Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
ojnica
aka Sonček
 
Prispevkov: 2497
Pridružen: Po jun 25, 2012 9:34 pm
Kraj: daleč še iz Vrhnike

Re: Škodi motorju, če ga "stiskaš"??

Napisal/-a ojnica Pe sep 14, 2012 11:15 pm

Ne ne škodi, vsaj pri mojih ne je tulu ko raketa pa pojenjal, sam še vedno kur 5.8l/100km
Član od leta 2004 :)
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5061
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Škodi motorju, če ga "stiskaš"??

Napisal/-a sašo5 So sep 15, 2012 12:34 am

:shock: "hebote" zdej si pa že ojnica :roll: boljše bi bilo kurbnvela =P
 
martello
Novinec
 
Prispevkov: 284
Pridružen: To okt 02, 2007 12:23 pm

Re: Škodi motorju, če ga "stiskaš"??

Napisal/-a martello To sep 18, 2012 1:19 pm

Na fakulteti za strojništvo nam je g. Ferdinand Trenc (bil je razvojni inženir pri Tomosu) povedal, da se obremenitve avtomobilskih motorjev preračunava glede na to, da je (gledano iz izkušenj) motor pri vsakdanji uporabi povprečno obremenjen s cca 30 odstotki moči. Zaradi tega so varnostni faktorji pri avtomobilskem batnem motorju veliko nižji kot npt. pri batnem motorju v letalih, ki so v povprečju obremenjeni cca 70 odstotno (avtomobilski motorji so zaradi tega tudi lahko bolj naviti). Kar pa seveda ne pomeni, da bo motor ob občasni večji obremenitvi razpadel, kot najbrž ve vsak voznik.
 
Uporabniški avatar
WMB
aka lumpii
 
Prispevkov: 1028
Pridružen: Ne jan 10, 2010 6:16 pm
Kraj: Domžale

Re: Škodi motorju, če ga "stiskaš"??

Napisal/-a WMB To sep 18, 2012 8:52 pm

martello je napisal/-a:Na fakulteti za strojništvo nam je g. Ferdinand Trenc (bil je razvojni inženir pri Tomosu) povedal, da se obremenitve avtomobilskih motorjev preračunava glede na to, da je (gledano iz izkušenj) motor pri vsakdanji uporabi povprečno obremenjen s cca 30 odstotki moči. Zaradi tega so varnostni faktorji pri avtomobilskem batnem motorju veliko nižji kot npt. pri batnem motorju v letalih, ki so v povprečju obremenjeni cca 70 odstotno (avtomobilski motorji so zaradi tega tudi lahko bolj naviti). Kar pa seveda ne pomeni, da bo motor ob občasni večji obremenitvi razpadel, kot najbrž ve vsak voznik.


Sam motor niti ni tako težaven...problematično je vse drugo!
Mislim, da turbina ne more dolgo zdržat....zadeva se zavrti na krepkih 250.000 obratov....brez ustreznega mazanja itd...
Olje v menjalniku ni segreto....bo isto prej zružil....

Definitivno če je nujno pač rabiš potegnit, kljub mrzelmu motorju...potegni!!!! Če ni nujno....ogrej avto na zmernih obratih in vozi normalno....diesla ogrevaj do 2000 obratih, turbo bencinca tja do 2500 obratov....navadnega benz atmosferca pa tja do 3000 obratov....
FOLCIKA - SCIROCCO
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Škodi motorju, če ga "stiskaš"??

Napisal/-a abbe To sep 18, 2012 10:06 pm

o kaksnem mazanju turbine je govora?kako mislis da ga ni,če je motor mrzel?
Ni vse res kar napišem
 
gasolinedream
Uporabnik
 
Prispevkov: 1039
Pridružen: Po nov 29, 2010 10:07 pm

Re: Škodi motorju, če ga "stiskaš"??

Napisal/-a gasolinedream Sr sep 19, 2012 12:34 am

Mazanje je, ampak turbina se maže iz istega olja kot motor.. in to olje ima ohlajeno bolj slabe mazalne sposobnosti.
 
Uporabniški avatar
WMB
aka lumpii
 
Prispevkov: 1028
Pridružen: Ne jan 10, 2010 6:16 pm
Kraj: Domžale

Re: Škodi motorju, če ga "stiskaš"??

Napisal/-a WMB Sr sep 19, 2012 5:12 am

abbe je napisal/-a:o kaksnem mazanju turbine je govora?kako mislis da ga ni,če je motor mrzel?


Ni tistega pravega mazanja....dobro vemo, da hladno olje nima takih mazalnih sposobnosti kot ogreto...
Oljna pumpa ne potegne olja po vseh kanalih, pritisk olja ni pravi itd...
FOLCIKA - SCIROCCO
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Škodi motorju, če ga "stiskaš"??

Napisal/-a abbe Sr sep 19, 2012 7:06 am

ča pa oljna pumpa v 1 minuti ne porine olje v vse kanaale po pa jst tut nevem an.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Škodi motorju, če ga "stiskaš"??

Napisal/-a Energetik81 Sr sep 19, 2012 7:39 am

WMB je napisal/-a:
abbe je napisal/-a:o kaksnem mazanju turbine je govora?kako mislis da ga ni,če je motor mrzel?


Ni tistega pravega mazanja....dobro vemo, da hladno olje nima takih mazalnih sposobnosti kot ogreto...
Oljna pumpa ne potegne olja po vseh kanalih, pritisk olja ni pravi itd...

A dej ga srat, 5W-X in 0W-X olja so v vseh ležajih v parih sekundah po zagonu motorja. A misliš da mašina par minut dela na suho?
Ni ga dobro obremenjevat, ker se deli motorja različno hitro segrevajo in raztezajo, ne pa da olje ne bi mazalo.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2390
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Škodi motorju, če ga "stiskaš"??

Napisal/-a DePalmo Sr sep 19, 2012 7:46 am

Kaj pa obraba batov oz. njihovo raztezanje ko se motor prehitro ogreje? Kako je s tem pri novejših motorjih? Pri starejših vem da so bili občutljivi na to in je potem uhajala kompresija.
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Re: Škodi motorju, če ga "stiskaš"??

Napisal/-a Cash Sr sep 19, 2012 8:44 am

Ma kaj ni jasno tukaj. Tud če pride olje v vse kanale v sekundi, ga ni dobro terati v obrate zaradi tega, ker je gosto, ko je še mrzlo in če se ti turbina vrti do 250.000 obratov, olje ne more priti v vse kanalčke, zato je tam oslabljeno mazanje in z leti gre u KUR.. Zato moraš počakati, da je olje segreto in posledično redko, tako, da lahko pride v vse "pore" in mazanje je učinkovito.
 
Uporabniški avatar
MBtouran
Uporabnik
 
Prispevkov: 1010
Pridružen: So jul 17, 2010 10:25 pm

Re: Škodi motorju, če ga "stiskaš"??

Napisal/-a MBtouran Sr sep 19, 2012 10:18 am

Se mi zdi, da bo clovek pocasi sluzil avtomobilu in ne obratno. Ce samo pogledamo regeneracijo pri DPF, je potrebna dolocena voznja med regeneracijo, pri dizlih se smrt mestna voznja, potem se gledat kako peljat avto ko je mrzel ipd. Mislim da nekateri prevec pretiravate z teorijo
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2390
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Škodi motorju, če ga "stiskaš"??

Napisal/-a DePalmo Sr sep 19, 2012 10:23 am

Eni res. Pri meni je teorija in praksa simpl: ko je ogret, gre od rdečih obratov, ko je mrzel do 3.000, bencinar seveda.

Ko sem pa imel HDija, mrzel do 2.500 obratov, topel do 4500 :)

So pa ekstremi kot npr. moj bivši šef. Nima veze če je avto/kombi stal cel dan, gas do dile. Se čudim da mu ni še razneslo kake turbine...
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Škodi motorju, če ga "stiskaš"??

Napisal/-a ~toMmy~ Sr sep 19, 2012 1:45 pm

DePalmo je napisal/-a:Eni res. Pri meni je teorija in praksa simpl: ko je ogret, gre od rdečih obratov, ko je mrzel do 3.000, bencinar seveda.

Ko sem pa imel HDija, mrzel do 2.500 obratov, topel do 4500 :)


x2 :D
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
_YUGO-GVX_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1583
Pridružen: Po mar 21, 2005 3:20 pm
Kraj: Črnomelj

Re: Škodi motorju, če ga "stiskaš"??

Napisal/-a _YUGO-GVX_ Sr sep 19, 2012 8:13 pm

DePalmo je napisal/-a:Eni res. Pri meni je teorija in praksa simpl: ko je ogret, gre od rdečih obratov, ko je mrzel do 3.000, bencinar seveda.

Ko sem pa imel HDija, mrzel do 2.500 obratov, topel do 4500 :)

So pa ekstremi kot npr. moj bivši šef. Nima veze če je avto/kombi stal cel dan, gas do dile. Se čudim da mu ni še razneslo kake turbine...

takim ponavadi avto zdrži več kilometrov ob cenejšem vzdrževaju. j€bo ja Murphy-ja =P
litr bencina, litr olja ;)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 7 gostov