K ze lih vsi po vseh pljuvate, bom pa se jest mal!

:P
kakor jaz vem, so stroski za pridobivanje nafte visji od stroskov za pridobivanje bencina za 10 ali 20%. Iz tega je dost logicno sklepat, da bo v koncni fazi cena nafte verjetno malenkost visja od cene bencina. Surova nafta vsebuje tok in tok dolocenih ogljikovodikov iz katerih se potem pridobi nafto ali bencin. Dokler je blo bencinerjev dost vec kot dizlov, ni blo povprasevanja za nafto in je bla "odpadek". Sedaj ni vec in se dobro prodaja, cist logicno. Da bo nafta dvakrat drazja od bencina je nesmiselno pricakovat. Kot je ze nekdo napisal - vecina svetovnega transporta (Tovornjaki, ladje, nekatere lokomotive, ...) temelji na nafti in bi se ob prevelikem povecanju cene sesul velik del ekonomije, cesar se pa vsi branijo. Edini mozni razlog, da bosta ceni nafte in bencina zelo razlicni je, da bo prevec bencina in se bo zato pocenil. Kar pa se ze spet ne bo zgodilo, ker bodo ljudje v primeru nizje cene bencina pac pokupili vec bencinerjev.
To, da bo nafta drazja od bencina je bilo za pricakovati, samo si nism mislu, da se bo to zgodilo tok hitr. Ce primerjam svoja dva avtomobila Golfa IV, prvi 1.6 100KM in drugi 1.9TDI 115KM, sem imel pri prvem popvprecno porabo vec kot 50kkm 8.2l/100km, pri drugem pa imam zadnjih 9kkm 5.6l/100km. Naj se priznam, da sedaj morda vozim malenkost pocasneje in da bi moral s prvim malo pocasneje, pa vzemimo 6.0 za dizla in 8.0 za bencinerja pa je tukaj 25% razlike, kar pomeni, da bi morala biti nafta 250sit/l glede na bencin 200sit/l, da razlike ne bi bilo. Da nekateri pravite, da so servisi za dizla dvakrat drazji... ne vem od kje vam to. Kakor sem jaz primerjal, je razlike 10, morda 20%. Teh procentov se ne sme kar sesteti, ker so stevilke absolutno drugacne.
Kaj pa sedaj kupiti, ce kupujete nov avto, je pa za moje pojme vecinoma stvar okusa in ne goriva. Z dizlom lahko kar pozabimo na zvok in vrtenje v obrate, pri bencinerju pa na navor pri nizkih obratih. (Pa ne sedaj primerjati 4.2 bencinerja z 1.9 dizlom). Sam vcasih pogresam obrate, ker je pri 4k ze konec veselja, po drugi strani me pa veseli nizka poraba in navor in moc ze pri 2k rpm (pri bencinerju je treba cakat do 4k). Ko sem kupval avto sem izbiral med 1.9TDI in 1.8T. Ce mi izbire dizla zal, mislim da ne, ker na crpalki pustim 10k mesecno manj, kot bi z 1.8T.
Se glede onesnezevanja: Kater bolj onesnazuje je tezko rect, ker se je treba najprej zment, kaj je onesnazevanje. Ce je to kolicina CO2, bolj onesnazuje benciner, ce so trdi delci potem dizl, ce so pa to nam strupene snovi je pa zelo odvisno za tocno kater tip motorja se gre. Dizel svinja po tleh, benciner pa po zraku.l
Zdej me pa spljuvite
