FBR je napisal/-a:Višnjegorski klanec v smeri Novega mesta ....zadnji levi ovinek že v dolino. Ne vidiš niti 30m pred sabo, fajn dolina je, pa še oreng levi ovink. Da ne govorim, da je stena na eni in drugi strani!
Niti mal me ni strah se hiter pelat, ampak tam je pa katastrofa in je 130 že fajn hiter.
30 metrov my ass :P . Tam se vidi naprej minimalno vsaj 2x ali 3x dlje, čeprav je res, da je psihološka percepcija/ocena vidljivosti na tistem zelo kratkem delu res blizu 30 metrov. Tam je ovinek in cesta se prevesi navzdol in se (še) ne vidi v dolino, zato je vizuelno enostavno zmanjka in kljub temu, da vidimo še čez rob (ne gledamo mravelj na cesti ampak višje avtomobile), nam možgani pravijo, da je cesta brez nadaljevanja/izhoda - od tu izhaja neke vrste "tesnoba". Vedno možgani reinterpretirajo videno! Delno podobno kot kdaj v močnem sneženju, še bolj pa v megli ponoči, ko se nam zdi, da ne vidimo niti 20-30 m daleč, nato pa se zaradi dohitevanja izkaže, da vidimo luči avta pred nami, ki je oddaljen več sto metrov in megla torej ni tako gosta. A žal tega prej ne moremo ocenit, saj ni orientirov (luči), medtem ko na višnjegorslem klancu lahko racionalno ocenimo situacijo.
Sicer pa je ovinek res nevaren, delno tudi zaradi "tesnobe" (prejšnji odstavek), splošnih okoliščin (asfalt, ovinek, dejansko manjša vidljivost), pa tudi zaradi slabega naklona, ki je verjetno pogojevan z odcepom za Višnjo goro (kar oboje dodatno pripomore k "tesnobi"). - a to ni razlog, da ne bi poskušali racionalno ocenit nevarnosti. Razlika je namreč v tem, da bomo, če se bomo prepuščali "biološki" oceni "na prvo žogo", tu že ustrezno reagirali oz zmanjšali hitrost, zato pa v obratnem primeru prinoreli v na prvi pogled normalno situacijo, v resnici pa "nemogočo". Tako neracionaliziranje in "površnost", če ju dosledno ne izkoreninjamo, se hitro maščujeta v obratnem primeru.
Mislim, da se en bistvenih razlogov, zakaj nekateri vozijo (pre)počasi, pa kljub temu neustrezno reagirajo, skriva v tem "psihološkem" polju "vpetosti občutkov in percepcij na prvo žogo" - delno tudi v zavedanju lastne šibkosti v tem polju. Tu bi lahko avtošole, šole dobre vožnje in mediji naredili več. Pa tudi mi sami z občasno kakšnim majhnim testom razdalje na primer.
Teh 30 metrov se navezuje na pojav, ki se ga večina voznikov ne zaveda - da namreč pri hitrosti avtomatsko poskušamo videt dlje kot normalno (zato nas "tesnoba" še bolj zadane v primeru anomalij na avtocesti) in da zato razdalje napačno ocenjujemo. En primer - ko gremo proti Šiški in pripeljemo na vrh Brda, kjer se odpre pogled daleč naprej in vidimo npr celo množico avtomobilov - kaj najprej pomislimo? Zdijo se skoraj kot stoječa kolona, a v resnici je povprečen razmak lahko tudi več kot sto metrov - kljub temu je prvi impulz, da bo treba zavirat, čakat itd. Kar pa skoraj nikoli ni dejansko nujno.
Še enkrat o 30 metrih.
Če kdo ne verjame, naj si zamisli, da vozi v Tomačevskem rondoju - koliko mislite, da se tam v povprečju dejansko vidi naprej? Marsikdo bi rekel, da 20m ali manj, večina verjetno okoli 30 do največ 40 m. A v resnici je (nisem meril, ne dam roke v ogenj) minimalna vidljivost nad 40 m, največja čez 90m, povprečna okoli 70 m (in pri vsem tem so odstopanja samo navzgor). Prav rad bi kje zasledil natančne podatke o tem. To kaže na napačno dojemanje razdalj! Tudi zato sem repliciral - enostavno mislimo nekaj, kar ni res.
Ob vsem tem še bolj čudi junačenje nekaterih v vožnji pol metra za ritjo. Takim bi bilo treba odvzet izpite, ne pa bit proračunski inkasant. Me prav zanima, kdaj jim bo kapnilo, da je kritična masa mrtvih že zdavnaj presežena.