Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a joztom Sr dec 08, 2010 6:04 pm

VAG ima ogrevanje/hlajenje olja izvedeno z izmenjevalcem pod filtrom, ki stane, ko ga sesuje kot meni ene 55€. Ta kos pri mrzlem motorju s toplo vodo, ki se segreva dosti hitreje kot olje, ogreva olje v filtru in pri vročem (150°C) to isto olje hladi z 90°C.
Priponke
Passat 1,8 T.png
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a ~toMmy~ Sr dec 08, 2010 6:13 pm

Pa kaj veš koliko ima olje "zaostanka" čez zimo? Kdaj je že zdravo malo bolj pritisnit avto, je dovolj, da se števec za temperaturo vode približa 90 stopinjam ali je takrat olje še dokaj hladno? Ok, poleg tega da približno čutiš tudi na menjalniku.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
Tomas666
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 768
Pridružen: Po jun 04, 2007 8:53 am
Kraj: Novo mesto

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a Tomas666 Sr dec 08, 2010 7:20 pm

Ko imamo že temo o turbodizlih pa me zanima kakšna je 1,6 TDI napram 1,9TDI??? slabši,boljši???

hvala za odgovore.

LP!
Slika
 
Uporabniški avatar
mihaing
Uporabnik
 
Prispevkov: 2874
Pridružen: To okt 21, 2008 9:24 am
Kraj: Slovenc

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a mihaing Sr dec 08, 2010 7:35 pm

Tomas666 je napisal/-a:Ko imamo že temo o turbodizlih pa me zanima kakšna je 1,6 TDI napram 1,9TDI??? slabši,boljši???

hvala za odgovore.

LP!


viewtopic.php?f=18&t=79989&start=0

:mrgreen: =P =P =P =P
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3877
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a Blinder Sr dec 08, 2010 7:43 pm

joztom je napisal/-a:Ogrevanje na mestu je obvezno in nikakor ne škodljivo, jebeš tazelene. Ogrevamo menjalnik, da se razgoni olje in da gre lahko v prvo, če se le da kakšno minuto s spuščeno sklopko. Samo tehnični tepci imajo voljo lasten avto pri temperaturah pod nulo naštihati na silo v prvo. Ko pa speljemo pa ne prenizko in ne previsoko (1000-2500) do prvih dveh črtic na vodi.


To ti resno?
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
need 4 speed
Novinec
 
Prispevkov: 403
Pridružen: Ne sep 06, 2009 9:17 am

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a need 4 speed Sr dec 08, 2010 8:10 pm

Jaz sem tudi mnenja, da je dobro za avto, da laufa kakšno minutko v leru, da se olje malo razmeče po motorju/menjalniku.Neumno se mi pa zdi zelo dolgo (npr.10 minut) ogrevat avto na mestu.Kašnega turbodizla lahko10-15 minut laufaš, pa niti malo cager ne dvigne.
Minutko počakat, nato pa odpeljat z zmernimi obrati, da se materiali v motorju postopno in čimbolj enakomerno ogrejejo.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a abbe Sr dec 08, 2010 8:15 pm

~toMmy~ je napisal/-a:Pa kaj veš koliko ima olje "zaostanka" čez zimo? Kdaj je že zdravo malo bolj pritisnit avto, je dovolj, da se števec za temperaturo vode približa 90 stopinjam ali je takrat olje še dokaj hladno? Ok, poleg tega da približno čutiš tudi na menjalniku.


ko je voda na 90 stopinjah olje nima niti 50 stopinj.da ga pa res ters je pa dobr da ma olje okol 80 stopinj.
pa ne govorim na pamet sem mel stevcek temp.olja v karterju tko da...
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
dolenc46
Novinec
 
Prispevkov: 195
Pridružen: Sr dec 23, 2009 10:27 am

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a dolenc46 Sr dec 08, 2010 8:48 pm

Jst svojga(1.4 bencinar) zjutrej predn grem u šolo zalaufam pa pustim laufat ene 5-7min vmes še pospravm skret od mačka kej pobrklam po delavnci pa mine. Je pa avto v garaži ki je ločena od hiše in je notri mogoče kakšna stopinja več kot zunaj tako da se avto če je zunaj okrog 0 stopinj v tem času segreje skoraj do 90 stopinj(voda).

Do avtoceste ga(3km) vozim bolj pod nizkimi obrati do 3000rpm, ko pa se vključujem na avtocesto ga pohodim tja do 5000rpm(če je treba) potem pa normalno dalje(pomoje je takrat že kar lepo segret).

Za 1x še use špila in upam da bo še dolgo. :D

Sem pa na šihtu 1x dobil kombi jumper pa se ni ogrel ne vem kok časa, res trajalo je dolgo, ampak sem ga pač vozil pod 2000rpm ene 12km pa še prej je 5min stal na mestu in laufal, zunaj je blo pa -1. pa še to se je samo števc od vode dvignu bogve kok je blo še olje mrzlo. :?
 
Uporabniški avatar
NejcZ
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1506
Pridružen: Po dec 24, 2007 7:35 pm
Kraj: Mozirje

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a NejcZ Sr dec 08, 2010 11:14 pm

abbe je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:Pa kaj veš koliko ima olje "zaostanka" čez zimo? Kdaj je že zdravo malo bolj pritisnit avto, je dovolj, da se števec za temperaturo vode približa 90 stopinjam ali je takrat olje še dokaj hladno? Ok, poleg tega da približno čutiš tudi na menjalniku.


ko je voda na 90 stopinjah olje nima niti 50 stopinj.da ga pa res ters je pa dobr da ma olje okol 80 stopinj.
pa ne govorim na pamet sem mel stevcek temp.olja v karterju tko da...


No ja, js pa opažam da ko voda pride na 90 je olje nekje na 60, pol pa začne naraščat :) Kkrkol, ko se voda segreje je fajn še kako minuto al pa dve počakat pol pa pogumno po gasu ;)

Tisto laufanje na mestu se mi pa zdi konkretna bedarija v vseh primerih, mogoče minuto da sneg dol spučeš če je tk, vse ostalo pa bedarija.
I'm not speeding I'm qualifying...
 
Some1
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 14
Pridružen: So mar 13, 2004 8:30 am

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a Some1 Če dec 09, 2010 6:43 pm

Ma kaka bedarija? Vedno pustim avto cca. 2-3minute preden speljem. Še posebno sedaj pozimi in če je avto celo noč zunaj. Še kako se čuti, kako avto lažje pelje in kako se prestave lepše pretikajo. Da o zvoku motorja ne govorim. Avto ima sedaj 180k km in še vsi motorni deli prvi ( razen termostata in kar spada k velikemu servisu ( zobati jermen)! Tako, da nekaj bo že na tem..

Če imam pa avto v ogrevani garaži pa mi tega res ni potrebno vendar zaradi preventive vseeno pustim cca. 1min.
Zadnjič spremenil Some1, dne Če dec 09, 2010 7:20 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a joztom Če dec 09, 2010 7:12 pm

Končno en normalen komentar.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3877
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a Blinder Če dec 09, 2010 7:27 pm

Some1 je napisal/-a:Ma kaka bedarija? Vedno pustim avto cca. 2-3minute preden speljem. Še posebno sedaj pozimi in če je avto celo noč zunaj. Še kako se čuti, kako avto lažje pelje in kako se prestave lepše pretikajo. Da o zvoku motorja ne govorim.


Še kako se Ne čuti, kako motor težko dela ko toliko minut se vrti pri najnižji temperaturi. In se vrti pri najnižjem možnem oljnem pritisku(minimalni obrati in mrzlo olje).
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Some1
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 14
Pridružen: So mar 13, 2004 8:30 am

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a Some1 Če dec 09, 2010 8:40 pm

Blinder je napisal/-a:
Some1 je napisal/-a:Ma kaka bedarija? Vedno pustim avto cca. 2-3minute preden speljem. Še posebno sedaj pozimi in če je avto celo noč zunaj. Še kako se čuti, kako avto lažje pelje in kako se prestave lepše pretikajo. Da o zvoku motorja ne govorim.


Še kako se Ne čuti, kako motor težko dela ko toliko minut se vrti pri najnižji temperaturi. In se vrti pri najnižjem možnem oljnem pritisku(minimalni obrati in mrzlo olje).


Torej je za tvoje pojme bolje, da se vrti na visokih obratih pri mrzlem olju, ki nudi zelo slabo mazanje... Daj ne govori neumnosti. Daj razloži zakaj se pa avto potem prav matra, če speljem takoj zatem, ko ga vžgem? zakaj mi lahko tudi crkne, če ne dodam precej več plina, kot normalno pri takojšnem speljevanju? Zakaj motor prav moteče ropota, dokler se po kilometru lepo ne uteče? Zakaj se menjalnik pretika zelo težko in tudi v prestavo negre tako tekoče?

Vsi te znaki izginejo, če počakam 2minuti na mestu.. Gre pa za A4 avanta 1.9tdi quattro 2002 letnik.. Sedaj pa povej ti, ki si tak strokovnjak za motorje kaj je bolj zdravo za motor..
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a Drocky Če dec 09, 2010 9:49 pm

Blinder je napisal/-a:
Some1 je napisal/-a:Ma kaka bedarija? Vedno pustim avto cca. 2-3minute preden speljem. Še posebno sedaj pozimi in če je avto celo noč zunaj. Še kako se čuti, kako avto lažje pelje in kako se prestave lepše pretikajo. Da o zvoku motorja ne govorim.


Še kako se Ne čuti, kako motor težko dela ko toliko minut se vrti pri najnižji temperaturi. In se vrti pri najnižjem možnem oljnem pritisku(minimalni obrati in mrzlo olje).

mrzlo olje je gostejše kot redko. Ko je olje gostejše je pritisk višlji. Sploh pa je vse odvisno kako olje točiš v motor.
Drugače pa dizla se vozi tak, da se pelje. nobene komplikacije. Itak čutiš do kdaj je motor hladen, ker negre tak ko bi moral. Edino razgretega nesmeš ugašat. Je pa res da nekateri preveč pretiravajo in avte puščajo laufat kakšno minuto po čisto normalni vožnji.
LP Rok
 
need 4 speed
Novinec
 
Prispevkov: 403
Pridružen: Ne sep 06, 2009 9:17 am

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a need 4 speed Če dec 09, 2010 10:11 pm

Bolš pretiravat pa vedno pustit kakšno minutko, da se mal "ustavi" vse skup, kot pa napouno prpeljat in ugasnit.Jaz vedno počakam kako minutko-tačas vzameš stvari iz avta(npr. jakno,denarnico) se odvežeš nato lepo ugasneš.
(poznam primerke, ko se prpelje na 2-3k obratih in ga že zadnje par metrov vožnje ugasne :roll: )
 
Hren
 

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a Hren Če dec 09, 2010 10:15 pm

Potemtakem, kar ste v tej temi napisali, bi moj avto moral biti še samo za na odpad. Imam turbodizla, 1.4 HDI, starega 8 let s 100000 km, pazim ga res ne, ogrevam ne, ugašam tudi vročega, pač če potrebujem obrate že na začetku pritisnem na plin. Ponavadi vozim med 2000-3000 obrati, prestavljam okoli 2500-3000, tako pozimi kot v vseh drugih letnih časih. In glej ga zlomka: avto deluje brez vsakršnega problema. Kaj sem v slabih treh letih menjal? Zadnji lonec in števec!
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a BBoss Če dec 09, 2010 10:31 pm

need 4 speed je napisal/-a:Bolš pretiravat pa vedno pustit kakšno minutko, da se mal "ustavi" vse skup, kot pa napouno prpeljat in ugasnit.Jaz vedno počakam kako minutko-tačas vzameš stvari iz avta(npr. jakno,denarnico) se odvežeš nato lepo ugasneš.
(poznam primerke, ko se prpelje na 2-3k obratih in ga že zadnje par metrov vožnje ugasne :roll: )


Si pa daš dela tam k ni treba... tolk pretiravanja okrog turbo dieslov. Tole z "ohlajanjem" je načeloma samo kadar res goniš po AC pa ga zadnji kilometer preden misliš ustaviti pač spustiš gas in s tem najbolj učinkovito vse skupaj ohladiš na zmerno raven. Isto velja za priganjanje v hrib, da glih ne prgonš na vrh pa takoj ugasnit avta. Vse ostalo pa je brezveze, da se tolk matraš, ker ni efekta nobenega.
 
Uporabniški avatar
AXioN
Uporabnik
 
Prispevkov: 922
Pridružen: Ne okt 26, 2003 10:29 pm
Kraj: Ko si bogu za hrbtom, se uro voznje.

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a AXioN Pe dec 10, 2010 1:04 am

Blinder je napisal/-a:
joztom je napisal/-a:Ogrevanje na mestu je obvezno in nikakor ne škodljivo, jebeš tazelene. Ogrevamo menjalnik, da se razgoni olje in da gre lahko v prvo, če se le da kakšno minuto s spuščeno sklopko. Samo tehnični tepci imajo voljo lasten avto pri temperaturah pod nulo naštihati na silo v prvo. Ko pa speljemo pa ne prenizko in ne previsoko (1000-2500) do prvih dveh črtic na vodi.


To ti resno?


Hahhaaaa :D

Kako ogrevas olje v menjalniku, ce se pa zobniki ne vrtijo? ? Olje v menjalniku se ti ne segreje tolk hitro ce ga laufas na mestu.
Pa ce ga pustis vec minut laufat na mestu, ja sej voda se ze hitreje segreje, ampak si kdaj pomislil da imas v motorju oljno pumpo, ki ti pod zelo nizkim pritiskom krozi neogreto olje? Na rally etapah tudi vsi vozniki prej ogrevajo avte, ne?
Zdej ce imas probleme z "stihanjem" v prvo, pa zamenjaj vzvode menjalnika, mogoce menjalnik sam, ali pa kar cel avto.

Kako voziti turbo dizla? Nevem, se pa drzim besed - ko je olje segret je treba samo tiscat. :D Ravno zadnjic peljal dci-ja 120ps, sem mislil da je zariban vred s hin turbino, ker je delal tak oblak zadej. Seveda se je baba vozila 2km na siht vsak dan, pa se to cist po jajcih. Naredil ~100km cez Ljubelj in nazaj, in poglej avto cudezno nehal kadit.

Sicer pa nevem zakaj bi se tolko merkal avta, matr sej smo pomojm ze kej napredoval od zastave 750 de luxe special edition brez sinhrona med prvo in drugo.. Vsak hoce met perpetum mobile, ujckate tele avte kot babe pedertoške. Itak mi tole vseskup deluje kot en pederbal. Se malo pa se bomo zacel pogovarjat o pedikuri, nanosih pudra in cesanju las za zimske razmere.
 
need 4 speed
Novinec
 
Prispevkov: 403
Pridružen: Ne sep 06, 2009 9:17 am

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a need 4 speed Pe dec 10, 2010 1:45 am

Ma nevem, če je to ravno preseravanje in afnanje.Če maš mal občutka, kako vse skup deluje, veš da je bolš, da se zadeva malo "prelaufa" kakšno minutko,dve v leru.Niti ni nujno čakat v avtu-tačas zapreš vrata od garaže, en čik pržgeš, zamenjaš CD, se prvežeš ...
K se pa pripelješ nekam pa isto..tist čas k rabiš da se odvežeš, odpreš vrata in vzameš stvari pustiš, da motor laufa, nato pa ugasneš.
Sj ni tak hudič tisto minutko počakat.da bi pa zdej stal 15 minut zravn avta s prižgano mašino in čakal se pa strinjam, da je neumno.

Se pa tudi strinjam (in tudi to počnem), da je treba dobro ogretega dizla vsake tok časa ornk prevrteti, da se "prepuca", pa tudi pri vsakdanji vožnji malo zvrtet na obrate.
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: kako voziti turbodizla

Napisal/-a uros11 Pe dec 10, 2010 7:52 am

Axion je napisal zelo dober komentar.

Proizvajalec priporoča, da se avto vžge in nato kar lepo odpelje.

Tudi sam ne vidim smisla, da se čaka na avto, kdaj lahko odpelje. Nobenega nisem gledal v tej smeri, pa vsi delajo b.p.

Približno isto kot z nekaj minutnim čakanjem dosežeš po par 100 metrih normalne vožnje. Ne vem točno, kakšne avte imate, vendar moji dizli ne kažejo prav nobene razlike med nekaj minutnim ogrevanjem ali pa med tem, da se gre takoj v vožnjo. Tudi v prvo ali R lahko prestavim, ko ga vžgem. Po mojem je še slabše, če ga ogrevaš, nenazadnje je izgorevanje slabše, ogrevanje bolj neenakomerno (spet nič pretresljivega), pa še kaj.

Je pa res, da jaz mojih ne tiščim kasneje in mi jih ni treba pripraviti za tiščanje.

In kot sem že nekje napisal, nikoli nisem imel problemov hladnega menjati pri 3k obratih.

Za kakšno resno debato na to temo pa bi morali najti komentar kakšnega stručkota, pa ne takega, ki šraufa po avtih, temveč takega, ki zna te stvari fizikalno razložiti. Vse drugo je rekla kazala. Indic o fiziki, po moje, je priporočilo tovarne, da se spelje, ko se avto vžge. Sicer imajo tovarne tudi svoje računice, morda, da greš prej menjat kakšne vitalne dele.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov