Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To avg 29, 2006 8:04 am

GEISTERFAHRER je napisal/-a:
Walker_P je napisal/-a:...se pravi cca14-16ur vožnje predn bodo lahka šli na cesto.


Upam vsaj ,da odgovorni starši z 14-16 urami ne bodo pustili otroka na cesto, edino če majo keš za kleparja! Zakon dobesedno za posrat! :roll:
Moje mnenje je pač to, da mladoletna oseba ne sodi za volan!

Po vsem napisanem torej še vedno trdiš, da je bolj nevaren voznik, star 17 let in 11 mesecev, ki vozi že 11+ mesecev in ima ob sebi mentorja, kot pa povsem novopečen voznik s pravkar opravljenim izpitom, star 18 let in 3 dni, ki gre sam na cesto, po možnosti s kakšnim 150 - konjskim avtom. Ti ni tu nič čudnega (da ne rečem kaj proktološkega)?
 
Vuso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 677
Pridružen: Po maj 10, 2004 10:55 pm
Kraj: Lj

Napisal/-a Vuso To avg 29, 2006 1:14 pm

Zakon je IMO povsem neškodljiv.Od njega ne bo verjetno nobene škode, verjetno znajo biti pa določene koristi.Sicer močno dvomim, ampak pustimo se presenetit.O teh slabih navadah bi se verjetno dalo razpravljat.In zakaj ne smem gledat čez zadnjo šipo ven?Prvič slišim, da je to na izpitu napaka.Problem se bo verjetno pojavil na izpitni vožnji, zaradi drugih stvari.V enem letu vožnje se počasi že začenja rutinska vožnja, za katero mislim, da je pri normalnih ljudeh veliko bolj varna kot tista v avto šoli.Problem bo, ker so inštruktorji na Roški verjetno tako zaplankani, da ne ocenjujejo samo vožnje, ampak predvsem vožnjo by the book.dosti jih bo verjetno cepnilo zaradi tega.
Kar se tiče pa spremljevalca pa itak ne bo imel nobenega fizičnega vpliva na samo vožnjo.Mulcu bo v moralno podporo in mu bo lahko povedal marsikej pametnega.Če bo mulc seveda poslušal.Če pa ne bosta kompatibilna pa itak ne bo mulc več vozil.Upam, da se bo vozniška kultura malo izboljšala, čeprav so dostikrat starši še bolj zabiti.
Še o nekaj o nič škode in nič koristi.Zakon mislim, da na samo smrtnost na naših cestah ne bo imel nobenega vpliva.Mladi vozniki so večinoma presrani, bolj štorasti in večinoma nevarni samo za obdrajsan pleh.Če ste pa ostali taki primitivci, da vam je težko malo počasneje vozit, ker nekdo ni tako spreten kot vi in potem prehitevate in letite v jarke, ste si pa čisto sami krivi.Vsak se mora naučit.Mlade dečve so včasih prav prisrčne, ko se matrajo.Malo humorja na cestah ne škoduje.Pravi dirkalci se rojevajo po 20 letu imam občutek.Malo že obvladaš avto, ni te več tako strah kaj se bo doma zgodilo v primeru pizdarije.Mogoče imaš lastne finance.Cegu na gas pa v jark.
Enkrat sem nekje bral en članek o naši slovenski "majhnosti".Nekako na to, da smo do rugih ljudi zelo "ponižni", ko pa smo sami v avtu, se pa lahko sprostimo in smo najjaći :P Sicer je ideja verjetno nekoliko pretirana, ampak nekaj resnice je pa verjetno vseeno.
lp ;)
 
Uporabniški avatar
Walker_P
Uporabnik
 
Prispevkov: 1075
Pridružen: Pe maj 06, 2005 5:37 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a Walker_P To avg 29, 2006 1:41 pm

Vuso je napisal/-a:Zakon je IMO povsem neškodljiv.Od njega ne bo verjetno nobene škode, verjetno znajo biti pa določene koristi.Sicer močno dvomim, ampak pustimo se presenetit.O teh slabih navadah bi se verjetno dalo razpravljat.In zakaj ne smem gledat čez zadnjo šipo ven?Prvič slišim, da je to na izpitu napaka.Problem se bo verjetno pojavil na izpitni vožnji, zaradi drugih stvari.V enem letu vožnje se počasi že začenja rutinska vožnja, za katero mislim, da je pri normalnih ljudeh veliko bolj varna kot tista v avto šoli.Problem bo, ker so inštruktorji na Roški verjetno tako zaplankani, da ne ocenjujejo samo vožnje, ampak predvsem vožnjo by the book.dosti jih bo verjetno cepnilo zaradi tega.
Kar se tiče pa spremljevalca pa itak ne bo imel nobenega fizičnega vpliva na samo vožnjo.Mulcu bo v moralno podporo in mu bo lahko povedal marsikej pametnega.Če bo mulc seveda poslušal.Če pa ne bosta kompatibilna pa itak ne bo mulc več vozil.Upam, da se bo vozniška kultura malo izboljšala, čeprav so dostikrat starši še bolj zabiti.
Še o nekaj o nič škode in nič koristi.Zakon mislim, da na samo smrtnost na naših cestah ne bo imel nobenega vpliva.Mladi vozniki so večinoma presrani, bolj štorasti in večinoma nevarni samo za obdrajsan pleh.Če ste pa ostali taki primitivci, da vam je težko malo počasneje vozit, ker nekdo ni tako spreten kot vi in potem prehitevate in letite v jarke, ste si pa čisto sami krivi.Vsak se mora naučit.Mlade dečve so včasih prav prisrčne, ko se matrajo.Malo humorja na cestah ne škoduje.Pravi dirkalci se rojevajo po 20 letu imam občutek.Malo že obvladaš avto, ni te več tako strah kaj se bo doma zgodilo v primeru pizdarije.Mogoče imaš lastne finance.Cegu na gas pa v jark.
Enkrat sem nekje bral en članek o naši slovenski "majhnosti".Nekako na to, da smo do rugih ljudi zelo "ponižni", ko pa smo sami v avtu, se pa lahko sprostimo in smo najjaći :P Sicer je ideja verjetno nekoliko pretirana, ampak nekaj resnice je pa verjetno vseeno.
lp ;)

Glede zadnjega odstavka bi dodal tole. Je čist odvisno kdo se vozi zravn. Js osebn, ko mam v avtu starše al pa kolege, vozim zmer ist, skor bi lahka reku da enmal prehitr. Medtem ko nekateri ko vozjo starše lepo počas, ko majo pa kolege zravn pa gasa. Zj če si že frajer še tak nared pred starši pa boš vidu kak pa kaj. Čeprav morm dodat, da mi edin mat teži kak vozim, glede fotra sm pa v raznih situacijah prov presenečen, ko reče dj mal bol hitr furi, al pa celo na kakšnem križišču ko s kterim navštric sotjim, pa reče, dj mal bol gasa. Ampak kaj češ, otroc smo se zmer od starejših učil in se tut bodo b bodoče, in zato pravim da dokler se vzgoja otrok ne bo mal spravla v red, se tut red na cesti ne bo zbolšal. Aja, pa star sm 20 let, da ne bo kdo mislu, da vam kakšn 15-letnik poskuša solit pamet. Pa sj tak ni nč novega, kdor gleda bo takoj opazu, kak pa kaj.
 
Uporabniški avatar
Mick Jerry
Uporabnik
 
Prispevkov: 1259
Pridružen: So jan 08, 2005 8:41 pm
Kraj: okolica Lj.

Napisal/-a Mick Jerry To avg 29, 2006 4:46 pm

GEISTERFAHRER je napisal/-a:
Walker_P je napisal/-a:...se pravi cca14-16ur vožnje predn bodo lahka šli na cesto.


Upam vsaj ,da odgovorni starši z 14-16 urami ne bodo pustili otroka na cesto, edino če majo keš za kleparja! Zakon dobesedno za posrat! :roll:
Moje mnenje je pač to, da mladoletna oseba ne sodi za volan!


Na strani ki jo je podal walker lepo piše da bo obveznih 20 ur za tiste ki bojo izpit delali po novem.Mogoče bi lahko prebral in ne streljal takšnih z 14-16 urami.
Sicer pa, koliko ljudi trenutno naredi izpit z14-16 urami? Povprečje na roški je 35, v vednost.
Slika
 
Uporabniški avatar
Falco'
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2188
Pridružen: Sr apr 06, 2005 10:55 am

Napisal/-a Falco' To avg 29, 2006 6:17 pm

ta tema ne vodi nikamor. :jao:
[OO-(||||)(||||)-OO]
 
Uporabniški avatar
Walker_P
Uporabnik
 
Prispevkov: 1075
Pridružen: Pe maj 06, 2005 5:37 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a Walker_P To avg 29, 2006 6:35 pm

Mick Jerry je napisal/-a:
GEISTERFAHRER je napisal/-a:
Walker_P je napisal/-a:...se pravi cca14-16ur vožnje predn bodo lahka šli na cesto.


Upam vsaj ,da odgovorni starši z 14-16 urami ne bodo pustili otroka na cesto, edino če majo keš za kleparja! Zakon dobesedno za posrat! :roll:
Moje mnenje je pač to, da mladoletna oseba ne sodi za volan!


Na strani ki jo je podal walker lepo piše da bo obveznih 20 ur za tiste ki bojo izpit delali po novem.Mogoče bi lahko prebral in ne streljal takšnih z 14-16 urami.
Sicer pa, koliko ljudi trenutno naredi izpit z14-16 urami? Povprečje na roški je 35, v vednost.

Vprašaj trbovljčane s kolkimi urami povprečno naredijo izpite. :lol: bom raje tiho
 
Uporabniški avatar
Walker_P
Uporabnik
 
Prispevkov: 1075
Pridružen: Pe maj 06, 2005 5:37 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a Walker_P To avg 29, 2006 7:47 pm

PureTNT je napisal/-a:
Walker_P je napisal/-a:
Mick Jerry je napisal/-a:
GEISTERFAHRER je napisal/-a:
Walker_P je napisal/-a:...se pravi cca14-16ur vožnje predn bodo lahka šli na cesto.


Upam vsaj ,da odgovorni starši z 14-16 urami ne bodo pustili otroka na cesto, edino če majo keš za kleparja! Zakon dobesedno za posrat! :roll:
Moje mnenje je pač to, da mladoletna oseba ne sodi za volan!


Na strani ki jo je podal walker lepo piše da bo obveznih 20 ur za tiste ki bojo izpit delali po novem.Mogoče bi lahko prebral in ne streljal takšnih z 14-16 urami.
Sicer pa, koliko ljudi trenutno naredi izpit z14-16 urami? Povprečje na roški je 35, v vednost.

Vprašaj trbovljčane s kolkimi urami povprečno naredijo izpite. :lol: bom raje tiho


Ko bodo vsi morali izpit opravit v Ljubljani, bo zadeva malo drugačna.

Lp


PureTNT s tvojo izjavo se pa popolnoma strinjam, ampak, če si talentiran ti garantiram, da lahka tut v lj nardiš izpit z max 25 urami. Je pa res čist od inštruktorja odvisn kolk komplicira glede teh ur in pa tut od samega voznika, ki opravlja vozniški izpit. Mal smo zašli iz teme, ampak v mejah normale. Glede teh ur je tak. Opravit boš mogu 16 vaj in predviden je, da za vsako ur porabiš cca 1 šolsko uro, razn pr parih vajah po 2 šolski uri. Skratka, bomo vidl kak bo to vse skup zgledal, ampak se bojim da je tole čist preveč american styl.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To avg 29, 2006 7:52 pm

Walker_P je napisal/-a:
Mick Jerry je napisal/-a:
GEISTERFAHRER je napisal/-a:
Walker_P je napisal/-a:...se pravi cca14-16ur vožnje predn bodo lahka šli na cesto.


Upam vsaj ,da odgovorni starši z 14-16 urami ne bodo pustili otroka na cesto, edino če majo keš za kleparja! Zakon dobesedno za posrat! :roll:
Moje mnenje je pač to, da mladoletna oseba ne sodi za volan!


Na strani ki jo je podal walker lepo piše da bo obveznih 20 ur za tiste ki bojo izpit delali po novem.Mogoče bi lahko prebral in ne streljal takšnih z 14-16 urami.
Sicer pa, koliko ljudi trenutno naredi izpit z14-16 urami? Povprečje na roški je 35, v vednost.

Vprašaj trbovljčane s kolkimi urami povprečno naredijo izpite. :lol: bom raje tiho



Goljufajo z urami tudi kje drugje, vendar je to bolj stvar avtošole. Verjamem pa da je v Ljubljani stvar malce bolj zahtevna, predvsem zaradi gostote prometa in večjih križišč ipd...
Imam pa v Ljubljani recimo ogromno negativnih izkušenj ravno z domačini, ki so včasih nerodni 2x bolj kot kakšni s "tujimi" reg.tablicami. Kot da bi poznali le pot od Peternelove 152/č (izmišljen naslov) do Dunajske 882 kjer imajo službo, drugod pa povzročajo nič kaj manjše zamaške kot drugi, ki so malo večkrat v "velemestu"...

povzetek...število ur pomeni en k... če si rojen štor za volanom...šele ko imaš nekaj časa izpit, pa mogoče kakšno šolo varne vožnje, potem pa lahko rečeš da nisi potencialna nevarnost za volanom, pa če si star 18 ali pa 88 ;)

@pureTNT, od kje ideja da bi morali vsi opravljati izpit v Ljubljani? Kolikor poznam tvoje poste, ni bilo mišljeno povsem dobesedno...ali pač :?: Konec koncev večina večjih krajev v Sloveniji v primerjavi z Ljubljano ni podobnih vasem :?
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
artman
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 62
Pridružen: Ne jul 09, 2006 10:18 pm

Napisal/-a artman To avg 29, 2006 8:25 pm

izjave v stilu "mladoletni nimajo kej delat za volanom" so za moje pojme zastarele. Jz pa pravim da čimprej. Ker s tem da smo pri 18 nardil 30 ur z inštruktorjem, potem pa takoj sami na cesto, se mi zdi bolj nevarna in nesmiselna kot ta nov zakon. Še posebej za nekoga ki nikoli prej še ni vozil avta. Koliko pa je 30 ur pa veste sami - skoraj nič. Voziti v prometu se zares naučiš šele po opravljenem izpitu...vsi veste da pri prvih 10k kilometrov šele dobivate pravi občutek za vožnjo - pa je to mnogo več kot 30 ur.
Osebno podpiram sistem, oziroma bi ga podpiral še bolj, če bi vsi šli skozi neko šolo varne vožnje. Tega ti ne more noben razložit kako odreagirat, oziroma kje je meja avtomobila. Voznik pa mora zadevo v kateri preživi kar nekaj časa dnevno poznat. Seveda tisti fotr ki sedi zraven ne mora nič narest ko pride do krizne situacije, ampak v normalno urejenih družinah bo to koristno pri vsakdanji vožnji. tako pridemo do nekega stopnjevanja - najprej avtošola z vsemi pravili - potem fotr ki recmo da dopušča mal več - potem pa sam. In medtem tečejo kilometri in izkušnje. Nič kasneje mladi voznik ne gre sam na cesto, izkušenj ma pa še več kot smo jih mel mi, tko da nevem kaj se razburjate. Zdej vsi komaj čakajo da ga stišijo ko se pri 18ih sami usedejo za volan... potem jih bo že mal minil. Nekateri bi pa najraj vidl da se izpit dela pr 30ih, me prou zanima kako bojo pol pr 50ih fural taki.
 
Uporabniški avatar
samekk
Uporabnik
 
Prispevkov: 1129
Pridružen: To mar 29, 2005 12:37 pm
Kraj: Sevnica

Napisal/-a samekk To avg 29, 2006 8:34 pm

Dejstvo je samo eno, vsak mlad voznik bo mogel enkrat sam za volan, kok se bo pa obnesu je pa odvisn kaj bo potegnu od avtošole.Ta novi zakon ni dober, še vedno vozi voznik in ne sovoznik. Nad samim početjem med vožnjo nima starš nobenega vpliva....ne morejo starši učiti otroka kako se vozi, za to imamo usposobljene ljudi-avtošole.
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec Sr avg 30, 2006 9:48 am

samekk je napisal/-a:Dejstvo je samo eno, vsak mlad voznik bo mogel enkrat sam za volan, kok se bo pa obnesu je pa odvisn kaj bo potegnu od avtošole.Ta novi zakon ni dober, še vedno vozi voznik in ne sovoznik. Nad samim početjem med vožnjo nima starš nobenega vpliva....ne morejo starši učiti otroka kako se vozi, za to imamo usposobljene ljudi-avtošole.

jst ne vem a si prebral zakon, pa ga ne razumeš, al ga nočeš razumet
trenutno je zakon tak da lahko začneš delat izpit pri 17.5 let- potem bo eno leto prej
trenutno si lahko sam nacesti, z izpitom 18 let - po novem zakonu tudi
razlika, ko po tastarem zakonu folk preživi v bifeju, sanjari o vožnji, bo po ta novem zakonu sedel vsaj vsake tolko v avtu- trezen seveda in nabiral izkušnje
zdej kolk je 17 letnik manj sposoben, odgovoren,... od 18 letnika je vprašanje, dejstvo pa je, da sta oba ''usposobljena'' za na cesto in jih ni potrebno učiti, je pa starš namenjen, vsaj po mojem mnenju predvsem brzdanju testosterona
jst mam izpit cca. 5 let in tud zdej če vozm starše, vozim bolj umerjeno kot sicer, saj vem, da predvsem mami ne odobrava hitre vožnje in tako z umerjeno vožnjo dosežem, da jo manj skrbi zame, ko se vozim sam
pa tudi, če sem z kolegi ne vozim tako zelo hitro, kot takrat ko sem sam
tko da je spremljevalec namenjen predvsem umirjanju vožnje, kjer ne pride do kritičnih situacij ala odnašanje iz ovinka....
to se bo moral voznik, vseeno naučiti sam, vendar pa bo že imel 300 in ne 30 ur za volanom, ko se bo prvič preseraval na cesti
se pa po mojem tukaj zastavlja drugo vprašanje, ali je 1 leto dovolj, da se kolikor toliko umiriš, ali pa bi bilo celo bolje, da bi delal izpit že pri 16. in bi imel 2 leti pripravljalne dobe
po mojem je ta zakon pozitiven v vseh pogledih, edino vprašajne, za koliko se bo s tem podražila roza knjižica
lp
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr avg 30, 2006 10:37 am

Za moje pojme je ta zakon vreden lih ene pol pi*zde smrdljive vode, dokler se ne bo začelo delat na tem, da bodo policaji(ja policaji, ker so najbolj usposobljeni za tako stvar - naj bi bili) delali preventivo že v vrtcih in učili otroke kako se obnaša v prometu in potem to nadaljevali preko osnovne in srednje šole in še na izpitu bi namenil obvezno 5 ur za ogled muzeja nesreč(2 uri)(neki takega manjka v sloveniji) in za ogled kake bolnišnice in rehabilitacijskega zavoda(3 ure). Dokler teh 5 ur vsak od bodočih voznikov ne opravi(v muzeju in v zavodu dobi potrdilo za ta obisk) tudi ne more opravljat glavne vožnje.

Pa zarad mene naj teh 5 ur časti država, saj bo imela sigurno korist od tega, ker bo potem definitivno manj mrtvih na cestah.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Sr avg 30, 2006 12:57 pm

PureTNT je napisal/-a:Mišljena so bila vsa večja mesta, Ljubljana je bilas tu uporabljena kot prispodoba, ker pač je največje mesto v naši državi. Maribor, Celje ter kakšno drugo mesto bi prav tako bili primerni za opravljanje izpita, ne pa da človek, ki živi nekje na Gorenjskem, z avtomobilom preprosto NE UPA v Ljubljano, ker ga je na smrt strah ob misli, da bo moral vozit v gostem prometu. Kaj se zgodi, ko nekoč na vsak način MORA v večje mesto, ti je lahko jasno. To, da je izpit opravil z manj truda (vsaj relativno gledano na ljudi njemu enakih sposobnosti), kakor nekdo, ki je izpitno vožnjo opravljal v Ljubljani ali Mariboru, je dejansko nepošteno do ostalih.

Kar se tiče ljubljanskega prometa, se strinjam s tvojimi opažanji. Treba pa je dodat, da jih je mnogo bodisi priseljenih iz drugih krajev, so izpit opravljali kje drugje (zelo priljubljena destinacija ljubljanskih žensk na poti do dovoljenja je Kranj) ali pa so že po naravi popolnoma nesposobni, v čigar primeru se je ponovno treba vprašat, kako je nekdo dobil dovoljenje. Sam sem pred letom spoznal 18-letnika, popolnoma nezrelega, ki se je za mizo hvalil s svojim na novo opravljenim izpitom, ki da ga je opravil brez težav, ker so starši poznali ocenjevalca ter da komaj zna vozit, pa ima izpit. Glede na to, da se po Sloveniji ljudje precej na gosto poznamo, ni izključeno, da se takšen nepotizem pojavlja pogosteje kot bi si mislili. Preprosto težko verjamem, da nekdo, ki je opravil vozniški izpit, po avtocesti vozi z 80 km/h po prehitevalnem pasu.

Izkušnje so, kot si rekel, zelo pomembne, pra tako tudi dodatno izobraževanje. Je pa takšno mentaliteto danes, ko je avto gospodinjski pripomoček (mama, sinko, hčerka in ata imajo vsak svojega), zelo težko upeljati. Šele ko bo vožnja z avtomobilom ponovno postala privilegij in ne pravica (s tem ne mislim na finačno situacijo, pač pa zahtevano spretnost in psihično stanje), se bo sposobnost povprečnega voznika povečala, do takrat pa bomo priča cvetkam, ki se vseakodnevno dogajajo na naših cestah.

Lp


Saj sem vedel da si mislil tako...tako kot je treba :tomidelej:
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Pe sep 01, 2006 12:54 am

en malo daljši text o uspešnih spremembah zakonov v Kaliforniji, namenjenih krotenju mladih voznikov.
Imajo npr minimalno starost potnikov, po 23 h prepoved itd. Če koga zanimajo tuje izkušnje

Teen drivers' crash rates go down significantly under provisions of California's graduated licensing law

ARLINGTON, VA — The main finding of a new evaluation of graduated licensing is a 23 percent overall reduction in the per-capita crash involvement rate of 16-year-old drivers in California. Crashes went down more in the high-risk situations specifically addressed by graduated licensing — nighttime crash rates went down 27 percent, and crash rates with teen passengers decreased 38 percent. The study was conducted by the Insurance Institute for Highway Safety.

"More evidence that graduated licensing is reducing crashes," says Susan Ferguson, Institute senior vice president for research.

California legislators were among the first in the nation to enact graduated licensing, which took effect in 1998. The law increased the learner's permit period and required parents or guardians to certify that learners get at least 50 hours of practice. Once licensed, 16 year-olds still are restricted. They may not drive unsupervised at night or any time with teen passengers.

Benefits of this law aren't being achieved by postponing the crash problem until 16 year-olds get a little older. That is, the law isn't shifting high crash rates from 16-year-old beginners to 17 year-olds, whose crashes also declined after graduated licensing. Nor are crashes going up among beginners driving alone, despite concern that the passenger restriction would increase risk by forcing groups of teens to travel in separate vehicles to the same destination. The Institute found reductions in crashes in which beginners drove alone, went as passengers, etc.

"We conducted our analyses several ways, all of which revealed positive results. So we know the law is successful," Ferguson says.

Similar laws that phase in driving privileges for beginning teens over time have been enacted in most states, but the requirements vary. Multiple studies of the laws in states other than California also reveal benefits, including fatal crash reductions. An exception is a study published in 2003 by the California transportation department, which found no overall effects of graduated licensing.

This result is out of line not only with findings in other jurisdictions but even with results of two other evaluations of the California law that were conducted before the Institute's analyses. One of these concluded that graduated licensing reduced the per-capita crash rate of 16-year-old drivers by 28 percent. The other, using a slightly longer study period, reported a 17 percent reduction. Both studies were published in 2004.

The Institute's new analyses "aren't all that different from the approach used by the researchers at the California transportation department, who found no effects. We used time series, just as they did. It's a routine statistical method, but in this case the California researchers didn't use time series to factor in all of the various trends in crashes of 16 year-olds that were occurring before the graduated licensing law took effect. For example, they didn't take into account some of the seasonal variations in the data," Ferguson explains. "Once we took these other factors into account, the benefits of graduated licensing were clearly revealed."

California may be reaping even greater benefits since the Institute's study was conducted because the law itself has been strengthened. The new law has raised the minimum age for a learner's permit from 15 to 15-1/2, started the nighttime restriction at 11 pm instead of midnight, and extended passenger restrictions to cover the first year of licensure instead of the first 6 months. These provisions make this one of the nation's strongest graduated licensing laws.
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8424
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Napisal/-a MacTron Pe sep 01, 2006 7:14 am

se ena zanimivost za tiste ki ste clani AMZS-ja imate v njihovi
reviji razlozeno vse od polemike do resitev...
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
Uporabniški avatar
Walker_P
Uporabnik
 
Prispevkov: 1075
Pridružen: Pe maj 06, 2005 5:37 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a Walker_P Pe sep 01, 2006 7:17 am

MacTron je napisal/-a:se ena zanimivost za tiste ki ste clani AMZS-ja imate v njihovi
reviji razlozeno vse od polemike do resitev...

Jp, res je vse lepo razloženo, tak da se splača prebrat.
 
Uporabniški avatar
zazi
Novinec
 
Prispevkov: 301
Pridružen: Če sep 15, 2005 2:52 pm
Kraj: inda bushezezz

Napisal/-a zazi Pe sep 01, 2006 7:23 am

ja copy paste: (6) Pod pogoji, navedenimi v tem členu, sme oseba iz prvega odstavka
tega člena voziti osebni avtomobil in štirikolo, dokler ne opravi vozniškega
izpita za vožnjo motornih vozil kategorije B oziroma največ šest mesecev po dopolnjenem 18 letu starosti.

se podpisujm zakon za posrat, še 18letniki po mojem mnenju ne bi smel za volan....
Tigra ... by Opelklinika
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Pe sep 01, 2006 9:59 am

Eni bi mejo zrelosti za vožnjo najraje premaknili kar tja nekam na 40ta ali 50ta leta - malo karikirano. Če ima človek v glavi vse poštimano je približno enako sposoben za vožnjo pri 17ih ali pri 18ih letih - neke bistvene razlike ni.

Ta novi zakon ne pravi, da gre lahko vozit vsak 17 let star, ampak le tisti, ki opravi določeno število ur v avtošoli. Šele potem lahko vozi, obvezno s sovoznik, ki mora bit bližji sorodnik in imeti izpit vsaj 7 let brez kazenskih pik - s tem naj bi bil sovoznik zagotovljen kot "varen". In v tem letu vožnje, lahko nekdo, ki je naredil tistih 20 ali 30 ur v avtošoli pridobi ogromno izkušenj (v primerjavi s starim sistemom) pa tudi nekaj pameti, ki jo bo rabil, ko bo prvič sam za volanom.
Slika
 
Vuso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 677
Pridružen: Po maj 10, 2004 10:55 pm
Kraj: Lj

Napisal/-a Vuso Pe sep 01, 2006 2:06 pm

Heh očitno bodo sovozniki mamice in ne očiti :D Najlažje je na tak način izločiti "neprimerne sovoznike".Karkoli bolj kompliciranega bi verjetno pomenil (pre)velik zalogaj za našo birokracijo.
Sicer me pa zelo zanima koliko se bo to dejansko v praksi uporabljalo.Tale izpit se mi zdi, da je velikokrat tradicionalno darilo ob polnoletnosti.Običaje pa neka zakonska norma težko spreminja.Sicer pa kot so že rekli.Če si tele pri 17ih, imaš zelo dobre možnosti, da boš tele tudi pri 18ih ;)
lp
 
Uporabniški avatar
eclipse_R
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2889
Pridružen: Ne feb 27, 2005 12:46 am

Napisal/-a eclipse_R Pe sep 01, 2006 2:38 pm

.. in bik pri 30ih ;)

lp
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov