Debate, ki niso vezane na ostala področja...

Bi sodelovali v taki skupini pri nas, če bi obstajala?

Da
67
45%
Ne, vendar bi jo po tihem podpiral
35
24%
Ne, ker se strinjam s kaznimi in radarji
41
28%
Ne vem
5
3%
 
Skupaj glasov : 148
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To dec 11, 2007 2:46 pm

FBR je napisal/-a:Višnjegorski klanec v smeri Novega mesta ....zadnji levi ovinek že v dolino. Ne vidiš niti 30m pred sabo, fajn dolina je, pa še oreng levi ovink. Da ne govorim, da je stena na eni in drugi strani!

Niti mal me ni strah se hiter pelat, ampak tam je pa katastrofa in je 130 že fajn hiter.


30 metrov my ass :P . Tam se vidi naprej minimalno vsaj 2x ali 3x dlje, čeprav je res, da je psihološka percepcija/ocena vidljivosti na tistem zelo kratkem delu res blizu 30 metrov. Tam je ovinek in cesta se prevesi navzdol in se (še) ne vidi v dolino, zato je vizuelno enostavno zmanjka in kljub temu, da vidimo še čez rob (ne gledamo mravelj na cesti ampak višje avtomobile), nam možgani pravijo, da je cesta brez nadaljevanja/izhoda - od tu izhaja neke vrste "tesnoba". Vedno možgani reinterpretirajo videno! Delno podobno kot kdaj v močnem sneženju, še bolj pa v megli ponoči, ko se nam zdi, da ne vidimo niti 20-30 m daleč, nato pa se zaradi dohitevanja izkaže, da vidimo luči avta pred nami, ki je oddaljen več sto metrov in megla torej ni tako gosta. A žal tega prej ne moremo ocenit, saj ni orientirov (luči), medtem ko na višnjegorslem klancu lahko racionalno ocenimo situacijo.

Sicer pa je ovinek res nevaren, delno tudi zaradi "tesnobe" (prejšnji odstavek), splošnih okoliščin (asfalt, ovinek, dejansko manjša vidljivost), pa tudi zaradi slabega naklona, ki je verjetno pogojevan z odcepom za Višnjo goro (kar oboje dodatno pripomore k "tesnobi"). - a to ni razlog, da ne bi poskušali racionalno ocenit nevarnosti. Razlika je namreč v tem, da bomo, če se bomo prepuščali "biološki" oceni "na prvo žogo", tu že ustrezno reagirali oz zmanjšali hitrost, zato pa v obratnem primeru prinoreli v na prvi pogled normalno situacijo, v resnici pa "nemogočo". Tako neracionaliziranje in "površnost", če ju dosledno ne izkoreninjamo, se hitro maščujeta v obratnem primeru.

Mislim, da se en bistvenih razlogov, zakaj nekateri vozijo (pre)počasi, pa kljub temu neustrezno reagirajo, skriva v tem "psihološkem" polju "vpetosti občutkov in percepcij na prvo žogo" - delno tudi v zavedanju lastne šibkosti v tem polju. Tu bi lahko avtošole, šole dobre vožnje in mediji naredili več. Pa tudi mi sami z občasno kakšnim majhnim testom razdalje na primer.

Teh 30 metrov se navezuje na pojav, ki se ga večina voznikov ne zaveda - da namreč pri hitrosti avtomatsko poskušamo videt dlje kot normalno (zato nas "tesnoba" še bolj zadane v primeru anomalij na avtocesti) in da zato razdalje napačno ocenjujemo. En primer - ko gremo proti Šiški in pripeljemo na vrh Brda, kjer se odpre pogled daleč naprej in vidimo npr celo množico avtomobilov - kaj najprej pomislimo? Zdijo se skoraj kot stoječa kolona, a v resnici je povprečen razmak lahko tudi več kot sto metrov - kljub temu je prvi impulz, da bo treba zavirat, čakat itd. Kar pa skoraj nikoli ni dejansko nujno.

Še enkrat o 30 metrih.
Če kdo ne verjame, naj si zamisli, da vozi v Tomačevskem rondoju - koliko mislite, da se tam v povprečju dejansko vidi naprej? Marsikdo bi rekel, da 20m ali manj, večina verjetno okoli 30 do največ 40 m. A v resnici je (nisem meril, ne dam roke v ogenj) minimalna vidljivost nad 40 m, največja čez 90m, povprečna okoli 70 m (in pri vsem tem so odstopanja samo navzgor). Prav rad bi kje zasledil natančne podatke o tem. To kaže na napačno dojemanje razdalj! Tudi zato sem repliciral - enostavno mislimo nekaj, kar ni res.

Ob vsem tem še bolj čudi junačenje nekaterih v vožnji pol metra za ritjo. Takim bi bilo treba odvzet izpite, ne pa bit proračunski inkasant. Me prav zanima, kdaj jim bo kapnilo, da je kritična masa mrtvih že zdavnaj presežena.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To dec 11, 2007 2:55 pm

V tomačevskem rondoju resnično ne vidiš več kot 40m naprej, ker je cel rondo širok samo 115 metrov in nikoli ne vidiš več kot 1/4 rondoja naprej (tudi, če se voziš po zunanjem pasu).
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To dec 11, 2007 3:08 pm

nebivedu je napisal/-a:V tomačevskem rondoju resnično ne vidiš več kot 40m naprej, ker je cel rondo širok samo 115 metrov in nikoli ne vidiš več kot 1/4 rondoja naprej (tudi, če se voziš po zunanjem pasu).


Ravno iščem sliko rondoja.
Če praviš, da je 115 m, voziš torej po zunanjem pasu po krogu s premerom recimo 111 m, kar pomeni, da narediš 350 m "voznega obsega" - torej če s petih (in ne štirih) točk zaobjameš poglede na celo dolžino (vozno!) rondoja, smo ravno pri povprečju 70 m. See?
 
Uporabniški avatar
slavcdklavc
Novinec
 
Prispevkov: 140
Pridružen: Sr okt 17, 2007 2:36 pm

Napisal/-a slavcdklavc To dec 11, 2007 3:31 pm

130km/h ni panike, s tem, da avtomobili izpod 70konjskih moči, v prej imenovan višnjegorc proti Lj. težko zmorejo na vrhu 120km/h.
Se da pelat tudi z r5 160km/h, sam je volan lahak kot peresce in gume so že v zraku-panika
Se da pelat s Fiesto 165km/h, pa sploh ni panike, če je cesta brez kolesnic, je pa panika tudi pri žalostnih 110km/h če zapelješ v kolesnice.
Se da peljat z r19 1.8 16v tudi čez 200km/h, pa ni neke panike, dokler ni potrebno zavirat, zarad kurčičev, ki brez žmigavcev pokajo levo in desno po AC, pa tudi pri 130 zna biti prokleto nevarno ko prej imenovani kurčiči brez vsakega prepričanja in za povrhu še brez utripalke poč na tvoj pas (frka v bajti) in potem ko se men strga film, posledično trobim, blendam maham, kažem razne znake kretenu, me ta preprosto sploh ne upošteva, ali pa pizdi nazaj kot da sem sam kriv :evil: :evil: :evil: :evil: in nato sem označen kot nestrpnež za volanom- pa ne me j...
Pa še določene heroje, ki vztrajajo na prehitevalnem pasu pri ki... 120km/h.
Priznam, peljem se navadno 140 do 150km/h, pa po vsakem prehitevanju, če je prostor spustim hitrejše pred sebe, včasih tudi če nikogar ni.
V tunele pa vedno z 100km/h, saj sem nedavno nazaj videl šleparja čigar prikolica je oponašala fliper zraven mene v tunelu in lahko se zahvalim samo 100km/h, da iz mene ni ratal daručak. Podpiram stacionarne radarje, toda predlagam (si želim) tudi povečanje hitrosti na prehitevalnem pasu na 140km/h, čeprav se nas večina vozi 140+ in na koncu je povprečna hitrost na AC vseeno smešno nizka okoli 100km/h.
 
Uporabniški avatar
Volvo5er
Novinec
 
Prispevkov: 418
Pridružen: To sep 13, 2005 6:15 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Volvo5er To dec 11, 2007 3:36 pm

nebivedu je napisal/-a:V tomačevskem rondoju resnično ne vidiš več kot 40m naprej, ker je cel rondo širok samo 115 metrov in nikoli ne vidiš več kot 1/4 rondoja naprej (tudi, če se voziš po zunanjem pasu).


Če gre verjeti TISu, potem je premer rondoja 230 metrov, torej je polmer 115 m.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To dec 11, 2007 3:48 pm

Volvo5er je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:V tomačevskem rondoju resnično ne vidiš več kot 40m naprej, ker je cel rondo širok samo 115 metrov in nikoli ne vidiš več kot 1/4 rondoja naprej (tudi, če se voziš po zunanjem pasu).


Če gre verjeti TISu, potem je premer rondoja 230 metrov, torej je polmer 115 m.


Če je polmer 115, je vozna (obodna) pot nekje na položaju glave voznika na zunanjem pasu celih 700 m, torej se vidi še precej dlje, kot sem najprej pisal.

Naj nekdo postavi anketo, koliko se mu zdi, da se povprečno vidi daleč v Tom. rondoju - me res zanimajo rezultati. Najbolje, da kar Nebivedu odpre novo temo o tem rondoju in kaj se vse dogaja, ob tem pa še eno kvalitetno anketo (vsaj 6.7 možnosti).
 
Uporabniški avatar
FBR
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1768
Pridružen: So sep 03, 2005 12:40 pm

Napisal/-a FBR To dec 11, 2007 5:25 pm

@esem: Enako, kot sem rekel že @Rottie-ju prej. Ko se boš na višnjegorcu v dolino peljal konstantno 200 se oglasi pri meni ;)

Ti lahko še tako računaš, kolk se dejansko vidi. To je spet tisto. Ni važno koliko bo zdržala cesta hitrosti, ampak je važno koliko bodo zdržale glave na cesti brez omejitev. Se pravi ima psiha tukaj še največjo težo.
 
ghandaed
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 765
Pridružen: To okt 17, 2006 9:14 pm

Napisal/-a ghandaed To dec 11, 2007 6:47 pm

poleg tega bi se ogromno nas, ki vozimo malo čez omejitev še bolj skoncentrirala na vožnjo samo ker nam ne bi bilo treba stalno špegat za providami nazaj pa kanguji na odstavnem pasu itd... tudi to bi precej izboljšalo varnost!
 
gustelj
Novinec
 
Prispevkov: 154
Pridružen: So jul 09, 2005 9:03 am

Napisal/-a gustelj To dec 11, 2007 10:54 pm

RAZVAJENOST, RAK SODOBNE VZGOJE


Kaj je razvajenost? Nasprotno od vaditi – način vzgoje, ki ne vodi k temu, da bi se otrok naučil osnovnih pravil, omejitev…

Razvajen otrok je ranljiv, neodporen, nesamostojen, mehkužen…

Za zdrav razvoj je nujno potrebno preizkušanje, izzivanje nevarnosti, odpovedovanje, jasno spoznavanje meja… čeprav je to videti kot omejevanje otrokovih potreb, kar je po psihoanalizi vir frustracij.

Ne obstaja imeti »preveč rad« ali da bi otroku »preveč nudili«, problem ni v količini temveč načinu – kako dajemo, nudimo otroku, kako mu izkazujemo ljubezen. Varnost je zamenjana z odvisnostjo, ljubezen s posesivnostjo, brezskrbnost v okviru zelo omejenega okolja in kontroliranih pogojev, ki jih določajo starši.

Razvajeni otroci postanejo zasvojeni z željo po čedalje več pozornosti, navadijo se na sprejemanje pretirane naklonjenosti.


Narcizem: osebnostna motnja, za katero je značilna prezaposlenost s samim seboj (zaljubljenost v sebe – ne ljubezni do sebe!), združena z zelo siromašno zmožnostjo empatije, in razumevanja drugega, s čustveno hladnostjo ter samopoveličevanjem – odprtim (sebe prikazuje kot neodkritega genija, zvezdo… ali prikritim (vsepovsod vidi krivice, ki se mu godijo).

Med narcizmom in razvajenostjo ni preprostega enačaja. Narcis čustva igra, jih pa ni zmožen doživljati, razvajenec pa jih ni zmožen igrati – pri razvajencu lažje prepoznamo čustveno hladnost, nekatera čustva pa doživlja: razočaranje, jezo, sovraštvo, kadar mu ne izpolnijo njegovih pričakovanj.
Narcis se vede, kot da meje ne bi obstajale, razvajenec pa jih ima pomaknjene daleč navzven, vse služi zadovoljevanju njegovih potreb. Narcis ne preraste podobe idealiziranega starša, ki jo ohranja in brani, razvajenec pa starša preobrazi v vlogo oskrbovalnega središča, katerega izključna naloga je zadovoljevanje njegovih potreb. Narcis ve, kaj vse bi on bil, razvajenec pa ne saj nima jasno izoblikovanih želja, ciljev. Razvajenec se čuti trajno ogroženega, da bi imel vse, kar si bo zaželel, čeprav ne ve, kaj bi si želel. Ne ve, kaj bi rad in mu te želje nihče ne izpolni. Narcis življenjsko energijo troši za boj z vsem tujim, drugačnim, razvajenec pa s svojo energijo ne ve kaj početi in jo prazni z raznimi nepomembnimi početji, ki tudi njemu ne predstavljajo nekega posebnega veselja.

Narcis in razvajenec sta si skupna v samoljubju.


Vas so mame očitno že zgodaj odstavile in nato prekomerno hranile z umetnim mlekom!
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8424
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Napisal/-a MacTron To dec 11, 2007 10:56 pm

  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
Uporabniški avatar
Rottie
Novinec
 
Prispevkov: 251
Pridružen: To maj 08, 2007 8:37 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Rottie Sr dec 12, 2007 2:04 am

ghandaed je napisal/-a:poleg tega bi se ogromno nas, ki vozimo malo čez omejitev še bolj skoncentrirala na vožnjo samo ker nam ne bi bilo treba stalno špegat za providami nazaj pa kanguji na odstavnem pasu itd... tudi to bi precej izboljšalo varnost!


Podpis ... vsekakor bi kr veliko pozornosti tako premaknili tja, kamor je potrebna. :!:



@gustelj ... ufff ... tale tvoj post je pa tako globokoumen, da sem skoraj utonil v njem ;) ... zdaj samo še nam navadnim smrtnikom razloži, kaj si dejansko hotel povedat s tem. Upam, da ne to, da je treba po tvoje delat BEEEEE in sledit ostalemu tropu "belih puhastih bitij", neglede a je to smiselno al ne, ker je pač "pastir" tako zaukazal... ta jih konec koncev tudi odpelje v klavnico, kamor si ponavadi ravno ne želijo, tako da poslušat njega ni ravno pametna ideja vedno. :twisted:
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr dec 12, 2007 7:07 am

esem je napisal/-a:
Volvo5er je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:V tomačevskem rondoju resnično ne vidiš več kot 40m naprej, ker je cel rondo širok samo 115 metrov in nikoli ne vidiš več kot 1/4 rondoja naprej (tudi, če se voziš po zunanjem pasu).


Če gre verjeti TISu, potem je premer rondoja 230 metrov, torej je polmer 115 m.


Če je polmer 115, je vozna (obodna) pot nekje na položaju glave voznika na zunanjem pasu celih 700 m, torej se vidi še precej dlje, kot sem najprej pisal.

Naj nekdo postavi anketo, koliko se mu zdi, da se povprečno vidi daleč v Tom. rondoju - me res zanimajo rezultati. Najbolje, da kar Nebivedu odpre novo temo o tem rondoju in kaj se vse dogaja, ob tem pa še eno kvalitetno anketo (vsaj 6.7 možnosti).


Bom zmeril po števcu, kok je cel krog vožnje in potem povedal in odprl temo.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8424
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Napisal/-a MacTron Sr dec 12, 2007 8:11 am

Rottie je napisal/-a:@gustelj ... ufff ... tale tvoj post je pa tako globokoumen, da sem skoraj utonil v njem ;) ... zdaj samo še nam navadnim smrtnikom razloži, kaj si dejansko hotel povedat s tem.


kakorkoli a znas brat zgornji post... od kje je pobral to "svojo" miselnost :idea:
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
DojceMan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: Ne jul 08, 2007 11:00 am

Napisal/-a DojceMan Sr dec 12, 2007 8:13 am

:vc :pop:
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Sr dec 12, 2007 12:32 pm

FBR je napisal/-a:Višnjegorski klanec v smeri Novega mesta ....zadnji levi ovinek že v dolino. Ne vidiš niti 30m pred sabo, fajn dolina je, pa še oreng levi ovink. Da ne govorim, da je stena na eni in drugi strani! Ti dam za kišto pera če maš j***a 200 mim prletet....


kr prprav gajbo :D tm se da it 200+ ce si pravilno jemljes ovinek. preizkuseno :>
(seveda profesionalni voznik in zaprta cesta o.p.p. )

da se tut cel hrib proti gor zvozt 200+ brez vecjih problemov.
 
Uporabniški avatar
FBR
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1768
Pridružen: So sep 03, 2005 12:40 pm

Napisal/-a FBR Sr dec 12, 2007 12:56 pm

Voith je napisal/-a:(seveda profesionalni voznik in zaprta cesta o.p.p. )


No, si lepo povedal. Ko boš pa posnel filmčk z števcom in sliko pred avtom, se pa oglasi. Plačam brez problema, samo jaz ne odgovarjam za poškodbe.
Da ne bo tako, ko je blo pri enemu novomeščanu, ko je stavil da pride prej kot v pol ure iz lj v nm (še stara hitra cesta) s porschejem. Na koncu se je ubil.

Sicer pa zadnjega levega kolkor kol vzameš, moraš ostat na notranji dlje časa, se pravi da lahko pozabiš na sekanje ovinka. Torej bo treba kar normalno spelat.

Jaz bi še vedno rekel, da se v vsakdanjih pogojih ne da.
 
Uporabniški avatar
Rottie
Novinec
 
Prispevkov: 251
Pridružen: To maj 08, 2007 8:37 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Rottie Sr dec 12, 2007 1:03 pm

MacTron je napisal/-a:
Rottie je napisal/-a:@gustelj ... ufff ... tale tvoj post je pa tako globokoumen, da sem skoraj utonil v njem ;) ... zdaj samo še nam navadnim smrtnikom razloži, kaj si dejansko hotel povedat s tem.


kakorkoli a znas brat zgornji post... od kje je pobral to "svojo" miselnost :idea:


Nekek spregledal mal link v tvojem zgornjem postu.. :oops:
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr dec 12, 2007 1:06 pm

FBR je napisal/-a:...
Jaz bi še vedno rekel, da se v vsakdanjih pogojih ne da.


Ti bi še vedno rekel tudi, da je tam vidljivost 30 metrov? In da kdor se s tabo ne strinja, naj gre dirkat - če bo še živ, mu daš prav? :evil: Zgled vozniške kulture?

Koliko daleč se vidi po tvoje v Tom. robdoju? Gre se z6a percepcijo, zase misliš, da si dober šofer (verjamem, da si), a delaš precejšnje napake v oceni, ne da bi se sploh zavedal. Kar ne pomeni, da omejitve niso potrebne - samo vprašanje kakšne. Žal ostajamo pri glavnem vprašanju - koliko delovanje (šefov) policije skrbi za varnost in koliko je tudi prikrito polnjenje proračuna (+nove kazni) samo prozoren izgovor, da nekaj res zmorejo, delajo, dajo od sebe, nekaj se torej le dogaja. Res je - nekaj se pa le dogaja - povečuje se nezadovoljstvo, predvsem pa število mrtvih. Sram naj jih bo!! :evil:
Zadnjič spremenil esem, dne Sr dec 12, 2007 1:15 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Volvo5er
Novinec
 
Prispevkov: 418
Pridružen: To sep 13, 2005 6:15 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Volvo5er Sr dec 12, 2007 1:14 pm

esem je napisal/-a:
FBR je napisal/-a:...
Žal ostajamo pri glavnem vprašanju - koliko delovanje policije skrbi za varnost in koliko je tudi prikrito polnjenje proračuna (+nove kazni) samo izgovor, da nekaj res delajo, dajo od sebe, nekaj se pa le dogaja. Res je - povečuje se nezadovoljstvo, predvsem pa število mrtvih. Sram naj jih bo!! :evil:


Na žalost to že lep čas ni več vprašnje. Novi predlog zakona za povišanje kazni je to le še potrdil :evil:
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr dec 12, 2007 1:21 pm

Glavno vprašanje ostaja to, kdaj bo ta nesposobnost splošno priznano dejstvo (tudi med vrhovi inh v medijih) - torej - kdaj bo kritična masa nezadovoljstva in kritike začela onemogočat in odstavljat nesposobneže v vrhu policcije in drugje (Žlender). To, kaj mi že stalno vemo ali kakšno misel prinaša novi zakon, je povsem postransko. Ne glede na želje po dirkanju ali skrivanju v mišje (geštalt) luknje.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov