
lenivec je napisal/-a:vsi ste pozabli eno stvar, ki je zelo pomembna za zamaške takšnega tipa.
če bi radi da ne prihaja do zastojev bi blo treba peljati po zožanem pasu 2x hitreje kot prej po dveh pasih. zakaj? ker moreš 2x toliko prometa sprvit čez en pas kot prej čez dva.
nebivedu je napisal/-a:Če imaš pred sabo 50m varnostne razdalje, da bi se kdo lahko vključil, ti tisti zadaj že trobijo. Vsi vozijo na odbijač, sam da se kdo pred njega nebi zapeljal.
H-FReAK je napisal/-a:lenivec je napisal/-a:vsi ste pozabli eno stvar, ki je zelo pomembna za zamaške takšnega tipa.
če bi radi da ne prihaja do zastojev bi blo treba peljati po zožanem pasu 2x hitreje kot prej po dveh pasih. zakaj? ker moreš 2x toliko prometa sprvit čez en pas kot prej čez dva.
Ne bo držali. To je rešeno tako, da je predpisana minimalna varnostna razdalja. Na "naših" cestah je to ponavadi med 20 in 50m. Povečini kolikor opažam pa je to kar 50m.
lp, Aleš.
esem je napisal/-a:H-FReAK je napisal/-a:lenivec je napisal/-a:vsi ste pozabli eno stvar, ki je zelo pomembna za zamaške takšnega tipa.
če bi radi da ne prihaja do zastojev bi blo treba peljati po zožanem pasu 2x hitreje kot prej po dveh pasih. zakaj? ker moreš 2x toliko prometa sprvit čez en pas kot prej čez dva.
Ne bo držali. To je rešeno tako, da je predpisana minimalna varnostna razdalja. Na "naših" cestah je to ponavadi med 20 in 50m. Povečini kolikor opažam pa je to kar 50m.
lp, Aleš.
Minimalna varnostna razdalja je dolžina oz pot, ki jo vozilo prevozi pri določeni hitrosti v eni sekundi. Torej je minimalna v. r. pri 36 km/h 10 m, pri 72 km/h 20 m itd. Velja jo upoštevat pri zgoščenem prometu - v mestih itd.
Normalna varnostna razdalja je dvakrat toliko - se pravi pot pri neki hitrosti v 2 sekundah. Pri 36 km/h je n.v.r. 20 m, pri 72 je 40 m itd.
Po zgostitvi/zoženju bi se v. razdalja morala precej zmanjšati - še posebno upoštevajoč, da smo prej vozili npr 144 km/h, kjer je normalna varnostna razdalja 80 m, po zoženju pa je minimalna v. r. (tudi zato omejitev - da je namesto normalne možna minimalna v. r.) pri npr 60 km/h cca 16,7 m - torej gre v časovno isto razdaljo skoraj osem vozil! Ne bi smelo biti takih problemov, na katere sicer upravičeno opozarja lenivec.
Največji problem je - kot vedno v podobnih situacijah - sama točka zgostitve. Pri lijaku se kaže kot vrtinec (3D), pri prometu (2D) pa kot princip harmonike, ki ga "padalci" dostikrat bogato povdarijo/povečajo. Tako pri realnih kolonah kot v tej debati se stalno vrtimo okoli te točke.
Je pa tudi ta harmonika povezana z vozniško kulturo in predvsem vozniškim neznanjem - npr v Trstu bodo na križišču štartali skoraj vsi hkrati (čeprav je to mesto švoh avtomobilov in penzionističnih (po starosti) voznikov, v Lj pa povprečno vsak 3. zamuja oz pušča po 30 - 50 m varnostne razdalje. V ta prazen prostor bi komot šlo še 2-3 avtov, kar pomeni 2-3X večja pretočnost - tudi zato toliko kolon v Lj.
Hkrati pa marsikaterega voznika take počasnele, ki ne razumejo, čemu služi cesta, prav silijo v prehitevanje in slalomiranje. Na cesti nismo sami, usklajujmo se s prometnim tokom! Le da marsikdo tega sploh ne ve, oz noče vedeti ("vozim tako, da bo varno") - in pri tem vidi samo tisto, kar ima pred nosom, kaj s tako vožnjo povzroča, pa mu ne pade na kraj pameti. Tudi take bi morali kaznovat in jim predvsem naklonit primerno pozornost v neki oddaji pred dnevnikom - nekakšni šoli varne vožnje. Šele, ko bi to videl od zunaj in razumel ustrezen komentar, bi marsikdo spoznal, kaj sploh počenja.
H-FReAK je napisal/-a:
Poglej si na prejšnji strani kakšni znaki so na AC pred oviro. Ponavadi je 2. znak zaporedoma ta magični znak ki predpisuje varnostno razdaljo 50m.
esem je napisal/-a:H-FReAK je napisal/-a:
Poglej si na prejšnji strani kakšni znaki so na AC pred oviro. Ponavadi je 2. znak zaporedoma ta magični znak ki predpisuje varnostno razdaljo 50m.
Ta predpisana v. r. velja verjetno pred oviro, se pravi pred ustavljanjem in pred kolono (ravno zaradi nevarnosti naleta), če velja tudi naprej po zožitvi (oz med), je to nepotrebna glupost na kvadrat. Takrat se itak avti že sami razporedijo - zaradi kasnejšega pospeševanja itd - na ustrezno razdaljo. In to ne vpliva na nastanek kolone pred oviro. Na to vpliva sama točka zgostitve oz. harmonika.
Tisto, kar sem govoril o poti v eni oz dveh sekundah, je pa uradna definicija (iz ZVCP) minimalne in normalne v.r.
esem je napisal/-a:pri npr 60 km/h cca 16,7 m - torej gre v časovno isto razdaljo skoraj osem vozil! Ne bi smelo biti takih problemov, na katere sicer upravičeno opozarja lenivec.
esem je napisal/-a:Seveda ima z znakom predpisana določba večjo težo kot splošna. Prej sem rekel, da je to uradna, samo kot pojasnitev posta prej, ko sem govoril o razliki med normalno in minimalno v.r. (za koga, ki je to že pozabil) in ne kot o nujni v našem konkretnem primeru, ker je le-ta bila itak določena na licu mesta.
Glede našega k. primera pa je vprašanje, kje velja ta znak za razdaljo - samo pred točko nič (zožitev, začetek del) - torej zaradi nevarnosti naleta - ali tudi kasneje. Mislim, da samo prej, saj kasneje ta m. v. r. ni potrebna, je celo kontraproduktivna. Je pa odvisno tudi od tega, kako je znak postavljen - npr da bi bil "povezan" (na istem drogu) z dolžino cestnih del - kar pa s tvoje slike s prejšnje strani, ki si jo omenjal, ni jasno razvidno. Zdi se, da je na istem drogu kot znak "600 m do ovire" - se pravi pred oviro z veljavnostjo 600 m - ko je že zožitev, torej ne velja več in če je tako, tisto o osmih avtih še vedno drži (ob predpostavki minimalne in ne normalne varnostne razdalje).
Spoštovani!
ZVCP-1a v svojem 5. odstavku 26. člena (Vožnja z vozilom po cesti) natančno opredeljuje ravnanje v takšnem primeru, zato vam omenjeno točko posredujem kar v celoti:
Če je na smernem vozišču iz prvega odstavka [(1) Na smernem vozišču z dvema ali več označenimi prometnimi pasovi mora voznik voziti po sredini prometnega pasu.] tega člena na enem od prometnih pasov onemogočen promet vozil zaradi ovire ali se pas konča, so vozniki, ki vozijo po sosednjem prometnem pasu dolžni omogočiti vključevanje na ta prometni pas tako, da vozijo s primerno hitrostjo in na takšni razdalji do vozila pred seboj, da se lahko izmenoma vključi v promet še po eno vozilo (sistem zadrge).
nebivedu je napisal/-a:Spoštovani!
ZVCP-1a v svojem 5. odstavku 26. člena (Vožnja z vozilom po cesti) natančno opredeljuje ravnanje v takšnem primeru, zato vam omenjeno točko posredujem kar v celoti:
Če je na smernem vozišču iz prvega odstavka [(1) Na smernem vozišču z dvema ali več označenimi prometnimi pasovi mora voznik voziti po sredini prometnega pasu.] tega člena na enem od prometnih pasov onemogočen promet vozil zaradi ovire ali se pas konča, so vozniki, ki vozijo po sosednjem prometnem pasu dolžni omogočiti vključevanje na ta prometni pas tako, da vozijo s primerno hitrostjo in na takšni razdalji do vozila pred seboj, da se lahko izmenoma vključi v promet še po eno vozilo (sistem zadrge).
Torej. če jaz spustim do 50m pred koncem zapiranja pasu pred sebe vsaj eno vozilo(pa jih vedno več kot eno), lahko naprej vozim brez te luknje pred sabo in mi ni treba spustit nikogar predse, ker sem to že storil.
V članku Franceta Kmetiča z naslovom Iskanje sožitja (ki je sicer uvodni komentar v reviji in napoveduje članek o prometni varnosti na cestnih gradbiščih), objavljenem na strani 5 v Motoreviji z datumom avgust--september 2005, je navedeno: "Zelo različni so tudi pristopi pri združevanju dveh pasov v enega. V Nemčiji imajo vozniki navodilo, da morajo zapolniti oba prometna pasova in se potem vključevati v eno kolono po načelu zadrge, v Sloveniji imamo že nekaj sto metrov pred zožitvijo postavljene table o prepovedi prehitevanja, pa tudi prepoved vožnje mimo stoječe kolone vozil. In če nemški vozniki pri nas ravnajo po nemškem načelu, storijo hud prekršek."
Na omenjeni hitri cesti stojita tako znak "prepovedano prehitevanje ..." (II-28), kot znak "zapiranje prometnega pasu" (III-112.1).
Ali glede na navedeni članek veljajo določena drugačna pravila v primeru cestnih gradbišč od vožnje po večpasovni cesti, kjer se pač na določenem kraju en pas združi v drugega?
esem je napisal/-a:Smo le prišli do tega, kar sem sicer rekel že v prvem odgovoru v temi ("Menim, da je to problem, ki nastane zaradi napačnega postavljanja tabel.") in to je, da osnovni izvor težav ni v voznikih in njih neznaju/nekulturi, pač pa v napačni signalizaciji, ki voznike na nek način sili v slepo ulico in nejasen/nedoločen položaj. Seveda se v takih položajih hitro pokaže (ne)kultura in vedno se najdejo padalci, ki poskušajo situacijo izkoristit zase in za svojo rit ("Podalpski mali ubermensch"?)- ne glede na ostale, na vpliv na pretočnost, predvsem na nevarnost itd. Vendar - v osnovi je kriv postavljalec znakov. O slabem postavljanju signalizacije smo že dosti govorili v temi o novih, višjih kaznih, žal tudi v temi o nesreči Romunov pri Golovcu.
O tem, da znaki niso pravilno postavljeni, so ob tej romunski nesreči govorili tudi tuji strokovnjaki in ob tem vztrajalii, da je to še posebej vidno ob delih na cesti na celotnem slovenskem AC omrežju!! In tudi reakcije odgovornih so bile točno take, kakršne bi lahko pričakovali tudi sedaj, če bi po kakšnem čudežu odgovarjali na to temo. Seveda so rekli predvsem (in praktično samo) to, da je signalizacija po pravilih, a že sami (brez strokovne pomoči) smo ugotovili, da so tu in siva lisa v pravilih in napake v postavljanju znakov. Potrebne je le nekaj zdrav epameti!!
Zaradi vsega pa posledično prihaja do komplikacij, hude krvi in tudi večjih zastojev, kot je nujno. Se bo začelo popravljat šele, ko ne bodo pele samo pesti?
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov