Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ So okt 09, 2004 7:32 am

Čojko :wink: ...če nebi blo turbo bi bil 1.5D ne pa 1.5dci :wink:
ta 65hp nima intercoolerja zato ga nisi vidu... turbino pa ma :wink:

LP 8)
Slika
 
Uporabniški avatar
imilet1
Uporabnik
 
Prispevkov: 1368
Pridružen: Pe dec 05, 2003 11:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a imilet1 Po feb 06, 2006 5:53 pm

nihče ni odgovoril na vprašanje...
Pomoje da zato,ker če ti zjutri pr -10 zalaufas(lahko pa tud polet) in se peljes npr. 3 km do sluzbe, potem ni pravega mazanja kajti olje(se hladno) ravno vrze gor v mašino,ti ga pa ugasneš. Pol prideš z šihta in narediš isto=>avto dela praktično na suho...vsaj tako je moje razmišljanje...
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec Po feb 06, 2006 6:39 pm

Čojko je napisal/-a:Dragi Lenivec (čudovito ime).

Ravno zaradi nekih pogovorov na tem forumu, ko smo primerjali Cliota 1.4 16v in 1.5 dci 80 KM sem dobil priliko peljati Cliota 1.5 dci za katerega sem milsli da je 80KM (nadomestno vozilo, ki ga je dobil kolega, medtem ko so njegov avto barvali na Renaultu). Zelo sem bil začuden, saj ni bilo čutiti nobene turbo luknje, nikamor ni šel (mrtev motor) in neverjetno visoko se je rad vrtel za dizla - dvakrat sem ga brez težav pognal do 5.000 vrtljajev.

Pogledal sem na prometno, kjer je pisalo, da ima avto 44kw. Nato sem še pogledal pod pokrov motorje (zelo na hitro, ker se mi je mudil vrnit avto) in nisem nikjer zasledil turbine, niti intercoolerja. Oboje imam namreč v Xsari 2.0 HDI 110 KM in vem kako zgleda.


Toliko z moje strani. Kako pa dela dizel brez turbine in skupni vod mi pa ni poznano. Čisto mogoče je tudi da se motim, vendar je le malo verjetno.


Lp Čojko

valda ma turbino
poleg tega če si primerjal 1.4 -100km in 1.5 dizlčka s 44kw- ja to ni 80km ampak 68- tko da logično ni šel nikamor
k smo mi probaval tedva avta- 1.4 100km pa 80km dizla sta bla tam tam- s tem da je blo na ovinkih treba mn šaltat pr dizlu za isto dinamično vožnjo.
po chipanju kjer sta imela isto kw pa ni bilo primerjave- dizel mnogo hitrejši in poskočnejši
kratke relacije niso dobre ne za dizle ne za bencince- je pa baje bolj škodljivo za dizle- predvsem zato ker mora motor delovati na delovni temp. dizel pa se dlje časa segreva
lp
 
Mojster Miha
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1950
Pridružen: Ne jun 20, 2004 3:29 pm

Napisal/-a Mojster Miha Po feb 06, 2006 7:37 pm

Ob takih debatah - ali je dizel za kratke relacije al ne - se vedno spomnim na nabavno službo v podjetju, kjer je delal en star gospod ... on se je na nabavo vozil dobesedno samo okorg mreže firme .... "sosedje" so bili ena večja blagovnica. In tja je hodil večkrat na dan, dan za dnem, leto za letom. Avto - C 15 D - po domače C VISA z "nahrbtnikom", motor 1,7 D koncerna PSA - preden je ta motor uspel uničit na te relacije (če jih sploh lahko imenuješ relacija) je rja uničila avto ... popravilo je bi bilo dražje kot avto ... tako ob koncu "kariere" šel na odpad, motor je bil še vedno OK in bi po mojih izkušnjah tekel še en lep čas.

LP
 
Uporabniški avatar
topsi
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 68
Pridružen: To okt 25, 2005 10:11 pm
Kraj: Komenda

Napisal/-a topsi Po feb 06, 2006 9:42 pm

Moj foter ma TDi pa se mat vsak dan voz na šiht 8+8km(ni LJ). Se pravi 16 včasih 20km na dan. Pa vsak vikend se z avtom kr dost vozmo. Avto ma zdej 140k kilometrov pa se nikol na servisu ni blo nobenih problemov zaradi kratkih relacij. Tko, da ti se kr brez skrbi voz na šiht.
 
Uporabniški avatar
Biskvitek
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 582
Pridružen: Ne apr 25, 2004 9:05 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a Biskvitek Po feb 06, 2006 10:21 pm

ja tako za dizla kot bencinarja niso dobre kratke relacije........sam prpeljat se pa moraš na cilj....... noben ne bi rad peš hodil 5 kilometrov v službo samo zato da nebi avta uničeval....... mislim da ni no0benega problema na kratke relacije z dizlom če ga znaš vozit.... to pomeni do max 2000rpm ali pa še manj.......jst k se peljem na šiht šaltam pri 1500rpm pa se pripeljem....... ja najbolj se pa uničuje avto k mozuga pržgeš pa gasa kar večino folka k se glih ne spozna na avte tudi počne........ tako da je čisto vseeno kakšen avto imaš bencin ali dizel..... na kratke relacije je slabo za bencinarja in dizla.......
Slika
 
Uporabniški avatar
AMG Kompressor
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 56
Pridružen: Če nov 03, 2005 5:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a AMG Kompressor To feb 07, 2006 4:16 pm

...... :lol:

hmmm, nekako takole bom reku, poleg vseh naštetih težav je še ena ki je glavna pri kratki vožnji!!! To je pa to da je olje mrzlo in da učinkovito maže vse dele mora biti ogreto na delovno temperaturo...to pomeni pri sodobnih avtih tudi do 20-30min, še posebej pri dizlih!!
in iz prakse če ti avto vsak dan uporabljaš le za kratke razdalje, potem praktično 90% žiivljenske dobe avtomobila pelješ z nekaterimi delimi na ˝suho˝, torej kot brez olja, kar skrajša dobo!!! Glede turbine pa je da če jo na kratke razdalje ne tiščiš- ne škoduješ nič!!!

Čas ogrevanja motorja je pa odvisen od motornega izkoristka -kar pomeni da bolj ko je avto varčen kasneje se bo ogrel na delovno temperaturo, kar še posebej pride do izraza pri dizlih (tudi do 45% motornega izkoristka -bencinarji do 25%), saj gre manj goriva v nič(tisti nič gre pa v 90% v toploto)!!!

Upam da je kej pomagal....srečno in varno vožnjo!

LP by SWIFTHEAD 8)
Slika
 
Uporabniški avatar
kalbo
Novinec
 
Prispevkov: 176
Pridružen: Če nov 18, 2004 11:48 am

Napisal/-a kalbo To feb 07, 2006 7:53 pm

Templar je napisal/-a:
dejvi je napisal/-a:
Dizla sm kupu, ker sm drgač kr dost na cesti. Enkrat na enem koncu Slo, drugič na drugem. Na leto nardim okol 25 Kkm, pa nameravam ga met ful dolgo. Dizla mam pač zato, ker res mal pije in vožnja je super zarad navora. To je to. Za na kratke razdalje pa očitno res ni. Pa cena dizla 130 KM je bla nekaj nižja od bencinca 1,8 T, tako da ni preplačan.


Oprosti samo 25.000 na leto ni dosti na cesti :roll: Mogoče je nadpovprečno samo ziher ni dosti da bi se dizle izplačal. Pri 44.000 je razlike pri 170-300jurjev torej če bi imel bencinc 7,9 porabe in dizel med 5 in 6,4. Kar pomeni da si avto vzel malo iz mode in kr neki na pamet delal/kupoval. Na leto prešparaš kvečjemu 100 jurjev... Če pa prišteješ še dražje servise ki so pri VW in AUDIjo na isto km pa še pol manj oz si še na zgubi ker delaš na leto manj kot je servisni interval in moraš avto vodit na servis po času in prevoženih kilometrih... :?


Za referenco pri nas se dela s tistim k ma najmanj 25k na leto in z onim ko se velik dela 44.000na leto. Pa ni noben kakšen akviziter ali potnik...


Onih 14km bi lahko kamot delal s potniškim prometom ali kakim skuterjem po možnosti električnim... poleti mogoče kolo. Delaš namreč avtu in sebi več škode kot je vredno to da se peleš v svojem avtu na šiht :roll:
Sklopka ti bo šla precej hitro, da o turbini ki je pri TDI še posebaj občutljiva in draga sploh ne govorimo :?

A bejš no!! A pejte pejte! Zgoraj napisan sestavek ni nič drugega kot govorjenje na pamet!!! Cajt je tud neki vreden, 7 KM z avtom je 5 minut, s trolo pa 30.
 
Uporabniški avatar
gmajer
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 26
Pridružen: Ne jan 25, 2004 12:06 pm
Kraj: Maribor, Koper

Čip v TDI? Škodi?

Napisal/-a gmajer Sr feb 28, 2007 8:52 am

Lep pozdrav

Mene zanima, če mi kdo ve povedat kaj več o škodljivih posledicah vgradnje čipa
v Golf V TDI 66 kw... če se mi splača, al raje pustim kot je? Obstaja še kakšna druga možnost kako povečati konje?

Uživajte
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Sr feb 28, 2007 11:48 am

Jaz mam v A4 motor s 66kw kot ti gmajer, pa je čipan na 115, pri 180k km nobenih težav, tud šparam ne avta, samo redne servise delam. Pa dobro olje mu privošči.


Aja nekdo je omenjal da negre dizel enako kot bencinar pri enkih kw. Zakaj pa meni kolega gleda v auspuhe, pa ma 1.8 16V 125 konjov pod haubo? Hehe Moj pa je serijsko 90 konjov, čipan 115, ampak še vedno majn konjičkov kot njegov. Ne nekaj pisat v prazno če ni blo sprobano.



LP
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Uporabniški avatar
fare
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2085
Pridružen: Po feb 07, 2005 8:10 pm

Napisal/-a fare Sr feb 28, 2007 12:27 pm

crazi je napisal/-a:
Doctor206 je napisal/-a:Ma kaj se sekirate... za kaj maste avte da vam služijo al da ste vi sužnji avta :?:

K bo crknu bo crknu :P avto je potrošna stvar :P

LP 8)

se podpišem pod tole!!
Pa to je beseda. NA KONCU TUDI IZ KONJEV NAREDIJO MORTADELO!!!
 
Uporabniški avatar
vincent
Novinec
 
Prispevkov: 293
Pridružen: Po nov 29, 2004 2:25 pm

Napisal/-a vincent Sr feb 28, 2007 12:52 pm

za motor je vseeno ali je dizel ali bencinar..načeloma so boljše daljše relacije ampak kot so že mnogi povedali - tudi kratke mu kaj dosti ne škodijo. Običjano gre vse drugo prej k vragu kot motor kije delal kratke relacije.

jaz se plejem 500 metrov, pejljem otroka v vrtec, se peljem še 500 metrov do službe. Nazaj ponovim vajo....sicer ne redno se pa dogaja. Kdaj delam 20 km do službe (peljem malo k mami če je bolna)....pač malo tako malo tako.


Pri avtu je sorazmerno slab zgolj hladen vžig - torej prvi vrtljaji gredi (pa še to če dnevno voziš olje niti ne odteče)....potem pa je zadeva namazana in je s tega stališča vseeno ali si naredil 100 metrov ali 100 km..sicer je hladno olje manj tekoče (Slabše pride zraven) pa še vedno dovolj da ob normalni vožnji ni nikakšrnega problema.

Zavedati se je treba da motor že v prostem teku ima pribl. 800 vrtljajev v minuti oz. dobrih 13 na sekundo. Tako da olje razmeče v trenutku naokoli.

Motor je stroj - nima čustev, ne čuti bolečine, ne jamra - potrebno je le redno vzdrževanje, uporaba kvalitetnih materialov (olja, filtri, tekočine) ...pa ti bo dolgo in dobro služil.
 
mrkbrkzafrk
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 10
Pridružen: To feb 27, 2007 7:00 pm

Napisal/-a mrkbrkzafrk Sr feb 28, 2007 12:57 pm

Biskvitek je napisal/-a:ja tako za dizla kot bencinarja niso dobre kratke relacije........sam prpeljat se pa moraš na cilj....... noben ne bi rad peš hodil 5 kilometrov v službo samo zato da nebi avta uničeval....... mislim da ni no0benega problema na kratke relacije z dizlom če ga znaš vozit.... to pomeni do max 2000rpm ali pa še manj.......jst k se peljem na šiht šaltam pri 1500rpm pa se pripeljem....... ja najbolj se pa uničuje avto k mozuga pržgeš pa gasa kar večino folka k se glih ne spozna na avte tudi počne........ tako da je čisto vseeno kakšen avto imaš bencin ali dizel..... na kratke relacije je slabo za bencinarja in dizla.......


Pa ni cisto vseeno no... Ampak eni boste avtorja teme prepricali z svojimi "izkusnjami".

Dizlar se obcutno pocasneje segreva (debelejsi blok motorja?). Bencinar je na delavni po dveh minutah, ko dizlar se ni dobro po 5ih. Za turbino tut ni priporoceno da dela vecino svojega zivljenja neogreta.

ampak vse to je nepomembno. Vazno da ma moj sosed franci TDIja s katerim dela kratke relacije pa se nikol ni bil na servisu.
 
Uporabniški avatar
vincent
Novinec
 
Prispevkov: 293
Pridružen: Po nov 29, 2004 2:25 pm

Napisal/-a vincent Sr feb 28, 2007 1:07 pm

to je res...ampak zaradi tega za avto ninič bolj škodljivo - dokler se držiš načela da se hladnega avta ne nabija v obrate (oz. obremenitve).

tole hitro segrevanej je precej dvorezen meč...bencinra se res da 'segreje' v dveh minutah - ampak to je zgolj hladilna tekočina - olje se do trakat ni rav nič bolj segrelo kot pri dizlu....torej če ga hitro nažigaš v obrate mazanje ni tako učinkovito kot pri redkejšem olju.

(zgolj kot primer: na bivšem avtočku Uno 1.4 TD sem imel tudi števec za temp. olja....in ko je voda že prišla na delavno temmperaturo se cagar od olja še niti ni premaknil (kazati pa je začel pri 60-ih stopinjah)....pa še dokaj počasi se je segreval....ker fotrov Rover 216Si je segret po 500 metrih....olja se ta toplota takrat še ni niti dotaknila...torej si še precej daleč stran od varnega navijanja v rdeče polje).

Zaključek bibil da se avto zaradi kratkih relacij nebo pretirano kvaril oz. pospešeno uničeval..ne glede ali je dizel ali otto.
Na udari bo kvečjemu kak izpušni lonec ki bo prej prerjavel.
 
Uporabniški avatar
gmajer
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 26
Pridružen: Ne jan 25, 2004 12:06 pm
Kraj: Maribor, Koper

čip...

Napisal/-a gmajer Sr feb 28, 2007 1:32 pm

hvala Lumpi.... kaj pa poraba?

Kje to najboljše nardijo? če veš...
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Sr feb 28, 2007 3:26 pm

no pa da se jst neki dodam.zadnc mi je en na uradnmu servisu reku da je ena zenska vozila diesla sam na kratke relacije na siht pa nazaj.pa da ji je po dveh letih ribnu!!neki mi je govoru od enga kondenza u olju da so se posedle na dno pa das pumpa za olje neki...nevem cist tocn
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic Sr feb 28, 2007 3:46 pm

abbe je napisal/-a:no pa da se jst neki dodam.zadnc mi je en na uradnmu servisu reku da je ena zenska vozila diesla sam na kratke relacije na siht pa nazaj.pa da ji je po dveh letih ribnu!!neki mi je govoru od enga kondenza u olju da so se posedle na dno pa das pumpa za olje neki...nevem cist tocn


Upam da ne bom kake neumnosti bleknu, ampak mogoče je bil problem v tem, da ga ni vsaj občasno "stisnila" v obrate. Pomojem je treba vsaj vsake toliko mašino peljat pa (seveda primerno ogreto) nagnat v višje vrtljaje in obremenitve... Pomojem ni dobro početje nekaterih "previdnežev", ki nikoli ne naterajo preko 3000 obratov, "da šparajo mašino"...
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
Zed
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 86
Pridružen: Sr mar 29, 2006 6:38 pm
Kraj: Litija

Napisal/-a Zed Sr feb 28, 2007 4:06 pm

Tut jst ne bom probu bit pametn, ampak sm slišu od starega šoferja(ki se kar spozna na motorje), da naj bi se pri dizlu na cilindru nabirala kislina, ki se naj bi nekje nad 60 stopinjam izhlapevala, drugače pa razžirala celinder. :(
Moj 16let star dizl se segreje po 2km, nad 60 stopinj, pa po enih 3-5min toplo piha :D :D

L.P.
There He Stands In Flame
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Re: čip...

Napisal/-a Lumpy_ Če mar 01, 2007 2:10 pm

gmajer je napisal/-a:hvala Lumpi.... kaj pa poraba?

Kje to najboljše nardijo? če veš...



Jaz sem vozil bivšega Passata ki sem ga imel, k RSR v Lj. Če ti je kaj znano.
Glede porabe pa, ob normalni vožnji ni razlike. Če ga res priganjaš do kraja, je malo višja. Poraba proti temu, kolk se poveča moč, bi lahko reko da je neopazna. Trenutno mi pije mestno vožnjo, brez da ga šparam okol 6,7 - 7 litrov. Samo mestno pa gas dost do podna ob speljevanju. Relacija pa komot 5,5 do 6l. Pa tud ne vozim po omejitvah.
Če pa se foter pela ma pa tud mestno max 6 litrov. :lol: Nevem kak mu uspe. :twisted:
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov