, 2010 3:10 pm

Nevermind: najlepša hvala za vse informacije! ;)
 
Uporabniški avatar
nevermind
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2836
Pridružen: To jun 16, 2009 2:49 pm

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a nevermind To dec 07, 2010 3:20 pm

;)

Tukaj potuje olje...

Slika
 
Uporabniški avatar
5cho
Novinec
 
Prispevkov: 252
Pridružen: Po nov 15, 2004 3:08 pm
Kraj: LJ

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a 5cho To dec 07, 2010 3:29 pm

nevermind je napisal/-a:Pa tisto glede takojšnjega tiščanja... kaj pa policijska vozila, pa rešilec?

Rešilci so večinoma prklopljeni na zunanji vir energije za ogrevanje. Se mi zdi da majo pečke na štrom, tako da avto ni nikoli čist mrzu.
 
Uporabniški avatar
grega983
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1658
Pridružen: Po nov 30, 2009 9:23 pm
Kraj: Fram

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a grega983 To dec 07, 2010 4:00 pm

Mah, ta tema pa je res kr neki. Tk kot da noben nima občutka kaj se dogaja pod motornim pokrovom :roll:
Lancia Delta Hf T pa Alfa 159 SW 20v pa Alfa 33Permanent 4 pa ......
 
Uporabniški avatar
4vale6
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 571
Pridružen: So apr 28, 2007 3:56 pm
Kraj: Notranjska

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a 4vale6 To dec 07, 2010 5:49 pm

wow zelo lepo prikazano,nisem vedel da tako poteka, še 1x hvala ;)
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a joztom Sr dec 08, 2010 5:52 pm

Ogrevanje na mestu je obvezno in nikakor ne škodljivo, jebeš tazelene. Ogrevamo menjalnik, da se razgoni olje in da gre lahko v prvo, če se le da kakšno minuto s spuščeno sklopko. Samo tehnični tepci imajo voljo lasten avto pri temperaturah pod nulo naštihati na silo v prvo. Ko pa speljemo pa ne prenizko in ne previsoko (1000-2500) do prvih dveh črtic na vodi.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov