Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Po dec 21, 2009 3:19 pm

Lumpy_ je napisal/-a:@mišek,
Ampak, če je samo ASR in ne sistema, ki simulira špero, potem ti bo obe kolesi na enako hitrost zavrl in ne samo ene. Npr, eno kolo na ledu, druga na suhem asfaltu. ASR bo zabremzal desno kolo na hitrost leve in odvzel gas. Se pravi na nulo in avto bo hotel ugasnit. Takrat tudi izklapljamo ASR. EDS pa bo neodvisno od ASR-a pribremzal desno kolo, in bo vleklo tisto, ki ima več oprijema.
Stalno poslušam, da jih dost govori, da ima el. špero, ker ima ASR. Ni res to.
Dokler nisem sam tega občutil na lastni koži, tudi nisem vedel. Beetle je namreč imel ta EDS tudi.

Čak mal, če začne kolo na ledu bremzat, potem se ja na nasprotni strani povečuje navor in bi moglo potegnit. (kako to misliš, da obe kolesi bremza na enako hitrost?, bremzat more tisto na ledu, bremza se kolesa na asfaltu nima kaj dotikat dokler na ledu koplje - tak si jaz razlagam :? )
To zdaj ne zastopim čist; vzamimo recimo za primer neko podlago, ki ima oprijem ne led, recimo eno kolo na makedamu, drugo na asfaltu. Pritisneš preveč gas, da začne na makedamu kopat, če začne to kolo bremzat se bo na kolesu, ki je na asfaltu povečal navor - se pravi bo kolo začelo pridobivat obrate, kolo na pesku pa bo začelo upočasnjevat. A ni to tak? In potem, če začneta oba kopat šele potem zmanjša moč.

Ali je fora ASR v tem, da ko ti začne kolo na pesku kopat ti nabije obrate kolo na asfaltu pa gre bolj kot ne ves čas isto hitro in potem dela ASR s to logiko, da samo odpravi zdrs na pesku in zmanjša moč? Samo potem bi to delalo brez bremz. Če pa kakor koli posegajo zavore pa potem po moje se s tem poveča navor na nasprotnem kolesu.
Tako kot pravite da ima BMW > ASC samo zmanjša gas, ASC+T pa najprej bremza hitrejše kolo in potem odvzema gas. Pravite pa, da je ASR enako kot ASC+T; torej? Potem je to v bistvu simulacija špere? Če ne, zakaj ne?

Če še enkrat vprašam bistvo: Če pri ASR sodelujejo zavore, zakaj se potem temu ne reče simulicije špere in zakaj to potem ni enako kot ASD?
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Napisal/-a uros11 Po dec 21, 2009 4:59 pm

Pri mojem passatu ASR odvzema gas, ne zavira, pri Golfu pa je pod ESP združenih en par sistemov, med njimi tudi EDS, ki do določene hitrosti ustavlja hitrejše pogonsko kolo (verjetno mora zdrset, drugače nima veze), ASR, ki odvzema gas pri zdrsu (morda se oba sistema tudi kombinirata), itd., ESP pa (v snegu) poskuša ohranjat smer, vendar v snegu ne pomaga, je isto in zabavno kot brez njega.
 
Gosic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2055
Pridružen: To jan 27, 2009 9:35 pm

Napisal/-a Gosic Po dec 21, 2009 6:12 pm

Star video, a poučen, verjetno si ga je že marsikdo tudi pogledal, velja za tiste, ki si ga še niso:
http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc&feature=fvw
Ta posnetek pa je tisti dokaz, da elektornika včasih tudi ni vse, da če ni oprijema tudi s tem pač negre, kar je fizikalno nemožno.
http://www.youtube.com/watch?v=Zy8jocfu ... re=related
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS Po dec 21, 2009 7:47 pm

Gosic je napisal/-a:Star video, a poučen, verjetno si ga je že marsikdo tudi pogledal, velja za tiste, ki si ga še niso:
http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc&feature=fvw
Ta posnetek pa je tisti dokaz, da elektornika včasih tudi ni vse, da če ni oprijema tudi s tem pač negre, kar je fizikalno nemožno.
http://www.youtube.com/watch?v=Zy8jocfu ... re=related


Prvi video sem že jaz dal gor na 2. strani te teme.

Pri drugem mi pa nič ni jasno, pa tud napisi so pomešani. Enkrat ma ESP off pa diff-lock vklopljen pa avto samo stoji na miru, potem pa isto piše, pa vse 4 vrtijo v prazno. Pa ko piše ESP ON, čisto normalno spelje na hribu, čeprav mi logika pravi, da bi moralo biti ravno obratno (z ESP OFF bi moral dlje prit v takih pogojih, imeli smo 4 leta avto s štirikolesnim pogonom doma, pa vem)

Nekaj ne štima. :roll:
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Napisal/-a pskoda Po dec 21, 2009 8:01 pm

Gosic je napisal/-a:Star video, a poučen, verjetno si ga je že marsikdo tudi pogledal, velja za tiste, ki si ga še niso:
http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc&feature=fvw
Ta posnetek pa je tisti dokaz, da elektornika včasih tudi ni vse, da če ni oprijema tudi s tem pač negre, kar je fizikalno nemožno.
http://www.youtube.com/watch?v=Zy8jocfu ... re=related


Pri zadnem posnetku, popca ne vesta kaj sploh delata
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ To dec 22, 2009 1:24 am

Se strinjam.
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1612
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Napisal/-a chan To dec 22, 2009 8:20 am

Pri zadnjem posnetku so pomešali pojme.
Za samo delovanje sistema ESP in lažje razumevanje le tega je test na posnetku brezpredmeten, zato mislim, da marsikateremu uporabniku ni najbolj jasna razlika med ASR (oz. TCS) ter sistemom ESP.
Pri Grand Vitari (ter še marsikaterem SUV oz. terencu) se ob vklopu zapore srednjega diferenciala (ter posledično porazdelitvi navora 50:50 zadnja - prednja os) izklopi celotni sistem ESP ter seveda posledično njegov podsistem ASR (pri pravih terencih se ob vklopu reduktorja poleg ESP izklopi tudi sistem ABS) - tudi zaradi "neuporabe" ASR pa se je voznik lahko prekopal na vrh hriba.
 
Uporabniški avatar
ronnie
Novinec
 
Prispevkov: 260
Pridružen: Ne feb 11, 2007 1:18 pm

Napisal/-a ronnie To dec 22, 2009 9:21 am

kšn dan ga tri dni serjemo , kšn dan pa cel teden
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek To dec 22, 2009 9:34 am

Jaz zastopim kak dela ESP, še vedno pa ne morem izluščit glede ASR.
Eni pravijo, da nič ne bremza in samo moč odvzame, drugi pravijo, da bremza in šele potem odvzame moč.
Potem spet, eni pravijo, da zelo pomaga pri vožnji po snegu, spet drugi, da za v sneg ni vreden nič...
Eni pravijo, da če izklopijo ASR s tem izklopijo tisto odvzemanje moči, da v ozadju pa še vedno dela zaviranje posameznega kolesa.
To so stvari, ki jih nekak ne morem povezati med sabo.
Zdaj pa ali je možnost, da se pod isto oznako skriva različen sistem in pri enih je v ta ASR vključen tudi EDS se pravi bremzanje hitrejšega kolesa, pri drugih pa je ASR samo odvzemanje moči? Potem spet enim se to po stopnjah izključuje (1. stopnja - bremzanje+odvzem moči, 2.stopnja - samo bremzanje, 3. stopnja - čisto izklopljeno)

Kolikor to berem se opisi delovanja razlikujejo. Kako potem vedet kaj točno ima kateri avto? Tu pa tam piše ASR+EDS, tu pa tam samo ASR. Spet drugje je razlaga, da če ima ESP je pod to združeno ASR z EDS.
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1612
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Napisal/-a chan To dec 22, 2009 9:44 am

Nemška razlaga morda še najboljša:

http://de.wikipedia.org/wiki/Antriebsschlupfregelung
 
Uporabniški avatar
ronnie
Novinec
 
Prispevkov: 260
Pridružen: Ne feb 11, 2007 1:18 pm

Napisal/-a ronnie To dec 22, 2009 11:46 am

Enostavno ;
najprej je ABS
EDS brez ABS ne more obstajat
ASR ne more obstajat brez ABS in EDS
ESP ne more obstajat brez ABS, EDS in ASR
amen

Kdor razume delo diferenciala potem ve kaj pomeni žlajf na v prazno se vrteče kolo
in EDS ni špera. Špera je blokada diferenciala. Torej na obe kolesi polni navor.
To pa EDS ni
primer :
Pogonska kolesa se nahajata na različno oprijemljivih podlagah. Levo pogonsko kolo vozi po suhem asfaltu,
kjer je oprijemljivost najboljša. Desno kolo pa vozi po mokrem, spolzkem ali zaledenelem vozišču.
V takšni situaciji ko hočemo speljat se levo kolo zaradi same mehanike diferenciala zaustavi oziroma ne zavrti,
desno pa zavrti z dvojno hitrostjo
Diferencial skrbi za to, da se na vsako pogonsko kolo prenese del razpoložljivega navora.
Večji del navora se prenese na kolo z manjšo oprijemljivostjo. Pogonski navor se glede na delovni radij kolesa pretvori v vlečno moč .
Iz tega sledi, da kolo, ki stoji na suhem asfaltu ne more pretvoriti pogonskega navora v vlečno moč, ker se ne vrti in je njegov delovni radij enak 0.
V primeru, ko na gnano kolo deluje večji pogonski navor, kot ga je kolo sposobno pretvoriti v vlečno silo, se kolo zavrti v prazno.
Vrtenje v prazno se pokaže kot povečanje hitrosti vrtenja enega kolesa napram drugemu, kar zaznajo senzorji hitrosti na posameznem kolesu. Podatek se takoj posreduje kontrolni enoti. Kontrolna enota pošlje signal hidravlični enoti, s katerim vklopi magnetni ventil za kritično kolo. Hidravlična enota začne kontrolirano zavirati kolo. Na vrteče kolo začne tako delovati zavorni moment . S tem začne na mirujoče kolo delovati dodatna vlečna sila . In to je poslanstvo EDS-sa



in kaj je potem ASR ?
nadgradnja EDS z posegom v motorno elektroniko
Zadnjič spremenil ronnie, dne To dec 22, 2009 11:51 am, skupaj popravljeno 1 krat.
kšn dan ga tri dni serjemo , kšn dan pa cel teden
 
Uporabniški avatar
/miha\
Novinec
 
Prispevkov: 450
Pridružen: Sr okt 24, 2007 7:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a /miha\ To dec 22, 2009 11:49 am

No pa je razčiščeno.

Verjetno se bo kdo zdej našel in bo napisal, da on ne rab ESP, ker zna vozit. :bow
Sam ne se kregat :P
 
Uporabniški avatar
/miha\
Novinec
 
Prispevkov: 450
Pridružen: Sr okt 24, 2007 7:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a /miha\ To dec 22, 2009 11:56 am

ronnie je napisal/-a:Enostavno ;
najprej je ABS
EDS brez ABS ne more obstajat
ASR ne more obstajat brez ABS in EDS
ESP ne more obstajat brez ABS, EDS in ASR
amen

Kdor razume delo diferenciala potem ve kaj pomeni žlajf na v prazno se vrteče kolo
in EDS ni špera. Špera je blokada diferenciala. Torej na obe kolesi polni navor.
To pa EDS ni
primer :
Pogonska kolesa se nahajata na različno oprijemljivih podlagah. Levo pogonsko kolo vozi po suhem asfaltu,
kjer je oprijemljivost najboljša. Desno kolo pa vozi po mokrem, spolzkem ali zaledenelem vozišču.
V takšni situaciji ko hočemo speljat se levo kolo zaradi same mehanike diferenciala zaustavi oziroma ne zavrti,
desno pa zavrti z dvojno hitrostjo
Diferencial skrbi za to, da se na vsako pogonsko kolo prenese del razpoložljivega navora.
Večji del navora se prenese na kolo z manjšo oprijemljivostjo. Pogonski navor se glede na delovni radij kolesa pretvori v vlečno moč .
Iz tega sledi, da kolo, ki stoji na suhem asfaltu ne more pretvoriti pogonskega navora v vlečno moč, ker se ne vrti in je njegov delovni radij enak 0.
V primeru, ko na gnano kolo deluje večji pogonski navor, kot ga je kolo sposobno pretvoriti v vlečno silo, se kolo zavrti v prazno.
Vrtenje v prazno se pokaže kot povečanje hitrosti vrtenja enega kolesa napram drugemu, kar zaznajo senzorji hitrosti na posameznem kolesu. Podatek se takoj posreduje kontrolni enoti. Kontrolna enota pošlje signal hidravlični enoti, s katerim vklopi magnetni ventil za kritično kolo. Hidravlična enota začne kontrolirano zavirati kolo. Na vrteče kolo začne tako delovati zavorni moment . S tem začne na mirujoče kolo delovati dodatna vlečna sila .



in kaj je potem ASR ?
nadgradnja EDS z posegom v motorno elektroniko


Razčisti si pojme navor, moč, kotna hitrost. Bolj težko boš veliko navora prenesel na kolo z malo oprijema. Navor je vektorski produkt sile in ročice. Ko se kolo vrti v prazno, ni nobene vlečne sile, torej kolo ne prenaša navora (zelo majhnega če smo natančni). Moč = moment x kotna hitrost , kar pomeni, da motor rabi zelo malo moči, da kolo poganja v prazno.
Sam ne se kregat :P
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS To dec 22, 2009 11:59 am

mišek je napisal/-a:Jaz zastopim kak dela ESP, še vedno pa ne morem izluščit glede ASR.
Eni pravijo, da nič ne bremza in samo moč odvzame, drugi pravijo, da bremza in šele potem odvzame moč.
Potem spet, eni pravijo, da zelo pomaga pri vožnji po snegu, spet drugi, da za v sneg ni vreden nič...
Eni pravijo, da če izklopijo ASR s tem izklopijo tisto odvzemanje moči, da v ozadju pa še vedno dela zaviranje posameznega kolesa.
To so stvari, ki jih nekak ne morem povezati med sabo.
Zdaj pa ali je možnost, da se pod isto oznako skriva različen sistem in pri enih je v ta ASR vključen tudi EDS se pravi bremzanje hitrejšega kolesa, pri drugih pa je ASR samo odvzemanje moči? Potem spet enim se to po stopnjah izključuje (1. stopnja - bremzanje+odvzem moči, 2.stopnja - samo bremzanje, 3. stopnja - čisto izklopljeno)

Kolikor to berem se opisi delovanja razlikujejo. Kako potem vedet kaj točno ima kateri avto? Tu pa tam piše ASR+EDS, tu pa tam samo ASR. Spet drugje je razlaga, da če ima ESP je pod to združeno ASR z EDS.


http://www.youtube.com/watch?v=AGgYKm6dyyU

Evo kle maš primer kako deluje avto, ki ima EDS+ASR na mešani podlagi (pol led, pol asfalt). Rdeča Octavia nima nič od tega in zato samo vrti v prazno. Srebrna Octavia pa ima EDS in ASR.
EDS s pomočjo senzorjev ABS-a nadzoruje vrtljaje posameznega pogonskega kolesa. Ko se na drseči podlagi samo eno kolo zavrti v prazno, EDS ugotovi razliko vrtljajev pogonskih koles, ter zavira tisto kolo ki se vrti hitreje, diferencial pa prenaša večjo pogonsko moč na drugo pogonsko kolo (ves ta postopek se kar precej sliši v avtu).
Zato, da vse skupaj sploh prične delovati je treba dodajati plin. Tu pa nastopi še ASR, ki tudi prek senzorjev ABS nadzoruje vrtljaje pogonskih koles. V primeru, da se OBE vrtita v prazno, samodejno zmanjšuje vrtljaje motorja. To je tudi vidno na filmčku.

In potem pridemo še do uporabnosti. ASR je v kombinaciji z EDS (ki je sicer VAG oznaka, ampak velja za vsak avto ki ima tak sistem lahko mehanski ali eslektronski) zelo učinkovit in omogoči varnejšo vožnjo po spremenljivi podlagi.

Že avto, ki ima samo EDS je precej bolj obvladljiv po spolzki podlagi (led, sneg), še posebej pri speljevanjih v hrib (smo imeli leta 1999 Octavio 1.8T, ki je imela samo EDS)

Če pa ima avto samo ASR, je to dejansko (razen pri močnem avtu na dežju) v snegu popolnoma neuporabno, saj ti samo odvzame moč in ga je treba izklopit.
 
Uporabniški avatar
ronnie
Novinec
 
Prispevkov: 260
Pridružen: Ne feb 11, 2007 1:18 pm

Napisal/-a ronnie To dec 22, 2009 12:27 pm

/miha je napisal/-a:
ronnie je napisal/-a:Enostavno ;
najprej je ABS
EDS brez ABS ne more obstajat
ASR ne more obstajat brez ABS in EDS
ESP ne more obstajat brez ABS, EDS in ASR
amen

Kdor razume delo diferenciala potem ve kaj pomeni žlajf na v prazno se vrteče kolo
in EDS ni špera. Špera je blokada diferenciala. Torej na obe kolesi polni navor.
To pa EDS ni
primer :
Pogonska kolesa se nahajata na različno oprijemljivih podlagah. Levo pogonsko kolo vozi po suhem asfaltu,
kjer je oprijemljivost najboljša. Desno kolo pa vozi po mokrem, spolzkem ali zaledenelem vozišču.
V takšni situaciji ko hočemo speljat se levo kolo zaradi same mehanike diferenciala zaustavi oziroma ne zavrti,
desno pa zavrti z dvojno hitrostjo
Diferencial skrbi za to, da se na vsako pogonsko kolo prenese del razpoložljivega navora.
Večji del navora se prenese na kolo z manjšo oprijemljivostjo. Pogonski navor se glede na delovni radij kolesa pretvori v vlečno moč .
Iz tega sledi, da kolo, ki stoji na suhem asfaltu ne more pretvoriti pogonskega navora v vlečno moč, ker se ne vrti in je njegov delovni radij enak 0.
V primeru, ko na gnano kolo deluje večji pogonski navor, kot ga je kolo sposobno pretvoriti v vlečno silo, se kolo zavrti v prazno.
Vrtenje v prazno se pokaže kot povečanje hitrosti vrtenja enega kolesa napram drugemu, kar zaznajo senzorji hitrosti na posameznem kolesu. Podatek se takoj posreduje kontrolni enoti. Kontrolna enota pošlje signal hidravlični enoti, s katerim vklopi magnetni ventil za kritično kolo. Hidravlična enota začne kontrolirano zavirati kolo. Na vrteče kolo začne tako delovati zavorni moment . S tem začne na mirujoče kolo delovati dodatna vlečna sila .





in kaj je potem ASR ?
nadgradnja EDS z posegom v motorno elektroniko


Razčisti si pojme navor, moč, kotna hitrost. Bolj težko boš veliko navora prenesel na kolo z malo oprijema. Navor je vektorski produkt sile in ročice. Ko se kolo vrti v prazno, ni nobene vlečne sile, torej kolo ne prenaša navora (zelo majhnega če smo natančni). Moč = moment x kotna hitrost , kar pomeni, da motor rabi zelo malo moči, da kolo poganja v prazno.

:D
bom drugič bolj natančen
- moč motorja in njegovo bohotenje z navorom
-voznikova želja po bohotenju prekomernega navora motorja glede na situacijo- podago v želji nekam se premakniti
manjkajo tudi podane sile ; kaj ne?
itd...
kdor hoče razumet bo
:pivo
kšn dan ga tri dni serjemo , kšn dan pa cel teden
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek To dec 22, 2009 12:39 pm

:clapclap
No pa smo nekaj razčistili :) , torej ASR bremza kolesa in je nadgradnja EDS in ni možno, da bi bil ASR brez bremzanja koles, torej samo tak, ki odvzema moč.
ASR deluje enako ne glede nato ali ima ESP ali ne? Ali je še vseeno možno, da potem tak tip ASR nima možnosti zaviranja koles?
Če hoče zavirat more met črpalko, ki ustvari pritisk v zavornem sistemu, isto črpalko rabi za delovanje ESP, med tem, ko za ABS ne rabi črpalke, pri tem more samo sprostit pritisk, ki ga šofer ustvari z nogo. Iz tega potem jaz malo povezujem, da je mogoče možno, da pri avtih, ki nimajo ESP tudi nimajo črpalke in zato tudi ne more zavirat koles. Tako da, če pri takem avtu podajajo podatek, da ima ASR je ta tiste "oskubljene" vrste, ki samo zmanjša moč??
To še razčistimo, potem pa vem kaj se od katerega sistema lahko pričakuje :lol:

P.S.:Tisto, ko se nekaj "štukate" glede navorov na kolesih in prenosov le teh; če eno kolo stoji, drugo pa koplje to niti slučajno ne pomeni, da gre ves navor na kolo, ki koplje. Tako dosti ljudi to razlaga. Pri navadnem odprtem diferencialu je ves čas na obeh kolesih enak navor. Tudi kolo, ki stoji ima navor, zato da kontra učinkuje tistemu, ki koplje, vendar tisti navor ni dovolj in zato kolo stoji. Ne pomeni pa to, da tisto kolo nič ne vleče.
Če ne pa naj kdo naredi poizkus, eno kolo naj postavi na led, drugo stran pa naj dvigne na dvigalko, da bo v zraku. Potem pa naj nekdo počasi spušča sklopko - kolo v zraku se bo začelo vrtet, če bi zdaj hotel, da začne kolo, ki je na tleh (na ledu) kopat, bi moral to kolo, ki je v zraku nekak bremzat. Lahko probaš ga z rokami ustavit (samo, da ne bo kateremu rok polomlo :twisted: ). Hočem povedat, da bi moral kar fajn zagrabit, če bi hotel, da začne na drugi strani spodrsavat. In tista sila s katero bi moral kolo držat je navor, ki deluje na kolo, ki stoji na asfaltu - zato ne moremo rečt, da je na mirojočem kolesu navor 0 in, da gre na drsečega ves navor od motorja. Na vsakega gre polovica, če je pod enim led je pač na obeh ta vrednost zlo majhna.
Zadnjič spremenil mišek, dne To dec 22, 2009 1:17 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS To dec 22, 2009 12:52 pm

mišek je napisal/-a::clapclap
No pa smo nekaj razčistili :) , torej ASR bremza kolesa in je nadgradnja EDS in ni možno, da bi bil ASR brez bremzanja koles, torej samo tak, ki odvzema moč.
ASR deluje enako ne glede nato ali ima ESP ali ne? Ali je še vseeno možno, da potem tak tip ASR nima možnosti zaviranja koles?
Če hoče zavirat more met črpalko, ki ustvari pritisk v zavornem sistemu, isto črpalko rabi za delovanje ESP, med tem, ko za ABS ne rabi črpalke, pri tem more samo sprostit pritisk, ki ga šofer ustvari z nogo. Iz tega potem jaz malo povezujem, da je mogoče možno, da pri avtih, ki nimajo ESP tudi nimajo črpalke in zato tudi ne more zavirat koles. Tako da, če pri takem avtu podajajo podatek, da ima ASR je ta tiste "oskubljene" vrste, ki samo zmanjša moč??
To še razčistimo, potem pa vem kaj se od katerega sistema lahko pričakuje :lol:


ASR NE zavira kolesa, samo odvzame moč oz. zmanjša vrtljaje motorja! Tudi ni nadgradnja EDS-a, saj EDS-a nekateri avti nimajo. Vsak sistem deluje sam zase, razen tega da so vsi odvisni od ABS-a. Če je ABS v okvari tudi ostali sistemi več ne delujejo.

Je pa res, da zaradi vsakega sistema, ki ga ima avto več, tudi ostali delujejo bolje oz. jih deluje več v isti situaciji:
-EDS+ASR (na speljevanju na mešani podlagi)
-ASR+ESP (pri naglem speljevanju, še posebej pri RWD, ko lahko zanese zadnji konec avta)
-ABS+MSR+EBD (MSR odvzame motorju vlečno moč, EBD porazdeli zavorno silo na posamezno kolo)
itd.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 To dec 22, 2009 1:12 pm

peroRS je napisal/-a:
Če pa ima avto samo ASR, je to dejansko (razen pri močnem avtu na dežju) v snegu popolnoma neuporabno, saj ti samo odvzame moč in ga je treba izklopit.

na prvi strani si pa trdil, da treba ESP izklopit in ne ASR :?: :idea:

peroRS je napisal/-a:Pri večjem klancu je ESP (in ne ASR)
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS To dec 22, 2009 2:11 pm

sašo5 je napisal/-a:
peroRS je napisal/-a:
Če pa ima avto samo ASR, je to dejansko (razen pri močnem avtu na dežju) v snegu popolnoma neuporabno, saj ti samo odvzame moč in ga je treba izklopit.

na prvi strani si pa trdil, da treba ESP izklopit in ne ASR :?: :idea:

peroRS je napisal/-a:Pri večjem klancu je ESP (in ne ASR)


Ja sem napisal (velja za odebeljene črke!, ne v vsaki situaciji). Zakaj? Ker je odvisno od avta in kako je sistem naravnan. Primer je Mercedes A, ki sem ga enkrat mel na testu pozimi (jao moram 1000x ponavljat isto). Avto ima ESP, ki ga ne moreš izklopit. Peljal sem se domov po snegu in pred naseljem imam kar precej velik klanec. Po logiki ni nobenih šans, da bi prišel z ESP ON gor, pa sem prišel. Lučka se je stalno prižigala in avto je normalno peljal.
Sem pa vozil tudi avto, ki je imel samo ASR (brez EDS in drugih pomagal), pa mi dejansko ni bil nič v pomoč, še posebej pri speljevanju. In tu ga je bolje izklopit, da lahko dodaš več gasa.

Tista situacija, ki sem jo na prvi strani opisal je pa takšna:
pr bajti smo imeli Octavio 4x4. Po navadni cesti nisem nikoli izklopil niti ESP-ja niti ASR-a, saj ni bilo potrebe, avto je peljal kamor čš. Sem pa sprobaval vse sorte, npr. vožnja offroad v hud klanec v poln sneg (suh, okoli 30cm). Ko se je moč preusmerila na zadnja kolesa, je zadek začel poplesavat kot RWD avto, ESP pa seveda to ne dovoli in te ustavi. Zato je blo treba ESP izklopit in potem ni blo problema it v hrib. ASR ti je pa v takih pogojih velika pomoč (seveda v kombinaciji z EDS-om in 4x4), ker lahko pelješ z nekimi normalnimi obrati (2000-3000 pri bencinarju) in se ni potrebno silit in navijat motor do rdečega, da kam prideš.

Podobno je pri RWD (npr. BMW), kjer na snegu ASR pa pustiš vklopljen, da zadnja kolesa ne vrtijo preveč v prazno. (popravite me tisti, ki imate BMW, kolikor jaz vem, ima DSC več stopenj izklopa, prvič izklopiš ESP, potem še ASR)

http://www.youtube.com/watch?v=Em49JbhHEo8

Upam, da je razumljivo napisano. Še enkrat ponavljam. Odvisno od avta in načina vožnje.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek To dec 22, 2009 2:31 pm

Kateri letnik Mercedesa A si to vozil? Sosed ima letnik 2000 pa ima neki gumb ESP, kaj pa zdaj tisto izklopi pa ne vem, ali izklopi vse skupaj ali samo ESP :? Če ga vprašam itak ne ve, on avto zalaufa pa vozi, vozi se pa tudi po snegu v breg pa gre. Sem se pa enkrat poleti sam peljal s tem avtom pa sem nalašč bolj na hitro speljal na suhem asfaltu pa so ravno tako gume zacvilile - nisem nič izklapljal. Ni mi pa takrat prišlo na pamet, da bi se postavil z enim kolesom na bankino pa tako probal speljat - tisto bi bolj pokazalo učinkovitost sistema.
Če pa začne rit plesat, ker koplje, a ni za umiritev tega bolj zadolžen ASR in EDS kot pa ESP?
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 23 gostov