Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
pubi2cv
Novinec
 
Prispevkov: 260
Pridružen: Pe apr 19, 2002 9:51 am
Kraj: Breg pri Polzeli

Napisal/-a pubi2cv Če sep 02, 2004 7:22 am

Ne ogrevaj avta. Vžgi in do ogretja na delovno temperaturo vozi zmerno.
pubi
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Če sep 02, 2004 10:12 am

Quik je napisal/-a:pozimi je najbolje da avto zalavfas za kaksno minutko (pocasi se usedes pripnes....:P) pa odpelejes in se do ogretja avta vozis do nekje 2000 obratov
ali je mogoce bolje da je prizgan nekje 5 minut oz. da se ogreje na delovno temperaturo :?:


Vožnja pri tako nizkih obratih sploh pa še pri dizlu, kjer ti pri golfu potem voziš v turbo luknji kar je sploh škodljivo.

Z novimi olji, ki jih uporabljamo dandanes (v 10 letih je šel razvoj olji vsaj nekajkrat gor) je obraba se je obraba hladnega motorja vsaj nekajkrat znižala. Spomnimo se motorjev v Zastavah pred 15 ali 20 leti in kakšno olje se je takrat uporabljalo. Da ne pišem o tem, da je vsa tehnologija izdelave motorjev in materilalov bistveno napredovala od takrat. Generalke so se delale po prevoženih 100.000 km in več.
Kdo dandanes še dela generalke na motorjih in pri koliko kilometrih? Redko kdo. Kako pa s evozijo nekateri avtomobil z več uporabniki (npr. službeni) pa še vedno prevozijo prek 300.000 km brez večjih stroškov.

Taka laufanja na nizkih obratih ali celo laufanja na minimumu so prej škodljiva kot koristna tako za avtomobil kot za okolje, ki ga onesnažuješ s plini in hrupom.

Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Če sep 02, 2004 10:54 am

Tudi pred 20imi leti so avtomobili komot zdržali 300 tisoč km. Samo pač... nisi smel vozit šrota od Zastave. Pač.. dandanes vsi vozimo večje in bolje narejene avtomobile.
Kaj bi izbral, če bi imel na voljo popolnoma nov Mercedes W116 ali pa... recimo... Kia Picanto? Jasno, da je popolnoma idiotska primerjava... samo... Se strinjaš, da 300 tisoč km pred 20 leti ni bil noben problem? :twisted:
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Če sep 02, 2004 3:07 pm

Saj to sem napisal. 100000km in več. Najslabši avti kot so bile takrat Zastave so naredile najmanj 100000 brez generalke. Spomnim se, ko smo nekateri kupovali tudi super olje za takratni čas Super Ina (ne spomnim se oznak) v srebrnih plastičnih kanticah z merilcem količine.

Danes verjetno tako slabega olja kot je bila takrat Ina sploh ne dobiš več. Zato se mi zdijo tale razglabljanja o segrevanju motorja in nakupu nekih super olj skoraj smešna. Veliko bolj pomembni so recimo zavorne obloge, gume, amortizerji, itd.

Peljite vaš samo dve leti star avto s 40 tkm na test amortizerjev in boste kmalu videli kako so že v kur**. Taki amortizerji pri zaviranju na polno iz 100 na 0 v suhem v povprečju pridelajo okrog 3 metre.

Kdo je že zamenjal amortizerje in po koliko kilometrih?. Tisti ki je dajal športne ne šteje.

Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
Uporabniški avatar
Quik
Novinec
 
Prispevkov: 395
Pridružen: So mar 15, 2003 2:34 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a Quik Če sep 02, 2004 3:33 pm

sam ste mi ful dobr odgovoril :shock: :?
čak če sem tebe prej zgorj na vrhu strani prov razumu je do 2000 turbo lukna al kaj in to skoduje avtu???
seprav ce ga vozim pod 2000 obratov skoduje???
dj mal razloz tole :D
 
Eliminator
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Če feb 05, 2004 12:13 pm

Napisal/-a Eliminator Če sep 02, 2004 3:44 pm

@čojko
Problem obremenjevanja hladnega motorja je predvsem v TEMPERATURNIH RAZLIKAH in posledično prehitremu krčenju - raztezanju materialov, kar ima od vsega še vedno najbolj negativen vpliv. Manjšo vlogo pri obrabljanju igrajo trenja med drsnmi površinami. Ta so pri hladnem motorju sicer večja, vendar pa na povečano obrabo vplivajo bistveno manj kot nenadne temperaturne spremembe. Nekatera današnja olja imajo res dobro viskoznost tudi pri nizkih temperaturah, vendar pa se na to nikakor ne gre zanašati.
 
Eliminator
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Če feb 05, 2004 12:13 pm

Napisal/-a Eliminator Če sep 02, 2004 3:53 pm

Quik je napisal/-a:sam ste mi ful dobr odgovoril :shock: :?
čak če sem tebe prej zgorj na vrhu strani prov razumu je do 2000 turbo lukna al kaj in to skoduje avtu???
seprav ce ga vozim pod 2000 obratov skoduje???
dj mal razloz tole :D


Ti bom jaz :D

Delovanje pod 2.000 obrati bi hladnemu motorju lahko škodovalo v primeru, da ima tam zelo malo navora in bi bil s tem motor preveč obremenjen. Zmotno je namreč mišjenje, da je motor obremenjen samo pri visokih obratih! Se pravi, da je mrzel motor najbolje voziti tako, da deluje v območju navora in s čim manjšimi obrati. Za veliko turbo-dizlov pa tako ali tako velja, da ima veliko navora že pod 2.000 obrati. Je pa res, da tam, kjer je turbo luknja, zagotovo ni navora, zato je vožnja v turbo luknji nepriporočljiva, ampak redko je to že takoj pod 2.000 obrati, prej bi rekel pod 1.600.
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Če sep 02, 2004 5:11 pm

O temperaturnih razlikah mi je jasno in ne govorim o teranju hladnega motorja tik pod rdečim poljem. V vsakih kulturnih navodilih za uporabo avtomobila nekako tako piše:
Dokler se motor ne segreje na delovno temperaturo ne preseži 4000-4500 vrtljajev - bencin in 3000 vrtljajev dizel.

Tukaj nekateri razlagajo, da grejejo avto na mesti in se potem vozijo v ekstremno nizkih vrtljajih. Pa tudi potem ko je avto ogret še vedno vozijo v nizkih vrtljajih in šparajo na bencinu itd. Recimo, da imaš navadnega bencinca in šparaš na gorivu. Vsak tak bo rekel da se izogiba vožnji nad 4000 vrtljajev, po drugi starni pa ne ve kaj bi naredil da bi pridobil še kakega konjiča več. Recimo, da imaš 100 KM bencinca, ki ima rdeče polje pri 6000 vrtljajih in šparaš na bencinu, dejansko uporabljaš samo od 40 pa do 70 konjev. Kaj ni v tem primeru bolje, da kupiš en manjši avto s 75 do 80 konji, kjer boš z normalno vožnjo in vrtljaji porabil ravno toliko goriva in veliko več prišparal na vzdrževanju in zavarovanju.

Pa še tistih 2000 vrtljajev in turbo luknja.
Možakar je napisal, da ogreva Golfa na mestu nevm koliko časa in potem vozi nekje DO 2000 vrtljajev. Sicer poznam samo 150KM TDI iz Leona, vendar pri ostalih švohejših različicah 1.9 motorja obnašanje motorja skozi območje vrtljajev precej podobno le da je toliko in toliko manj moči in navora. Tile motorji so do 1.700 vrtljajev praktično mrtvi in nevozni, pri 1900 se začnejo prebujat in nekje pri 2.100 vrtljajih zaresno potegnejo. Če koga zanima si lahko prebere test Seat Leona 1.9 TDI 150KM Sport http://www.citroenbilten.com/jereb.htm

Zakaj je vožnja v prenizkih vrtljajih škodljiva? Preveč obremenjuješ materiale!!!
Primerjava iz življenja:
Vsedeš se na bicikl in voziš 10km/h v klanec. V ta isti klanec lahko voziš s to hitrostjo v 6 prestavi in z 30 zavrtljaji na minuto, v 12 prestavi z 20 zavrtljaji na minuto in 18 prestavi z 10 zavrtljaji na minuto. Verjetno je vsakemu jasno ki je kdaj vozil kolo kako je najlažje peljat 10km/h v klanec in kaj je občutil in kakšen je imel utrip ob vožnji v 6, 12 in 18 prestavi. V 18 prestavi se celo bolj zdelaš in celo omagaš, dočim v 6 boš ravno tako moker in zdelan, vendar ne boš omagal.
Pri motorju avtomobila je isto.

Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
Uporabniški avatar
Quik
Novinec
 
Prispevkov: 395
Pridružen: So mar 15, 2003 2:34 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a Quik Če sep 02, 2004 7:16 pm

mam filing da tukaj na forumu kar kol nardis skoduje avtu :shock:
najbol da ga vozis prblizn tko k ti pase terat ga pa itak ni smisleno k je tok kapsov na cest da sam :shock: :shock: :wink:
 
Eliminator
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Če feb 05, 2004 12:13 pm

Napisal/-a Eliminator Pe sep 03, 2004 8:53 am

@Čojko

Saj pravzaprav sva oba isto napisala, edino glede območja prenizkih obratov sem se očitno zmotil, vsaj v splošnem pogledu. Hvala za info! :wink:
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Pe sep 03, 2004 9:20 am

U bistvu je od avta do avta odvisno, kako mrtev je pod nizkimi obrati...
Tako Golf TDI 110KM kot Clio Dci, se prav lepo peljeta z 1500 obrati na minuti, res je, da so tam pospeški ala dizel in ne turbo dizel, ampak motor se pa prov nič ne matra...
Drugač pa ne morš primerjat avtomobilskega motorja in človeškega telesa... :wink:
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
twingo16v
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 46
Pridružen: To avg 31, 2004 1:14 pm

Napisal/-a twingo16v Pe sep 03, 2004 9:34 am

Slide je napisal/-a:...
Drugač pa ne morš primerjat avtomobilskega motorja in človeškega telesa... :wink:


Veliko tehničnih rešitev prihaja iz narave, zato je tudi primerjanje med človeškim telesom in avtomobilom primerna. Naj osnovna primerjava: človek, ki celo življenjo težko fizično dela vemo kakšen bo na stara leta . . .in kaj lahko pričakuješ od gonjenega avta :?: !

Z dizlom se okomot pelaš s 1500 obrati. Če pa pri teh obratih rabiš polno moč, in pohodiš gas do podna, mu pa to prvi trenutek vsekakor najbolj ne paše in je bolje prestavt kakšno brzino nižje. Tud če se u klanc pelaš z obrati pod 2000 pa se ti zdi, da motor lepo vleče, ni vedno nujno, da je to najboljš. Glejte trenutno porabo, pa boste videl, da je včasih v takih primerih trenutna poraba nižja, če šaltaš nižje in voziš z 2500 obrati, kot pa z višjo prestavo pri npr. 1800 obrati. Torej je izkoristek boljši, motor se manj matra in seveda je tudi nižja poraba.
 
maček
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 589
Pridružen: Pe avg 06, 2004 4:25 pm

Napisal/-a maček Pe sep 03, 2004 9:47 pm

Vidm spet polno jebanicje.

Bom poizkušal odgovort na zastavljeno vprašanje o stroških dizla.

Pr Volkswagnu maš servis na vsake 15 000 KM. Osebno mnenje je da je priporočeno met za vsak avto tud za tiste k majo 30 000 KM. Saj je najbolj kritično olje.

Vsake 15 000 km menjaš oljni pa zračni filter.
pa ole, pol pa mislm da je že konc, nikol ne gledam na račun.
Pride cca 25 000 SIT
Na 45 000 km je mal večji servis, pride cca 50 000SIT
pol maš manjše servise
Pr 100 000 km maš pa poleg vsega menaš jermen pa še neki delov ne vem z glave pride cca 110 000km

Ostalo menaš po potrebi odvisno kakšen voznik si. Najšibkejša točka dizlov je merilec pretoka zraka ki ga nima sam VW-jev diesel, kušta cca 50 000SIT, vendar če je avto mlajš kot 3 leta pol manj ali še več ne spomnim se več. Pol sem pa menu sam še sprednje pa zadnje ploščice kar pa sodi v moj način vožnje. Pa lohk bi še gume štel.

Poraba goriva je pa med 5,5 in 6,7 litrčkov povprečna. Tuko da z enmu tankom naredim med 700 in 1000 km, sem jih že 1200 naredu.

Po mojih izračunih maš dizla do 100 000 km definitivno not jest sem ga mu že pr 50 000km. Da bi bil bencinar boljša izbira bi mogu biti diesel 40 sit dražji (prbližno), tuko sem zračunu za svoj mlinček.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov