Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Če dec 09, 2004 1:30 am

No bodi dovolj... :)
http://www.chris-longhurst.com/carbibles/index.html?menu.html&tyre_bible.html

Vic širših gum ni v širini ampak v "mehkobi". Pozabljate, da so nizkopresečne gume iz drugačnih zmesi, ki se hitreje obrabljajo, zato pa bolje držijo. Prednost nizkopresečnih gum pa je v manjšem zvijanju gume v ovinkih in s tem relativno manjši obrabi. Zato je lahko mehkejša. Če bi bila višje presečna guma iz enakega materijala, bi preč prišla precej prej. In ne... isti model gume, ni enak v vseh dimenzijah.
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Če dec 09, 2004 1:38 am

Narrow vs. Wide

Narrow wheels/tires have less contact with the track, causing less friction and less drag, allowing the car to go faster. Wide wheels/tires have more contact with the tracks, causing more friction and more drag, allowing the car to be more stable, but slower. So, which type is better?

I would suggest using narrow wheels/tires on both the front and the back of the car. Narrows may not be as stable, but through my experiences, they work out just fine, and are faster than wides. However, if your car really appears to be unstable and tends to fly at times, try wide wheels/tires on the back.
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Če dec 09, 2004 1:55 am

jao jao , kam gre tale forum :roll:
čisto splošno vprašanje-> huda debata (poučna) -> na konc pa tako filozofiranje!!!
Take podrobnosti, kot da se pripravljamo za dirko ali še huje, kot da bomo začeli proizvajati gume 8)

no poučno pa je blo mal!

LENIVEC, upam da si dobil odgovor!! ker jst sem mal zmeden zdej :P

lp
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Če dec 09, 2004 2:06 am

Tole je krneki, zdj je baje porsche opustu 295 serijo in bo začel vgrajevat 175 pnevmatike, ker so une do zdj ble za image, zdj pa hočjo preformans!
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Če dec 09, 2004 9:30 am

Saj bi lahko. Samo gume ne bi dolgo zdržale. Point vsega je bil, da širina gume ne prinese oprijemu nič. Če bi recimo zamenjal 185/60/14 kolesa s 185/30/18, bi se lahko nekaj časa (beri ovinkov) peljal enako, s tem, da bi bil v ovinkih boljši občutek. Potem bi šel pa hitreje, ker se guma manj zvija, s tem manj greje. Vemo pa, da pregreta guma odpada v kosih, drži pa prav nič, ker se je materijalu v gumi spremenil koeficient trenja. Hec je, da je lahko materijal v teh drugih gumah mehkejši in se bo guma bolje držala ceste, obraba bo pa primerljiva. Širina gume sama kot taka, ne prinese nič.

PS. Če je važna širina gume, zakaj se potem z 205 široko Effecto niti slučajno ne moreš peljat enako hitro kot... npr. 185 široko GY F1.

PPS. Za tiste, ki verjamejo, da je trenje odvisno od velikosti stične površine... http://www.vsz.uni-lj.si/~fizika/skripta/node79.html Mogoče bo zdaj jasno, kaj me je pogrelo, pa razlog sploh niso bile gume. :P
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Če dec 09, 2004 9:50 am

Jafak!
 
Uporabniški avatar
jrk0
Novinec
 
Prispevkov: 359
Pridružen: To okt 21, 2003 4:18 pm
Kraj: Ptuj - Podlehnik - Ljubljana

Napisal/-a jrk0 Če dec 09, 2004 12:28 pm

no, jaz se nisem napisal.

Sou sem iz 155/80 13 zimskih sava eskimo s2 na 195/50 r15 yokohama a520 al nekaj takega (avto je nissan sunny) in je razlika neprimerljiva:). Pa se felna je 7,25x15, tako da je guma se precej nategnjena (kar prinese opticno sirino 215...tekalna povrsina+tisto kar je na stran nategnjeno)...in avto pr vseh hitrostih dosti manj piga. sploh se pa na avtocesti neprimerljivo varneje pocutim ko grem s 195 v ovinek. zdaj mam pa 165/75 r13 in je tudi slabse (doh).

se vedno mi pa ni vsec premehko podvozje, ker avto pol prevec plava skozi dolge ovinke, tako da spomladi obnova+trsanje amortizerjev in nove fedre pridejo.
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Če dec 09, 2004 12:32 pm

Jasno, da ne gre. Ampak upam, da si dojel, da širina gume nima kaj dosti zveze z oprijemom. Važni so čimbolj oprijemljivi materijali pa nizki in trdni boki.
Lahko se pa tudi vprašaš, zakaj rallye avtomobili nimajo tako preklemansko širokih gum, saj po vaše bi bilo najbolše, da dajo še malo širše gume, pa bi bilo še bolje.
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Če dec 09, 2004 12:41 pm

jrk0: točno to... občutek je boljši, ker se guma ne zvija. Če bi našel kje (seveda jih nikjer ne delajo) 155/45/18 bi imel prav tako dober občutek skozi ovinke.

Ostaja pa seveda dejstvo, s čimer se boš strinjal jrk0 :), da trenje ni prav nič odvisno od stične površine. ;)
 
Uporabniški avatar
jrk0
Novinec
 
Prispevkov: 359
Pridružen: To okt 21, 2003 4:18 pm
Kraj: Ptuj - Podlehnik - Ljubljana

Napisal/-a jrk0 Če dec 09, 2004 12:42 pm

Jah, do neke sirine je pametno, pol pa je tudi brezveze, pa pac mamo zaradi videza malo;)

sicer pa pomagajo (do neke normalne meje) tudi malo sirse felne kot je gume, ker se pol se manj gume zvijajo v ovinku
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Če dec 09, 2004 12:48 pm

der_Alte je napisal/-a:jrk0: točno to... občutek je boljši, ker se guma ne zvija. Če bi našel kje (seveda jih nikjer ne delajo) 155/45/18 bi imel prav tako dober občutek skozi ovinke.

Ostaja pa seveda dejstvo, s čimer se boš strinjal jrk0 :), da trenje ni prav nič odvisno od stične površine. ;)


Res je, ampak je pa lepenje!
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Če dec 09, 2004 2:33 pm

der_Alte je napisal/-a:Jasno, da ne gre. Ampak upam, da si dojel, da širina gume nima kaj dosti zveze z oprijemom. Važni so čimbolj oprijemljivi materijali pa nizki in trdni boki.
Lahko se pa tudi vprašaš, zakaj rallye avtomobili nimajo tako preklemansko širokih gum, saj po vaše bi bilo najbolše, da dajo še malo širše gume, pa bi bilo še bolje.



buce clovek, primerjavo uzem pr istih bokih, pa istih materialih. pr reliju so za asfalt dost siroke gume, nc bat.

sicer pa je tle se psiholoski faktor, tko da kdor bo mislu da se sirse gume obrabljajo manj, se mu bo to res dogajal. :D drzijo se pa itak 145 gume isto k 355, sploh je razlika samo v boku in materialu :lol: :lol: tko da kdor hoce dirkat po cestah, najbolsa guma bo od specialke zanga, za sminkerje pride pa 355 v postev :D

hud zakljucek sm potegnu tle vn ne ? :D :D
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Če dec 09, 2004 4:48 pm

Voith je napisal/-a:buce clovek, primerjavo uzem pr istih bokih, pa istih materialih. pr reliju so za asfalt dost siroke gume, nc bat.

Vprašanje je, zakaj niso še širše? Glede na tvoj pogled, bi lahko imeli precej širše, pa bi se bolj držali ceste. :?
Če greš s 175/65/14 na 195/60/14 ni prav nobene razlike. Pri enaki gumi. Pa je dva centimetra širša. Pozna se po določenem času, ker se ožja guma malo bolj podaja, kljub enako visokim bokom in se rob precej bolj segreje, s tem pa se spremenijo koeficient gume, ki te dejansko "drži" na cesti.

sicer pa je tle se psiholoski faktor, tko da kdor bo mislu da se sirse gume obrabljajo manj, se mu bo to res dogajal. :D drzijo se pa itak 145 gume isto k 355, sploh je razlika samo v boku in materialu :lol: :lol: tko da kdor hoce dirkat po cestah, najbolsa guma bo od specialke zanga, za sminkerje pride pa 355 v postev :D


To, da se širše (in hkrati z manjšim presekom) gume manj obrabljajo je dejstvo. Nobene psihologije tu. Ti pa kar šminkiraj. :lol: :lol: :lol: :lol:
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Če dec 09, 2004 5:04 pm

odvisn v kakem pogledu to spet gledas, ce primerjas po procentih obrabe na gumo, shure da se sirse pocasnej obrabljajo, ce gledas dejansko na kolicino obrabljenega materjala, pa I don`t think so.

pa ce bi slo, pa ce bi blo ekonomicno, si lahk preprican da bi gor se sirse namontiral.
pac najdl so ideal pr taki sirini kot je.

recimo zakaj, ce to kar ti pravs drzi, so pr f1 ucasih zadi montiral uber ogromne gume? zarad bolsega oprijema, pr pospesevanju, in bolsega prenosa sile na podlago.
pomoje.
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Če dec 09, 2004 5:35 pm

ok bom sam še to napisu, pol se bom pa naprej smeju! :?
Pri f1 so ble do nedavnega slick (gladke) gume, zdej so pa te , ki jih poznamo (3 ali 4 zareze na profilu)!
zakaj so to naredili->ker so ble hitrosti v ovinkih prevelke, ker so hotl zmanjšati oprijem avta z cestiščem....
Vozniki so sami povedal, da se bolid slabše drži, kot se je z slick gumami, se ga pa lažje lovi!!!Ko guma zdrsne, z novimi gumami, bolid še ni na taki meji in se ga da loviti, z slick gump, je pa držal, ko pa je spustil, si ga pa zlo težko vlovil!!!
Res pa je tudi da so materjali tolk napredovali, da so sedaj z narezanimi gumami hitrejši, kot so bili včasih, ampak če bi dal slick gume gor, bi bili pa še hitrejši!!!

Dr alte jaz ti priporočam en obisk pri f1, da jim svetuješ in razložiš ene par stvari!!!


Se pa strinjam s tabo, da prekomerna širina poslabša oprijem!!!
lp
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Če dec 09, 2004 6:15 pm

Ti misliš, da so te gume z utori iz enakega materijala? In obraba gum nima nobenega pomena. :lol: Smejem se jaz. Lahko greš pa še enkrat pogledat, na kakšne bučke sem sploh začel odgovarjat.

Apropos F1: zanimivo ne, da so zdaj bolidi hitrejši kot prej s slick gumami. :)
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Če dec 09, 2004 6:59 pm

der_Alte je napisal/-a:Ti misliš, da so te gume z utori iz enakega materijala? In obraba gum nima nobenega pomena.

zdej ne več, prvo sezono, ko so prišle te gume, pa se materjal ni dosti spremenil, no guma je bila za ??% trša zaradi pravil!:

der_Alte je napisal/-a:Apropos F1: zanimivo ne, da so zdaj bolidi hitrejši kot prej s slick gumami. :)

preberi kar sem napisal še enkrat!!
Bolidi so ZDEJ hitrejši!!! (bolj zmoglivi motorji, bolša aerodinamika, boljša gumi zmes, boljše bremze, boljše vzmetenje....)
Prvo sezno, ko so prise te pnevmatike so bili bolidi POCASNEJSI!!!
ce bi jim dal zdej gume iz enake zmesi, samo da bi bile slick, pol bi bili z temi gumami mnogo hitrejsi!!
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Če dec 09, 2004 7:16 pm

Dj ne nor - pravil v F1 je malo morje in da bi sedaj gume vplivale. Dj ne s***. Vse se spreminja. Če bi zdle mel slickse bi bli še hitrejši.
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov