Če je skoraj poln, je to nekje 5 litrov goriva na potnika na 100 km - torej primerljivo z avtom. Sicer pa WHO ocenjuje, da je v vsakem trenutku v zraku pol milijona potnikov in ker so letala recimo v povprečju 20 x hitrejša (20 x hitreje tudi porabljajo gorivo - na potnika), je to nekako enakovredno 10 milijonom avtov - v vsakem trenutku, seveda ob predpostavki samo enega v avtu.
Ladij (tovornih) je nekje 35000 po vsem svetu, avtov naj bi bilo leta 2002 590 milijonov, sedaj čez 800 milijonov, leta 2020 1,2 mrd.
Če se igramo s številkami naprej, teh 800 milijonov avtov porabi v enem letu (en avto x 13000 km x 7,5 poraba na 100 = cca 1000 litrov) kakšnih 800 milijonov ton goriva (vsak "aktiven" zemljan (4 mrd) torej cca 200 litrov oz cca 3000 km), torej izpusti v zrak (150 g CO2/km) en "aktiven" zemljan skoraj pol tone CO2 na leto. Seveda so zahodne številke od 3 do (precej?) več kot 10 (ZDA) krat višje.
Vsi aktivni zemljani naredijo torej 2 milijardi ton CO2 na leto! To je sicer malo čez prst, če npr upoštevamo spodnjo cifro (16 tisoč mrd potniških km z avtom), pridemo (150g CO2/km) na 2,4 milijarde ton izpusta CO2 na leto - samo za avtomobile!
http://en.wikipedia.org/wiki/Mode_of_transportWorldwide, the most widely-used modes for passenger transport are the Automobile (16,000 bn passenger km), followed by Buses (7,000), Air (2,800), Railways (1,900), and Urban Rail (250) [1].
The most widely used modes for freight transport are Sea (40,000 bn (mrd - op esem) ton km), followed by Road (7,000), Railways (6,500), Oil pipelines (2,000) and Inland Navigation (1,500)
EU 15 USA Japan World
GDP (PPP) per capita (€) 19,000 28,600 22,300 5,500
Passenger km per capita [3]
Private Car 10,100 22,700 6,200 2,700
Bus/ Coach 1,050 870 740 1,200
Railway 750 78 2,900 320
Air (domestic except World) 860 2,800 580 480
Podatki niso najnovejši - samo za primerjavo.
Kot sem že nekje (
tu) zapisal, v enem letu načrpajo malo čaz eno kubično miljo nafte (se zdi malo, a če zračunamo, nanese precej litrov na zemljana).