lisko je napisal/-a:Kdor ni vozil z obema verzijama pogona bo težko rekel kater je boljši.
Vsak ima svoje pluse in minuse....
na hitro:
Prednji pogon
Zarad teže motorja med sprednjim kolsenim parom je veliko teže na prednjem kolesnem paru, kar pomeni večji oprijem prednjih koles. Za posledico ima lažje speljevanje in pri spodrsavanju v klanec dosti manj siljenja iz smeri vožnje(zadek na mestu v bistvu hoče samo prednji del avta iti malo po svoje ampak ga hitro uloviš z volanom).
Med samo vožnjo (normalna vožnja) maš malo več dela v ovinkih. Recimo priletiš v ovinek in sprednji konec (FWD podkrmarjenje) sili iz ovinka kjub zavitemu volanu....spustiš gas, teža se prenese naprej , kolesa zagrabijo ampak odnese zadek....V trenutko ko kolesa zagrabijo moraš volan malo odmotat....V nasljednjem trenutko odnese zadek in moraš v volanom "ulovit" avto in popravit smer vožnje.
Zadnji pogon
Zaradi teže avta spredaj in posledično lahkega zadnjega konca je oteženo speljevanje in pa pri premagovanju klanca je zadek zelo nemiren in pogosto se zgodi , da ga odnese tako močno, da ga ni mogoče več vlovit ali pa da se avto postavi tako postrani , da potisna sila koles več nima pomena....
Če se opredelimo spet na vožnjo....Pri normalni vožnji je zadek še vedno (če se lih ne peljemo 15km/h) dokaj nemiren ampak je pa dobro predvidljiv. Recimo priletiš v ovinek , prednji konec gre lepo v ovinek zadnji konec pa odnese ( RWD prekrmarjenje). Odviješ volan v nasprotno smer in avto gre ( sicer malo pošrek) v željeno smer in samo z gas pedalko ga lepo uloviš med tem ko pri prednjem pogonu lahko delaš z gasom kaj hočeš še vedno boš moral posredovat z volanom.....
Ko pa odnese 4x4 pogon.....takrat pa imaš malo več dela kot z obema skupaj....
Lisko, sicer se strinjam s tabo in vem da veliko veš, sam vseeno se mi zdi da si pri fwd malenkost pretiraval. Dejstvo je, da je za nekoga, ki ni ti, torej nek povprečen voznik, fwd dosti lažje obvladljiv. Ponavadi tud ko pri understeeru spustiš gas, da nehajo kolesa v prazno vrtet, tako spet dobi oprijem avto (pri normalni hitrosti) in ni nekega odnašanja zadka al neki. Lih to je point fwd, da je za ljudji bolj preprost. Ko zavrti v prazno, nos gre na ravnost, spustiš gas, vse je rešeno.
Pri fwdju je pa tisto, da je treba delat in z gasom in z volanom, če hočeš driftat al pa ravnat zadek, to pa večina ni zmožna, ker se po domače povedano "userjejo".
Jaz verjamem, da maš ti take občutke in delah zase take zaključke, sam pol je vprašanje a ugotavljamo a je boljši fwd al rwd na splošno, torej za vse voznike, al samo za a.com, kjer s(m)o ljudje, ki uživamo v vožnji. Če je to drugo, potem seveda ne bi upal dat roke v ogenj, da je fwd boljši, če pa gledamo za nekoga, ki mu je vožnja pač nujno opravilo, je pa važno da je čim bolj preprosto, tle pa mislim da zmaga prednji pogon.
Seveda pa mora bit spet govora o normalni vožnji (ki je ravno zaradi neveščih voznikov ob snegu na cesti cca 30km/h), ne o dirkanju na zasneženi progi.