Mene v tej debati u bistvu najbol moti, da radi mešate, kaj je pametno in kaj je po zakonu.
V Sloveniji zakon pravi (kakor tudi drugod po svetu), da je M+S zimska pnevmatika saj se sneg enači z zimskim letnim časom. Pri pisanju zakonov in homologacij in takih zadev, se upoštevajo "normalni pogoji" in ne "kaj pa, če avgusta sneži". Pri nas imamo normalne letne in normalne zimske pnevmatike. Malo je tako imenovanih "letno-zimskih", "zimsko-letnih", "celo-letnih" pnevmatik, ker le te niso ne črno ne belo in nimajo u bistvu nobene lastnosti dobrih pnevmatik, ne letnih in ne zimskih. Drug eksterm so omenjene nordijske pnevmatike, znane tudi kot "studded" ali "studable", ki pa so v naših krajih hvala bogu prepovedane.

Predstavljajte si frajerja, ki pride v splužen BTC iz snega nekje na Gorenjskem recimo, in ima gume z žebljički. Kot prvo bo za sabo puščal lepo srebrno sled, saj bojo žeblji nabijali v ledeno mrzel splužen asfalt, drugo pa...joj... ko bo vaša stara mama hotela čez cesto se niti slučajno ne bo ustavil. Potem si pa še predstavljajte, da recimo to staro mamo zbije in jo povozi s tistimi žeblji. Potem nam pa nočejo spojlerjev zaradi ostrih robov homologirat, a?
Imate pnevmatike, ki so M+S (predvsem kakšne ojačane gume za kombi) skoraj povsem zaradi zakonodaje. Imate pnevmatike, ki vlogo zimske pnevmatike jemljejo zelo resno (Michelin Alpin, GoodYear UltraGrip, Conti WinterContact, etc.) imate pa tudi nalite zimske gume za 5 jurjev. Po zakonu se boste lahko pozimi vozili z vsemi tremi, po pameti pa... no kot je že nekdo omenil, najbolje je da si zračunaš recimo koliko te pride odbijač pa, ajde, dejmo rečt ena sprednja luč. Pa to primerjaš s ceno enih solidnih zimskih gum.
No, ampak zakaj pol polet dat gor letne, boste zdej rekl. Spet je že nekdo omenu, magična meja v modernih materialih za pnevmatike je 7 °C. Pod to mejo bo samo res prava zimska guma imela prave lastnosti, ki pa jih bo nad to mejo izgubila. Zimska guma nad 7 stopinj dobi predvsem negativne lastnosti... lamele več ne grabijo ampak se zvijajo in segrevajo, tekalna površina več ne daje oprijema ampak povzroča hrup, plasti okoli karkase se je več ne oprijamajo in ne delajo skupaj z njo ampak se mehko zvijajo in spet segrevajo celotno zadevo. To lahko čutite pri dokaj novih zimskih gumah poleti, ko volan in cel avto daje "spužvast" občutek. Meni je to eden najbol ogabnih občutkov v avtu. Vse se zvija, nagiba, mal drsi, mal lima, volan je mal trd, mal mehek. Bljak.
Sej po zakonu se lahko voziš poleti z M+S, sam po pameti pa...
Pol te debate je tako napisane, kakor da razglabljamo o tem zakaj so na avtu bele, oranžne in rdeče luči, če se pa belih najbolj vidi. Ne bom ciljal na nobenega direktno, ampak zimska guma ni marketinška poteza, mislm da se tudi ostali ne strinjate s tem, da ima Slovenija v večini mediteransko podnebje (vsaj meni se ne zdi, pa sem ves čas v Ljubljani na Gorenjskem in Primorskem), od letne gume z Y hitrostnim indeksom, pričakujem odlične športne lastnosti poleti in sploh nič pozimi in konec koncev, ker že tako vsak vleče po svoje se ta debata lahko nadaljuje v nedogled. Sem pa vesel, da je nekdo opazil, da se veliko ljudi požvižga na pnevmatike in se pridno po +40 °C vročem asfaltu vozijo z zimsko gumo.
