Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Sr jun 30, 2010 11:34 am

pa sj se negre za to a si ovira al ne.50 km/h je 50km/h neglede na prestavo.
avtorja teme zanima kako nj voz dizla in tko k sonic opisuje jaz odsvetujem.pa nj on pise da ga ne matra,ker ga.pa dosn sm pr svojmu iz 3. pri 1500 obratou dal v 4. so obrati padl na 1100.nevem kako se tko lah po mestu vozis.dvomim pa da ma on tok krajse prestave kot jaz.v vsakem primeru ma najvec 1300 obratou v 4. pri 50 kmh.in to ni dosta za normalno voznjo..
kar se tice dsg-jev in pretikanja pri 1200-1300.to je zarad ekologije in porabe.ni pa to dobr za motor.pa ne mi zj kle pisat da so v fabrki naumni jaz pa pametn pa nj grem tja jm razlozit.sam se to dopisem.v knjigici pise da zjutraj ko je mrzlo ko prizges avto takoj odpelejes.na forumu smo ze ugotovil da to ni zdravo za avto.tok o teh priporocilih pa to z strani firme.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Napisal/-a ~toMmy~ Sr jun 30, 2010 12:16 pm

sonic je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:Neogretega ni dobro niti v prenizkih obratih držat, šaltanje pri 2500 in tudi nekoliko več je še vedno čisto normalno za ogrevanje, seveda če ne stiskaš gasa do konca...
2500 je odločno preveč. Pri neki normalni (a še vedno dinamični vožnji) nikoli ne rabiš goniti na 2500 obratov...


Ne bo mašina razpadla, če ga mrzlega nekje do 2500 spraviš recimo s tretjino al polovico gasa, definitivno bolje kot da ga na 1200 s polnim gasom držim v klanec, ki me pričaka takoj ko pripeljem na glavno cesto, za mano pa komot kdo pripelje tudi 120(tudi če z legalnimi 90 sem ovira, prehitet se ne da)!

"Normalno vožnjo" je težko definirat, ti govoriš bolj o varčni... Če imaš ravno cesto in minimalno vzponov, se strinjam, da ni treba do 2500 pa greš komot krepko čez omejitve. Če pa hočeš koga prehitet al pa bolj živahno zapeljat čez kak ovinek oz. v klanec, je 2500 in tudi krepko čez čisto normalnih, saj ravno graf, ki si ga omenjal kaže vrhunec konjev pri 4000 obratih. Če bi bilo že 2500 odločno preveč, bi krivulja zgledalo malo drugače.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr jun 30, 2010 12:28 pm

sonic, Jerch_, edina glasa razuma v tej temi. Do zdaj še noben ni strokovno in z dokazi podkrepljeno pokazal, kaj je to "mučenje" stroja in zakaj ni dobro vozit s 1500rpm po ravni cesti, ko praktično ni nobene obremenitve na motor. Jaz še z 1,3 bencincem vozim s ~1700rpm po ravnem s 60km/h, pa ni nobenih problemov ali zapacanosti. Ampak kaj bi prepričeval prepričane, četudi s strokovnimi in fizikalnimi razlagami.
Itak pa že 100x prežvečena tema, vendar bom še enkrat prilepil tole slikco, ki podaja izkoristek nekega 1,5L dizla (v gramih goriva na proizvedeno kWh na gredi), na navpični osi je ekvivalent pritisnjenosti stopalke za plin (=navor):
Slika

Zdaj pa poglejte, kje je najboljši izkoristek; pri velikih obratih in malem navoru že ne.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
Matey_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1477
Pridružen: So avg 08, 2009 9:20 pm
Kraj: Postojna

Napisal/-a Matey_ Sr jun 30, 2010 12:32 pm

Energetik81 je napisal/-a:Slika



Se pravi, če prav razumem ta graf je najboljši izkoristek motorja med 1750 in 2700 (približno) ??

Kaj ni večina govorila ravno o teh vrtljajih, da so najbolj ugodni ?? V izredno nizkih ne zgleda, da je izkoristek neki dober.

LP
Matej
Zadnjič spremenil Matey_, dne Sr jun 30, 2010 12:37 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Getting so drunk, the paramedics find blood in your alcohol stream. :D

''... the last time I had this much fun, some furniture got broken ...'' by J. Clarkson
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Sr jun 30, 2010 12:37 pm

@Drocky Lahko se pelješ tudi v leru zelo hitro v ovinek zaradi mene, a to bo bolj plovba kot nadzorovana, precizna vožnja.
Ovinka pri 50 v četrti ne moreš ravno dinamično in kontrolirano odpeljat...že linijo držat je zahtevno, zato pa slovenski "taksisti" tako radi sekajo polne črte v ovinkih. Sam da se prišpara tist deci, ne? ;)


@Jerch_ Prav rade volje bi videl krivuljo, ki bo podprla to trditev. Zanima me tudi kaj je zate "neverjetna prožnost".
Maš kakšne cajte pospeševanj 60-100, 80-120? Ali je to tako malo preko palca, po filingu?
Jasno je, da je vožnja v višji prestavi bolj ekonomična. Edino, kar razberem je, da je tvoj tdi mapiran za takšno vožnjo, te druge trditve pa boš moral podpreti s kakšnimi podatki.
Težko namreč verjamem, da katerikoli avto skoči pod 2.000rpm, če bi to rabil, ne glede na gorivo in izvedbo vbrizga le-tega. Premakne se že mogoče...po časovnemu zamiku.
Izjema je mogoče kak bavarski biturbo 3.0 bencinar, ki ima max navor pri 1750rpm, pa tega navora pač res ni malo...dve turbini pač.

P.S.: Če uporabljaš velike začetnice pa kak enter vmes stisneš je veliko lažje brati, veš?


@Energetik81 Izkoristek goriva, pa posledično varčnost. 2250rpm, če znam prav razbrati tole "umetnino". Zakaj bi potem vozil na jurja?


@lenivec DSG je druga stvar, saj ne dopušča takih neumnosti.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr jun 30, 2010 12:39 pm

Matey_ je napisal/-a:Se pravi, če prav razumem ta graf je najboljši izkoristek motorja med 1750 in 2500 (približno) ??

LP
Matej

To ja, ampak kot vidiš na izkoristek še bolj vpliva pri kakšnem navoru voziš = koliko pritiskaš na stopalko za plin, ker s tem določaš navor. Recimo če pri 2200rpm samo šlataš stopalko bo izkoristek 2x slabši kot če jo tiščiš praktično do podna.
Je pa dejstvo, da pri polno pritisnjenem gasu avto divje pospešuje, zato smo na ravni cesti prisiljeni voziti s slabšim izkoristkom.

@bass: noben ni govoril o jurja ampak ~1500. A zakaj? Ker v tisti "sweet spot" točki lahko voziš le pri pospeševanju ali enakomerno v kakšen klanec. Če toliko moči (navor x obrati) ne rabiš, je varčneje voziti pri nižjih obratih z večjim navorom, kar je jasno vidno iz diagrama.

Pa še nekaj me skrbi - kako ti voziš po javnih cestah, če si tako na meji, da v 4. prestavi ne moreš zvozit ovinka (ki ga sploh nisi definiral) s 50 km/h.
Nekateri pač gremo v ovinek s prilagojeno hitrostjo in ga lahko popolnoma kontrolirano prevozimo magari v leru.
Zadnjič spremenil Energetik81, dne Sr jun 30, 2010 12:44 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Sr jun 30, 2010 12:44 pm

Samo poraba je še vedno visoka, ker maš "poden-gas"...izkoristek je pa dober, ja.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2260
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Napisal/-a RedBaron Sr jun 30, 2010 12:45 pm

2.0 TDI 140 KM je precej manj prožen pod 2000 rpm kot "ta stari" 1.9 TDI-ji.
Recimo passata 1.9 115 TDI komot voziš od 1000 rpm naprej, medem ko 2.0 140 PD TDI (CR ne vem, ker še nisem vozil), je precej bolj len pod 2000 rpm.

Seveda je pa nad 2000 rpm druga pesem :twisted:


Tako da nekega splošnega pravila kako vozit dizla ni! Vse kar potrebuješ je malo posluha za motor, pa bo!
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr jun 30, 2010 12:46 pm

bass je napisal/-a:Samo poraba je še vedno visoka, ker maš "poden-gas"...izkoristek je pa dober, ja.

Tako ja, ker je v diagramu specifična poraba glede na oddano energijo. Lahko pa je poraba manjša pri slabšem izkoristku, ker je bila pač potrebna oddana energija majhna (recimo ravna cesta 50km/h).
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Sr jun 30, 2010 12:56 pm

Energetik81 je napisal/-a:
bass je napisal/-a:Samo poraba je še vedno visoka, ker maš "poden-gas"...izkoristek je pa dober, ja.

Tako ja, ker je v diagramu specifična poraba glede na oddano energijo. Lahko pa je poraba manjša pri slabšem izkoristku, ker je bila pač potrebna oddana energija majhna (recimo ravna cesta 50km/h).


Pa smo spet pri tem, da je bit "taksist" ekonomično.
In ni ga argumenta, ki bi pri nas bolj palil. Vse se da. V peti v ovinek, vse za evro. Pa je lahko avto za 50k€. Sava S3 pozimi (do junija nekje) pa vozit na 1200rpm, pol se pa v lokalu hvalit "men pa sam 4 pije". Dobr je.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic Sr jun 30, 2010 1:20 pm

abbe je napisal/-a:pa dosn sm pr svojmu iz 3. pri 1500 obratou dal v 4. so obrati padl na 1100.nevem kako se tko lah po mestu vozis.
Ja potem pa svojega ne šaltaj pri 1500, ampak pač pri par sto več, a ne... Saj nisem rekel da so vsi dizli enaki oziroma vsi menjalniki, no...

abbe je napisal/-a:dvomim pa da ma on tok krajse prestave kot jaz.v vsakem primeru ma najvec 1300 obratou v 4. pri 50 kmh.in to ni dosta za normalno voznjo...
Ja pa človek no... Kaj imaš ti dvomiti in 'na suho' špekulirati, če točno vidim koliko je obratov kdaj pri mojem avtu. Pri 50 kmh v 4. jih imam jaz pač 1500. A moram fotografirat pa ti slikco pokazat al mi boš verjel na besedo?

~toMmy~ je napisal/-a:Ne bo mašina razpadla, če ga mrzlega nekje do 2500 spraviš recimo s tretjino al polovico gasa, definitivno bolje kot da ga na 1200 s polnim gasom držim v klanec, .
Ne bo razpadla jasno, ampak moj point je bil da ni potrebe 2500 obratov (nisem rekel da se ne sme ali da bo kaj narobe, le nujno ni)
Samo ti imaš tudi halucinacije očitno - kdo je govoril o "1200 s polnim gasom v klanec"?
Ljudje dajte malo bolj natančno brat, no...

RedBaron je napisal/-a:2.0 TDI 140 KM je precej manj prožen pod 2000 rpm kot "ta stari" 1.9 TDI-ji.

Za stare TDI-je sicer ne vem, sem pa imel priložnost primerjati v testnih Touranih motorja 1.9 TDI (enak motor kot v mojem golfu) ter 2.0 TDI, v obeh primerih 6-stopenjski ročni menjalnik. V nizkih obratih 2.0 TDI dejansko deluje bolj leno in se zlepa ne premakne. V tem primeru res ne moreš šaltat in vozit pri tako nizkih obratih kot lahko jaz s svojim avtom.
Ampak razlika ni samo v motorju, temveč tudi prestavnih razmerjih - pri 2.0 TDIjih so pač opazno daljša (pri Touranu 1.9 TDI pa še krajša kot pri mojem golfu).
Zato je Touran s sicer šibkejšim motorjem pogosto deloval bolj poskočen in prožen kot s 2.0 TDI...



Za konec pa lahko copy-pastam tole
Suljo20 je napisal/-a:2.0 TDI + DSG mam js in mi vrjel al pa ne v D programu šalta v 1 in 2 na prb. 1500 obr., ostale prestave pa recimo tm okol 1600-1700.LP
Evo mislim da je s tem povedano marsikaj. Še bolj zanimivo bi bil podatek pri kombinaciji 1.9 TDI z DSG, ker verjetno ima tudi DSG daljše prestave pri 2.0 TDIju kot pri 1.9.


No ampak če strnem: sicer ni treba da vsi šaltate in vozite okoli 1500 obratov, ker marsikatera krivulja motorja ter prestavna razmerja tega morda res ne dopuščajo, vseeno pa povečini ni treba da se ta cifra preveč približa 2000, kaj šele čez. Ni potrebe za večji del vsakdanje vožnje, tudi če si rad dinamičen.
Razen če prehitevaš ali rineš v kak bolj konkreten klanec seveda, potem je pa treba držat na 2000-4000. Pa vsake toliko ga je treba prepihat na max obrate...
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr jun 30, 2010 1:25 pm

bass je napisal/-a:Pa smo spet pri tem, da je bit "taksist" ekonomično.
In ni ga argumenta, ki bi pri nas bolj palil. Vse se da. V peti v ovinek, vse za evro. Pa je lahko avto za 50k€. Sava S3 pozimi (do junija nekje) pa vozit na 1200rpm, pol se pa v lokalu hvalit "men pa sam 4 pije". Dobr je.

To lahko drugim razlagaš, ne pa meni, ki vozim avto za 600€ in sta oba kompleta gum več vredna od avta.
In še enkrat, noben ne govori, da vozi s 1200rpm v klanec ali pri pospeševanju. Preberi zadnji odstavek od @sonica.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Sr jun 30, 2010 1:28 pm

Napisano je bilo na splošno, brez določenega naslovnika, se ti opravičujem, če si dobil vtis, da je letelo nate.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz Sr jun 30, 2010 1:33 pm

abbe je napisal/-a:sam se to dopisem.v knjigici pise da zjutraj ko je mrzlo ko prizges avto takoj odpelejes.na forumu smo ze ugotovil da to ni zdravo za avto.tok o teh priporocilih pa to z strani firme.

Zakaj ne bi bilo zdravo? Itak da ni dobr na mestu mrzu motor ogrevat, ker je pritisk olja dost manjši kot med vožnjo..

lenivec je napisal/-a:
W|zz je napisal/-a:Heh. Meni dsg pri 50-60kmh vrže v 6. prestavo. Torej 1200-1300 obratov. Še dobro, da vzvratnih ogledal ne uporabljam, k pomoje se ful kolona dela za mano.. 8)

ampak v istem trenutku ko pohodiš vrže v tretjo. in ne pospešuje iz 1300 v 6

Res je. Ampak pri tej hitrosti itak ponavadi ne pospešujem, ker je to že max dovoljena hitrost v mestu.
Če se pa že pospešuje, se pa vsekakor strinjam da se tudi pri ročnem prestavi v nižjo prestavo. 1300 pa poln gas je neumnost.

bass je napisal/-a:@Drocky Lahko se pelješ tudi v leru zelo hitro v ovinek zaradi mene, a to bo bolj plovba kot nadzorovana, precizna vožnja.
Ovinka pri 50 v četrti ne moreš ravno dinamično in kontrolirano odpeljat...že linijo držat je zahtevno, zato pa slovenski "taksisti" tako radi sekajo polne črte v ovinkih. Sam da se prišpara tist deci, ne? ;)

Ni ravno take panike no.. Komot lahko tud v leru nadzorovano pelješ čez ovinek. Zakaj pa ne.. Sej linijo in preciznost samo z volanom določaš, ta je pa še najbolj miren pri čim manjšem gasu..
Pa sekanje ovinkov tud mislim, da je bolj zarad tega, ker se folku ne da skos levo/desno obračat in je lažje samo naravnost držat..
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr jun 30, 2010 1:38 pm

bass je napisal/-a:Napisano je bilo na splošno, brez določenega naslovnika, se ti opravičujem, če si dobil vtis, da je letelo nate.

Se strinjam, da je veliko takih "taksistov".
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Napisal/-a ~toMmy~ Sr jun 30, 2010 1:38 pm

sonic je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:Ne bo mašina razpadla, če ga mrzlega nekje do 2500 spraviš recimo s tretjino al polovico gasa, definitivno bolje kot da ga na 1200 s polnim gasom držim v klanec, .
Ne bo razpadla jasno, ampak moj point je bil da ni potrebe 2500 obratov (nisem rekel da se ne sme ali da bo kaj narobe, le nujno ni)
Samo ti imaš tudi halucinacije očitno - kdo je govoril o "1200 s polnim gasom v klanec"?
Ljudje dajte malo bolj natančno brat, no...


Govor je bilo o tem na koliko obratov je zdravo hladnega vozit(preberi Gosicev post na katerega sem odgovrjal sprva) in pač moj point je, da je bolj pametno z malo gasa nekaj več obratov uporabit, če si jih nekako prisiljen, kot z nizkimi stiskat na silo in pač, da ni s tem nič narobe.

Nikjer nisem napisal, da si ti govoril o 1200, le svoje stališče sem podkrepil, tako da malo premisli, ko naslednjič začutiš potrebo po žaljenju! :roll:
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Sr jun 30, 2010 1:42 pm

W|zz je napisal/-a:
bass je napisal/-a:@Drocky Lahko se pelješ tudi v leru zelo hitro v ovinek zaradi mene, a to bo bolj plovba kot nadzorovana, precizna vožnja.
Ovinka pri 50 v četrti ne moreš ravno dinamično in kontrolirano odpeljat...že linijo držat je zahtevno, zato pa slovenski "taksisti" tako radi sekajo polne črte v ovinkih. Sam da se prišpara tist deci, ne? ;)

Ni ravno take panike no.. Komot lahko tud v leru nadzorovano pelješ čez ovinek. Zakaj pa ne.. Sej linijo in preciznost samo z volanom določaš, ta je pa še najbolj miren pri čim manjšem gasu..
Pa sekanje ovinkov tud mislim, da je bolj zarad tega, ker se folku ne da skos levo/desno obračat in je lažje samo naravnost držat..


A si ti resen?
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr jun 30, 2010 1:49 pm

lej bass, mislim, da tuki govorimo o normalni vožnji po javnih cestah, s povprečnim voznikom, kjer se smatra, da greš v ovinek s prilagojeno hitrostjo in ga boš lahko odpeljal normalno v 2., 5. ali pa v leru.
Logično pa je, da so stvari pri dirkanju drugačne in da tam ne gledaš na porabo ampak izključno na to, da boš imel na koncu ovinka max navor na kolesih.
Dejmo no ločit ta 2 tipa vožnje.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov