Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo So jan 02, 2010 1:36 pm

hmm...mene nekaj zanima...koliko bi prsla instalacija ter montaza za v starejsi avto (recimo Saxo 1.4 monopoint vbrizg) ? obstaja kaka varjanta dobit instalacijo ceneje, da jo sam vgradim (jekleno, stikalno v armaturno in cevi do motorja) in pol mi en pooblascen servises priklopi na motor in vse optimizira?

LP
Slika
 
rosonero
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: Če feb 12, 2009 12:18 pm

Napisal/-a rosonero So jan 02, 2010 2:49 pm

Ideja o instalaciji avto plina mi je zanimiva, gledano predvsem z cenovnega vidika, ki je pri meni / večini interesentov prvi in glavni faktor.
Malce sem prebiral razne forume, malo tudi pri mojstrih povprašal in tako sem si pridobil neko sliko prednostih in slabostih vgradnje plinske instalacije. Ker mi je ekonomski faktor vendarle glavno vodilo sem si iz radovednosti pripravil majhen izračun stroškov / prihrankov pri vgradnji plinske instalacije. V izračunu sem za lažjo primerjavo dodal še – vozilo na dizelski pogon

V izračunu sem upošteval :

• Izračun sem nastavil za obdobje 5 let in bo zajemal stroške vožnje, ki bi nastali pri vožnji na bencin, nafto in kombinacija bencin/ plin

• »Uporabil« sem tri različno velika vozila, z bencinskim motorjem in dizelskim motorjem. Tabeli so dodani tudi podatki in cena vozil, ki so bila uporabljena za primerjavo - podatki pridobljeni na AVTONETU z iskalnimi parametri : letnik 2008, klima, abs, prevoženi km do max 50.000, slovensko poreklo )- če moramo avto še kupiti

Primerjana vozila:

o CLIO
 Renault Clio III 1.2 16V 55 kW / 75 KM http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3317053&show=1
 Renault Clio III 1.5 dCi 63 kW / 86 KM http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3387139&show=1

o MEGANE
 Megane Grandtour 1.6 16V 82 kW / 112 KM http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3264688&show=1
 Megane Grandtour 1.5 dCi 78 kW / 105 KM http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3340101&show=1

o LAGUNA
 Laguna Grandtour 2.0 16V 103 kW / 140 KM http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3393774&show=1
 Laguna Grandtour 2.0 dCi 110 kW / 150 KM http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3245655&show=1



• Za porabo sem upošteval sledeče skupno povprečje porabe vseh vozil z istim motorjem iz strani spritmonitor in poraba.com:
o Clio 6.4l bencina, 5,2 l nafte
o Megane 7,3l bencina 6,1 l nafte
o Laguna 8,5 l * bencina 7,35l nafte

* ni podatka o porabi bencinske različice na poraba/spritmonitor zato sem tovarniškemu podatku o povprečni porabi dodal 0,5 l

• Poraba plina bo glede na izkušnje uporabnikov z raznih forumov in informacij pridobljenih z strani serviserjev za vsako vozilo znašala 1liter plina več kot vozilo porabi bencina

• Z vozilom se bo letno prevozilo 30000 km

• Cena goriv je aktualna na dan 30.12.09

• Ker se razmerje med cenami goriv spreminja ( nihanja gor in dol ) bo za potrebe 5 letnega izračuna uporabljeno razmerje iz dne 30.12.2009 ( čeprav prihaja do nihanj cen, zelo površen pregled gibanja cene bencina in avtoplina pa kaže da se je v Sloveniji razmerje med ceno bencina in avtoplina od začetka prodaje le tega, gibalo nekje na ravni razmerja cen na dan 30.12)

• Servisni interval plinske instalacije sem postavil na vsakih 20 000 km

• Plinska instalacija ima 5 let garancije, zato odpadejo morebitni stroški popravil le te

• Stroške servisov plinske instalacije sem ocenil na 30 EUR za mali servis in 60 EUR za veliki servis ( ocena na osnovi informacij na forumih in ponudnikov )

• Servisi plinske instalacije si sledijo po principu MALI, MALI, VELIKI ( glede na informacije od ponudnikov LPG sem podatek o stroških servisov instalacije za 120000km razdelil na neke enakomernejše intervale )

• Vozilo bo porabilo 0,75 litra bencina na 100km ( za potrebe ogrevanja motorja na delovno temperaturo do preklopa na plin )

• Ker imajo vsa 3 vozila 4 valjni motor in moč najmočnejšega ne presega 120KW je za vsa vozila uporabljena ista sodobna plinska instalacija z ceno 1300 EUR

• V izračunu zaradi nepoznavanja zneskov NISEM upošteval stroškov rednih servisov vozil ob predpisanih intervalih. V izračunu tudi NISO upoštevani stroški pnevmatik in stroški morebitnih okvar.



• Strošek registracije in zavarovanje vozila je bil povzet z strani AMZS ( kilovatni razred, prostornina motorja, AO plus za voznika in 50% popust )



Ko sem vnesel vse zgoraj omenjene parametre sem dobil ven tole:

Slika


Če pa povečam število km prevoženih na leto iz 30 na 50.000 in vse ostale parametre pustim nespremenjene je izračun sledeči

Slika

jah....avto je luksuz..... :tomidelej:
Zadnjič spremenil rosonero, dne Ne jan 03, 2010 9:14 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Napisal/-a plinaš So jan 02, 2010 8:51 pm

to si super naredil... samo redne servise avtomobila pa nisi vključil,kjer je ponavadi bistvena razlika v ceni olja in rezervnih delov med dizlom in bencinarjem ...
pa pozabil si omeniti , da 1,5 dci pri cca 150.000km crkne turbina ... upam da to ni nekaj novega zate... moj bratranec je prvi lastnik kangoo-ja, pa mu je vse crknilo pri okoli 200.000 km - turbina,dize za vbrizg .... posledično tudi motor ...avto je bil vožen izključno na relacije nad 100 kilometrov..to pa je tvoj rabljen avto plus 150.000km.. in ko prišteješ to na tvojo kalkulacijo pa ne znese več v prid dizla ..
plin je cnej k bencin
 
belkaena
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 586
Pridružen: So nov 11, 2006 7:49 pm

Napisal/-a belkaena So jan 02, 2010 9:18 pm

plinaš je napisal/-a:pa pozabil si omeniti , da 1,5 dci pri cca 150.000km crkne turbina


Ma dej ne prbiji, zadrži zase take neumnosti :!:

Odličen izračun, saj je že dolgo časa jasno da je plin najbolj ugodna in smotrna inštalacijo. Problem je le pri slovenskih "fotrih", ki se BOJIJO tehnologije.

LP
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ So jan 02, 2010 9:41 pm

belkaena je napisal/-a:
plinaš je napisal/-a:pa pozabil si omeniti , da 1,5 dci pri cca 150.000km crkne turbina


Ma dej ne prbiji, zadrži zase take neumnosti :!:

LP


ja povej da takrat je že ta duga turbina :-P + druge stvari....
Slika
 
Uporabniški avatar
Denii
Novinec
 
Prispevkov: 295
Pridružen: Po apr 12, 2004 9:15 pm

Napisal/-a Denii So jan 02, 2010 10:39 pm

No tale izračun ima kar nekaj napak pri plinski inštalaciji upoštevaš servise, razilka med bencinarjem ter dizlom pa veš da je velika saj je za dizle dražje vzdrževanje, da clio porabi samo 5,2 je bosa in verjemi da v praksi ni tako, durgo kot drugo tudi razlika da bi avto porabil več plina predvsem clio za cel liter pomoje tud mal preveč večji motorji pa že mogoče.
No seveda vsi gledajo kako bi se vozili poceni ampak je potrebno tud kaj dobrega narediti za naravo.
Če imaščas naredi izračun za nov avto, kjer so razlike med bencincem in dizlom takšne da si pokriješ plinsko inštalacijo.
Clean look
 
rosonero
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: Če feb 12, 2009 12:18 pm

Napisal/-a rosonero So jan 02, 2010 10:41 pm

plinaš je napisal/-a:to si super naredil... samo redne servise avtomobila pa nisi vključil,kjer je ponavadi bistvena razlika v ceni olja in rezervnih delov med dizlom in bencinarjem ...
pa pozabil si omeniti , da 1,5 dci pri cca 150.000km crkne turbina ... upam da to ni nekaj novega zate... moj bratranec je prvi lastnik kangoo-ja, pa mu je vse crknilo pri okoli 200.000 km - turbina,dize za vbrizg .... posledično tudi motor ...avto je bil vožen izključno na relacije nad 100 kilometrov..to pa je tvoj rabljen avto plus 150.000km.. in ko prišteješ to na tvojo kalkulacijo pa ne znese več v prid dizla ..



stroškov rednih servisnih intervalov nisem vnesel zato ker ne poznam cen, niti okvirnih :( ...ga namreč ne vozim ...niti od srodonikov nima trenutno renoja noben .....

če so komu morda znane cene servisnih intervalov za zgoraj omenjane vozila naj prosim to zapiše sem noter al pa mi da na PM pa bom še to vklljučil v izračun ....


renaulta sem pač dal za primer, ker je so to bli prvi trije različno "veliki" avtomobili, katerih sem se spomnil ... lahko bi uporabil katero drugo znamko....vag, bmw, mb honda.....itd

možnost okvar turbin, elektronike, šob ..., pa je itak nemogoče predvideti, lahko dela bp ......lahko pa j**e vse po spisku ....
 
Uporabniški avatar
Denii
Novinec
 
Prispevkov: 295
Pridružen: Po apr 12, 2004 9:15 pm

Napisal/-a Denii So jan 02, 2010 10:42 pm

Pa še to nevem tisti strošek za 251 eur kar briši ven ker s tem ko ogrevaš avto delaš tudi kilometre in logično je da ne moreš prišteti te zadeve še zraven, oz bi mogel pri plinskem seštevku odbiti toliko km kot jih boš naredil na plin.
Clean look
 
rosonero
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: Če feb 12, 2009 12:18 pm

Napisal/-a rosonero So jan 02, 2010 10:52 pm

Denii je napisal/-a:No tale izračun ima kar nekaj napak pri plinski inštalaciji upoštevaš servise, razilka med bencinarjem ter dizlom pa veš da je velika saj je za dizle dražje vzdrževanje, da clio porabi samo 5,2 je bosa in verjemi da v praksi ni tako, durgo kot drugo tudi razlika da bi avto porabil več plina predvsem clio za cel liter pomoje tud mal preveč večji motorji pa že mogoče.
No seveda vsi gledajo kako bi se vozili poceni ampak je potrebno tud kaj dobrega narediti za naravo.
Če imaščas naredi izračun za nov avto, kjer so razlike med bencincem in dizlom takšne da si pokriješ plinsko inštalacijo.


katere napake ?

5,2 je kombinirana poraba dizla( povprečna poraba z poraba/spritmonitor) ....pri neki normalni voznji ......

poraba plina 1 več kot bencina ...... podatek ki ga na na raznih forumih podajajo uporabniki in tudi serviserji so mi omenili vsi omenili porabo plina napram bencinu za od 5 do 20 % glede na bencin


kar se pa tiče razlike v vzdrževanju ...oz stroških servinsih intervalov, jih ne poznam ... dejte jih zapisat pa jih bom vnesel noter .....


zanimajo me številke ....ne pa fraza ja za dizla je vzdrževanja dosti dražje .... tudi zato so bila izbrana podobna vozila glede moči motorja.....
 
rosonero
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: Če feb 12, 2009 12:18 pm

Napisal/-a rosonero So jan 02, 2010 11:00 pm

Denii je napisal/-a:Pa še to nevem tisti strošek za 251 eur kar briši ven ker s tem ko ogrevaš avto delaš tudi kilometre in logično je da ne moreš prišteti te zadeve še zraven, oz bi mogel pri plinskem seštevku odbiti toliko km kot jih boš naredil na plin.



v tem forumu je par strani nazaj en od uporabnikov zapisal da xsara picaso pozre 45 l bencina na 4500km in da nardim z 57 l plina 570 km ( upam d a se nism zmotil , mislam pa so cifre nekje tle )

In tudi ta bencin je treba kupiti, zal ne gre brez njega,,,,,,,


Mogoče pojasnilo ....skušal sem izračunat čim bolši približek stroškov voznje na različna goriva,,,in kot sem v že v prvem postu napisal


V izračunu zaradi nepoznavanja zneskov NISEM upošteval stroškov rednih servisov vozil ob predpisanih intervalih. V izračunu tudi NISO upoštevani stroški pnevmatik in stroški morebitnih okvar.


zakaj ne .....
1. ker ne pozam številk
2. ker so cene lahko različne uradne cene servisov / popoldnci
3. okvare je nemoge predvideti
 
Uporabniški avatar
RENO911
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 611
Pridružen: To jun 26, 2007 9:53 pm
Kraj: Mb

Napisal/-a RENO911 Ne jan 03, 2010 1:34 am

Dodati je še potrebno, da čeprav je avto predelan na plin, še vedno pokuriš zraven kar nekaj bencina. Sploh pa glede na pokritost črpalk s plinom... ne vem, če se kdo vozi nekam do goriva, ali kar ustavi pri prvi bencinski in natanka. Tam pa ponavadi ni plina, ker ga dejansko ni skoraj nikjer, razen na zelo redkih bencinskih črpalkah. S tega vidika pade tudi udobje vožnje, moraš skrbeti kje tankati in kdaj, to vse za nekaj litrov bencina, nekaj €. Kolko plina pokuriš da prideš do plina in koliko časa porabiš, zato da plačaš 2 € manj. Potem pa še dodaš kakšne okvare na tej inštalaciji, da tu pa tam ne deluje pravilno, se voziš večkrat na servis odpravljat napako, recimo da enkrat ne preklopi na plin, ko bi moralo, drugič spet ni nekaj vredu z vbrizgom plina, tretjič... 2 €
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Napisal/-a plinaš Ne jan 03, 2010 8:35 am

RENO911 je napisal/-a:Dodati je še potrebno, da čeprav je avto predelan na plin, še vedno pokuriš zraven kar nekaj bencina. Sploh pa glede na pokritost črpalk s plinom... ne vem, če se kdo vozi nekam do goriva, ali kar ustavi pri prvi bencinski in natanka. Tam pa ponavadi ni plina, ker ga dejansko ni skoraj nikjer, razen na zelo redkih bencinskih črpalkah. S tega vidika pade tudi udobje vožnje, moraš skrbeti kje tankati in kdaj, to vse za nekaj litrov bencina, nekaj €. Kolko plina pokuriš da prideš do plina in koliko časa porabiš, zato da plačaš 2 € manj. Potem pa še dodaš kakšne okvare na tej inštalaciji, da tu pa tam ne deluje pravilno, se voziš večkrat na servis odpravljat napako, recimo da enkrat ne preklopi na plin, ko bi moralo, drugič spet ni nekaj vredu z vbrizgom plina, tretjič... 2 €


ja baje imajo renaulti težave... pa avti nič krivi , samo štrom je zanič...
plin je cnej k bencin
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Napisal/-a plinaš Ne jan 03, 2010 8:41 am

belkaena je napisal/-a:
plinaš je napisal/-a:pa pozabil si omeniti , da 1,5 dci pri cca 150.000km crkne turbina


Ma dej ne prbiji, zadrži zase take neumnosti :!:
LP


če želiš pa lahko tudi na tak način.... prbil boš ti sam sebe nekam ... mehaniki na renault servisih imajo pa itak preveč dela z menjavanjem turbin na 1.5dci, tako da se nimajo časa ubadati s tabo...
pa ne se tako obnašat ... pri nas v firmi so zamenjali že skoraj vse turbine na prejšnjih meganih zelo hitro po 150.000 prevoženih kilometrih tako da pišem dejstva (in to žalostna) in ne kar nekaj kot ti ...
plin je cnej k bencin
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Napisal/-a plinaš Ne jan 03, 2010 8:56 am

rosonero je napisal/-a:
Denii je napisal/-a:Pa še to nevem tisti strošek za 251 eur kar briši ven ker s tem ko ogrevaš avto delaš tudi kilometre in logično je da ne moreš prišteti te zadeve še zraven, oz bi mogel pri plinskem seštevku odbiti toliko km kot jih boš naredil na plin.



v tem forumu je par strani nazaj en od uporabnikov zapisal da xsara picaso pozre 45 l bencina na 4500km in da nardim z 57 l plina 570 km ( upam d a se nism zmotil , mislam pa so cifre nekje tle )

In tudi ta bencin je treba kupiti, zal ne gre brez njega,,,,,,,


zadnji tank bencina je bil 40,76l za 5910 km... je pa res da je bilo to čez poletje...vsekakor je ekvivalent skupne porabe bencina + plina + razlika v nabavni ceni nove xsare v korist bencinca naspram dizlu ( 2200 do 3500e več za novega dizla) + razlika v rednem servisu ( seveda je treba za izračune upoštevati pooblaščene servise in ne nekaj izpod roke - tu prihaja do glavnih razlik glede na izračune iz tujine!!!!) - samo olje je dražje 17e za dizla - to pa je cca 300km plina..
nisem šel gledat , cifro imam pa v glavi : 6,672 e / 100 km ..skupna poraba plin + bencin ....
plin je cnej k bencin
 
belkaena
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 586
Pridružen: So nov 11, 2006 7:49 pm

Napisal/-a belkaena Ne jan 03, 2010 9:23 am

Rosonero, končnemu izračunu prištej pri Cliotu in Meganu še 500e zaradi menjave turbine. To je dejstvo, tako da če te zanimajo točne številke, moraš tudi to upoštevati.

LP
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Ne jan 03, 2010 9:39 am

Dariooo je napisal/-a:hmm...mene nekaj zanima...koliko bi prsla instalacija ter montaza za v starejsi avto (recimo Saxo 1.4 monopoint vbrizg) ? obstaja kaka varjanta dobit instalacijo ceneje, da jo sam vgradim (jekleno, stikalno v armaturno in cevi do motorja) in pol mi en pooblascen servises priklopi na motor in vse optimizira?

LP


Na starejše manjše avte idealno paše venturi sistem, pa še veliko cenejši so od multipointov. Za konkretno ceno vprašaj prodajalce. Pred davnimi leti so bili vsi taki...
 
Uporabniški avatar
jay
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3183
Pridružen: So feb 26, 2005 10:59 am
Kraj: Mb-Ruše

Napisal/-a jay Ne jan 03, 2010 9:42 am

[quote="RENO911"Sploh pa glede na pokritost črpalk s plinom... ne vem, če se kdo vozi nekam do goriva, ali kar ustavi pri prvi bencinski in natanka. Tam pa ponavadi ni plina, ker ga dejansko ni skoraj nikjer, razen na zelo redkih bencinskih črpalkah. S €[/quote]

v Mb imaš najmanj 3 lokacije z avtoplinom... ;) Petrol kr napreduje pri tem in bo letos še kaj črpalk zraven.
Slika
dB team united
16. dB awards 2009
Slika
irmscher vectra C GTS
 
rosonero
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: Če feb 12, 2009 12:18 pm

Napisal/-a rosonero Ne jan 03, 2010 10:17 am

jp .....pri NOVEM vozilu je razlika v ceni med bencincem in dizlom res občutna.

Zanimivo bi bilo videt podatek koliko novih vozil se predela na plin, tukaj je potrebno izklučit službena vozila

Večiina predelav vozil na LPG se po moje trenutno opravi na rabljenih vozilih, kjer so razlike v ceni že manjše.

Zanimivo pa bo videt letos cene novega tovarniško predelanega na plin :
Golfa VI BIFEUL
PUNTA EVO GPL
 
rosonero
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: Če feb 12, 2009 12:18 pm

Napisal/-a rosonero Ne jan 03, 2010 10:46 am

belkaena je napisal/-a:Rosonero, končnemu izračunu prištej pri Cliotu in Meganu še 500e zaradi menjave turbine. To je dejstvo, tako da če te zanimajo točne številke, moraš tudi to upoštevati.

LP



jao ..........čist vsak ta drugi se spotakne ob okvare. :roll:

pa kj res noben ne prebere prvega posta

V izračunu zaradi nepoznavanja zneskov NISEM upošteval stroškov rednih servisov vozil ob predpisanih intervalih. V izračunu tudi NISO upoštevani stroški pnevmatik in stroški morebitnih okvar.




ŠE 1X.....renoja sem pač podal za primer, ker so mi trije različno veliki avti od enega proizvajalca prvi padl na pamet ravno od renoja


Lahko pa bi izbral tudi WV, AUDI, CItroen, Peugeot, ALFA , FORD........pa bi bilo polnoma isto :roll:

Naj en napise koliko pride cena uradnega servisa za 3 različno velika vozila od enga proizvajalca pa jih bom vnesel v izračun ( BILO KATERI PROIZVAJELEC !!!! )



Zgleda tud da nekaterim ni najbol jasno, čemu je izračun namenjen:

Izračun je namenjen temu dobim(o) malo občutka ( nek prbližek) o tem koliko bi nas voznja z različno velikimi vozili na različna goriva stala v nekem časovnem obdobju ( v 5 leith )

Iz računa sem izključil
-cene servisa za predpisane servisne intervale ( ker ne poznam cen , ker mi ni znana kakšna je razlika v ceni servisa bencinarja in dizla )
- stroške nastale zaradi okvar ( ali lahko rečete 100% da bo pri katerem koli proizvajlcu prišlo do okvare nekega dela v recimo 150.000km - :bonk ne moremo (avto lahko dela bp.....ali pa j**e vse po spisku )
-strošek gum
 
Uporabniški avatar
Denii
Novinec
 
Prispevkov: 295
Pridružen: Po apr 12, 2004 9:15 pm

Napisal/-a Denii Ne jan 03, 2010 11:09 pm

v tem forumu je par strani nazaj en od uporabnikov zapisal da xsara picaso pozre 45 l bencina na 4500km in da nardim z 57 l plina 570 km ( upam d a se nism zmotil , mislam pa so cifre nekje tle )

In tudi ta bencin je treba kupiti, zal ne gre brez njega,,,,,,,

Te zastopim ampak potem ne moreš na leto izračunati za 30.000 km porabe plina ampak za manj ker se voziš tudi na bencin takrat pač za ogrevanja avtomobila.
Clean look
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov