Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
lexuss
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 638
Pridružen: Ne nov 20, 2005 11:33 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a lexuss Ne okt 08, 2006 12:13 pm

Bor je napisal/-a:Omejitve so brez veze, če ni kulture voznikov. Letos sem bil na dopustu na nizozemskem. Skozi nemčijo brez omejitve je promet potkal dokaj vredu, ljudje se umikajo vedno na skrajno desni prosti pas. Tudi če gre 200km/h. Pri nas pa vsak ki gre 130 misli, da je najhitrejši in da je prehitevalni pas samo njegov.
No potem pa pridem na Nizozemsko. Omejitev 120km/h. Noben jo ne prekorači, noben ne izsili, noben ne blenda, ni vožnje po prehitevalnem pasu kadar to ni potrebno.
No promet se je odvijal dosti bolj umirjeno in varno. In po približno 700km prevoženih po nizozemski sem bil prov žalosten, ko sem spet prišel v nemčijo in kasneje v SLO. Vožnja po nizozemski je prav prijetna in niti malo utrujajoča.

Naj omenim še to, da v primeru zastoja ni nihče peljal po odstavnem pasu ( pa če tudi je šel na izvoz iz AC, ki je bil par 100m naprej). Omejitev se jim avtomatsko zniža, če prihaja do zastojev in se je vsi držijo. Tudi kadar je bila 50km/h na AC.


točno! bonton vožne je pr ns katastrofaln. usak gleda samo nase. na naših križiščih je tko, ko se pržge zelena luč, tisti prvi šele začne šaltat u prvo in počasi spelje, tisti zanjim ko vidi da je prvi začeu speljevat začne iskat prvo itd itd. katastrofalno in pol se folk sam sebe sprašuje zakva je taka gužva. pr ns jih komej 10 spelje čez semafor, na nizozemskem jih gre 100. in pol se mamo za zlo prjazne in ne vem kok dobre voznike. ma jok
golf 3 vr6
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8424
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Napisal/-a MacTron Ne okt 08, 2006 12:28 pm

lexuss je napisal/-a:točno! bonton vožne je pr ns katastrofaln. usak gleda samo nase. na naših križiščih je tko, ko se pržge zelena luč, tisti prvi šele začne šaltat u prvo in počasi spelje, tisti zanjim ko vidi da je prvi začeu speljevat začne iskat prvo itd itd. katastrofalno in pol se folk sam sebe sprašuje zakva je taka gužva. pr ns jih komej 10 spelje čez semafor, na nizozemskem jih gre 100. in pol se mamo za zlo prjazne in ne vem kok dobre voznike. ma jok


citiral si Braneta Küzmiča ane? sej sicer to je cisto vse res
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Ne okt 08, 2006 1:51 pm

Bor je napisal/-a:Naj omenim še to, da v primeru zastoja ni nihče peljal po odstavnem pasu ( pa če tudi je šel na izvoz iz AC, ki je bil par 100m naprej). Omejitev se jim avtomatsko zniža, če prihaja do zastojev in se je vsi držijo. Tudi kadar je bila 50km/h na AC.


Glede vožnje po odstavnem pasu slovenski vzniki nismo nobene izjeme v Evropi in ko se enkrat zgodijo zastoji po odstavnem vozijo tako vozila z oznakami Avstrije, Nemčije in dugih zahodnoevropskih držav, da vzhodnoevropejce in balkance sploh ne omenjam.

Če kdo tga ne verjame naj se spomni samo izhoda iz obvoznice na Celovško v Lj v času poletnih selitev narodov, kjer t.i. civilizirani zahodnoevropejci po možnosti s prikolicami in čolni se rinejo po odstavnem pasu, voznem in prehitevalnem pasu in se hočejo na vso silo čim hitreje vriniti na izhod. Pri tem pa naredijo zastoj, ki je v času prometnih konic lahko dolg tudi do Brezovice in še dlje. Tolk o prometni vzgoji in strpnosti tujih "civiliziranih" voznikih.

Kar se pa tiče omejitev na AC in (ne)upoštevanje le teh so večinoma krivi prav cestarji saj recimo postavljajo table z omejitvijo 60km/h tudi v popolnoma neustreznih primerih, ko je zaprt zgolj odstavni pas - to je hitrostna omejitev, ki je običajna na vseh dvopasovnicah s semaforji v mestih in jo na AC skoraj ne bi smeli videti razen v izjemnih primerih.

Tako pa vozniki ob nerazumnih omejitvah sčasoma teh žal ne upoštevajo več in postavljanje takih tabel s časoma popolnoma zvodeni. In ko je enkrat resnično potrebna omejitev 60km/h jim vozniki zaradi predhodnih izkušenj pač ne verjamejo več in nesreča je tu. Seveda je kriv voznik, če gledamo tako ozko kot g. Žlender & Co., če bi pa enkrat pogledali celotno sliko dogajanja na slo cestah bi pa lahko razložili marsikatero obnašanje voznikov. In ko bodo enkrat začeli strokovnjaki postavljati cestne znake za omejitev na osnovi dejanskih nevarnosti in ne kot zaščito pred morebitnimi odškodninskimi tožbami bomo tudi vozniki začeli čedalje bolj upoštevati sporočila na teh tablah.

In ko bo nekdo končno privil delovanje cestnih podjetij ter jih kaznoval za vsako malenkost tako pri več mesecih pozabljenih tablah po končanju del, kot pri neustreznih označbah in še posebej pri prekoračenju razumnih normativov za izgradnjo ali popravilo določenega odseka, pa bomo zelo hitro pridobili kar precej pri zvečanju varnosti.

Ampak, kakor danes stojijo stvari se bo Slovenija prej preimenovala v Utopijo, kot da bo nekdo naredil red pri cestnogradbeni mafiji.
 
Uporabniški avatar
lexuss
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 638
Pridružen: Ne nov 20, 2005 11:33 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a lexuss Ne okt 08, 2006 2:07 pm

MacTron je napisal/-a:
lexuss je napisal/-a:točno! bonton vožne je pr ns katastrofaln. usak gleda samo nase. na naših križiščih je tko, ko se pržge zelena luč, tisti prvi šele začne šaltat u prvo in počasi spelje, tisti zanjim ko vidi da je prvi začeu speljevat začne iskat prvo itd itd. katastrofalno in pol se folk sam sebe sprašuje zakva je taka gužva. pr ns jih komej 10 spelje čez semafor, na nizozemskem jih gre 100. in pol se mamo za zlo prjazne in ne vem kok dobre voznike. ma jok


citiral si Braneta Küzmiča ane? sej sicer to je cisto vse res


ja res sm ga. zadnič sm biu priča eni voznici k sm vozu za njo. neprestano je šaltala in kadila čik. ko smo se ustavl je dal iz prestave in gledala okol sebe in kadila. ko so se pred njo pomaknl naprej je ona začela šaltat in nastala je že kr velika razdalja, tko da to ne gre nikamor. da pa še kej povem o dragici dalili. ona nima pojma. k bo nrdila nesrečo bo spet jokala in pogledal ji bojo skos prste, a usega lepga je naenkrat konc. na posnetku kko je prehitevala u škarje se mi zdi da je tega 100% inštruktor ni učiu pa za žiulenja drugih ni izgovorov "se mi je zlo mudilo" ... aja enkrat na dunajski, se mi zdi je vozu njen fotr ta avto, in seveda ker ma zdej zlo znano hči ga boli k za use ostale, lahko gre čez tri pasove in ostali se morjo umaknt. sam tok o tej krasoti dalili.
golf 3 vr6
 
Uporabniški avatar
AXioN
Uporabnik
 
Prispevkov: 922
Pridružen: Ne okt 26, 2003 10:29 pm
Kraj: Ko si bogu za hrbtom, se uro voznje.

Napisal/-a AXioN Ne okt 08, 2006 3:06 pm

lexuss je napisal/-a: ko smo se ustavl je dal iz prestave in gledala okol sebe in kadila. ko so se pred njo pomaknl naprej je ona začela šaltat in nastala je že kr velika razdalja, tko da to ne gre nikamor.

Jst to skoz delam, sicer nimam cigareta stalno v ustih, ampak obvezno dam v ler, ko se ustavim in vidim da bom stal najmanj 5sekund, ce pa ma baba hin menjalnik da pol ure isce prvo, je pa drug problem, pri meni se opazil nebi da imam v leru, pa itak lahko predvidevas, kdaj se ti bo semafor prizgal, sklopka mi dela ze 130k km, ceprav pri mojem modelu avta crkujejo pri 100k km ali manj..
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Ne okt 08, 2006 5:46 pm

še nekaj o omejitvi 130/160
Mislim, da je pri nas vsaj polovica teh, ki povzročajo nevarne situacije s počasnim, kdaj celo večkilometrskim prehitevanjem, takih, ki so slepo zaverovani v svoj prav/zagovedni/trmasti/100% varni itd in ki v njihovi omejenosti razmišljajo takole: Saj vozim 130, naj se prekleta blendajoča pi*da drži omejitev, preklet mulc nevaren. To, da skoči pred nekoga ali da začne prehitevat z minimalno višjo hitrostjo (in se mu po možnosti še kdo hitro približuje), ko je za prehitevanim še kakšnih 200-300 m in se tudi umakne šele na pisno prošnjo po dveh minutah ne pa npr 20 m pred prehitevanim ali v daljšo luknjo med kamioni, to njega seveda ne zanima, kajti vozi 130 ! To je splošna kultura med Slovenceljni in za to spremeniti ni dovolj samo prometna izobrazba. Morda je takih med vsemi 15-25%, so pa s svojim egotripom in neupoštevanjem soljudi/sovoznikov žal zelo opazni.

Če bi bila omejitev 160, bi vsak tak primerek, preden začne prehitevat, trikrat premislil, če se mu ne približuje kdo z dosti višjo hitrostjo od njegove in bi avtoceste avtomatično postale varnejše. Njihov "jaz imam prav" refleks na pritisk od zadaj bi bil negiran že predhodno v glavi. Večina takih pa tudi ne vozi 160, ker to zahteva drugačen, bolj fleksibilen pristop na dogajanje okoli nas, ki ga večina njih itak ni zmožna, je preveč stersen za njih.

Tudi ostali počasni (kamionarji, starejši itd) bi bili bolj pozorni na dogajanje zadaj in bi manj uletavali.
 
Uporabniški avatar
Jorgi
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1934
Pridružen: Po okt 03, 2005 7:50 am
Kraj: zabji raj

Napisal/-a Jorgi Ne okt 08, 2006 5:57 pm

esem je napisal/-a:še nekaj o omejitvi 130/160

Če bi bila omejitev 160, bi vsak tak primerek, preden začne prehitevat, trikrat premislil, če se mu ne približuje kdo z dosti višjo hitrostjo od njegove in bi avtoceste avtomatično postale varnejše. Tudi ostali počasni (kamionarji, starejši itd) bi bili bolj pozorni na dogajanje zadaj in bi manj uletavali.


Ja seveda... Kot so "pozorni" sedaj, ko začnejo prehitevat z 90 v števcu takrat, k se mu en z 200km/h bliža...Boli njega, on še čutu ne bo, če se mu kdo uzad zakanta...Malo karikiram, samo roko na srce...redko kdo po prehitevalnem vozi 130, že sedaj je nekje 150 realna ocena pa ti kamionar vseen skoč pred tabo in prehiteva z manj kot stotko v števcu... Taka razmišljanja so utopična.
Obey me. You'll be happier.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Ne okt 08, 2006 6:21 pm

ne govorim o slabih/nesamozavestnih voznikih, takih je sicer precej, a so tudi nadpovprečno previdni (dostikrat preveč in zadržujejo ostale pri zavijanju na križiščih). Mislim, da je za večino nevarnih situacij potrebna taka "trmasta/nespoštljiva/ne oziraje se na drugega" psihična naravnanost, ki jo žal Slovenci obilno premoremo. Takim bi z višjo omejitvijo vzeli iz rok njihovo orožje, njihov način razmišljanja - da se itak ni treba ozirat na druge, saj vozim po omejitvi. Morali bi se začeti prilagajati prometnim tokovom.
 
Uporabniški avatar
lexuss
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 638
Pridružen: Ne nov 20, 2005 11:33 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a lexuss Ne okt 08, 2006 6:41 pm

AXioN je napisal/-a:
lexuss je napisal/-a: ko smo se ustavl je dal iz prestave in gledala okol sebe in kadila. ko so se pred njo pomaknl naprej je ona začela šaltat in nastala je že kr velika razdalja, tko da to ne gre nikamor.

Jst to skoz delam, sicer nimam cigareta stalno v ustih, ampak obvezno dam v ler, ko se ustavim in vidim da bom stal najmanj 5sekund, ce pa ma baba hin menjalnik da pol ure isce prvo, je pa drug problem, pri meni se opazil nebi da imam v leru, pa itak lahko predvidevas, kdaj se ti bo semafor prizgal, sklopka mi dela ze 130k km, ceprav pri mojem modelu avta crkujejo pri 100k km ali manj..

ja sej mislu sm ob vklopu zelene luči da začne folk dajat u prestavo. to ti je bonton vožnje. sicr pa usak da ob rdeči luči u ler oz. prazen tek, tut jst. ampak tko k si reku predvidevaš kdaj bo zelena in šaltaš in ko se pržge že speleš in vozniki za tabo niso žiučni in jezni. ampak to povedat usem u sloveniji je težka. da bi jih pa navadu tko pa sploh ne bi blo uresničljivo. problem je že u štartu. kko inštrutorji učijo.
golf 3 vr6
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov