Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
ejsim
Uporabnik
 
Prispevkov: 835
Pridružen: Sr jul 29, 2009 7:33 am

Napisal/-a ejsim Sr avg 25, 2010 7:55 am

Se mi ne zdi napačno, da bi vsak (sploh mladi voznik) dobil kake izkušnje v "kočljivih" situacijah, preden se mu to zgodi na cesti. Tako bo imel vsaj neko podlago, da se je s tem že srečal.

Se spomnim, ko sva s sošolko hodila včasih skupaj na faks (z 1 avtom). Z njo sem šel parkrat, potem sem raje vozil stalno jaz. Če je bila kaka mal bolj "na tesno" situacija, ji je logika popolnomna odpovedala. Ubistvu je "otrpnila" in pustila, da gredo zadeve tako naprej. Avto začne mal drseti, ona pa zamiži!! in drži zavoro. Grozno res.. Pač je bila fora - hope for the best.
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI Sr avg 25, 2010 8:49 am

Pero je napisal/-a:Torej smo mi ki smo opravili izpit prej nevarni vozniki ? :roll:


SPloh ne - le te izkušnje smo pridobivali na precej nevarnejši način; v vsakdanjem prometu in precej dlje časa.

Pero je napisal/-a:Se ne strinjam da bi moralo to biti obvezno. Že v avtošoli bi morali naučiti ljudi normalno in varno vozit.


-Avtošola te žal uči le osnove torej abecedo v prometu; poligonov nismo nikoli imeli na voljo kot je tale v Vranskem, zato je zadeva več kot dobrodošlo dopolnilo.


Pero je napisal/-a:Tak tečaj lahko da raznim mulcem občutek da obvladajo avto in bodo še bolj pritisnili na gas. Prav je da obstajajo taki centri, ampak tistemu ki nima v glavi vse poštimano to ne pomaga.


Mislim, da jim bo kvečjemu dal eno zdravo mero strahospoštovanja vozila in ceste, ker bodo videli kaj se lahko zgodi in da avto ni igrača.
Glede tistega v glavi pa definitivno drži.
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr avg 25, 2010 9:46 am

lenivec je napisal/-a:
fičfirič je napisal/-a:Kar se abs-a tiče na posnetku mislim da ni realna slika. Avto z samo izključenim abs-om se bo dosti lažje zasukal kot serijski avto brez! Avti ki nimajo abs-a imajo mehanski hidravlični restriktor, ki pri zaviranu razbremeni zadnje zavore da ne bi prišlo do odnašanja zadka.Avti z abs-om pa ne, ter z samo izklopom narediš večjo p****rijo.
Za zgled si vzemite rally dirkalnik.Noben (resen) dirkalnik ne bo imel abs (pa to ne pomeni izključenega) ampak predelanega na restriktor!

Če ima kdo drugačne informacije naj jih prosim deli.


popolnoma realna slika. blokirana vsa 4 kolesa. na levi asvalt na desni podlaga z slabšim oprijemom. kaj se bo zgodilo? valda bo na levi večji oprijem in bo avto zasukalo. in nimajo tu nobene veze restriktorji. tu nimelo nobene veze odnašanje zadka zaradi preveč sile nazaj.


No tole ne drži čisto res. Mnogokrat sprobano z avtom brez ABS-a, pa se je avto ustavljal vedno naravnost, ga ni nič zanašalo. Drugo je v ovinku, na ravnem pa tega ni tako kot je tole predstavljeno.
Vozim pa avtomobile brez ABS-a kar nekaj časa in vmes sem imel avto z ABS-om, pa lahko potrdim, da se brez abs-a hitreje in lepše ustavlja na ravninah, v ovinkih je pa potrebno pazit, ampak ko se navadiš ni nobenih problemov.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Sr avg 25, 2010 10:26 am

lenivec je napisal/-a:
MrMatic je napisal/-a:
lenivec je napisal/-a:
MrMatic je napisal/-a: Najprej naj se vozniki začetniki naučijo voziti v avtu brez vse elektronike, potem temu dodaj še "malo" rabljene stare gume. Ko se vsaj za silo naučijo voziti, se jim pokaže kaj prinaša elektronika. Servo volan ni vse, prav tako ne abs, ne esp, ti pa lahko zelo pomagajo pri vožnji.

zakaj bi se učil na avtu brez elektronike, če pa je način vožnje čisto drugačn pa še elektronike je vedno več. sploh avte z abs dobiš že za par 100€


Že od prej veš kako se avto obnaša, z elektroniko nasploh si pa lahko še malo bolj siguren, čeprav se ni za zanašati na elektroniko čisto povsem.

to je res. elektronika je pa tam samo za pomoč. če ti zamudiš ali ne nardiš prav ji tudi nebo pomagala. se tudi esp avti vrtijo po poligonu, če voznik zamudi.

glede abs in brez abs, pa glede na to da imajo vsi novi avti abs že nekaj let se mi zdi nesmiselno zguljat čas in razlagat teorijo in vadit zaviranje brez abs-a če lahko ta čas nameniš nečemu drugemu.

aja pa abletten o tebi nima smisla zgubljat besed. vi ste nezmotljiva vrsta z popolnimi refleksi in popolno kontrolo za volanom. aja daj razloži mi kaj ti pomaga robnik pri tem kako pravilno odreagirat in te zadeve

in glede abs-a samo tole
http://www.youtube.com/watch?v=sO8IhBE_ ... r_embedded

lep primer kaj naredi abs pri zaviranju na dveh različnih podlagah.


sam se je brez abs-ja 10m prej ustavil. :D
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Sr avg 25, 2010 10:36 am

lenivec je napisal/-a:dajte parkplac teoretiki enkrat se zapeljite na vransko in opravite tečaj. pa pol teorijo iz parkingov tam uporabljajte.

me prav zanima kateri zasnežen parking ima izogibanje oviri. Zaviranje na različni podlagi, krog pol pol, hidravlično ploščo, zaviranje po bregu dol v ovinek itd. in vse to lahko delaš VARNO brez nevarnosti za sebe avto in okolico (razen če ne poslušaš navodil)

uglavnem zasnežen parking ni nič. konec koncev pa kaj ti parking pomaga, saj ti parking ne da navodil kak pa kaj. ali te parking nauči kako zavirat v sili? kako obračat volan? kako pravilno odreagirat itd.

pa še nekaj o odgovornosti itd. vsak ki nardi ta tečaj se konkretno zamisli. zato ker 98% folka ki je tam se še ni znašlo v takšnih situacijah in si enostavno ne zjano predstavljat kaj se lahko zgodi če gre kaj narobe.
tu pa potem vidiš kak hitro lahko gre kaj narobe oziroma kakšne so posledice in se malo zamisliš. lahko ti videje kažejo kolko hočeš. ko boš pa sam videl razliko med 35kmh in 40kmh pri zaviranju na polno boš pa tudi naslednjič na spolzki podlagi malce večjo varnostno držal in malo nižjo hitrost.


kaj ti pomaga da ti tm en neki razlozi pa da navodila pa da se ti tm poj pravilno ustavis ne nevem kaki podlagi,ce 80% teh ki so bli tm poj dobesedno zmrznejo k se v resnicnem zivljenju jim zgodi taka situacija.
1.ce nimas v glavi postiman ti nc ne pomaga.
2. ce si prej zmrznu v kriticni situaciji bos zj tut.
pa vsi se sam na mlade spravlate.mal poglejte kaj starejsi delajo po cestah.pa se zarad nih velik nesrec nardi
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Napisal/-a ~toMmy~ Sr avg 25, 2010 10:39 am

abbe je napisal/-a:sam se je brez abs-ja 10m prej ustavil. :D


Maš ti prav, grem takoj izkopit!!! :lol:

Osebno se mi zdijo spremembe več kot dobrodošle, ČE bodo v praksi potekale tako, kot to piše na papirju. Poleg vožnje odličnosti in varne vožnje je tukaj še nekaj, kar je manjkalo bolj od vsega:

3.Skupinsko delavnico o varnosti cestnega prometa in psihosocialnih odnosih med udeleženci cestnega prometa, na kateri se udeleženci seznanijo z razlogi in s posledicami nesreč ter s tveganji pri vožnji. Vključuje ugotavljanje slabosti in pozitivnih lastnosti obnašanja, ki so jih udeleženci opazili pri svoji vožnji, ugotavljanje razlogov za prehitro vožnjo in glavnih slabosti tvegane vožnje, razpravo o pogostosti vožnje pod vplivom alkohola in drugih opiatov ter možnih posledic takšne vožnje, predstavitev vpliva psihofizičnih sposobnosti na vožnjo, spodbujanje sposobnosti predvidevanja, opazovanja in ocenjevanja ter prilagajanja hitrosti prometni situaciji, ugotavljanje motenj, ki odvračajo pozornost voznika od vožnje, ter predstavitev primernega odnosa voznikov do ostalih udeležencev v prometu.


No konec koncev bi lahko odebelil ves tekst! Če bo ta delavnica v kombinaciji z varno vožnjo in vožnjo odličnosti kvalitetno izpeljana, bi se moralo obnašanje bodočih voznikov na cestah znatno izboljšat. Do sedaj so ti namreč dali vozniško v roke in jih ni kaj preveč brigalo, če imaš kaj pojma o vozniški kulturi, odnosih na cesti ipd., glavno da si približno znal upravljati z vozilom. Vzgojni del je bil na plečih staršev, kolegov ipd. in niso vsi imeli take sreče kot jo imamo nekateri, da je oče poklicni voznik z bogatimi izkušnjami. Nekateri starši sploh nimajo vozniške, drugi se vozijo samo do trgovine, pa tudi tisti, ki naredijo relativno dosti kilometrov, so samouki(in vemo do kakšne prometne "vzgoje" to lahko pripelje). Vzgoja mladih voznikov je enostavno potrebna in sistem je dobro zamišljen:

Programa dodatnega usposabljanja se mora voznik začetnik udeležiti v predpisanem zaporedju. Prvi del vožnje odličnosti mora opraviti po najmanj dveh mesecih od izdaje vozniškega dovoljenja, enodnevne vadbe varne vožnje z vključeno skupinsko delavnico o varnosti cestnega prometa in psihosocialnih odnosih med udeleženci cestnega prometa po najmanj dveh mesecih od udeležbe na prvem delu vožnje odličnosti, drugega dela vožnje odličnosti pa po najmanj dveh mesecih od udeležbe na enodnevni vadbi varne vožnje.


Se pravi najprej dobiš vozniško, se najmanj dva mesca voziš, da približno dobiš občutek, kako to sploh zgleda, potem imaš prvi posvet z inštruktorjem. Po najmanj štirih mescih na cesti sledi še poligon in delavnice, da si z že dokaj solidno predstavo(ne obvladovanjem) osnovnega dogajanja na cesti znanje nadgradiš, dobiš precej koristnih napotkov(ki ti na CPP predavanjih popolnoma brez izkušenj ne pomenijo skoraj nič), se začneš zavedat kako malo je potrebno, da pride do nenadzorovanega zdrsa ipd. Še najmanj dva mesca po tem imaš še zadnji del vožnje odličnosti, kjer postopoma pridobljeno znanje dobi neko celoto.

Vedno so in bodo obstajali taki, ki jim ne bo noben nasvet/poligon/kazen koristila, večina bo pa od tega pomoje odnesla dosti več, kot prej!
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair Sr avg 25, 2010 12:43 pm

maliBobi je napisal/-a:Zato se tudi strinjam s tem tečajem, ker nenazadnje je njegovo poslanstvo ravno v tem, da se kandidat nauči kako predvidevati IN kako reševati takšne situacije v delčku sekunde.


Hm....kako boš predvideval. Ko se boš znašel 1x v krizni situaciji ne boš razmišljal, ampak AMA popolnoma nič. Naredil boš nagonsko, kaj se bo izcimilo je odvisno potem od izkušenj. V tem primeru dam vsekakor prav tabletten-u. Na tem tečaju se najbrž ne navadiš pravilno reagirat. Samo vidiš kako je TREBA pravilno reagirat. Potem pa piljenje in se postavljat v take situacije. Kje? Ne vem. Boste že našli eno odsek kjer ni prometa. Kot sem razbral je tečaj dober, da vidiš kaj pomeni 10km/h več v prometu. Ne boš pa šel od tam Loeb. Samo vidiš stvari in če jih ne boš potem naprej uporabljal boš samo videl kaj se lahko zgodi. Naš namen je pa reševanje takih videnj. Parkirišče je odličen poligon. Ampak ne neko sukanje v brezveze :roll: Naredite si ovire.

Recimo tako. Pa to je že mal potuhe, ker veš da bo šel zadek.
http://www.youtube.com/watch?v=h8_UO7KjEq4

Tukaj je pa treba že malo šicat, da nisi ob feltno, roko, bog ne daj pleh. Navadiš se marsikaj.

Na Vranskem še nisem bil, imam pa namen iti. Mogoče pa izvem še kakšno koristno informacijo. Praksne, menim, da imam že kar veliko in že komaj čakam, da prepričam kolega in se greva preizkusit na ta poligonček. Zakaj pa ne. ;)

lenivec je napisal/-a:ali te parking nauči kako zavirat v sili? kako obračat volan? kako pravilno odreagirat itd.

Ja JA. Bremzanje sem pa študiral na magistralni cesti na ravnini. Namreč sem kupil avto brez ABS-a in človeka kar psihira. No, jaz sem prišel do zaključka, kako se bom ustavljal v takih situacijah. Ne razumem pa, kako lahko eni zagovarjajo, da je brez ABS-a boljše v snegu kot z. To imam v glavi krizno situacijo, kjer nimaš časa razmišljat. Ali sem pa le sam taki antitalent za avto. Tudi možno. :lol:

lenivec je napisal/-a:dajte parkplac teoretiki enkrat se zapeljite na vransko in opravite tečaj. pa pol teorijo iz parkingov tam uporabljajte.

Men prov zanima kaj se bo izcimilo na Vranskem. Ti si ga že dal skozi, jaz pridem pa kao parking teoretik. Se zmeniva skupaj in da vidva, kdo bo bolje opravil. =P Jaz takoj sprejmem izziv. :-P



need 4 speed je napisal/-a:Vidiš pa tam svašta..5x se je peljal čez tisto ploščo, kjer ti odnese zadek in 5x ga je obrnilo okrog.Kako bo tak ne cesti odreagiru, če tuki ni mogu pa je vedel kdaj in kam ga bo odnesl. :roll:


Tak bo sigurno zagovornik, da se po cesti ne nori. Brihtn ko sto mater, vsak kilometer na uro nad omejitvijo, te bo obsodil kot zločinca prve kategorije in bi ti takoj pobral izpit. A tam ni mogu pravilno reagirat, čeprav JE vedel kam in kdaj. Jaoooooo. Takim vidiš bi pa jaz pobral izpite. In ko bo prišel do ene majčkene situacije, bodo roke na obraz in poln žlajf. Krizne situacije so res jeba. Nekaj jih je že blo in šele ko sedaj pogledam tale zelo znani posnetek se zavem, da ta možakar ima definitivno svoj avto v mezicu, če se je to dogajalo pri 150km/h. Pa ti nobena teorija na Vranskem ne pomaga, če se pozimi vsaj malo ne poigraš kje. Fantje tabletten ma prav. To je isto kot, da greš na kuharsi tečaj za eno perfektno južno. Gledaš kako se dela, veš kaj dodati, če dodaš to, dobiš tak okus, če to...to ..... Ampak če doma potem ne preizkusiš teh začimb in ne kuhaš, da vidiš, je bil tisti tečaj đabe (mal čudn primer, ma j*** ga :mrgreen: )

http://www.youtube.com/watch?v=KiVIDjGQQYM

In še en primer, wannaby schumacherja. Zgleda kot možakar, ki je brez življenja za volanom. Sedaj pa primerjajte te dva posnetka.

http://www.youtube.com/watch?v=xS98vPRCvUA
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
dolenc46
Novinec
 
Prispevkov: 195
Pridružen: Sr dec 23, 2009 10:27 am

Napisal/-a dolenc46 Sr avg 25, 2010 1:17 pm

Jaz sem tudi bil na vranskem(sem mladi voznik) pa se mi je zdelo super :D ČE druzga ne vsak mal vidiš kako se avto obnaša ko ga ne kontorliraš več ipd.
Da sem pa kaj veliko odnesel od tečaja pa nebi rekel, tako kot nekateri pravijo, v resnici se boš čisto drugače odzval kot na poligonu ko si skoncentriran in veš kakšna je podlaga, kaj sledi in kako se moraš rešit ker ti inštruktorji prej vse povedo.

Kar se tiče ABS, jst ga ve enem avtu imam v drugem ne in glej ga zlomka(avto brez ABS sem kupil pred kratkim) ko se se vsedel in odpeljal avto brez ABS-a sem bil kar nekako bolj pozoren na promet prej sem zaviral....ne vem nekako sem se navadil da me bo ABS rešu če bo kaj prišlo vmes. Tu potem spoznaš kako postaneš "len" zaradi vse teh varnostnih pripomočkov.

Pa še ena osebna izkušnja, ki se je na srečo končala brez trka :pray:
Peljal sem avto(od strica) z zadnjim pogonom, gume niso bile napumpane ker je celo zimo stal, padal je dež in asvalt je bil zelo spolzek. No vglavnem s tem avtom sem se peljal po cesti kjer res ni nič prometa in se igral z zadnjim koncem pri majhnih hitrostih(1. in 2. prestava) ko pa sem prišel na glavno cesto sem s tem prenehal in se normalno odpeljal domov. V enem ovinku se peljem čisto normalno(dosti počasneje kot z svojim avtom) ko mi začne zadnji konec počasi odnašati, nasproti se je peljal kombi poln delavcev, bankine pa ni bilo samo robnik.

Verjemte takrat začneš razmišljati čisto drugače kot na poligonu ko si sproščen in veš da tudi če te zavrti ne bo nič, na cesti pa te zgrabi panika, razmišljaš ali bi odvil na polno pa me bo potem razmetalo po cesti ali bi samo malo popravil smer in upal da ne premalo in boš zapel robnik...

No v tistem delčku sekunde sem se odloču za lahek popravek volana in upal da ne zapnem z zadnjim delom kombi in s sprednjo gumo robnika...na srečo se je izšlo tako da sem se ves posran odpeljal do strica domov mu predal ključe od celega avta in odkorakal domov tuhtajoč kaj bi lahko bilo.
Pa samo tako za info. avto se peljal od ličarja ker je nekaj padlo na vrata in se ni dalo spolirat, po stari cesti sem se pa peljal zato ker avto nima vinjete, gre se pa za hondo s2000.

Upam da do podobnih izkušnej ne pride več. :pray:
 
Uporabniški avatar
domen_
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 714
Pridružen: Pe jan 26, 2007 3:06 pm
Kraj: Varšavski lok

Napisal/-a domen_ Sr avg 25, 2010 1:29 pm

X-Hair je napisal/-a:Pa ti nobena teorija na Vranskem ne pomaga, če se pozimi vsaj malo ne poigraš kje.
Js na Vransko sicer ne gledam kot na teorijo, ki bi pomagala v krizni situaciji. To vzamem kot poligon, ki kakšnim preveč samozavestnim voznikom vlije malo strahospoštovanja do prometa. Ker takšni se ne zavedajo dovolj dobro, kako malo je potrebno, da se vožnja spremeni v krizno situacijo in krizna situacija v tragedijo.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr avg 25, 2010 1:38 pm

xhair, nekateri pogoji so smrt za abs, drugi pa za biti brez njega.

Abs popušča zavore, kadar je kolo na drseči podlagi. Kaj to pomeni za avto, ki je z vsemi štirimi kolesi na ledeni, blatni ali snežni podlagi in se vozi po hribu navzdol?

Guma na ledeni, snežni ali blatni podlagi mora blokirat, ker s tem nariva pred sebe sneg, led ali blato in ostalo kar se najde pred njo, ter se posledično zaradi tega tudi avto ustavi, ko je dovolj nartinjenega materiala pred gumo. Z abs-om tega narivanja ni, torej se boš mnogo kasneje (ali pa nikoli) ustavil.

Res pa je, da če boš brez abs-a ustavljal v ovinku, da ga na taki podlagi ne boš zvozil normalno, medtem ko z abs-om to uspešno odvoziš.

Tako da naj vsak sam presodi, kaj vse počne z avtom in zakaj rabi elektroniko. Sam zase vem, da mi abs ne pomaga tam koder se vozim, bi pa mi najbrž pomagal na cesti, vendar, ker sem se navadil brez, mi to ni ovira.
 
maliBobi
Novinec
 
Prispevkov: 256
Pridružen: Če jun 03, 2010 6:02 pm

Napisal/-a maliBobi Sr avg 25, 2010 2:04 pm

@X-Hair

Kako, da ne boš vedel kako odreagirati ?
Saj to je ravno namen tega tečaja, da se ti kot "laiku" predstavi čim več možnih situacij, ki te slej ko prej doletijo na cesti in kako postopati v danem trenutku IN kako se na široko ogniti takšni situaciji oz. , da sploh ne pride do takšne situacije pri kateri bi ogrožal sebe ali druge.

Če recimo to besedičenje postaviva v drug kontekst....
....recimo v vojski se vojaki urijo za vsako potezo, ki jo naredijo. Jo "brusijo", do onemoglosti samo zato, da v danem trenutku odreagirajo pravilno in poskrbijo za lastno in sovojakovo varnost - moj način razlage

....se vojaki urijo sami na bojišču saj brez tega bi otrpnili in ravnali nagonsko (streljali na okoli, mižali...se polulali :) ) - tvoj način razlage
Vaja dela mojstra
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair Sr avg 25, 2010 2:34 pm

dolenc46 je napisal/-a:Jaz sem tudi bil na vranskem(sem mladi voznik) pa se mi je zdelo super :D ČE druzga ne vsak mal vidiš kako se avto obnaša ko ga ne kontorliraš več ipd.

In to si videl varno in brez škode na vozilu. Odlično :tomidelej:


dolenc46 je napisal/-a:Verjemte takrat začneš razmišljati čisto drugače kot na poligonu ko si sproščen in veš da tudi če te zavrti ne bo nič, na cesti pa te zgrabi panika, razmišljaš ali bi odvil na polno pa me bo potem razmetalo po cesti ali bi samo malo popravil smer in upal da ne premalo in boš zapel robnik...

Se strinjam, ČISTO drugače. Kaj se v filmu v tisti sekundi vse odvrti, ufff...:D Sedaj pa, več je izkušenj in probavanj, bolje se bo izšlo. Dejstvo je, da ko gre kaj narobe, se rešuje in je borba. Če poči poči, j*** ga. Ne pa da ljudje polno po zavori, nekdo da še roko na obraz in ajd pol :D

domen_ je napisal/-a:To vzamem kot poligon, ki kakšnim preveč samozavestnim voznikom vlije malo strahospoštovanja do prometa. Ker takšni se ne zavedajo dovolj dobro, kako malo je potrebno, da se vožnja spremeni v krizno situacijo in krizna situacija v tragedijo.


:tomidelej:

nebivedu, te razumem in se strinjam. Tukaj razpravljamo o kriznih situacijah in sicer v takih, v katerih ni čas razmišljat. Prvo kot prvo, da se bo ustavljal kaj te jaz vem kolk 10m dalj (če govorimo za sneg). Ne razmišlja pa, da bo ob zaviranju lahko avto upravljal. To sem imel v mislih, ker vem, da v krizni situaciji bi ta specijalc sam pohodil bremzo in čakal kdaj bi počilo.

maliBobi, vojaki se to urijo dneve, tedne, mesece. Čutiš razliko? Ti pa to vidiš v nekaj urah, ampak VIDIŠ in si SAMO seznanjem kako odreagirat in to nekajkrat poiskusiš. Ko bo šlo zares, boš pa pisal kot uporabnik dolenc46.

Vsekakor je obisk Vranskega dobrodošel in kar se izve tam, se potem vadi v praksi. Ko enkrat spoznaš tisti konktra efekt ( vedno me stiska kaj bo, ko bo zagrabilo ) pri lovljenju avtomobila, vidiš da ni vse tako enostavno. In to postane v prometu, še toliko težje, kjer se vozijo avtomobili tudi nasproti.
SlikaSlika
 
Prokarjon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 631
Pridružen: Pe avg 29, 2008 2:56 pm

Napisal/-a Prokarjon Sr avg 25, 2010 3:12 pm

Nisem bral celega špeha čtiva, ker bi bilo preveč, je pa vsak ki je prebral prve prispevke Kaela in tabletten-a lahko pogruntal kje je bistvo.

Antitalent bo antitalent z novo izkušnjo, talent bo talent s ponovno izkušnjo. Refleks ni nekaj kar kupiš na tržnici, ravno tako ne logika in motorika. Če nekdo ne poseduje omenjenega pač ima problem da nikoli ne bo odličen voznik.
To da se bo akumuliral nov denar je pač golo dejstvo, doker ne bo to zastonj oz. dejansko neprofitno organizirano (like nikoli).

Kot sem že omenil večkrat več let nazaj, izpit je danes nekaj samoumevnega praktično za vsakogar, žal nekateri ne bi smeli nikoli dobiti izpita... Dokler pa ga lahko delaš do onemoglosti pa je to tako kot je. (da ne govorim da je dejansko tako, kot je že nekdo pred mano omenil, da te ne naučijo v bistvu vozit avto, ampak gledat tupo postavljene stop znake... to je pač kretenistična realnost)
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Če avg 26, 2010 9:22 am

Avtošola naj bi te naučila osnov:
držati se omejitev hitrosti
prilagoditi (zmanjšati) hitrost ob slabih razmerah (sneg, dež, noč, itd)
Predvidevati kje so kritične situacije in po potrebi zmanjšati
upoštevati ostale
....

Nesreče se zgodijo zaradi:
prevelike hitrosti,
neupoštevanja pravil
malomarnosti (telefon, itd)
....

Center varne vožnje te nauči:
bremzanja na ful
zanašanja, drže za volanom,
itd.
.....

Ko bremzaš na ful si tako ali tako prehiter (avtošola) ali nisi predvidel
ko te zanese si prehiter
itd

Podpiram da bi država lahko sofinancirala mladim voznikom tečaj, ne pa da je obvezen ker jim daje lažno varnost in znanje da obvladajo avto! Pa še strošek je ki nič ne naredi (ali celo škodi), če nimaš poštimano v glavi!

Tudi razmere na cesti so vedno drugačne, pa tudi avte lastniki zamenjajo, kako bo nekdo ki je delal tečaj z sprednjim pogonom vedel kako se obnaša zadnji pogon? Bremzanje z ali brez abs, lari fari, tudi brez se da varno ustavit, če si pa prehiter pa abs ne pomaga več :roll:
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Napisal/-a ~toMmy~ Če avg 26, 2010 9:27 am

Zanimivo kako vztrajno se omejujete le na DEL novosti...
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
LoCo
Uporabnik
 
Prispevkov: 960
Pridružen: Po jan 05, 2009 6:04 pm

Napisal/-a LoCo Če avg 26, 2010 10:51 am

dolenc46 je napisal/-a:Jaz sem tudi bil na vranskem(sem mladi voznik) pa se mi je zdelo super :D ČE druzga ne vsak mal vidiš kako se avto obnaša ko ga ne kontorliraš več ipd.
Da sem pa kaj veliko odnesel od tečaja pa nebi rekel, tako kot nekateri pravijo, v resnici se boš čisto drugače odzval kot na poligonu ko si skoncentriran in veš kakšna je podlaga, kaj sledi in kako se moraš rešit ker ti inštruktorji prej vse povedo.


Totalen nesmisel.

Ravno to je bistvo učenja v kontroliranih pogojih - tukaj si lahko skoncentriran na to kaj delaš z volanom itd, namesto da razmilšljš o X, Y in Z. Tukaj se naučiš kako se avto obnaša in kako odreagirati in do kakšnega učinka te to pripelje.

Zakaj je to pravilno? Zato ker ko se ti ta situacija zgodi na cesti ne boš razmišljal ampak boš reagiral. Če si že v življenju imel prej tako situacijo boš REFLEKSNO reagiral tako da boš situacijo reševal. Če pa v taki situaciji nisi bil še nikoli pa nimaš podlage za refleksno reakcijo in je verjetnost da boš reagiral pravilno veliko manjša.

To svojo teorijo lahko še podkrepim z neljubo situacijo iz avtoceste ko mi je pri hitrosti nekje 130km/h zaradi lastne napake (štefnal po gretju šip in nisem čisto sledil avtocesti in je bil potem iz podvoza levi ovinek ki je bil za razmere na cesti malo preoster za 130km/h) preostalo na izbiro sledeče:
a) ograja s sprednjim koncem
b) ograja z zadnjim koncem
c) ograja z bokom

Odločil sem se da bom zavijal in zaviral naenkrat in zavestno spodnesel zadnji konec avtomobila in ga potem po približno 5-6x levo/desno/levo itd kolovratenju z volanom dejansko ujel. Priznam da sem se počutil da imam srečo ko sem ga ujel ampak razlog zakaj sem ga ujel je bil pa zato ker sem tisto poletje vsak vikend ko je bil dež preživel svoj večer na dotičnem krožnem prometu postavljen počez pravokotno na rondo več krogov naenkrat. Ta situacija na avtocesti je bila popolnoma ista stvar, samo pri večji hitrosti.

Na kratko: moje mnenje je da je obvezna šola varne vožnje super, še vsem ki imajo izpit bi jo predpisal.
Edmunds.com je napisal/-a:Mitsubishi made a decision when developing its Evo X to go upscale. No longer was it good enough to kick Subaru's ass. Now it wanted to go after the big players in the sport sedan market.


Slika
 
Prokarjon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 631
Pridružen: Pe avg 29, 2008 2:56 pm

Napisal/-a Prokarjon Če avg 26, 2010 2:14 pm

Lepo da se učiš driftat na javnih površinah, sploh rondojih... Vidte, lep primer da rabiš dve svari; pamet in znanje vožnje avta, samo eno nima smisla...


@Dolenc46: Mislim, da je bistvo Vranskega in podobnega ravno simulacija realnih situacij na poligonu. Če se ne boš tako odvzal na realni situaciji kot si se tam, potem ne bo dobr.
 
Uporabniški avatar
dolenc46
Novinec
 
Prispevkov: 195
Pridružen: Sr dec 23, 2009 10:27 am

Napisal/-a dolenc46 Če avg 26, 2010 7:20 pm

Ja naj bi se tako odzval kot tam ampak kot pravim če tam 2x probaš eno situacijo v resalnosti še zmer mal zatrokiraš, če bi pa bil vsak drugi dan na vranskem bi pa verjetno že bolje odreagiral. ;)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov