Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 So maj 22, 2004 6:32 pm

Mislim, da vsi malce prevec pametujete.

Dobro, na najnovejsa elektronska pomagala se bo potrebno se res privaditi, ampak osnovne stvari, kot so ABS, BAS in podobni tovrstni varnostni dodatki, pa so zlata vredni. Ali pa klimatronik ....

Okvare so, okvare bodo, tudi ko so priceli z mehanskimi novostmi pred 20 leti, so bile okvare. Vsaka stvar ima porodne tezave.

Vsi, ki tako zavestno "pljuvate" po sodobnosti, bodisi ne veste, kaj resnicno omogoca danasnja tehnologija, bodisi se niste imeli priloznosti peljati postenega avtomobila. Je pa seveda res, da tut elektronika ne more pretentat fizike.

Pac, stvar posameznika, ampak zakaj bi mi bilo vroce, zakaj bi se obremenjeval pri polnem zaviranju, zakaj bi se ubadal z intervalom brisalnikov .. - ce pa imam elektroniko, ki to opravi namesto mene. Sploh pa tista pomagala, ki naj bi preprecevala uzitek - imajo vedno moznost odklopa.
Po vase je torej tisti, ki vozi tak avto in uporablja doticne novotarije, slab voznik ...

Ne vem potem, zakaj uporabljate mobitele, sodobne PCje in sodobne pogruntavscine. Na svojih starih vozovih uporabljajte radialne pnevmatike, stara olja, nemetalne lake, nekataliziran izpuh ...
_________________


Se strinjam. Vse je takrat ko je novo kao nezanesljivo brezveze itd.... Res se računalniki kvarjo samo tako nebo zmeraj. Čez 20 let nebo avta brez računalnika ki bo kontroliral čist vse na avtu. pa nevem če je to slabo al dobr.

Jz ma zihr rajš enga benflna kot pa američana. DSC pri BMW-ju je pa itak tak ko more bit. Avto po ovinkih in ravnini niti najmanj ne omejuje ampak ti samo pomaga v res kritičnih trenutkih. Pomoje en boljših sistemov glede na popdobne.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
McLaren
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3371
Pridružen: To jul 29, 2003 1:19 pm
Kraj: Cela EU

Napisal/-a McLaren So maj 22, 2004 6:54 pm

Veliko ameriških avtov je po tehnologiji za Evropejci.
Po legi na cesti, varnosti, ekologiji, da o obliki ne govorimo (slednje je stvar okusa, vendar povprečnemu evropejcu po večini ni všeč).
Majo pa ameriške mašine tud svoj čar :wink:
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Ne maj 23, 2004 2:52 am

lej gerchy, kot prvo nism zagovornik ameriskih avtov ker so skor vsi po vrsti korita brez primere.
tud nism reku da je tvr ameriski avto. je cistokrvni anglez.
je tud zivi dokaz da se 600+ konjev da kontrolirat brez elektricnih pomagal.

zdj ti bom dal pa dva ciz neumesna primera, ki se zdita men nekako primerljiva z avtomobili in to temo.

mas en super brus-li karakter, ki ga je nenormalno tezko ukrotit ker brca in tepe ko usekan. potem se najde nekdo ki bi ga rad obvladal, in sabo prinese 5 elektro sokov, pistolo, pa se super sistem oslepitve nasprotnika. a je to fer?

pol drugi primer je zenska, jz prisegam na zensko v ciz osnovni obliki, in je ne zamenam za nobeno super high advanced tech ancko za noben dnar, pa tud ce ma multi stimulatorje na vsakem kvadratnem centimetru.

kaj ti hocem povedat?
namrec samo to, da ce hoces obvladovat 500 ali 300 konjev, mors dt neki od sebe, mors bit sposobn tega.

do pred neki cajta so si 500 konjske avte upal vozit samo tisti ki so vedeli kaj delajo, in v kaj se spuscajo, in kako zadevo obvladat.

zdj pa ko bo sinek opravu vozniski izpit bo multi$$$ ata kupu sincku nov bmw M5, sincek bo dal not se neki dodatkov iz zelo priljubljenega filma 2fast2furious, ker kes itak ni problem, izpit je pa tud naredu iz 6tega poizkusa, tko da ni ovir abs ebd in ostala abeceda na ONLINE pa sam dila gas.

zdj pa eno uprasanje: koga rajs vids na cesti v 500 konjskem avtu tistga iz prvega al tistga iz drugega primera?
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Ne maj 23, 2004 3:15 am

gerchy je napisal/-a:Me prav zanima, koliksen je odstotek tistih, ki bi raje sli na slabse, ravno zato, da bi med voznjo avtomobil "cutili"


dejansko ce pogledas ta problem mal bolj globinsko bos ugotovil da prakticno ta pomagala ne naredijo stanja boljsega, ampak dejansko stanje slabsajo.

vsa ta pomagala bodo naredila 200, 300, celo 500 konjske avte krotke do te mere da se bo vanj lahko vsedu vsak ki bo naredu izpit.

torej ful uredu kombinacija da en presede iz skuterja v recimo 250 konjski avto, pa recimo da ma se manj izkusenj kot jaz, ki jih itak realno nimam lih neki pretirano.

pol pa poslji hcerko al pa sincka v solo zjutri po cesti, me prov zanima ce te bo ful veselil to da mularija obvladuje multibrutalne avte z pomocjo tiste sare ki je tud v PCju.

pac tko jz razmisljam, razumem pa da vecina vas drugace to razume.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Ne maj 23, 2004 8:54 am

Ja Voith, jz vem kaj hočeš povedat, pa mislm da večina drugih tud.

DSC naj bi bil eden najboljših tovrstnih sistemov ja, naj bi bil sem napisal zato, ker lahko to rečem samo iz žmiljon prebranih cajteng, ker bemveja z dsc-jem še nism pelu.Samo ASC+T sem probu...

Mislim pa da mi dajo skoraj vsi BMW-jaši prav, ko rečem da ga paše izklopt, ker je kr dost takih, ki kup Bemfa ravno zarad zadnega pogona in prednosti, ki jih ta ponuja. Treba je pa met mal znanja...pa pameti...pa prostora :wink:

Od omejevanja pri hitri vožnji bi se pa tud dal razpravljat, pa se nočem kregat res sploh, ni tak moj namen. Bom pa tko reku no, dober, izkušen voznik, na recimo mobikrogu postavi boljši čas brez DSC-ja kot z njim...Je pa res da cesta ni dirkališče, sej vem...

Tle je seveda večino časa DSC on, ko te prime :twisted: pol pa držiš 5 sekund :twisted: pa je off, ti pa tud... :vrum pa ne off the road :D

Gerchy se pa strinjam, brez zapore diferenciala ni čist tko ko bi lahk blo...notranje kolo v prazn pa to? Najbrž si mel tud kej podobnga v mislih...

LP :hi
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
gerchy
Moderator foruma
 
Prispevkov: 631
Pridružen: Po jan 20, 2003 2:41 pm
Kraj: 03

Napisal/-a gerchy Ne maj 23, 2004 10:02 am

Voith je napisal/-a:dejansko ce pogledas ta problem mal bolj globinsko bos ugotovil da prakticno ta pomagala ne naredijo stanja boljsega, ampak dejansko stanje slabsajo


To je navadna neumnost. Ce bi dosledno prebiral, kaj sem vsekozi pisal, bi doumel, da nobena elektronika ne more "pretentati" fizike. Torej, pomoc ti nudijo v dolocenih situacijah, vsemogocna pa tudi niso.
Ce bi kdaj peljal avto, o katerih govorimo, bi gotovo trdil drugace. Tudi 300 ali 500 konjski avto z elektroniko zdalec ni ukrocen. Ne gre samo za dodatke pri zaviranju in kontroliranju lege, gre tudi za 5 (in manj) sekund do 100 kilometrov na uro, 10 sekund do 200 km/h in ce mislis, da je tak avto ukrocen in da lahko vanj sede vsakdo brez izkusenj, se krepko motis.
Za zacetek je potrebno (vsak) avto spostovati. In tukaj se ne gre za fer in nefer primerjavo. Tehnologija gre vsak dan naprej in mocno dvomim, da bi tovarne izdelovale slabse (po tvoje slabse odzivne) avtomobile. Tisti, ki se v celoti zanasa na elektronska pomagala, pa tako ne sodi za volan, pac pa na invalidski vozicek (seveda ce bi ga delili tistim, umsko motenim)

Se vedno ne vem, kaj skusas povedati. Da je TVR primerek neukrocenega avtomobila. Saj so vsi 20 let stari sportniki neukroceni. In tudi v tak avto bi naceloma lahko posadil vsakogar, ki bi le spostoval tistih 500 konjev. Dokler je pamet v glavi in s tem tudi v rokah in nogah, je zadeva pod kontrolo. Pac z vec previdnosti.

Bi bila pa zanimiva anketa o tej trditvi, da so novejsi avtomobili "slabsi".
 
Eliminator
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Če feb 05, 2004 12:13 pm

Napisal/-a Eliminator Ne maj 23, 2004 11:47 am

Jaz se popolnoma strinjam z Gerchyjem.
Primerjave z Brusliji in ne-fer pištolami ter ostalimi pripomočki, ki izničijo njegove kvalitete, po mojem mnenju samo dokazujejo, kako je avtor takšne izjave zgrešil bistvo. Vsi, ki ste sami zase tako zelo prepričani, da nobena elektronika ne more preseči vašega znanja, se vprašajte, zakaj so v nekaterih avto-športih določena pomagala prepovedana? Odgovor je jasen: zato, ker so mnogi takšni dodatki že davno presegli sposobnosti voznikov in bi uporaba le-teh samega voznika popolnoma razvrednotila, kar pa ni namen tovrstnega športa. Pri serijskih proizvodih je zadeva seveda drugačna: (tudi) super-športna vozila niso narejena z namenom, da ločijo slabega voznika od dobrega (v stilu: ta se je razbil, uni drugi pa ima isti avto še vedno cel). Razvoj elektronskih pomagal je danes eno od bistvenih področij pri premagovanju konkurence, saj že tistih nekaj pridobljenih stotink sekunde na dirkališčih pri primerjalnih testih marsikateremu morebitnemu kupcu pomeni veliko.
Sicer pa: tisti, ki je prepričan, da je od elektronike hitrejši, naj pač prej odreagira in je stvar rešena, ne?
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Ne maj 23, 2004 2:09 pm

To je navadna neumnost. Ce bi dosledno prebiral, kaj sem vsekozi pisal, bi doumel, da nobena elektronika ne more "pretentati" fizike. Torej, pomoc ti nudijo v dolocenih situacijah, vsemogocna pa tudi niso.

no sj. tle se strinjam, samo je pa avto z vsem tem sigurno lazje vodljiv, in dopusca spravljanje vozila v situacije, v katere se ga spravljati NE SME.

torej, korajza velja, kolega pozna cloveka ki ima mislm da okol l94 bmw 750 bivsi avto nemske ambasade v sloveniji. avto ima absolutno vso opremo kar se je da dobit v takem avtu, in zlo rad demonstrira zmoznosti teh sistemov.

se enkrat na kratko:
sj ne recem sistemi pomagajo, tko ko proteza, sam prvic obstaja kr fair % da odpove, drugic pa z mnozicno uporabo teh sistemov, hudo dvomim da se bo varnost na cesti povecala.

kar se pa tice mojoh prejsnjih primerov, sm reku da so neumesni :wink: :D
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Ne maj 23, 2004 2:17 pm

Eliminator mogoče maš prov, samo poglej naprimer FIA GT , ETCC, sploh pa kakšna Cup prvenstva , dokaj izenačeni (cup-enaki) avtomobili, elektronskih pripomočkov pa ni! To ne pomeni da bi elektronika samo razvrednotila resnično znanje voznika,ampak odsotnost le-te tud pokaže kdo je res dober. Cup prvenstva kjer so dirkalniki enaki so najlepši dokaz za to. Meni je voznik, pardon dirkač, ki zmaga brez pripomočkov car. Car ker zna krotit konjušnico k jo ma na razpolago.

Kot sem že rekel, je seveda dirkališče nekaj drugega, pa še neki, pri naprimer formuli, so samo pripomočki v recimo F1 Williams BMW-ju vredni toliko kot nevemkolkže serijskih "celih" BMW-jev(BMW-ja sem dal sam za primer, da ne bo zamere, isto bi lhk rekel za Ferrarijevo formulo in ne vem 360 Modeno) tko da je primerjava z dirkalniki mal zgrešena.

Pa by the way, pri primerjalnih testih serijskih avtomobilov na dirkališču ponavad ESP (DSC,VDC...) izklopijo...

Tovrstna pomagala so točno zato, za kar je napisal Gerchy, za POMOČ in res je, vsak avto, predvsem tiste z 200,300 in več KM je treba spoštovat, in dejstvo je, da če si smotan ti noben ESP nou pumagu, konje še vedno v veliki meri kroti voznik, vsaj hitrost no. Tko da avteki niso glih ukročeni, ukročen je naprimer zdrs koles, blokiranje ipd. ESP pa pač pomaga ujeti avto, ko ta podkrmari al pa prekrmari...če ga lahko še pomaga lovit...

Pa sej itak bodo eni itak trdili, da je elektronika zanič, drugi jo bojo častili kot da je vsemogočna nekateri smo pa vmes, ki jo ponucamo če je na voljo, za tiste posebne trenutke jo pa lepo izklopimo.

Debata pa je debata :)

LP
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Eliminator
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Če feb 05, 2004 12:13 pm

Napisal/-a Eliminator Ne maj 23, 2004 3:01 pm

Slide je napisal/-a:Eliminator mogoče maš prov, samo poglej naprimer FIA GT , ETCC, sploh pa kakšna Cup prvenstva , dokaj izenačeni (cup-enaki) avtomobili, elektronskih pripomočkov pa ni! To ne pomeni da bi elektronika samo razvrednotila resnično znanje voznika,ampak odsotnost le-te tud pokaže kdo je res dober. Cup prvenstva kjer so dirkalniki enaki so najlepši dokaz za to. Meni je voznik, pardon dirkač, ki zmaga brez pripomočkov car. Car ker zna krotit konjušnico k jo ma na razpolago.

Kot sem že rekel, je seveda dirkališče nekaj drugega, pa še neki, pri naprimer formuli, so samo pripomočki v recimo F1 Williams BMW-ju vredni toliko kot nevemkolkže serijskih "celih" BMW-jev(BMW-ja sem dal sam za primer, da ne bo zamere, isto bi lhk rekel za Ferrarijevo formulo in ne vem 360 Modeno) tko da je primerjava z dirkalniki mal zgrešena.

Pa by the way, pri primerjalnih testih serijskih avtomobilov na dirkališču ponavad ESP (DSC,VDC...) izklopijo...

Tovrstna pomagala so točno zato, za kar je napisal Gerchy, za POMOČ in res je, vsak avto, predvsem tiste z 200,300 in več KM je treba spoštovat, in dejstvo je, da če si smotan ti noben ESP nou pumagu, konje še vedno v veliki meri kroti voznik, vsaj hitrost no. Tko da avteki niso glih ukročeni, ukročen je naprimer zdrs koles, blokiranje ipd. ESP pa pač pomaga ujeti avto, ko ta podkrmari al pa prekrmari...če ga lahko še pomaga lovit...

Pa sej itak bodo eni itak trdili, da je elektronika zanič, drugi jo bojo častili kot da je vsemogočna nekateri smo pa vmes, ki jo ponucamo če je na voljo, za tiste posebne trenutke jo pa lepo izklopimo.

Debata pa je debata :)

LP


Seveda, ETCC in podobna prvenstva prepovedujejo uporabo določenih elektronskih pomagal ravno zato, da je vsaj nekaj fore v voznikih, kolikor je danes pač to še mogoče. Ravno zato, ker bi uporaba vseh možnih dodatkov razvrednotila voznika in bi bila na koncu to izključno tekma med tehnologijo. To pomeni, da elektronika JE prehitela zmožnosti človeka. In seveda imaš prav, da neuporaba tovrstnih dodatkov do neke mere pokaže razlike v kvaliteti voznikov. To pa ni poanta našega pogovora, v katerem nekateri trdijo, da so sposobnejši in hitrejši od elektronike. Očitno oba vidiva dokaze, da temu ni tako! Seveda pa je vsakomur jasno, da zakonov fizike z nobeno elektroniko ne moreš pretentati, lahko pa se bolj približaš idealnemu. Se mi pa primerjava z dirkalniki niti ne zdi tako zgrešena, saj določene inovacije kmalu pridejo v serijsko proizvodnjo.

In na testih ne izklapljajo nujno vseh pomagal, saj npr. ABS pri večini modelov nima opcije izklopa, torej je pri merjenju zavorne poti prisoten. Ravno tako (izklopljivi) ESP, ASC ipd., ki vplivajo na pospešek do 100km/h... Nekatera pomagala so pač zaradi večje varnosti, nekatera tudi zato, da je avto dejansko hitrejši.

Z Voithom se tudi ne strinjam, da je velik % možnosti, da pomagala odpovejo. Mislim, seveda je velik %, ampak da bi pomagala odpovedala prav v kritični situaciji, je pa zelo majhna možnost, precej manjša od tega, da (tudi zelo izkušen in dober voznik) sam naredi napako. Za napako na teh sistemih pa je voznik tako ali tako vnaprej opozorjen in njegova naloga je, da to upošteva! Zato sem absolutno mnenja, da elektronski dodatki vplivajo in bodo vedno bolj vplivali na boljšo varnost.
 
Uporabniški avatar
[SlasH]
Uporabnik
 
Prispevkov: 983
Pridružen: To nov 04, 2003 5:18 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a [SlasH] Ne maj 23, 2004 3:33 pm

se enkrat na kratko:
sj ne recem sistemi pomagajo, tko ko proteza, sam prvic obstaja kr fair % da odpove, drugic pa z mnozicno uporabo teh sistemov, hudo dvomim da se bo varnost na cesti povecala.


V nekaterih primerih se zagotovo poveča: zaradi vseh pomagal je avto v kritičnih situacijah lažje vodljiv in s tem se posledično zmanjša možnost izleta s cestišča v ograjo ali na nasprotni pas.
Poglej si kdaj demonstracije, ki prikazujejo učinke na avto z in brez elektronskih pomagal..
Let there be rock!
 
Uporabniški avatar
Tomaz40
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1690
Pridružen: Sr maj 14, 2003 7:30 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Tomaz40 Ne maj 23, 2004 3:42 pm

nebivedu je napisal/-a:
tomaz40 je napisal/-a:Hja vsak ima svoj prav.

Muscle car ima svoj čar v tem kar ste že našteli. Karkoli crkne se poštima če si kolikor toliko mehanika. Surova moč motorjev in ogrevani sedeži res ne gre skupi.

Ampak: Avta brez klime ne kupim, pav tako hočem imet: servo volan, ABS, štrom šipe (da se ne mučm na cestninah), einšpric (poraba), ogrevanih sedežev in volana se tudi ne bi branil,...

Vsako ima svoj čar. Ampak raje bi imel MB S600 kot SS Chevelle, El camino in ostalih muscle car-ov


LP Tomaž



Einšpric - kako to misliš poraba - jst mam frgazer, pa če je dobr naštiman frgazer imaš lahko manjšo porabo, kot pa z injectionom.


Možno, ampak se to potem pozna tut na karakteristikah avta. Sigurno ima slabše pospeške, al pa slabšo končno,... Drugače proizvajalci ne bi šli iz frgazerjev na Einšpric, če bi blo bolj preprosto narest frgazer , ki bi imel manjšo porabo in isto prožnost motorja.
Če bi hitrost ubijala, bi bili vsi dirkači že zdavnaj mrtvi.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Ne maj 23, 2004 9:24 pm

Eliminator, dobr poglej, jz sm napisu da ESP izklopjo, ne pa ABS, ker ta pr avtomobilih za EU (mislim da) ne sme biti izklopljiv.

Če je pa avto zarad vkloplenga ESP-ja v ovinku al pa buh ne dej pri pospeških hitrejši, pol pa jz ne vem no...Smo tud že s štoparco v rok kdaj probal...pospeške
Glede ovinkov,(glede občutkov kako hiter sem v ovinku), tega s štoparico nisem meril,(cesta odprta za promet za tako početje ni niti najmanj primerna) torej se glede konkretnih številk lahko oprem samo na teste, ki sem jih kot marsikateri avtomobilski navdušenec v ene 15 letih prebral že oh in sploh :bere . In tko moji občutki kot testi govorijo v prid izklopa ESP-ja pri hitri vožnji, je pa res da je avto težje ujet ko uide...

Nism reku, da sem sposobnejši od elektronike al pa celo hitrejši, ampak dejte si u glavo da ESP v serijskih avtomobilih ni nastavljen tako, da avto odpelje ovinek maksimalno hitro ampak maksimalno varno, kar pa ni nujno najhitreje.

Glede pospeškov, verjetno veš kako deluje ESP in če odvzemanje moči in zaviranje koles pomeni boljši pospešek... Pri pospeševanju, dela bolj ESP-jev "podsistem" proti zdrsavanju gnanih koles, ki deluje na istem principu zaviranja koles(simuliranje dif.zapore) in nato še odvzemanja moči...Da ne bom preveč kompliciru, veš kam pes taco moli...Jz že ves čas trdim da ESP štopa avto pri ekstremnih hitrostih v ovinku, ki se jim običajni voznik le malokdaj približa, nekateri se jim pač večkrat, nekateri pa sploh ne...

Drugač ti pa lahko probam skenirat test (mislim da Auto, motor & Sport), kjer so primerjal delovanje sistemov ESP, PSM, in DSC, pr Audiju RS6, Mercedesu C32 AMG, Porscheju 911 in pa BMW M3, torej sami zelo športni avtomobili, pa so bili na dirkališču vsi bistveno hitrejši z izklopljenimi sistemi, edino Audi je na slalomu , ne na progi dosegel minimalno boljši rezultat z delujočim ESP ker je ta za odtenek zmanjšal učinek težkega Audijevega nosu (podkrmarjenje).
P.S Mercedes je z vgradnjo osemvaljnika v C klaso tud izpopolnil ESP tako da zdaj dopušča več zdrsa in (hmmm po slovensko smešn sliš) kota drsenja. Zakaj že to??? Ti povem, zaradi užitka v vožnji...

Stvari pa iz športa preidejo v serijsko proizvodnjo v veliko cenejši obliki, torej je odzivni čas daljši in kvaliteta (oboje v športnih merilih)tudi slabša . Da bi pa kakšen dirkalnik mel ESP pa itak še nisem slišu.
Primerjava vsaj zaenkrat še ni na mestu, mogoče čez "nekaj" let ko bo razvoj še "malo" dlje.

Ni pa ESP slaba stvar, delč od tega, pa se ne bom ponavlu zdej, sej sm že napisu kdaj je dobr in kdaj je koristen...predvsem je ogromen prispevek k varnosti!

Pa brez zamere, sam debata :wink:

LP
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Bel-Tirid
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1547
Pridružen: Po feb 09, 2004 7:52 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Bel-Tirid Ne maj 23, 2004 10:44 pm

Men je ESP glih včeri pomagov, k je bla mastna cesta in sm nabiv 1 gear do konca in ujev zeleno. Če bi imel izkloplenga bi šu v pičko materno, k še neznam tko dobr vozt.
Pa ne govort da je bolš brez ESPja v ovinke it, še posebej z zadnjim pogonom.

Je pa več vrjant, greš v ovinek z gasom in se ti pogonsko kolo zacne v prazno vrtet, takrt te reši.

Če pa greš v ovink z lepo hitrostjo in te žačne vn nest, takrt je pa bolš da ESPja ni in se po možnosti rešiš. :D
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI Ne maj 23, 2004 10:48 pm

En moj kolega je meu prej BMW Z3 pa je usakič biu jezn ko je dž padu v Portorožu, moral je prou pazit kako dela s gasom ker mu je rit takoj plesala in je auto nevarno sukalo sm pa ke, pol ga je hitr odpikau in kupu Z3 kupeja ki pa je imeu DSC in vse pa je ful uživau ker je rit šla lih lepo pošrek preden jo je elektronka ujela - dan in noč razlika!
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Ne maj 23, 2004 11:11 pm

Jah kolega gor kolega dol.Pa zadn pogon pa to.
Tud jz mam kolega k ma 535i, pa je enkrat hotu driftat pa še ni blo izkušenj in znanja, pa je odbil odbijač, pa felgo zvil itd...ASC+T izklopljen. Ni neki časa poskušu takih vragolij...

Na drugi strani je pa ta drug kolega, k je bil lastnik 325i E36, ta je mel pa ASC+T več časa ausšaltan kot pa prižgan. Ta ni mel problemov nobenih z zadnim pogonom, ne v suhem ne v dežju, pa je blo konjev ravn tko skor 200, je pa res, da če praviš da si še neizkušen pol ni pametn usode izzivat...on je znal...lahko rečem da je zlo dober voznik.Mel je pa mal sranja pozim k je bol v hribih doma...:)

Tko da je to stvar znanja, treba je met dobr občutek, velik izkušenj s tem, da ne greš u pi*ko matrno ko na križišču tko loviš zeleno. :wink:

LP
Zadnjič spremenil Slide, dne So jun 17, 2006 6:49 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI Ne maj 23, 2004 11:52 pm

BTW ta moj kolega vozi bmw je že celo žpvljenje, že v gimnaziji je vozu 528 - mislim da je dovolj izkušen a ne?
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Po maj 24, 2004 4:51 am

no evo zgor je en lepo povedu. ce neb meu elektronike bi sel. sam tko ko jo pa mam pa nisem sel. kljub temu da sem maredil neumnost nisem sel :D :D

neumnosti bom se delal ker si jih lahko privoscim.

ce bi zdj naredu totalko na zlo dragem avtu, bi drugic 8x premislil predn bi sel neumnost delat.

sistem gor sistem dol, ce avto obvladas je bols kot ce ti ga obvladujejo sistemi.
al se pa sam jz motim ker sm fanatik starih j**c. :wink:
 
UnoTurbo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 92
Pridružen: Sr maj 07, 2003 10:12 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a UnoTurbo Po maj 24, 2004 6:33 am

Moje mišljenje glede avtomobilov brez sodobnih elektronskih dodatkov in takih z njimi, je da so prvi namenjeni golemu užitku, drugi pa vsakodnevni uporabi. Avtomobil kakršni so ameriški "muscle cars" je narejen za čisti užitek,ki ga znajo čutiti samo navdušenci. Marskikateremu tak avto sploh ni povšeči. Včasih ko še ni bilo vse te elektronike, ko tehnološko avtomobili niso bili tako izpopolnjeji so se morali vozniki navadnih cestnih avtomobilov v kriznih situacijah obnašati že skoraj kot dirkač. Saj so bili avtomobili sila neukrotljivi. Pa ne govorim tukaj o zvereh z 300 ali več konjskimi močmi. Ne, preprosto se lahko vrnemo v 60 leta prejšnjega stoletja v evropo. Ne vem če toliko poznat avtomobilsko industrijo takrat, ampak 90% avtomobilov je imelo takrat zadnji pogon. In čisto vsak od fiata pa do bmw-ja je bil v mokrih ali snežnih razmerah izredno neobvljadljiv avto. Z leti so se izpopolnima podvozja, gume, tehnika je šla naprej in v avtomobile so začeli prihajati sistemi kot ABS, EBD, ASC..... Vsi ti sistemi dejansko normalnemu vozniku olajšajo vožnjo, predvsem v kriznih situacijah. Koliko od vas ki nimate dodatka ABS popuščate zavoro ob močnem bremzanju, da bi se umaknili oviri na cesti. 90% voznikov udari samo po pedalu za zavoro in čaka kam bo avto šel. ABS tukaj odlično pomaga. Speljevanje na mokri podlagi brez sistema proti zdrsu. Vsi ljudje nimajo enakega občutka za spuščanje sklopke. Tukaj spet pride na pomoč elektronski sistem.
Upam da sem nazorno pokazal kaj mislim, elektronika je dobrodošla v avtomobil, saj navadnemu smrtniku zelo olajša že tako stresno življenje.
Za dirkače in uživače, se pa popolnoma strinjam da so ti sistemi prej ovira, kot pa dobrodošlica. Taki si ne bodo kupili bmw 316, vendar bodo posegli po nečem drugem, bolj neukotrljivem.
Zato pa je toliko avtomobilskih znamk... in toliko različnih ljudi.

LP
 
gerchy
Moderator foruma
 
Prispevkov: 631
Pridružen: Po jan 20, 2003 2:41 pm
Kraj: 03

Napisal/-a gerchy Po maj 24, 2004 7:45 am

Slide je napisal/-a:Nism reku, da sem sposobnejši od elektronike al pa celo hitrejši, ampak dejte si u glavo da ESP v serijskih avtomobilih ni nastavljen tako, da avto odpelje ovinek maksimalno hitro ampak maksimalno varno, kar pa ni nujno najhitreje.

Ni pa ESP slaba stvar, delč od tega, pa se ne bom ponavlu zdej, sej sm že napisu kdaj je dobr in kdaj je koristen...predvsem je ogromen prispevek k varnosti!

No, koncno eno konstruktivno razmisljanje. In to vam (morda med vrsticami) govori marsikdo. Za voznika brez dirkaskih izkusenj pa je to odlicna zadeva. Pa tudi izkusenejsemu vozniku lahko se kako pomagajo. Vsak je pac krvav pod kozo.

Ceprav ste se vec ali manj osredotocili na ESP / DSC (pac pomagala pri sami legi na cesti), so drugi pripomocki tudi nepogresljivi, saj v vsakem primeru razbremenijo voznika.

Kar se pa ABSa tice, sem tudi sam svoj cas vneto zagovarjal simuliranje in zamahoval z roko, ces, da tega ne potrebujem (ker moj takratni avto tega pac ni imel). Po par 100.000 prevozenih kilometrih, sem seveda mnenje spremenil. :P
(ABS je bil menda izklopljiv edino v Audijih 80 B4)

Voith je napisal/-a:sistem gor sistem dol, ce avto obvladas je bols kot ce ti ga obvladujejo sistemi.

Se vedno zagovarjam izklop pomagal na mestih, kjer ne ogrozamo sebe in drugih. Elektronika je vendarle hitrejsa od cloveka ... :?
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov