Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Gosic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2055
Pridružen: To jan 27, 2009 9:35 pm

Napisal/-a Gosic Ne dec 20, 2009 10:31 pm

gofra je napisal/-a:ASR je lahko izklopljiv loceno od ESP. Vsi avtomobili nimajo izklopljivih sistemov, kar nekaj pa jih je, ki imajo izklopljiv samo ASR. Oba sistema delujeta pod "okriljem" ABS, le da je ESP bistveno naprednejsi (in sluzi drugim namenom). To, da ESP ne deluje ob stisnjeni sklopki se mi slisi precej neverjetno - kolikor jaz vem, ga sprozi lahko eden od stirih (ali kombinacija njih) razlicnih senzorjev in njegovo delovanje ni pogojeno z dodajanjem plina. ESP zavira posamicna kolesa glede na voznikove reakcije...

Pa se tole - ni receno, da bos vselej "zacutil" kdaj ti prime ESP. Imas zelo vsiljive in manj vsiljive...pa tudi prag vklopa je razlicen pri razlicnih avtomobilih. Jaz imam na svojem kar nekaj tolerance preden dejansko zacne posegat...

LpF


Tako je. Esp pa prime bolje, kolkor sam stisneš na gas, vsaj pri meni je tako.Bolj stisnem na gas, bolj bremza. Nekajkrat, ko sem lagano sportski priletel, mi je čisto rahlo zaviral in me je neslo, v tistem trenutko sem samo bolj na gas stisnil in me je zabremzal in uravnal.Kolikor sem poslušal ljudi, je esp povezan z motorjem, kajti če avto odnaša in ga sam bremza, mu more tudi moč jemati. Sicer pa občutek, ko greš v kak ovinek in ga zagrabi na polno, je kot da si iz druge strani privezan in te drzi na cesti, tak te not potegne. Ni pa vse ta esp, če kdo to misli.

Sicer pa esp zavira vsako kolo posebaj,kajne?
Zadnjič spremenil Gosic, dne Ne dec 20, 2009 10:36 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
danatory
Novinec
 
Prispevkov: 281
Pridružen: Po jun 16, 2008 1:35 pm

Napisal/-a danatory Ne dec 20, 2009 10:35 pm

mišek je napisal/-a:Naj nekdo pove kaka je razlika med ASR in EDS.
ASR bi naj bilo zaviranje hitreje vrtečega kolesa in, če to ni dovolj še odvzemanja moči.
EDS (elektronska zapora diferenciala) je pa tudi zaviranje hitreje vrtečega kolesa. Torej kaj je zdaj res? Jaz drugače ne vidim smisla v EDS- su, če to v bistvu dela že ASR.
Ali mogoče ASR samo odvzema moč brez zaviranja? V takem primeru bi potem EDS imel smisel.

Ampak ASR ima veliko avtov, EDS je pa bolj redek, zato se sprašujem kakšen pomen ima. V teoriji bi naj funkcijo zaviranja posameznega pogonskega kolesa opravljal že ASR, zakaj je potem še poleg EDS?


EDS majo starejši avtomobili. Za octavio vem, da ga je imela. To je isti šmorn kot ASR samo, da ne odvzema moči motorju.
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Ne dec 20, 2009 10:38 pm

Simulira špero. Jaz vem, da sem na Beetlu mel. Lahko sem izklopil ESP, se z desnim kolesom postavil na led ali sneg tud v klanec gor, pa ko sem speljal, je abs zabremzal desno kolo in začelo levo kolo vlečt, da si se izvlekel.
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS Ne dec 20, 2009 10:42 pm

gofra je napisal/-a: To, da ESP ne deluje ob stisnjeni sklopki se mi slisi precej neverjetno - kolikor jaz vem, ga sprozi lahko eden od stirih (ali kombinacija njih) razlicnih senzorjev in njegovo delovanje ni pogojeno z dodajanjem plina. ESP zavira posamicna kolesa glede na voznikove reakcije...


To pa ni res (odebeljeni tisk). ESP ni namenjen samo zaviranju posameznega kolesa, ampak sistem tudi preusmeri navor iz tistega pogonskega kolesa, ki drsi, na pogonsko kolo ki ima več trakcije.
Če pa stisneš sklopko, pogon in motor nimata več stika in posledično ESP nima zadostnih pogojev za delovanje.

To je dejstvo, nisem si tega izmislil oz. pobral iza gostilniškega šanka! Kdor ne verjame mu ni treba, vsak ima pravico do svojega mnenja.

________________________________________________________

Imam ESP v avtu, imam tipko, pa še pri nakupu avta je bil 500€ za doplačat, tako da ne mi govorit, da ne vem kaj imam pa kaj ne.

Kot sem že v eni drugi temi napisal, pa tukaj tudi pa bom še enkrat:
Bil sem na Vranskem na poligonu in sem zadevo sprobal (test s hidravlično ploščo). ESP se pusti vklopljen in tik preden zapelješ na ploščo moraš po navodilih inštruktorja stisnit sklopko, brez zaviranja. Plošča potem zanese zadnji konec avta in potem ga ravnaš samo z volanom. ESP ne deluje, tudi lučka za ESP se ne prižiga.

Pol je kle še vaja, ko se voziš v krogu, polovica je drseča podlaga (kot da bi bil na ledu), polovica pa moker asfalt. Z vklopljenim ESP avto normalno drži smer, ne dovoli ti dodajanja plina (pa sem probal do konca pohodit gas), delovanje se pa sliši enako kot ABS, pa tudi lučka utripa.
Nato sem izklopil ESP in obnašanje avta se je popolnoma spremenilo. Zadek je silil ven, avto je blo treba popravljat z volanom, ko sem pohodil gas, so kolesa močno zavrtela v prazno in takrat je nos silil ven iz kroga.

Glede delovanja ESP-ja imam samo to izkušnjo, saj se mi sicer na cesti ni nikoli prižgal, vsaj da bi jaz vedel ne (pozimi ne štejem, ker je ista lučka še za ASR, pa ne moreš vedet kateri sistem deluje kdaj).

lp :pop:
 
gofra
Uporabnik
 
Prispevkov: 1153
Pridružen: Pe jun 22, 2007 8:56 pm

Napisal/-a gofra Ne dec 20, 2009 10:57 pm

PeroRS imas prav - moral bi dodat se tvoj "del"....zelel bi dodati le to, da ESP nikakor ne dodaja moci, zgolj odvzema. In cetudi je pogonski sklop "locen" s sklopko, ESP funkcionira z zavoro, res pa, da ne popolnoma.

LpF
 
Uporabniški avatar
danatory
Novinec
 
Prispevkov: 281
Pridružen: Po jun 16, 2008 1:35 pm

Napisal/-a danatory Ne dec 20, 2009 11:11 pm

peroRS je napisal/-a:To pa ni res (odebeljeni tisk). ESP ni namenjen samo zaviranju posameznega kolesa, ampak sistem tudi preusmeri navor iz tistega pogonskega kolesa, ki drsi, na pogonsko kolo ki ima več trakcije.
Če pa stisneš sklopko, pogon in motor nimata več stika in posledično ESP nima zadostnih pogojev za delovanje.

To je ASR. ESP samo zavira vsako kolo posebej glede na situacijo.
 
Uporabniški avatar
ule
Uporabnik
 
Prispevkov: 972
Pridružen: Sr avg 28, 2002 4:56 am
Kraj: Babno Polje

Napisal/-a ule Ne dec 20, 2009 11:26 pm

Pravkar iz parkirišča. Avto audi A3 2001 letnik. ESP deluje tudi ko je sklopka stisnjena. Normalno se tudi lučka na armaturi prižiga ko sistem deluje.
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS Ne dec 20, 2009 11:27 pm

danatory je napisal/-a:
peroRS je napisal/-a:To pa ni res (odebeljeni tisk). ESP ni namenjen samo zaviranju posameznega kolesa, ampak sistem tudi preusmeri navor iz tistega pogonskega kolesa, ki drsi, na pogonsko kolo ki ima več trakcije.
Če pa stisneš sklopko, pogon in motor nimata več stika in posledično ESP nima zadostnih pogojev za delovanje.

To je ASR. ESP samo zavira vsako kolo posebej glede na situacijo.


To kar imaš ti v mislih, je samo pri pospeševanju. Ko se enkrat pelješ z neko hitrostjo, ASR nič več ne vpliva, še posebej ne v ovinku.

ESP pa v primeru da prideš prehitro v ovinek in nos avta sili ven, najprej zavira obe zunanji kolesi, nato pa odvzame moč notranjemu pogonskemu kolesu (ki sili avto iz smeri) in jo preusmeri na zunanje kolo. To deluje na podoben način kot špera, zato ima ESP tudi tak značilen zvok (ropota).

Slika
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Po dec 21, 2009 12:08 am

ESP deluje tako, da če npr v levem ovinku sili nos ven, zavira z zadnjim notranjim, v tem primeru levim kolesom. Če pa pride do tega, da začne rit silit ven, pa zavira zunanje sprednje kolo, v tem primeru sprednje desno.
Ropota pa ABS, s katerim zavira kolesa.
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS Po dec 21, 2009 12:18 am

Lumpy_ je napisal/-a:ESP deluje tako, da če npr v levem ovinku sili nos ven, zavira z zadnjim notranjim, v tem primeru levim kolesom. Če pa pride do tega, da začne rit silit ven, pa zavira zunanje sprednje kolo, v tem primeru sprednje desno.


Res je, se opravičujem, moja napaka :tipk
Se vidi da je že pozna ura.
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Po dec 21, 2009 12:22 am

:tomidelej:
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Uporabniški avatar
ronnie
Novinec
 
Prispevkov: 260
Pridružen: Ne feb 11, 2007 1:18 pm

Napisal/-a ronnie Po dec 21, 2009 8:11 am

EDS v osnovi kontrolira pogonski kolesi med seboj. Kadar se eno pogonsko kolo vrti za **% hitreje ( v prazno) kot drugo na hitrejše stisne zavoro in moč prenese na drugo.
ASR pa kontrolira hitrost pogonskih( napimer spredaj) in hitrost zadnjih. Ko je razmerje preveliko odvzame moč motorja. V primeru, da ima avto oba sistema , delata usklajeno.

Verjetno pa je tema zanimiva predvsem zaradi sobotnih razmer na cestah.
Sobotno sneženje pri 5-7 stopinj pod ničlo je poskrbelo za izjemno čudno karakteristiko snega, ki je za vožnjo zelo neugodna in elektronika ne more narediti kaj dosti, ker je stik gume takorekoč žalosten.
kšn dan ga tri dni serjemo , kšn dan pa cel teden
 
Uporabniški avatar
BeMyWagen
Novinec
 
Prispevkov: 215
Pridružen: To dec 08, 2009 9:21 pm

Napisal/-a BeMyWagen Po dec 21, 2009 8:29 am

ule je napisal/-a:Pravkar iz parkirišča. Avto audi A3 2001 letnik. ESP deluje tudi ko je sklopka stisnjena. Normalno se tudi lučka na armaturi prižiga ko sistem deluje.


res je :tomidelej:
 
Uporabniški avatar
danatory
Novinec
 
Prispevkov: 281
Pridružen: Po jun 16, 2008 1:35 pm

Napisal/-a danatory Po dec 21, 2009 9:13 am

ronnie je napisal/-a:EDS v osnovi kontrolira pogonski kolesi med seboj. Kadar se eno pogonsko kolo vrti za **% hitreje ( v prazno) kot drugo na hitrejše stisne zavoro in moč prenese na drugo.
ASR pa kontrolira hitrost pogonskih( napimer spredaj) in hitrost zadnjih. Ko je razmerje preveliko odvzame moč motorja. V primeru, da ima avto oba sistema , delata usklajeno.

Verjetno pa je tema zanimiva predvsem zaradi sobotnih razmer na cestah.
Sobotno sneženje pri 5-7 stopinj pod ničlo je poskrbelo za izjemno čudno karakteristiko snega, ki je za vožnjo zelo neugodna in elektronika ne more narediti kaj dosti, ker je stik gume takorekoč žalosten.


No, tako je pravilno. Lepo, da je nekdo napisal. Ampak v splošnem pojmujejo ta dva sistema kot ASR.

@hladni, Ravno starejši so imeli SAMO EDS, ker ni bilo opcije niti za esp niti za asr. Kot sem napisal je eden izmed takih avtomobilov Octavia (tam do letnika 2000, mogoče 2001 nisem ziher). Imela je samo ABS in EDS.
 
Uporabniški avatar
BeMyWagen
Novinec
 
Prispevkov: 215
Pridružen: To dec 08, 2009 9:21 pm

Napisal/-a BeMyWagen Po dec 21, 2009 10:22 am

sašo5 je napisal/-a:
Gosic je napisal/-a:Nekajkrat, ko sem lagano sportski priletel

ha, ha, ha :arrow: on je "lagano sportski priletel"

Slika
in to nekajkrat, ne misleč pri temu krutemu dejanju na drastično povečanje porabe, ter ogrožanje drugih udeležencev v prometu.......


:cry :cry :cry :cry :cry :cry
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Po dec 21, 2009 11:30 am

ronnie je napisal/-a:EDS v osnovi kontrolira pogonski kolesi med seboj. Kadar se eno pogonsko kolo vrti za **% hitreje ( v prazno) kot drugo na hitrejše stisne zavoro in moč prenese na drugo.
ASR pa kontrolira hitrost pogonskih( napimer spredaj) in hitrost zadnjih. Ko je razmerje preveliko odvzame moč motorja. V primeru, da ima avto oba sistema , delata usklajeno.


A ni rečeno, da ASR tudi zavira hitrejše kolo? Potem bi rekel, da je ASR nadgradnja EDS, če v bistvu isto dela plus tega, da še zmanjša moč, če kopljeta oba hkrati.
 
gofra
Uporabnik
 
Prispevkov: 1153
Pridružen: Pe jun 22, 2007 8:56 pm

Napisal/-a gofra Po dec 21, 2009 1:49 pm

Ne, nikakor. ESP je "nadgradnja" (ne dobesedna), ki uporablja se tri senzorje poleg tega, ki ga uporablja ze ASR.

Vir: Wiki

ESC compares the driver's intended direction (by measuring steering angle) to the vehicle's actual direction (by measuring lateral acceleration, vehicle rotation (yaw), and individual road wheel speeds).

...In se tole glede ASR oziroma TCS in podobnih:

Sistemi so si med seboj razlicni in obstajajo razlicne kombinacije posegov. Ni vse sano v apliciranju zavore. Lahko se izklopi vzig, prekine signal stopalke za plin pri turbacih manjsa boost itn...
Zadnjič spremenil gofra, dne Po dec 21, 2009 1:57 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Po dec 21, 2009 1:49 pm

@mišek,
Ampak, če je samo ASR in ne sistema, ki simulira špero, potem ti bo obe kolesi na enako hitrost zavrl in ne samo ene. Npr, eno kolo na ledu, druga na suhem asfaltu. ASR bo zabremzal desno kolo na hitrost leve in odvzel gas. Se pravi na nulo in avto bo hotel ugasnit. Takrat tudi izklapljamo ASR. EDS pa bo neodvisno od ASR-a pribremzal desno kolo, in bo vleklo tisto, ki ima več oprijema.
Stalno poslušam, da jih dost govori, da ima el. špero, ker ima ASR. Ni res to.
Dokler nisem sam tega občutil na lastni koži, tudi nisem vedel. Beetle je namreč imel ta EDS tudi.
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Uporabniški avatar
/miha\
Novinec
 
Prispevkov: 450
Pridružen: Sr okt 24, 2007 7:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a /miha\ Po dec 21, 2009 2:14 pm

Za bmw velja:

ASC - navor na kolesa se regulira izključno s plinom
ASC+T - navor na kolesa se regulira s plinom in zavorami posameznega kolesa

Glede na moje izkušnje s škodo octavio, ki ima vgrajen ASR, sem 99,9%, da je zadeva enakovredna ASC (torej regulacija plina), saj deluje mehko in brez sunkov.
Sam ne se kregat :P
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Po dec 21, 2009 2:30 pm

ASR še uporablja zavore zraven.

Za Bimmera je pa tako, kot si napisal :tomidelej:
Pol pa še je DSC, ki je enakovreden ESP sistemu pri VAG grupi.
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 14 gostov