Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
NoFear85
Novinec
 
Prispevkov: 323
Pridružen: Ne jun 21, 2009 11:32 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a NoFear85 Če okt 10, 2013 5:42 pm

off: koliko km in s cim je kdo prevozil, ni nobeno merilo, pa naj bo to v avtobusu, tovornjaku, na motorju ali v avtu. govorim iz lastnih izkusnjah, ki jih dozivljam s takimi osebki.
 
Uporabniški avatar
xxl
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4182
Pridružen: To jan 31, 2006 7:41 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a xxl Če okt 10, 2013 5:53 pm

Kaj pa vstrajnik,saj ne prenese nizke obrate,mar ne?
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Če okt 10, 2013 6:27 pm

Vse, kar pravite o nizkih obratih in potencialnih težavah, je res... ČE SE MOTOR MATRA.
Ker pa jaz uporabljam višje prestave samo za vzdrževanje hitrosti na ravnini, kjer motor dela z minimalnim potrebnim navorom, se pač ne matra in težav ni. Ko pa rabim pospeške, prestavim v nižjo prestavo, pa gre kot namazan (no, saj je namazan ;) ).

Na AC pa itak vzdržujem hitrost, kjer so obrati v najvišji prestavi optimalni (torej 1800-1900 obratov, kjer je pri mojem avtu najvišji navor).


Za primerjavo, kako navor lahko naredi bistveno razliko:
Scenic 1.6 16V je imel 107 konjev. V Višnjegorca sem tiščal gas do daske pri 150, pa mi je do vrha hitrost padla na 135.
Z Octavio TDI, ki ima samo 90 konjev, pa lahko peljem 90 v isti klanec, in v peti prestavi brez težav pospešujem (če bi hotel...). Zato jaz ob čekiranju avtov popolnoma ignoriram fabriške podatke o konjih, ker je to itak čista neumnost: važen je navor, važni so obrati, in pa važna je hitrost, pri kateri lahko doseže maksimalni navor.
Tako nekako, kot da bi kupoval sesalec, in bi gledal samo, koliko vatov moči ima: čista neumnost. Sesalec z 2000W moči mi je sesal bore malo, danes pa imam takega, ki ima 'samo' 500W, pa vleče smeti meter stran.
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
Uporabniški avatar
TOYOTA
Uporabnik
 
Prispevkov: 1167
Pridružen: Če feb 13, 2003 4:20 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a TOYOTA Če okt 10, 2013 7:29 pm

najprej sem te vrste osebke videl na neki amerški televiziji in sem si mislil, wtf...imajo pa res veliko časa, ko pa je tipček ugasnil motor in se brez vsake varnosti spustil po klancu navzdol, za to , da njegov 3.5 bencinar porabi 7 litrov namesto 10, se mi pa zdi čista bedarija, vsa čast avtorju, da to počne varno in da ima čas za to, ampak jaz na to gledam čisto drugače. V tej časih smo zelo odvisni od časa, vsaj jaz in mi tudi 15 min vožnje manj na AC veliko pomeni, nisem mislil da divjam , ampak vozim na tempomat pri cca, 140 km/h, seveda ko to dopuščajo razmere, prav tako pri subaruju...
to početje se mi zdi nevarno, sploh z ugasnjenim motorjem, nobena elektronika , tudi če je ključ v poziciji, kjer delajo luči, itd...ne deluje kot je treba saj ecu potrebuje veliko podatkov za njegovo varovanje voznika...primer: z ugasnjenim avto se spuščaš po klancu, gledaš naprej, vse ok, nikogar, kar naekrat ti nekdo prileti v zadek, ali bočno od nekje, airbagov ni, zategovalnik pasov, ni! za kaj, ker se voziš s 4 litri, oz rečem cjaziš...medtem sem pa imel z novim auris hybridom, pa sem se držal omejitev in pa še iz mesta pospeši zaradi navora elektro motorja zelo dobro, porabo 4,2...vse jasno,ne? enostano ne razumem tega...iz enega extrema v drug extrem, mogoče pride v ta namen prav el kolo ali skuter...
In USA you drive car.
In Soviet Russia car drives you.
In Japan car BREAKS you.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ~toMmy~ Če okt 10, 2013 8:46 pm

Pri tem "drajsanju" počasi do semaforja, ko je rdeča, je treba pazit tudi to, da (zadaj) promet ni zgoščen, ker čeprav ti sam nič ne zamudiš, takšna vožnja lahko bistveno zmanjša pretočnost, ker gre v enem intervalu čez semafor manj avtov. In s porabo DO 4,5l pri mestni vožnji, si tako ali drugače ovira, razen če delaš od 22.00 do 6.00 oz. gre bolj za "primestno" vožnjo. Mestna vožnja pri zgoščenem prometu, bi morala bit odločna od speljevanja do zaustavitve, vse drugo je nepotrebno delanje zgage in pri tem smo Slovenci prvaki.

Zanimivo bi bilo tudi v praksi videt, če je takšna vožnja dejansko tako "blagodejna" za vse ostale, kot trdi avtor. Btw, kako pogosto te prehitevajo na navadnih cestah oz. kdo vozi za tabo, ko seveda spredaj ni nikogar?

Globalno gledano lahko s tako vožnjo res ostalim zapraviš več goriva, kot ga sebi prihraniš. Iz prispevkov je težko sklepat, kako dejansko kdo vozi, ker se marsikdo niti ne zaveda, da ovira ostale. Meni se je recimo smotano občasno vozit službenim kombijem, ki je podhranjen za svojo težo, ker imam na izbiro ali bit na določenih odsekih ovira ali ga pa neusmiljeno žgat... Včasih tudi sam vozim zelo varčno, ampak ne na račun tega, da bi koga oviral in upam si trdit, da s takšno porabo definitivno si ovira vsaj na navadnih cestah. Na avtocesti greš pa pač samo kamionarjem na živce.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
Slicker
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4594
Pridružen: Pe jul 23, 2004 12:38 am
Kraj: okolica Trebnjega

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Slicker Če okt 10, 2013 9:35 pm

Mene zanima kok bos dolgorocno prisparal... zavoljo 1l nizje porabe tvegas da ti jermen preskoci, vztrajnik bo itak prej kot slej sel rakom zvizgat, zabit katalizator, egr, sesalni kolektor itd. Mene zanima podatek kok se prispara v 200.000km. Jz sem zadnjic naredil experiment s svojim avtom. Vw 2.0tfsi dsg, relacija trebnje-zagreb-trebnje. 85km, od tega 70km avtoceste, v vsako stran en postanek na cestnini in 1 na carini. V zagreb sem se peljal strogo 120, na nogo, brez tempomata, z zelo rahlim pospesevanjem iz cestnine in carine, izven avtoceste z minimalnim gasom, prakticno brez zaviranja (avto itak sam izbere najugodnejso prestavo), naletel na zeleni val semaforjev, uglavnem trpljenje za volanom. Poraba:9.0L. Nazaj grede nisem sparal nic, rdece luci na semaforju, malo hitrejse speljevanje iz cestnine, voznja po ac 160-170, poraba 9.9L. Torej, na 100km prisparam 1.5€, 150€/10000km, kolikor jih delam letno. hypermiling, ne hvala.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3801
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Blinder Če okt 10, 2013 9:53 pm

Ma on tako vozi ker mu je dolgčas med vožnjo in mu je izziv dosegat nizke porabe.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2359
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a DePalmo Če okt 10, 2013 10:03 pm

Slicker je napisal/-a:Mene zanima kok bos dolgorocno prisparal... zavoljo 1l nizje porabe tvegas da ti jermen preskoci, vztrajnik bo itak prej kot slej sel rakom zvizgat, zabit katalizator, egr, sesalni kolektor itd. Mene zanima podatek kok se prispara v 200.000km. Jz sem zadnjic naredil experiment s svojim avtom. Vw 2.0tfsi dsg, relacija trebnje-zagreb-trebnje. 85km, od tega 70km avtoceste, v vsako stran en postanek na cestnini in 1 na carini. V zagreb sem se peljal strogo 120, na nogo, brez tempomata, z zelo rahlim pospesevanjem iz cestnine in carine, izven avtoceste z minimalnim gasom, prakticno brez zaviranja (avto itak sam izbere najugodnejso prestavo), naletel na zeleni val semaforjev, uglavnem trpljenje za volanom. Poraba:9.0L. Nazaj grede nisem sparal nic, rdece luci na semaforju, malo hitrejse speljevanje iz cestnine, voznja po ac 160-170, poraba 9.9L. Torej, na 100km prisparam 1.5€, 150€/10000km, kolikor jih delam letno. hypermiling, ne hvala.

Isto razmišljam jaz. Nekateri tako radi varčujejo svoje dizle, ko se pa kaj okvari zaradi šparavne vožnje, je pa k*rac od avta in slab motor.

In iz istega razloga imam tudi jaz malo višjo porabo, ker tiste 2 evra na 100 km si pa lahko privoščim da se peljem normalno.

In še ena misel. Sem danes probaval tehniko "pulse & glide". Mi ni všeč. Pospešil do 70 (omejitev 60) ter pustil da pade do 50. Je šlo preveč energije v pospeševanje in premalo dolgo je padala hitrost da se bi mi splačalo. Mislim da je največji učinek da enostavno vzdržujem 60.
Po mestih pa vedno vozim s 5, torej nekako od 40 km/h dalje. In da me nebo kdo skurcal da se bo tudi moj bencinar zapacal, ga dokaj redno prepihavam na AC in gre občasno tudi 200 km/h.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a J.McLane Pe okt 11, 2013 5:59 am

P&G bo močno odvisen od porabe v fazi Glide. Torej koliko avto pokuri v prostem teku, če ti pokuri 1 l/h, bo to pri 50 km/h pomenilo 2 l/100 km, za sam pulze pa odvisno s kakšno močjo ga boš delal in koliko bo trajal, ampak lahko je 4s pulse z 10 l/100 km in potem glide 10s z 2 l/100 km, kar bi pomenilo 4,2 l/100 km, ampak če bi pa v fazi glide izklopil motor (poraba 0) bi porabil samo 2,8 l/100 km. Torej če se greš P&G v prostem teku motorja, moraš zagotoviti da prosti tek res čim manj pokuri (~0,5 l/h), če tega ne moreš (klima, gretje zadnje šipe ...) je bolje voziti konstantnih 50 kmh v visoki prestavi. Je pa še en problem pri P&G, konstantna hitrost pomeni nižji zračni upor, kot pa če ves čas nihaš med višjo in nižjo hitrostjo. Lahko pa nihanje hitrosti uporabiš v svoj prid med naselji kjer pospešiš na 100 in pustiš da hitrost pada do naslednejga nasellja (0,5 l/h bo pri tej hitrosti samo 0,5 l/100 km), skozi naselje pa se pelješ konstanto v visoki prestavi. V tem primeru tudi nebi ne vem kako oviral prometa, ker bi ti redko kdo sledil iz naselja s 100 kmh, ker vsi šparajo :lol:

Kar se zapacanega motorja tiče mislim, da ne bo imel problema ker se vsak dan vsaj 60 km vozi po AC, tudi če se vozi samo 80 je to bolje kot nekdo, ki se vsak dan vozi iz enega konca LJ do drugega ne glede na stil vožnje.

Na samo pretočnost prometa jaz pazim tako, da skozi semaforje res grem v strnjeni koloni, tisto spanje nekaterih ko kolona spelje je daleč največji ubijalec pretočnosti, prepozno zaviranje šele pred rdečo pa kvečjemu zmanjšuje pretočnost, ker pri speljevanju spet vsi zaspijo.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
Matjazy
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: To maj 11, 2004 8:24 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Matjazy Pe okt 11, 2013 7:29 am

Jaz sem brez večjih naporov spravil porabo z lybro 1.9JTD na poln tank enkrat na 4.2l/100km. Hitrosti strogo po omejitvah (50, 60, 90), nič ac.
Sicer imam povprečno porabo v skoraj 150.000 km 5.6l/100km, vendar se po AC peljem praviloma po prehitevalnem pasu, 120-130km/h. Kolikor se pač cela kolona pelje po tem pasu. Seveda se zavira večinoma le z motorjem, brez nepotrebnega zaganjanja itd, tako da načeloma upoštevam pravila varčne vožnje. Očitno takšna vožna tudi avtomobilu ustreza, saj uvožen italjan pri 300k km ne kaže znakov utrujenosti.

Sem 1x ali 2x skušal it na počasen pas, ki se pelje slabih 100, pa je zame to preveč psihično naporno, pa še časa se mi zdi škoda za tisto malenkost, kolikor bi manj porabil recimo na tedenskem nivoju. In pa če se mi kdaj zdi, da se mi mudi, mi ni problem vozit s precej višjimi hitrostmi, kolikor je pač še varno.
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 155
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a lada2103 Pe okt 11, 2013 8:48 am

O egr ventilih je bilo že veliko debat. Skupni imenovalec za preventivo pred zapackanjem egr-ja pa je vožnja z višjimi vrtljaji, z več moči, bolj odprto dušilno loputo, torej večjo porabo. Tudi na servisih je običajna razlaga tega zapackanja predvsem hladen motor, malo vrtljajev, malo odprta dušilna loputa. Pa je vse to res?
Kolikor vem, je pri manjši porabi tudi manjša količina goriva, ki priteka v motor, torej manjša tudi količina zraka, posledično tudi manjši delež preko egr-ja spuščenih izpušnih plinov proti sesalnemu kolektorju. Poleg tega pri mrzlem motorju egr običajno ne spušča zgorelih plinov nazaj v motor. Torej se egr ne packa pri mrzlem motorju. Največji delež zgorelih izpušnih plinov prepušča egr pri srednji obremenitvi, pri ogretem motorju. Če pa pohodiš plin do konca, je egr zaprt. Takrat se pa res ne packa. In kaj potem predlagate za dolgo življenjsko dobo egr-ja? Menda ne plin do konca :)
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1611
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a chan Pe okt 11, 2013 8:56 am

Precej zanimiva tema, a pri sami zadevi vidim par "lepotnih napak".

Če že povsem odmislim vozniško agresivnost v naši Schumacherlandiji, kjer marsikateremu egocentriku predstavljajo težavo že vozniki, ki na magistralni cesti peljejo 85 km/h, namesto zakonsko opredeljene najvišje 90 in jim (menda) uničujejo ritem vožnje (česar ni moč opaziti npr. v ZDA), pa nisem ravno prepričan o smiselnosti tolikšnih drastičnih varčevalnih ukrepov. Ok, z dovolj ekonomično vožnjo ter uspešnim predvidevanjem dogajanja na cesti, se sicer da uspešno znižati porabo, brez da bi pri tem zahajali v ekstreme. Sam pa se bojim, da bi tovrstni ekstremi (kot že omenjeno ugašanje motorja, ipd :shock: ) lahko zapadli v dokaj nevarne vode - sam si sicer ne predstavljam, kaj bi se lahko zgodilo, ko bo pred avto z ugasnjenim motorjem skočil majhen otrok, avto pa pri tem ne bo 100% varen :!: Bo prihajalo zgolj zaradi uspešnega tekmovanja (žal sam vidim v tem trenutku pri tem zgolj smisel kompatititvnosti ;) ) v zmanjševanju porabe tudi do ignoriranja pešcev na prehodih, saj bodo postali "moteč faktor" pri tzv cestnem jadranju? Bodo postali "moteč faktor" tudi kolesarji, zaradi katerih je potrebno zavirati?

Kot sem že omenil, na vse skupaj gledam le kot svojevrstno tekmovanje in ne toliko za golo varčevanje. Zakaj? Nenazadnje gre pri tem lahko za svojevrstno Sizifovo delo, ko ti uspe na dolgi rok porabo znižati za par dcl, pa te vlada RS "preseneti" ali s konstantnim višanjem cen goriv, za skorajda 50% zvišanje cene cestnine, nenazadnje tudi z višji ceno avtocestne vinjete ter (malce za šalo =P :mrgreen: ) novim davkom na nepremičnine?!?
"Quidquid latine dictum sit, altum viditur."
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a abbe Pe okt 11, 2013 9:16 am

lada2103 je napisal/-a:O egr ventilih je bilo že veliko debat. Skupni imenovalec za preventivo pred zapackanjem egr-ja pa je vožnja z višjimi vrtljaji, z več moči, bolj odprto dušilno loputo, torej večjo porabo. Tudi na servisih je običajna razlaga tega zapackanja predvsem hladen motor, malo vrtljajev, malo odprta dušilna loputa. Pa je vse to res?
Kolikor vem, je pri manjši porabi tudi manjša količina goriva, ki priteka v motor, torej manjša tudi količina zraka, posledično tudi manjši delež preko egr-ja spuščenih izpušnih plinov proti sesalnemu kolektorju. Poleg tega pri mrzlem motorju egr običajno ne spušča zgorelih plinov nazaj v motor. Torej se egr ne packa pri mrzlem motorju. Največji delež zgorelih izpušnih plinov prepušča egr pri srednji obremenitvi, pri ogretem motorju. Če pa pohodiš plin do konca, je egr zaprt. Takrat se pa res ne packa. In kaj potem predlagate za dolgo življenjsko dobo egr-ja? Menda ne plin do konca :)

očitno ti ni glih delovanje egr-ja najbolj jasno.
manj maš gasa bolj je odprt.se pravi bolj je odprt več izpuha se vrača nazaj v sesalni kolektor bolj se vse skupaj paca.
tko da ja,če maš pouhn gas se egr ne paca.
nevem pa kaj je zate mrzu motor? egr začne delat zelo hitro po tem ko vžgeš vozilo cca 1 minuta,saj pomaga ogrevati motor....in nikakor ne drži da najbolj packa motor pri srednji obremenitvi pri toplem motorju. nabol packa ko je motor mrzu ker je več goriva in mešanica ni najbolj optimalna.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a J.McLane Pe okt 11, 2013 9:21 am

Dizelski motor kolikor vem nima dušilne lopute tako, da neke restrikcije zraka pri nižji moči ni kar pomeni zelo revno mešanico zraka in goriva, mogoče je tako izgeravnje vzrok za zapacanost, to pa nebi vedel.

Za zelo enostavne in legalne tehnike Hypermiling je najbolj udoben za vožnojo hibrid (P&G kontroliraš samo z gas pedalom), potem je dizel (dokaj OK izkoristek pri nizki moči, tako da P&G ni ravno smiseln), najbolj zahteven bo pa NA bencinar (izklop motorja za učinkovit glide). Zanimivo pri vsem tem pa je da rekordi v porabi niti ne odstopajo dosti med temi tremi vozili in se gibljejo med 2-3 l/100 km, pač glede na velikost in moč motorja.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 155
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a lada2103 Pe okt 11, 2013 9:28 am

abbe je napisal/-a:
lada2103 je napisal/-a:O egr ventilih je bilo že veliko debat. Skupni imenovalec za preventivo pred zapackanjem egr-ja pa je vožnja z višjimi vrtljaji, z več moči, bolj odprto dušilno loputo, torej večjo porabo. Tudi na servisih je običajna razlaga tega zapackanja predvsem hladen motor, malo vrtljajev, malo odprta dušilna loputa. Pa je vse to res?
Kolikor vem, je pri manjši porabi tudi manjša količina goriva, ki priteka v motor, torej manjša tudi količina zraka, posledično tudi manjši delež preko egr-ja spuščenih izpušnih plinov proti sesalnemu kolektorju. Poleg tega pri mrzlem motorju egr običajno ne spušča zgorelih plinov nazaj v motor. Torej se egr ne packa pri mrzlem motorju. Največji delež zgorelih izpušnih plinov prepušča egr pri srednji obremenitvi, pri ogretem motorju. Če pa pohodiš plin do konca, je egr zaprt. Takrat se pa res ne packa. In kaj potem predlagate za dolgo življenjsko dobo egr-ja? Menda ne plin do konca :)

očitno ti ni glih delovanje egr-ja najbolj jasno.
manj maš gasa bolj je odprt.se pravi bolj je odprt več izpuha se vrača nazaj v sesalni kolektor bolj se vse skupaj paca.
tko da ja,če maš pouhn gas se egr ne paca.
nevem pa kaj je zate mrzu motor? egr začne delat zelo hitro po tem ko vžgeš vozilo cca 1 minuta,saj pomaga ogrevati motor....in nikakor ne drži da najbolj packa motor pri srednji obremenitvi pri toplem motorju. nabol packa ko je motor mrzu ker je več goriva in mešanica ni najbolj optimalna.


Vem,da je pri polnem gasu zaprt, vem kakšen je namen egr-ja, vem, da je pri porabi 0,0 delež nezgorelih ogljikovodikov (saj) tudi nič, pri manjših obremenitvah pa je bolj odprt.
Sem še kaj v grobem izpustil?
Aha, pa še to, ko je motor mrzel, je praviloma egr zaprt.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a abbe Pe okt 11, 2013 9:31 am

J.McLane je napisal/-a:Dizelski motor kolikor vem nima dušilne lopute tako, da neke restrikcije zraka pri nižji moči ni kar pomeni zelo revno mešanico zraka in goriva, mogoče je tako izgeravnje vzrok za zapacanost, to pa nebi vedel.

Za zelo enostavne in legalne tehnike Hypermiling je najbolj udoben za vožnojo hibrid (P&G kontroliraš samo z gas pedalom), potem je dizel (dokaj OK izkoristek pri nizki moči, tako da P&G ni ravno smiseln), najbolj zahteven bo pa NA bencinar (izklop motorja za učinkovit glide). Zanimivo pri vsem tem pa je da rekordi v porabi niti ne odstopajo dosti med temi tremi vozili in se gibljejo med 2-3 l/100 km, pač glede na velikost in moč motorja.


vsi dizli imajo dušilno luputo,vendar ta operira le med ugašanjem motorja im med regeneracijo dpf filtra. tako da dušilna loputu ne ovira pretok. imajo pa vsi novejši dizli mešalne lopute v samem sesalnem kolektorju ki skrbijo da se zrak bolj vrtinči ko prehaja v cilinder te pa znajo malenkost ovirati prehod zraka.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a abbe Pe okt 11, 2013 9:33 am

lada2103 je napisal/-a:
abbe je napisal/-a:
lada2103 je napisal/-a:O egr ventilih je bilo že veliko debat. Skupni imenovalec za preventivo pred zapackanjem egr-ja pa je vožnja z višjimi vrtljaji, z več moči, bolj odprto dušilno loputo, torej večjo porabo. Tudi na servisih je običajna razlaga tega zapackanja predvsem hladen motor, malo vrtljajev, malo odprta dušilna loputa. Pa je vse to res?
Kolikor vem, je pri manjši porabi tudi manjša količina goriva, ki priteka v motor, torej manjša tudi količina zraka, posledično tudi manjši delež preko egr-ja spuščenih izpušnih plinov proti sesalnemu kolektorju. Poleg tega pri mrzlem motorju egr običajno ne spušča zgorelih plinov nazaj v motor. Torej se egr ne packa pri mrzlem motorju. Največji delež zgorelih izpušnih plinov prepušča egr pri srednji obremenitvi, pri ogretem motorju. Če pa pohodiš plin do konca, je egr zaprt. Takrat se pa res ne packa. In kaj potem predlagate za dolgo življenjsko dobo egr-ja? Menda ne plin do konca :)

očitno ti ni glih delovanje egr-ja najbolj jasno.
manj maš gasa bolj je odprt.se pravi bolj je odprt več izpuha se vrača nazaj v sesalni kolektor bolj se vse skupaj paca.
tko da ja,če maš pouhn gas se egr ne paca.
nevem pa kaj je zate mrzu motor? egr začne delat zelo hitro po tem ko vžgeš vozilo cca 1 minuta,saj pomaga ogrevati motor....in nikakor ne drži da najbolj packa motor pri srednji obremenitvi pri toplem motorju. nabol packa ko je motor mrzu ker je več goriva in mešanica ni najbolj optimalna.


Vem,da je pri polnem gasu zaprt, vem kakšen je namen egr-ja, vem, da je pri porabi 0,0 delež nezgorelih ogljikovodikov (saj) tudi nič, pri manjših obremenitvah pa je bolj odprt.
Sem še kaj v grobem izpustil?
Aha, pa še to, ko je motor mrzel, je praviloma egr zaprt.

kaj je zate mrzu motor?
izpustil nis nič si pa napisal da najbolj paca motor pri srednji obremenitvi,kar pa ne drži.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a J.McLane Pe okt 11, 2013 9:39 am

No kakorkoli med delovanjem motorja je restirkcija zraka fiksna in vseeno dokaj majhna v primerjavi z loputo pri bencinarju.

Iz Wikipedije pa mislim da tale stavek pove dosti zakaj zapacan EGR:
All diesel engines can be considered to be lean burning with respect to the total volume, however the fuel and air is not well mixed before the combustion. Most of the combustion occurs in rich zones around small droplets of fuel. Locally rich combustion like this is a source of NOx and particles.


particles = saje = zapacanost
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 155
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a lada2103 Pe okt 11, 2013 9:52 am

abbe je napisal/-a:
lada2103 je napisal/-a:
abbe je napisal/-a:
lada2103 je napisal/-a:O egr ventilih je bilo že veliko debat. Skupni imenovalec za preventivo pred zapackanjem egr-ja pa je vožnja z višjimi vrtljaji, z več moči, bolj odprto dušilno loputo, torej večjo porabo. Tudi na servisih je običajna razlaga tega zapackanja predvsem hladen motor, malo vrtljajev, malo odprta dušilna loputa. Pa je vse to res?
Kolikor vem, je pri manjši porabi tudi manjša količina goriva, ki priteka v motor, torej manjša tudi količina zraka, posledično tudi manjši delež preko egr-ja spuščenih izpušnih plinov proti sesalnemu kolektorju. Poleg tega pri mrzlem motorju egr običajno ne spušča zgorelih plinov nazaj v motor. Torej se egr ne packa pri mrzlem motorju. Največji delež zgorelih izpušnih plinov prepušča egr pri srednji obremenitvi, pri ogretem motorju. Če pa pohodiš plin do konca, je egr zaprt. Takrat se pa res ne packa. In kaj potem predlagate za dolgo življenjsko dobo egr-ja? Menda ne plin do konca :)

očitno ti ni glih delovanje egr-ja najbolj jasno.
manj maš gasa bolj je odprt.se pravi bolj je odprt več izpuha se vrača nazaj v sesalni kolektor bolj se vse skupaj paca.
tko da ja,če maš pouhn gas se egr ne paca.
nevem pa kaj je zate mrzu motor? egr začne delat zelo hitro po tem ko vžgeš vozilo cca 1 minuta,saj pomaga ogrevati motor....in nikakor ne drži da najbolj packa motor pri srednji obremenitvi pri toplem motorju. nabol packa ko je motor mrzu ker je več goriva in mešanica ni najbolj optimalna.

Torej je problem samo v bogati mešanici pri mrzlem motorju in ne toliko od lene in počasne vožnje pri ogretem motorju.
Pogosto sem bral, da vožnja v eco mode packa egr, kar očitno ni res.

Vem,da je pri polnem gasu zaprt, vem kakšen je namen egr-ja, vem, da je pri porabi 0,0 delež nezgorelih ogljikovodikov (saj) tudi nič, pri manjših obremenitvah pa je bolj odprt.
Sem še kaj v grobem izpustil?
Aha, pa še to, ko je motor mrzel, je praviloma egr zaprt.

kaj je zate mrzu motor?
izpustil nis nič si pa napisal da najbolj paca motor pri srednji obremenitvi,kar pa ne drži.
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 155
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a lada2103 Pe okt 11, 2013 9:55 am

J.McLane je napisal/-a:No kakorkoli med delovanjem motorja je restirkcija zraka fiksna in vseeno dokaj majhna v primerjavi z loputo pri bencinarju.

Iz Wikipedije pa mislim da tale stavek pove dosti zakaj zapacan EGR:
All diesel engines can be considered to be lean burning with respect to the total volume, however the fuel and air is not well mixed before the combustion. Most of the combustion occurs in rich zones around small droplets of fuel. Locally rich combustion like this is a source of NOx and particles.


particles = saje = zapacanost


Torej, več goriva, več zapacanosti. Višja poraba, več zapacanosti
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 32 gostov