Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
myster
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1978
Pridružen: Pe feb 09, 2007 3:43 pm
Kraj: malo tu, malo tam, odvisno od vremena

Napisal/-a myster To nov 03, 2009 7:52 pm

mene sam zanima naslejdne...recimo podatek za razmerje prestav...dajem sam primer

6-stopenjski ročni menjalnik; prestavna razmerja:
I. 3,46
II. 1,96;
III. 1,28;
IV. 0,98;
V. 0,81,
VI. 0,71,
vzvratna 3,18;
končni prenos: 4,53;
enokolutna suha sklopka

gre za tale motor:

bencinski, štirivaljni, vrstni, vodno hlajeni, direktno vbrizgavanje, mehanizem za dušenje nihanj, štiriventilska tehnika, dve zgoraj ležeči odmični gredi, kontinuiran zamik sesalnih odmičnih gredi, prostornina: 1598 cm3, premer x gib batov: 76,5 x 86,9 mm, kompresijko razmerje: 12,0:1, največja moč: 85 kW (115 KM) pri 6000 vrt/min, največji navor: 155 Nm pri 4000 vrt/min

kaj mi ta prestavna razmerja povejo?
lahko iz teh prestavnih razmerij zračunam hitrost glede na število obratov in v keri brzini imam?
Lep pozdrav :)
 
Uporabniški avatar
_KL3_
Novinec
 
Prispevkov: 162
Pridružen: Sr jun 08, 2005 3:34 pm
Kraj: Metropola

Napisal/-a _KL3_ To nov 03, 2009 8:25 pm

andrej777 je napisal/-a:Eto, sem malo preštudiral in imaš delno prav. Navor se v vsakem primeru meri na ročico enega metra in če gledaš tako je absolutni navor isti. Ampak kar sem hotel povedati je to da de sila na kolesu pa spreminja in točno ta sila je pomembna za pospešek vozila.

Upam da se lahko s tem strinjaš in smo eno debato celo zaključili civilizirano. ;)


S tem se komot strinjam :D Sila na kolesu se spreminja in je pomembna sam pravm da izvorni navor ni bistveno drugačn od dejanskega na kolesih, ja lahko se spreminja sej se pojavljano ročice tud u menjalniku sam mislm da ne pridemo do neki bistvenih razlik, pridemo pa do bl ugodnih obratov motorja pr določenih hitrostih in tko naprej...
nemorm vrjet da se da na temu forumu še kšno debato rešt na normaln način :shock:
:D
l.p. KL3
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 To nov 03, 2009 9:14 pm

myster je napisal/-a:mene sam zanima naslejdne...recimo podatek za razmerje prestav...dajem sam primer

6-stopenjski ročni menjalnik; prestavna razmerja:
I. 3,46
II. 1,96;
III. 1,28;
IV. 0,98;
V. 0,81,
VI. 0,71,
vzvratna 3,18;
končni prenos: 4,53;
enokolutna suha sklopka

gre za tale motor:

bencinski, štirivaljni, vrstni, vodno hlajeni, direktno vbrizgavanje, mehanizem za dušenje nihanj, štiriventilska tehnika, dve zgoraj ležeči odmični gredi, kontinuiran zamik sesalnih odmičnih gredi, prostornina: 1598 cm3, premer x gib batov: 76,5 x 86,9 mm, kompresijko razmerje: 12,0:1, največja moč: 85 kW (115 KM) pri 6000 vrt/min, največji navor: 155 Nm pri 4000 vrt/min

kaj mi ta prestavna razmerja povejo?
lahko iz teh prestavnih razmerij zračunam hitrost glede na število obratov in v keri brzini imam?


Naj me kdo popravi če se motim samo kmečka pamet mi pravi da razmerje pove koliko obratov motorja je potrebno za en obrat pogonske osi. In če veš premer gume brez problemov izračunaš hitrost.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
GrEgEcN95
Novinec
 
Prispevkov: 405
Pridružen: Po jun 21, 2010 4:29 pm

Re: Navor

Napisal/-a GrEgEcN95 To jun 05, 2012 2:38 pm

Da nebom odpiral nove teme ali ve kdo za kakšno listo avtomobilov z največjim navorom?
Vem da lep čas je bil najvišje Touareg V10 z ogromnimi 750Nm navora.
"A clever person solves a problem. A wise person avoids it."
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Navor

Napisal/-a peroRS To jun 05, 2012 2:45 pm

Mercedes CL65/S65 AMG

S 65 AMG 2006- 5,980 cc (5.98 L; 365 cu in) V12 BiTurbo (M275) 612 PS (450 kW; 604 hp)@4800-5100, 1,000 N·m (738 lbf·ft)@2000-4000


Bugatti Veyron:
According to Volkswagen Group and certified by TÜV Süddeutschland, the final production Veyron engine produces 1,001 metric horsepower (736 kW; 987 bhp) of motive power, and generates 1,250 newton metres (922 lbf·ft) of torque.[1][14] The nominal figure has been stated by Bugatti officials to be conservative, with the real total being 1,020 metric horsepower (750 kW; 1,006 bhp) or more.

The Veyron Super Sport features an engine power increase from the standard 1,001 metric horsepower (736 kW; 987 bhp) to 1,200 metric horsepower (883 kW; 1,184 bhp) and torque of 1,500 N·m (1,100 lbf·ft) and a revised aerodynamic package.



A8(L) 4.2 TDI quattro 2010– 4,134 cc (252.3 cu in) V8 turbo 350 PS (257 kW; 345 bhp) @4000 800 N·m (590 lb·ft) @1750–2750 5.5/5.6 250 km/h (155.3 mph) (limited)


Audi Q7 V12 TDI 2008– 5,934 cc (5.934 L; 362.1 cu in) V12 twin turbo 500 PS (368 kW; 493 hp)@3750, 1,000 N·m (738 lb·ft)@1750-3250


2008-2011 Brooklands Coupé

maximum rated motive power: 530 horsepower (395 kW; 537 PS)[3] at 4,000 rpm
maximum torque: 1,050 newton metres (774 lbf·ft) at 3,250 rpm
Zadnjič spremenil peroRS, dne To jun 05, 2012 2:57 pm, skupaj popravljeno 3 krat.
 
gasolinedream
Uporabnik
 
Prispevkov: 1039
Pridružen: Po nov 29, 2010 10:07 pm

Re: Navor

Napisal/-a gasolinedream To jun 05, 2012 2:53 pm

Bentley Mulsanne 2009:
1020 Nm (752 ft·lb) (104 kgm) at 1800 rpm

Bentley Arnage T (že leta 2002, tako da ne vem od kje je touareg prišel na lestvico..)
875 Nm (645 ft·lb) (89.2 kgm) at 3250 rpm

drugače pa imaš lepo listo na wikipedia (pogooglaj za "list of automotive superlatives)

Highest torque (no, to da vodijo američani nekako ne preseneča.)

Petrol engine (forced-induction) - 1,508 N·m (1,112 lbf·ft), SSC Ultimate Aero TT
Limited production petrol engine (naturally aspirated) - 786 N·m (580 lbf·ft), 1999 Mercedes CLK GTR SS
Petrol engine (naturally aspirated) - 810 N·m (597 lbf·ft), 2012-present (2013 MY) Dodge SRT Viper
Diesel engine - 1,085 N·m (800 lbf·ft)@ 1500 RPM, Dodge Ram Heavy Duty I6 TDI - 6,686 cc (408.0 cu in) turbo I6 engine and Ford Super Duty V8 TDI 6.7 L - turbo V8 engine 1,085 N·m (800 lbf·ft)@ 1600 RPM.
Electric engine - 1,300 N·m (959 lbf·ft), Fisker Karma


Highest specific torque (torque/unit displacement)

Limited production petrol engine (naturally aspirated) MEP 15.4 bar, 122.9 N·m (91 lbf·ft) per litre - TVR Cerbera 4.5 Red Rose Lightweight 550 N·m (406 lbf·ft) TVR Speed Eight engine
Petrol engine (naturally aspirated) - MEP 15.1 bar, 120.03 N·m (89 lbf·ft) per litre - Ferrari 458 Italia 540 N·m (398 lbf·ft)
Petrol engine (forced-induction) - MEP 33 bar, 262.76 N·m (194 lbf·ft) per litre - 2010 Mitsubishi Lancer Evo X FQ400 525 N·m (387 lbf·ft)
Petrol engine (naturally aspirated pistonless rotary engine) - MEP 21.5 bar, 170.8 N·m (126.0 lbf·ft) per litre - 2005 Mazda RX-8 222 N·m (164 lbf·ft)
Petrol engine (forced-induction pistonless rotary engine) - MEP 30.3 bar, 241.38 N·m (178.0 lbf·ft) per litre - Mazda RX-7 Turbo 313.8 N·m (231 lbf·ft)
Diesel engine (naturally aspirated) - MEP 9.03 bar, 71.88 N·m (53 lbf·ft) per litre - 1999 Nissan Sunny B15 2.2D 2.184 L 157 N·m (116 lbf·ft) Nissan YD engine
Diesel engine (forced-induction) - MEP 30.9 bar, 247 N·m (182 lbf·ft) per litre - 2012 BMW 5 Series M550d 740 N·m (546 lbf·ft) (Engine also available in BMW: X5 M50d / X6 M50d)
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Navor

Napisal/-a peroRS To jun 05, 2012 3:24 pm

gasolinedream je napisal/-a:
Highest torque (no, to da vodijo američani nekako ne preseneča.)



Zato, ker ima večina evropskih "zverin" elektronsko omejene navore (ekologija ipd. bedarije) in ne zato, ker ne bi mogli proizvesti več. ;)

Ni problem narediti avta z veliko navora z navijanjem prostornine v višave. Glej spodaj:

gasolinedream je napisal/-a:Highest specific torque (torque/unit displacement)

Limited production petrol engine (naturally aspirated) MEP 15.4 bar, 122.9 N·m (91 lbf·ft) per litre - TVR Cerbera 4.5 Red Rose Lightweight 550 N·m (406 lbf·ft) TVR Speed Eight engine
Petrol engine (naturally aspirated) - MEP 15.1 bar, 120.03 N·m (89 lbf·ft) per litre - Ferrari 458 Italia 540 N·m (398 lbf·ft)
Petrol engine (forced-induction) - MEP 33 bar, 262.76 N·m (194 lbf·ft) per litre - 2010 Mitsubishi Lancer Evo X FQ400 525 N·m (387 lbf·ft)
Petrol engine (naturally aspirated pistonless rotary engine) - MEP 21.5 bar, 170.8 N·m (126.0 lbf·ft) per litre - 2005 Mazda RX-8 222 N·m (164 lbf·ft)
Petrol engine (forced-induction pistonless rotary engine) - MEP 30.3 bar, 241.38 N·m (178.0 lbf·ft) per litre - Mazda RX-7 Turbo 313.8 N·m (231 lbf·ft)
Diesel engine (naturally aspirated) - MEP 9.03 bar, 71.88 N·m (53 lbf·ft) per litre - 1999 Nissan Sunny B15 2.2D 2.184 L 157 N·m (116 lbf·ft) Nissan YD engine
Diesel engine (forced-induction) - MEP 30.9 bar, 247 N·m (182 lbf·ft) per litre - 2012 BMW 5 Series M550d 740 N·m (546 lbf·ft) (Engine also available in BMW: X5 M50d / X6 M50d)


Nobenega američana vmes, zakaj me to ne preseneča' ;)
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: Navor

Napisal/-a esem To jun 05, 2012 3:50 pm

peroRS je napisal/-a:Zato, ker ima večina evropskih "zverin" elektronsko omejene navore (ekologija ipd. bedarije) in ne zato, ker ne bi mogli proizvesti več. ;)

Ti to resno o ekologiji - pri takih cifrah?
Navor omejujejo samo zaradi vzdržljivosti menjalnika, sklopke ipd. Ekologija je priročen marketinški izgovor, vsaj tu.
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Navor

Napisal/-a peroRS To jun 05, 2012 8:04 pm

Resno ja, kaj se čudiš. :D
Saj razloge si tudi navedel, tudi tiste "priročne" :mrgreen:
 
Uporabniški avatar
format
Novinec
 
Prispevkov: 380
Pridružen: Po jan 09, 2017 7:16 pm

youtube clips

Napisal/-a format To jan 30, 2018 5:31 pm

Navor in moč

Tisti, ki vedo ali mislijo da vedo nekaj o avtomobilih, bodo poleg moči pogosto omenjali tudi navor. Kaj pomeni navor v praksi? Kako je povezan z močjo?
Pri fiziki smo se naučili definicijo, da je navor produkt sile in ročice. Tisti, ki jih zadeva ni zanimala, so ostali pri tem kuharskem receptu in pri testu pač zmnožili silo in ročico in upali, da so uporabili prave podatke. Tisti, ki so hoteli več, pa so o stvari nekoliko razmislili. Najpogosteje so kot primer uporabili zavijanje oziroma odvijanje matice – daljši kot bo ključ in večjo silo bomo uporabili, močneje bo vijak privit.

Toda kaj ima navor z avtomobilom? Veliko. Tudi tam namreč nastopa v skoraj enaki vlogi. Na bat potiska sila, v tem primeru tista, ki nastane zaradi eksplozije gorivne mešanice. Ta sila se preko ojnice prenaša na glavno gred. Logično. In kje je tu tista »sila krat ročica«? Večji je hod bata, večja je ročica na glavni gredi in večji je navor (seveda pri isti sili na bat). In kaj to pomeni v praksi oziroma kako to čutimo med vožnjo? Ko začne motorju rasti navor to čutiš, da motor "prime" in začne pospeševati. Kakšna pa je povezava z močjo? Moč je v bistvu navor, pomnožen s številom obratov, v praksi pa to pomeni, kako hitro lahko motor opravi določeno delo. V praksi to pomeni, kako hitro bomo prišli od točke A do točke B - če bomo imeli malo navora, potrebujemo več obratov, pri večjem navoru pa manj. Zato recimo dizelski avtomobili, ki imajo praviloma več navora, "potegnejo" pri nižjih obratih kot bencinski.

To je seveda zelo poenostavljena razlaga, pri kateri se bo marsikateri poznavalec mogoče malce namrdnil, a v osnovi velja. Če vas naša razlaga ni zadovoljila in bi radi nekaj več, si lahko ogledate spodnji video našega sedaj že starega znanca Jasona Fenskeja.
https://youtu.be/u-MH4sf5xkY


Vir:
http://www.t3tech.si/avto-tech/novica/navor-in-moc
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: Navor

Napisal/-a esem To jan 30, 2018 7:08 pm

format

Zakaj objavljaš nove teme (in še to v napačnem podforumu), čeprav smo o tem že pisali? Je težko poiskat in ne kršit pravilnika?

Zakaj objavljaš povezave na "konkurenco", če smo o marsičem (navor, vožnja dizla ipd ipd...) pisali že na našem forumu (ti, ki jih objavljaš, pa za nami zamujajo vrsto let)?

Zakaj citatov (C/P) ne označiš (sem popravil najmanj 4)? Želiš, da kdo misli, da je napisano prišlo s tvojega zeljnika ali kaj? Kaj pa avtorske pravice ali vsaj net bonton?
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re:

Napisal/-a plinaš Sr jan 31, 2018 7:28 am

andrej777 je napisal/-a:
esem je napisal/-a:
Drocky je napisal/-a:ni to dvoje podobno kot fiatov multiair?


Fora je to da sistem tudi enkrat v življenski dobi ne sem zatajiti. In to je 6 tisočkrat na minuto iz dneva v dan vsaki dan. Če enkrat ventil ostane odprt gre po gobe cel motor :roll: :roll:

In s pomočjo vseh znanih sistemov se dosti približajo temu sistemu in se jim pomoje tudi ne splača. Ne verjamem da bi bila v primarjavi z današnjimi modernimi motoji razlika v porabi (navoru. izkoristku...itd) večja od 5-10%.

obstajajo neinterferenčni agregati in je s tem problem srečevanja batov in ventilov rešen..
koenigsseeg ima free valve rešen na 1.6 motorju.. glej ytb..
plin je cnej k bencin
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 16 gostov