Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
grizli
Novinec
 
Prispevkov: 337
Pridružen: So dec 26, 2009 1:47 pm

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a grizli So nov 27, 2010 10:58 pm

Pred leti sem bil oktobra na tečaju varne vožnje in v skupini smo vsi imeli letne gume, le eden je bil z novimi zimskimi. In je imel konkretno boljši oprijem in tudi krajšo zavorno pot na vseh različnih simuliranih podlagah od vseh nas ostalih z letnimi gumami. Bilo pa je okoli 10°C. Kako naj si pa zdaj to razlagam?

Sicer pa ni treba biti genij, da opaziš, da je pri nizkih temperaturah letna guma bistveno bolj trda kot zimska in zato posledično nudi manj oprijema.
 
Uporabniški avatar
fantom
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 689
Pridružen: Pe jan 01, 2010 5:35 pm

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a fantom So nov 27, 2010 11:15 pm

grizli se strinjam stabo. le zakaj ima zimska guma lamele??? mogoče tudi te uplivajo na mehkobo gum? mogoče mi bo znal kdo od gospodov ,ki trdijo da je letna enako dobra ali celo bolša kod zimska, odgovorit? in ta relly....kokr sm jas videl imajo na snežnih etapah zelo oske gume z majhnimi žebljički.....če se motim bom zelo vesel kakšnega popravka v smislu normalnega komentarja in ne žalitve ;)
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a BBoss So nov 27, 2010 11:20 pm

umilave1 je napisal/-a:Ali ni tako, da letna guma nudi oprijem do 7°C, pod to temparaturo pa rata trša in ne nudi več optimalnega delovanja. Zimska guma naj bi nudila optimalni oprijem pri manj kot 7°C. Govora pa je bilo menda o suhi cesti. :?:


Še enkrat - to je laž, ki jo morajo producirat zato, da nekako najdejo zadosti velik (pa četudi izmišljen) argument, da lahko večino ljudi prepričajo, da je smiselna uporaba zimakov tudi pozimi, ko na cesti ni snega. Vse druge stvari, zgradba gume, neustrezna oblika profila (veliki praznega prostora med lamelami, malo naležne površine), zvijanje samih lamel in izguba površine, kjer naj bi bil kontakt z asfaltom, pregrevanje gume na toplejšem afaltu, zaradi mehkobe putrasto obnašanje v ovinkih so minusi in je bilo potrebno najti nekakšen plus, da opravičiš oziroma zamolčiš minuse. Vseeno pa je treba najti oziroma si zmisliti vsaj en plus zakaj torej uporabiti M+S gumo tudi na suhi cesti in prepričati v nakup še tiste dvomljivce, ki v snegu nikoli ne gredo na cesto.

Silika in mehkoba pri nizkih temperaturah je le blažilec vseh negativnih lastnosti zimakov, nikakor jih pa ne izniči, še manj pa vspostavi prednost napram klasiki.

Govoriti o optimalnem in neoptimalnem oprijemu je spet neka vrsta manipulacije... ja res je, če celo noč stojita dva avta na -10°C, en opremljen z zimaki in drugi s klasiko je guma na zimski tudi na otip mehkejša. Ampak verjetno ni človeka, da bi takoj po prižigu motorja speljal kot na dirkah in takoj po 100 metrih že jemal ovinke na nož. Guma pa, ko se začne gibati se začenja trenje tako med gumo in cesto predvsem pa znotraj gume zaradi mečkanja tistega dela, ki v danme trenutku nosi težo celega avtomobila. Znano je, da imajo letne gume v povprečju večje trenje kot zimske in s tem še dodaten plus pri ogrevanju tako, da se že po kakem kilometru gume že precej ogrejejo in mehčajo. Seveda ne toliko kot poleti ampak vseeno se jim performance dvigajo.

So pa to več ali manj malenkosti napram tistem, ki bi moral biti večji problem a se nihče noče s tem ukvarjat niti pošteno raziskovat to pa je predvsem:

1.) proizvajalec in model pnevmatik - na našem tržišču se lahko prodajajo gume, ki so popolnoma neustrezne in smrtno nevarne na testih pa dosegajo porazne rezultate - takih si sam ne bi upal nataknit niti na traktorsko prikolico, kaj šele na avto ljudje pa jih veselo kupujejo ker so POCENI in so v skladu z zakonom :huh:
2.) nalite pnevmatike - mislim, da kle res nima smisal razglabljati o kvaliteti.
3.) starost pnevmatik - niso redki primeri, da imajo ljudje po 7, 8, 9, 10 in več let stare pnevmatike na svojih vozilih, ker pač imajo še dovolj profila pa čeprav so na pol preparene in razpokane in trde kot kos plastike.
4.) neustrezno stekanje koles - optika
5.) zanič amortizerji, "luft" v podvozju
6.) neustrezna napolnjenost gum

Vse to so večji faktorji, ki resno vplivajo na oprijem kot pa ta neupravičene borba proti klasičnim pnevmatikam v zimskem času.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a BBoss So nov 27, 2010 11:33 pm

grizli je napisal/-a:Pred leti sem bil oktobra na tečaju varne vožnje in v skupini smo vsi imeli letne gume, le eden je bil z novimi zimskimi. In je imel konkretno boljši oprijem in tudi krajšo zavorno pot na vseh različnih simuliranih podlagah od vseh nas ostalih z letnimi gumami. Bilo pa je okoli 10°C. Kako naj si pa zdaj to razlagam?

Sicer pa ni treba biti genij, da opaziš, da je pri nizkih temperaturah letna guma bistveno bolj trda kot zimska in zato posledično nudi manj oprijema.


Pazi Grizli, gre za simulirano izredno drsečo podlago, ki z realnostjo nima neke velike veze. Taka je zato, a ne uničuje avtomobilov, gum, oziroma, da slučajno kakšen od tečajnikov ne bi spravil na streho kak visok in bolj ozek avto.

Tako, drseče podlage v realnosti nimaš nikjer, ker je ta na poligonu namenjena za učenje obvladovanja situacije že pri nizkih hitrostih in da tečajniki vidijo in imajo čas odreagirat. Pri tako ekstremno drseči podlagi je resnično prednost na strani mehke gume (še posebej, če je bila čisto nova) pa še en minus je in sicer po navadi je tečajnikov veliko in predno prideš na vrsto se ti gume ohladijo in do same podlage prideš z dokaj hladnimi. Če bi se pred tem kak kilometer vozil naokoli in potem zapeljal na to podlago bi bil rezultat bistveno boljši.

Ampak kakorkoli že - nikar primerjat poligona oziroma namensko drsče podlage z realnimi cestami. Preizkus bi bilo potrebno opraviti na običajnem asfaltu z enako vajo in tam primerjati oba tipa gum.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a Energetik81 So nov 27, 2010 11:46 pm

BBoss, take "gladke podlage" srečaš marsikje po Sloveniji. V okolici Leclerca na Rudniku je kar dosti primerljivih podlag...
Poleg tega se mi zdi da vseeno malo pretiravaš z "nevarnostjo" zimakov. Sedaj ko primerjam 3 leta stare UG7+ z 2 leti starimi letnimi ne občutim nobene nevarnosti, kvečjemu boljši oprijem pri zaviranju in speljevanju na mokrem. Letno sem z lahkoto zavrtil v prazno, zdaj z UG7+ se morm pa konkretno potrudit, da zdrsnejo. Sicer je občutek na volanu po ovinkih precej mehkejši, ampak grip je pa enkraten.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a BBoss So nov 27, 2010 11:51 pm

fantom je napisal/-a:grizli se strinjam stabo. le zakaj ima zimska guma lamele??? mogoče tudi te uplivajo na mehkobo gum? mogoče mi bo znal kdo od gospodov ,ki trdijo da je letna enako dobra ali celo bolša kod zimska, odgovorit? in ta relly....kokr sm jas videl imajo na snežnih etapah zelo oske gume z majhnimi žebljički.....če se motim bom zelo vesel kakšnega popravka v smislu normalnega komentarja in ne žalitve ;)


Ti pa si pomešal hruške, jabolka in lubenice. Tiste gume z žeblički so tako imenovane ježevke in s prepovedane za vožnjo po normalnih cestah in nimajo, z zgodbo letne vs. zimske gume, nobene veze.

Ok še enkrat - če je sneg na cestišču ni nihče nikoli govoril, da so zimske slabše od letnih ampak ravno obratno in da so bistveno boljše - to smo torej razčistili zdaj pa še k lamelam.

Kaj so lamele? lamele so narezani večji kosi profila na manjše nekaj milimetrov debele cik cak narezane pasove. Smisel tega je namreč v tem, da ko pri pospeševanju ali zaviranju, če gumo gledamo v vzdolžnem ali prečnem preseku, se zaradi vseh delujočih sil med vožnjo ta lamela upogne in tako podlagi nastavi svoj rob. Ta rob se "zarije" v snežno podlago in omogoči oprijem nekako tako kot pri smučki - če je smučka vzporedna s podlago bo drsela tudi prečno po hribu navzdol, če pa nastavimo rob pa prime in tako delujejo tudi lamele.

Kar pa je odlično za sneg pa ni odlično za asfalt, kjer je bolj pomembno plosko naleganje saj je koeficient lepljenja in tudi trenja (ko guma zdrsne) bistveno večji in je bolj pomembno, da guma leži s čim večjo površino na podlagi. Lamele pa takrat spet nastavijo svoj rob in s tem dodatno zmanjšajo stik s podlago kar je ta nesrečni minus in slabši oprijem.

Ne moreš imeti obojega - dober oprijem v snegu in dober oprijem na asfaltu... univerzalne gume žal še niso izumili, vsaka ima neke minuse in pluse, tiste pa ki so kompromis obeh (allseason) so pa le bolj slab kompromis enih in drugih.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a BBoss Ne nov 28, 2010 12:14 am

Energetik81 je napisal/-a:BBoss, take "gladke podlage" srečaš marsikje po Sloveniji. V okolici Leclerca na Rudniku je kar dosti primerljivih podlag...
Poleg tega se mi zdi da vseeno malo pretiravaš z "nevarnostjo" zimakov. Sedaj ko primerjam 3 leta stare UG7+ z 2 leti starimi letnimi ne občutim nobene nevarnosti, kvečjemu boljši oprijem pri zaviranju in speljevanju na mokrem. Letno sem z lahkoto zavrtil v prazno, zdaj z UG7+ se morm pa konkretno potrudit, da zdrsnejo. Sicer je občutek na volanu po ovinkih precej mehkejši, ampak grip je pa enkraten.


Na Rudniku tist asfalt na ovinku pri Rutarju drsi al maš letne al pa zimske še posebi če je dež. To je primer katastrofe od asfalta, ki ni v ponos nikomur ampak tam je omejitev koliko? Pri teh omejitvah razlik med gumami ne bi smelo biti ne vem kako zaznavnih.

Problem zimskih je na cestah, kjer so hitrosti visoke in če je pri zaviranju od 100-0km/h, 6 in več metrov razlike je to lahko že kar usodno.

Občutek je eno, številke in izmerjeni metri pa nekaj drugega. Razlika je tudi v gumah, napisal si znamko zimskih (ki so med boljšimi), zdaj pa napiši še znamko letnih. Vedno gre za primerjavo nekje istega razreda gum. Se pravi ne moreva primerjat recimo Wintersport 3D z nekimi letnimi Nankang gumami, ki so v dežju res čisti šit.

Kar se pa tiče pretiravanja pa bom rekel samo to da se vsepovsod pretirava z grajanjem letnih gum pozimi pa čeprav nihče tega ne potrdi s testnimi dokazi oziroma primerjalnim testom med tem, ko je kontra testov kar malo morje. Ne morejo se vsi testi motiti, a se ti ne zdi?

Je pa moja želja edino ta, da se ljudi ne bi zavajlo, da če daš pozimi gor zimake si car terena in da lahko voziš tako kot prej z letnimi. Ne vem zakaj je to težko priznat, da zimska guma ima omejitve in da je trebe ljudi vsaj opozoriti, da naj hitrost prilagodijo in v povprečju nekje znižajo za 10-15% glede na hitrost z letnimi, da bodo obdržali isti nivo varnosti. Samo to je moj namen, da se iz glav zbije lažno prepričanje kakšen car si, če imaš zimake.


p.s.: moj avto je od četrtka obut v WIntersport 3D tako, da ne bo kdo mislil, da apriori zavračam zimake - sploh ne, vem pa kje so limiti teh gum in se tega tudi držim in to je poanta vse te razprave.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a Energetik81 Ne nov 28, 2010 12:27 am

BBoss je napisal/-a:Občutek je eno, številke in izmerjeni metri pa nekaj drugega. Razlika je tudi v gumah, napisal si znamko zimskih (ki so med boljšimi), zdaj pa napiši še znamko letnih.

Fulda EcoControl, so pa iste dimenzije kot zimske. Na mokrem dobro ocenjene na ADAC testu.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a lizard Ne nov 28, 2010 1:42 am

Moje mnenje je enako BBossovemu, in v bistvu vse kar piše že vem. In ravno zato sem vzel najboljše zimske gume, ki jih ima Goodyear v ponudbi, Ultragrip Performance 2. Moram reči, da so v mokrem potrdile (kolko je moja ocena pač lahko objektivna) test iz leta 2009 v reviji Auto Motor und Sport, katerega prevod najdemu na strani od avtomagazina (guma zelo dobro v dežju, na snegu pravtako razen v trakciji, in daljša zavorna pot na suhem, skupaj 2. mesto).

Kot letno primerjavo imam Pirelli P Zero Nero (sicer colo večjo in posledično širšo gumo), ki so sploh v mokrem kot tudi na suhem odlične, kar je pokazal tudi test moje dimenzije pri ADAC-u, ko je bila ta guma skupaj z Bridgestonovo RE50A povsem na vhru.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5061
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a sašo5 Ne nov 28, 2010 10:32 am

BBoss je napisal/-a:
umilave1 je napisal/-a:Ali ni tako, da letna guma nudi oprijem do 7°C, pod to temparaturo pa rata trša in ne nudi več optimalnega delovanja. Zimska guma naj bi nudila optimalni oprijem pri manj kot 7°C. Govora pa je bilo menda o suhi cesti. :?:


Še enkrat - to je laž, ki jo morajo producirat zato, da nekako najdejo zadosti velik (pa četudi izmišljen) argument, da lahko večino ljudi prepričajo, da je smiselna uporaba zimakov tudi pozimi, ko na cesti ni snega. Vse druge stvari, zgradba gume, neustrezna oblika profila (veliki praznega prostora med lamelami, ........

niti ne......povabim te na test vožnjo ko bo minus temp. in bom našraufal 245/40/18 Pilotke 6mm profila se boš zapeljal po AC, da se bo "segrela" in nato naredil izvoz iz AC-ja in si zapomnil prečko volana in občutek zavijanja, ter še krog po rondoju, nato bava našraufala 225/55/16 LM25 7mm profila (sicer šrot za sneg, ampak mokro in suho o.k.) naredil boš isti krog in povedal občutke.....................lahko pa se še zapeljemo do mobi kroga, kjer na vhodu označeno metraža zaradi nekih testov v preteklosti in boš zbrenzal z eno in drugo........mislim, da bi bil presenečen...

PS. še 1x povem; dokler je tam do 175 širine je dokaj primerljiva zadeva, bolj kot je pa guma "valar" pozimi ne velja nič; niti smer ne moreš pravilno držat, da o zvokih, ki jih spušča, niti ne govorim - enostavno postane "plastična" tako, da si ime guma niti ne zasluži več....
 
Uporabniški avatar
domen_
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 714
Pridružen: Pe jan 26, 2007 3:06 pm
Kraj: Varšavski lok

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a domen_ Ne nov 28, 2010 10:51 am

BBoss je napisal/-a:Kar se pa tiče pretiravanja pa bom rekel samo to da se vsepovsod pretirava z grajanjem letnih gum pozimi pa čeprav nihče tega ne potrdi s testnimi dokazi oziroma primerjalnim testom med tem, ko je kontra testov kar malo morje. Ne morejo se vsi testi motiti, a se ti ne zdi?
Kje je to morje testov, lahko daš kakšno povezavo? Enega sicer že imamo v začetku teme, mene pa zanima kje je še tisto morje drugih? Predvsem bi rad pri kakšnem testu videl tudi temperaturo (zunanje pogoje, lokacija..), pri kateri je test potekal (v tistem iz začetka teme tega podatka ne vidim).
 
Uporabniški avatar
B|ind
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2601
Pridružen: So avg 07, 2004 4:05 pm
Kraj: Novo mesto

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a B|ind Ne nov 28, 2010 11:54 am

Velika kritika na posipalce !
Potem bo pa čez kak mesec jok da zmnkuje peska in soli !
Ceste je pa asfalt zamenjal makedam..

Slika
Slika

S tem da je tole popolnoma ravna cesta.. razumel bi da je takole malo bolj posipano na neki hriboviti cesti.

Kaj mislite, je res potrebno takole na veliko posipavat ? Predvsem po ravnini.. kjer bi lahko malo priprl posipalec in bolje sipal ceste do višje ležečih vasi.
Ampak tako je to ko delo opravljajo pogodbeniki ki jim je malo mar za porabo materiala.
 
Uporabniški avatar
NejcZ
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1506
Pridružen: Po dec 24, 2007 7:35 pm
Kraj: Mozirje

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a NejcZ Ne nov 28, 2010 11:56 am

Prosim vse voznike ki niso sposobni normalno vozit da danes ostanejo doma. 2cm snega pa cel promet 40 na uro, sej to nemoreš verjet... Drugače pa komaj čakam da začne sipat, lopato in še par stvari sem že dal v spuščenega Cliota, pa da se vozimo celo popoldne :)
I'm not speeding I'm qualifying...
 
Uporabniški avatar
Kegl
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1781
Pridružen: Po jan 12, 2009 9:29 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a Kegl Ne nov 28, 2010 11:57 am

blind
hahahaha...sprva sm mislu da je to sneg, ko na hitr pogledaš! no to je res too much posipano, pa mislm da tolk peska še nism doživel na cesti.
kje pa je tole slikan?
 
Uporabniški avatar
B|ind
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2601
Pridružen: So avg 07, 2004 4:05 pm
Kraj: Novo mesto

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a B|ind Ne nov 28, 2010 12:00 pm

Kegl je napisal/-a:blind
hahahaha...sprva sm mislu da je to sneg, ko na hitr pogledaš! no to je res too much posipano, pa mislm da tolk peska še nism doživel na cesti.
kje pa je tole slikan?


Na Otočcu.
So pa ceste v okolici skoraj vse take (razen tiste glavne za katere skrbi Cestno Podjetje).

Sicer pa pri nas že močno naletava sneg.
 
Uporabniški avatar
fantom
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 689
Pridružen: Pe jan 01, 2010 5:35 pm

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a fantom Ne nov 28, 2010 12:02 pm

mislim da vsak ki je kdaj vozil avto v zimskih razmerah (hladen in moker asfalt z možnostjo rahle poledice) da zimaki niso namenjeni doseganju visokih hitosti v ovinkih in podobno. logično je da zimak nudi slabši oprijem pri visokih hitrostih kod pa letna, saj je že sama struktura gume drugačna in če nekdo zahteva enake performanse od zimske kod jih ima letna pol predvidevam da se nebo dolgo obdržal na cesti. mislim da ravno te lamele pripomorejo k slabšemu uprijemu pri velikih silah ki delujejo na gumo pri velikih hitrostih, se pa zato toliko bolje izkaže pri normalnih hitrostih v vsakdanjem življenju na zimskih cestah pa naj bo sneg ali kaj drugega.
 
Uporabniški avatar
Kegl
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1781
Pridružen: Po jan 12, 2009 9:29 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a Kegl Ne nov 28, 2010 12:02 pm

B|ind je napisal/-a:
Kegl je napisal/-a:blind
hahahaha...sprva sm mislu da je to sneg, ko na hitr pogledaš! no to je res too much posipano, pa mislm da tolk peska še nism doživel na cesti.
kje pa je tole slikan?


Na Otočcu.
So pa ceste v okolici skoraj vse take (razen tiste glavne za katere skrbi Cestno Podjetje).

Sicer pa pri nas že močno naletava sneg.


zarad tebe sm šu zdej na oken pogledat in zdej ves razočaran...pri nas (okolica Turjaka) ga tut že naletava :huh:
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a lancia hf Ne nov 28, 2010 12:07 pm

Kegl je napisal/-a:blind
hahahaha...sprva sm mislu da je to sneg, ko na hitr pogledaš! no to je res too much posipano, pa mislm da tolk peska še nism doživel na cesti.
kje pa je tole slikan?


Tole je res pretirano posipanje, je pa problem tukaj ker bi "poko". (posipalec) moral za vsako omejitev drugače naštelat, saj tam kjer je omejitev 50 je preveč, tam kjer je pa 90 pa premalo, ali obratno, noben šofer se pa nebo sredi ceste usatavljal, in ven pa not skakal pa štelal posipalec vsake par kilometrov.
Pri nas ga tudi že dobro mede.
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Uporabniški avatar
crxdelsol
aka Technologic aka dejcc
 
Prispevkov: 2330
Pridružen: Ne okt 17, 2010 10:13 pm

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a crxdelsol Ne nov 28, 2010 12:11 pm

Poleti kolovozi, pozimi peskani kolovzi
 
Uporabniški avatar
B|ind
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2601
Pridružen: So avg 07, 2004 4:05 pm
Kraj: Novo mesto

Re: Zima 2010/11

Napisal/-a B|ind Ne nov 28, 2010 12:13 pm

Nemogoče se je vozit po takem. Jaz sem se peljal 20 - 30km/h, pa še vseeno je pokalo kot noro po avtomobilu :roll: :huh:
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov