Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a Daedalus So jan 05, 2013 12:27 pm

Zanimivo. Jaz bi jih vprašal zakaj. Še posebej pri odnašanju zadnjega dela, saj je vsem jasno, da če volan obračaš tako, da avto probaš izravnat, ti malo gasa POMAGA zravnat avto. Me pa veseli, da se je vsaj nekdo spomnu napisat oz. nalimat link z nečim konkretnim, ne pa samo trobljenje v prazno.
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a Pero So jan 05, 2013 12:36 pm

sašo5 je napisal/-a:
martello je napisal/-a:
el_diablo je napisal/-a:V leru po klancih dol ? Svakojakih pacientov je na cesti,res. :roll:

Zakaj?

...zato, ker se to enostavno ne dela :arrow: in "el_diablo" je take pravilno označil: pacienti.....
PS. poglejte, če še kje kaj "warburg cvajtakter" obstaja, tist je letel brez gasa bolj kot z gasom - super za pod breg....


Sašo, Sašo... Wartburg je imel 2T motor in ta se maže z mešanico olja in bencina. Če ni bencina ni dovolj olja. Torej se ne bremza z motorjem!!! In Wartburg je imel vgrajen ''freilauf'' tako da niti ni mogel bremzati z motorjem. Pač temu primerno narejene bremze.

Avto z dobrimi bremzami lahko vozi po vsakem klancu v leru. Pacijenti so pa tisti ki nakladajo tujo pamet.
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a Pero So jan 05, 2013 12:39 pm

matayus je napisal/-a:
Kaj pa v primeru, da se po klancu spuščaš v leru in te nenadoma zanese?? Mene so učili, da ob primeru zanašanja bodisi sprednjega ali zadnjega dela vozila pohodiš sklopko in samo z volanom rešiš situacijo.


Če pojodiš sklopko ločiš motor od koles = ler (po domače)
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a čare So jan 05, 2013 12:54 pm

Glede 2-taktnih pa nima veze kater je pa kaj ima vgrajeno.2-taktni motor ne zavira z motorjem!!!

Sem se pa včeraj vozil z Taxijem (sem pač bil nabit) in ga je model šaltu pri 1750 rpm vozil pa na1250 rpm.Ja jaz sem bil kr živčen ja jebenti sej smo se od Bežigrada do Šiške skoz u četrti pelal....
 
martello
Novinec
 
Prispevkov: 284
Pridružen: To okt 02, 2007 12:23 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a martello So jan 05, 2013 1:56 pm

http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_bra ... ke_engines

Many old two-stroke cars (Saab, Wartburg, etc.) had a freewheel device on the transmission to make engine braking optional.
 
Uporabniški avatar
el_diablo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1784
Pridružen: Če maj 24, 2007 11:55 am
Kraj: Gottschee

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a el_diablo So jan 05, 2013 5:06 pm

Pero je napisal/-a:
matayus je napisal/-a:
Kaj pa v primeru, da se po klancu spuščaš v leru in te nenadoma zanese?? Mene so učili, da ob primeru zanašanja bodisi sprednjega ali zadnjega dela vozila pohodiš sklopko in samo z volanom rešiš situacijo.


Če pojodiš sklopko ločiš motor od koles = ler (po domače)


np. ler je ko nimaš v prestavi.

ler po klancu > sicer ne vem kje ste določeni delali izpite,ampak tako se ne vozi.je nevarno in šalabajzersko do amena. točno o tem smo par let nazaj debatirali,prilepil sem do link do filmčka,na katerem so mojstri na injektorje vezali LED diode za prikaz delovanja,in prišli do zaključka,da avto ne pije NIČ,ko imaš v prestavi. motor laufa zaradi podtlaka,vbrizga ni. še vedno se potem najdejo t.i. strokovnjaki,ki se kljub vsem dokazov ne strinjajo,in še vedno tupijo nek po svoje. in to so ponavadi točno tile,ki,da bi kao pršparali 2eura na mesec, vozijo po klancih v leru. šalabajzerji!!
obstaja točka,na kateri drzno postane neumno...
 
martello
Novinec
 
Prispevkov: 284
Pridružen: To okt 02, 2007 12:23 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a martello So jan 05, 2013 5:32 pm

el_diablo je napisal/-a:ler po klancu > sicer ne vem kje ste določeni delali izpite,ampak tako se ne vozi.je nevarno in šalabajzersko do amena. točno o tem smo par let nazaj debatirali,prilepil sem do link do filmčka,na katerem so mojstri na injektorje vezali LED diode za prikaz delovanja,in prišli do zaključka,da avto ne pije NIČ,ko imaš v prestavi. motor laufa zaradi podtlaka,vbrizga ni. še vedno se potem najdejo t.i. strokovnjaki,ki se kljub vsem dokazov ne strinjajo,in še vedno tupijo nek po svoje. in to so ponavadi točno tile,ki,da bi kao pršparali 2eura na mesec, vozijo po klancih v leru. šalabajzerji!!


Pa poizkusimo še 15-ič: če imaš ob vožnji v dolino v prestavi, motor zavira, torej izgubljaš hitrost, če daš v ler sicer motor nekaj porabi, vendar je poraba glede na prevoženo razdaljo manjša (odvisno seveda od naklona itd - vendar ne razumem, zakaj bi nekateri iz tega radi naredili doktorat). Logično je, da strokovnjaki poudarjajo, naj ljudje ne vozijo v leru, ker se bo potem našel kdo, ki bo z Vršiča peljal v leru. Če pa daš v ler 200m pred semaforjem, ali pa v dolgem klancu, mi pa niti slučajno ni jasno, kaj naj bi bilo tu narobe.
 
Uporabniški avatar
el_diablo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1784
Pridružen: Če maj 24, 2007 11:55 am
Kraj: Gottschee

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a el_diablo So jan 05, 2013 5:51 pm

martello je napisal/-a: če imaš ob vožnji v dolino v prestavi, motor zavira, torej izgubljaš hitrost


ja buhnedej pedalko za gas pipnt za milimetr :roll: oziroma niti ne vem,kje so takšni klanci,da bi se to kaj poznalo. precej sem na cesti,pa ga še nisem videl,niti pomislil ne da bi bila kdaj potreba avto v ler dajat med vožnjo.

jao ne da se mi res.se umikam iz debate,doktorirajte dalje. med vožnjo po klancih ter 200 metrih pred križiščem v leru.
obstaja točka,na kateri drzno postane neumno...
 
Jerry007
Novinec
 
Prispevkov: 306
Pridružen: Če sep 30, 2010 11:59 am

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a Jerry007 So jan 05, 2013 5:56 pm

Haha kera debata :D Mal še fali pa bote ugotovil, da avto najmanj pije če je kr ugasnjen :twisted:
 
matayus
Novinec
 
Prispevkov: 404
Pridružen: Ne sep 20, 2009 6:32 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a matayus So jan 05, 2013 6:07 pm

Potem pa ja ni čudno zakaj je gužva na cesti. Ljudje pri semaforjih rabijo 3sekunde, da prestavijo v 1. prestavo. Me zanima po kolkem času se ljudje spomnijo, da pri vožnji navzdol iz lera prestavijo nazaj v ustrezno prestavo :D
Jaz osebno postanem čist žifčen, če kdo vozi v prenizkih obratih. Sam vozim svojega starga dizla, 50 skoraj vedno v 3. prestavi pri 1900obratih. Porabi manj kot v 4., ampak ne vem kako naj to ljudem, ki se polek mene vozijo dopovem.
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a Daedalus So jan 05, 2013 6:29 pm

No, kar se tiče obratov pri normalni vožnji v xy pogojih: dejstvo je, da pri najnižjih možnih obratih avto NE pije najmanj. Avto pije najmanj v območjih, ki jih določajo navorna karakteristika motorja in prestavna razmerja menjalnika. Ah, če bi imel Vižintinovo bukvo tu zraven, bi lahko kaj več napisal, googlat pa se mi ne da. :)

PS: Če bencina voziš v vrtljajih od 2-3,5k in dizla od 1,5-2,5k (na oko), pomoje nimaš kaj falit. Za porabo je ITAK najbolj važno to, da pospešuješ zvezno (ne po jajcih, samo brez nekih posilstev stopalke za gas) in voziš čim bolj enakomerno in tekoče. Torej čim manj bremzanja in pospeševanja za brezveze. Vse ostalo so detajli, ki ne prišparajo spet nevemkoliko.
 
martello
Novinec
 
Prispevkov: 284
Pridružen: To okt 02, 2007 12:23 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a martello So jan 05, 2013 6:46 pm

el_diablo je napisal/-a:
niti pomislil ne da bi bila kdaj potreba avto v ler dajat med vožnjo.

Za to ni nobene potrebe, je zgolj stvar osebne preference. Če ti to ne paše, pač tega ne delaj.
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a TrijoAdijo So jan 05, 2013 7:34 pm

martello je napisal/-a:
TrijoAdijo je napisal/-a:Čuj, dej prid v naše konce enkrat. Te bom pelu na vrh enga hriba.Pa se boš dol spustu v leru.Pa da te vidim heroja, kakšne bremze boš imel,ko boš prišel na ravnino.Pa sta vmes ene dva ovinka...ampak nič strašnega.
Sicer pa..po klancih navzdol + zaviranje z motorjem in nikakor ne z vožnjo po klancih navzdol v leru, so nas učili v avtošoli. Verjetno z razlogom,ne?Kaj je pa razlog za to, pa imaš že nakazano v mojem 4. stavku, pa še Daedalus ti je napisal zakaj. Sedaj pa beri.

Ok, resno, ali je pol folka tu nepsimenega?Jasno je bilo napisano že približno 200x - v primrru dolgega položnega klanca ni problema. V primeru Vršiča je problem, kar je najbrž jasno vsakemu. Common sense in pismenost sta uradna zapustila tale forum.


....z dnevom pridružitve na ta forum tebe in tebi enako mislečih faktorjev....
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3875
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a Blinder So jan 05, 2013 7:46 pm

matayus je napisal/-a:. Sam vozim svojega starga dizla, 50 skoraj vedno v 3. prestavi pri 1900obratih. Porabi manj kot v 4., ampak ne vem kako naj to ljudem,


Jaz sem gledal neke grafe, mogoče da jih je glih uporabnik energetik prilepil. Podatki TDI-ja(mislim da 100 konjski) so pokazali, da vedno porabi manj v višji prestavi, edina izjema je zadnja(peta) prestava, kjer je pri ekstremno nizkih(like 900-1100) obratih porabil več, kot v četrti pri isti hitrosti.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a peroRS So jan 05, 2013 7:49 pm

Blinder je napisal/-a:
matayus je napisal/-a:. Sam vozim svojega starga dizla, 50 skoraj vedno v 3. prestavi pri 1900obratih. Porabi manj kot v 4., ampak ne vem kako naj to ljudem,


Jaz sem gledal neke grafe, mogoče da jih je glih uporabnik energetik prilepil. Podatki TDI-ja(mislim da 100 konjski) so pokazali, da vedno porabi manj v višji prestavi, edina izjema je zadnja(peta) prestava, kjer je pri ekstremno nizkih(like 900-1100) obratih porabil več, kot v četrti pri isti hitrosti.


Ja, ampak to je TDI :mrgreen:
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a TrijoAdijo So jan 05, 2013 7:55 pm

martello je napisal/-a:
el_diablo je napisal/-a:ler po klancu > sicer ne vem kje ste določeni delali izpite,ampak tako se ne vozi.je nevarno in šalabajzersko do amena. točno o tem smo par let nazaj debatirali,prilepil sem do link do filmčka,na katerem so mojstri na injektorje vezali LED diode za prikaz delovanja,in prišli do zaključka,da avto ne pije NIČ,ko imaš v prestavi. motor laufa zaradi podtlaka,vbrizga ni. še vedno se potem najdejo t.i. strokovnjaki,ki se kljub vsem dokazov ne strinjajo,in še vedno tupijo nek po svoje. in to so ponavadi točno tile,ki,da bi kao pršparali 2eura na mesec, vozijo po klancih v leru. šalabajzerji!!


Pa poizkusimo še 15-ič: če imaš ob vožnji v dolino v prestavi, motor zavira, torej izgubljaš hitrost, če daš v ler sicer motor nekaj porabi, vendar je poraba glede na prevoženo razdaljo manjša (odvisno seveda od naklona itd - vendar ne razumem, zakaj bi nekateri iz tega radi naredili doktorat). Logično je, da strokovnjaki poudarjajo, naj ljudje ne vozijo v leru, ker se bo potem našel kdo, ki bo z Vršiča peljal v leru. Če pa daš v ler 200m pred semaforjem, ali pa v dolgem klancu, mi pa niti slučajno ni jasno, kaj naj bi bilo tu narobe.



A gremo še 16-ič?

Če imaš ob vožnji v dolino v prestavi,motor zavira,torej izgubljaš hitrost :arrow: Drži,ampak to se ponavadi dogaja unim,ki so izpite kupli na bolšjaku. Dejstvo je, da ob pravilni izbiri prestave pri vožnji v dolino, lahko hitrost tudi obdržiš,ali pa jo povečuješ.Ampak to je za nekatere višja matematika.
Če daš v ler 200m pred semaforjem,potem ene 150m na izi pipaš bremzo,namesto da bi lepo prestavil v v nižjo, spustil sklopko in začel zavirat z motorjem.Par metrov pred semaforjem pa samo nalahno pritisneš zavoro in že stojiš.Tvoj način vožnje je pa samo brezvezno gretje bremz.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a Pero So jan 05, 2013 8:39 pm

el_diablo je napisal/-a:
Pero je napisal/-a:
matayus je napisal/-a:
Kaj pa v primeru, da se po klancu spuščaš v leru in te nenadoma zanese?? Mene so učili, da ob primeru zanašanja bodisi sprednjega ali zadnjega dela vozila pohodiš sklopko in samo z volanom rešiš situacijo.


Če pojodiš sklopko ločiš motor od koles = ler (po domače)


np. ler je ko nimaš v prestavi.

ler po klancu > sicer ne vem kje ste določeni delali izpite,ampak tako se ne vozi.je nevarno in šalabajzersko do amena. točno o tem smo par let nazaj debatirali,prilepil sem do link do filmčka,na katerem so mojstri na injektorje vezali LED diode za prikaz delovanja,in prišli do zaključka,da avto ne pije NIČ,ko imaš v prestavi. motor laufa zaradi podtlaka,vbrizga ni. še vedno se potem najdejo t.i. strokovnjaki,ki se kljub vsem dokazov ne strinjajo,in še vedno tupijo nek po svoje. in to so ponavadi točno tile,ki,da bi kao pršparali 2eura na mesec, vozijo po klancih v leru. šalabajzerji!!


Ne se bat, za razliko od tebe vem in kako dela vplinjač (vseh vrst) in kako dela vbrizg, pa razliko med 2T in 4T in Dizlom, itd... Mi ni treba lepit YT videov.

Me pa zanima kako ''laufa'' motor zaradi podtlaka :mrgreen:
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a J.McLane So jan 05, 2013 10:07 pm

Vrtljaji motorja gor ali dol, izkoristek motorja (razmejre poraba/moč) na notranje izgorevanje je zelo različna tudi glede na MOČ (load) ki jo od motorja zahtevaš. In to razmerje med porabo in močjo niti približno ni neko speljevanje s čim manj gasa, ampak kar veliko gasa (80%) in pa vrtljaji nekje do točke najvišjega navora.

Tole je pa en zanimiv graf uporabe motorja pri vožnji ameriškega testnega cikla, pikice so odčitki na vsako sekundo, najboljši izkoristek je označen z rdečo:
Slika
http://autospeed.com/cms/title_Brake-Specific-Fuel-Consumption/A_112611/article.html
http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_Fuel_Consumption_%28BSFC%29_Maps
http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_consumption

Ironija je da ima motor najboljše izkoristke med POSPEŠEVANJEM, vsi bi pa porabo radi zmanjšali med pospeševenjem, saj gledajo trenutno porabo in mislijo, da se pri vožnji s 50 kmh po ravnini peljejo z najboljšim izkoristkom. Daleč največ goriva se zmeče stran pri vožnji, ki ne zahteva veliko moči motorja, torej relacijski, mestni, oz. čisto vsakdanji vožnji. Daleč najboljše izkoristke se pa doseže na avtocesti (če je motor prav dimezioniran) ampak tam je poraba visoka zaradi zračnega upora.

Teoretično najnižjo porabo dosežeš tako, da pospešiš na neko hitrost, motor ugasneš, čakaš da hitrost pade spet vklopiš motor, pospešiš in tako ponavljaš. Kako mislite da se dosega svetovne rekorde v porabi pod 3 l/100 km v čisto normalnih avtih na čisto normalnih cestah, običajen voznik se pa bori da pride pod 5 l/100 km z enakim avtom. Mi je pa zanimivo da se tehnike katere uporabljajo za dosego teh rekordov nikoli ne razkrije, verjetno zato ker je tako početje (ugašanje motorja med vožnjo) nezakonito in nevarno.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a Energetik81 So jan 05, 2013 10:28 pm

McLane, končno si prilimal graf, ki vse pove. Jaz sem že obupal, ker sem ga že tolikokrat nalimal, pa še vedno 3/4 folka ne kapira.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a Mate So jan 05, 2013 10:53 pm

Dajmo tole varčno vožnjo še enkrat pogledat z druge strani. S strani fizike in s strani izgub. Izgube med vožnjo lahko razdelimo na:
- izgube motorja. Naraščajo z obrati motorja.
- izgube zaradi klime, radia, ... So konstantne.
- izgube zaradi trenja in lepenja. Linearno naraščajo s hitrostjo.
- izgube zaradi zračnega upora. Naraščajo s kvadratom (!) hitrosti.
Vse izgube v končni fazi pokrijemo z gorivom.

Zdaj pa hipotetičen primer lepega klanca na AC, kjer se avto v leru po njem navzdol pelje točno npr. 130 km/h.
Če imamo v prestavi in tiščimo ravno prav plina, da ohranjamo hitrost, se motor vrti z višjimi obrati, zato so izgube motorja v tem primeru večje. Ker se hitrost ne spreminja, so ostale izgube konstantne.
Če imamo v leru, motor tudi kuri nekaj goriva, toliko, da teče v prostem teku. Obrati so nizki, zato so izgube motorja v tem primeru manjše. Ker se hitrost ne spreminja, so ostale izgube konstantne.
Zaključek v tem primeru je, da v leru na takem hipotetičnem primeru porabimo manj goriva. In takih primerov je nekaj.

Poleg zgoraj navedenih izgub, imamo še izgube zaradi zaviranja. Tudi te moramo kriti z gorivom. In najbolj varčna vožnja je tista, kjer nič ne zaviramo, vozimo pa s tako hitrostjo, da je vsota vseh izgub minimalna. Kje to je je odvisno od aerodinamike avtomobila, v praksi pa se izkaže, da je to pri nizkih hitrostih v visokih prestavah. Npr. peta ali šesta prestava 1100 obratov in tistih 40 do 60 km/h.

Kakšno je najbolj varčno ustavljanje pred npr rdečim semaforjem oddaljenim 1 km? Najprej v ler za nekaj časa. Potem pa zaviranje z motorjem pri čim nižjih obratih, oz. tako, da prestavimo prestavo nižje tik preden pridemo do obratov prostega teka v trenutni prestavi. Zavore ne uporabljamo.

Kljub temu, da sem v tej objavi do sedaj zagovarjal vožnjo v leru s stališča varčne vožnje, take vožnje ne prakticiram oz. izjemno redko. In dodajam še to, da je vožnja v leru po klancu navzdol, kjer je potrebno zaviranje nevarna! In v končnem tudi dražja, ker bo treba prej zamenjat zavore.

Na šoli varne vožnje učijo lovljenje avtomobila s pritisnjeno sklopko. Razlog za to je, da se tam večinoma uči ljudi, ki jim je vožnja avtomobila nuja in ne užitek in te ljudje večinoma nimajo občutka za avto in tudi ne izkušenj iz kriznih situacij. Če avto nima ESPja, lahko ABS največ reši pri stisnjeni sklopki. Če avto ima ESP, bo elektronika še vedno naredila več koristi pri stisnjeni sklopki. Če v krizni situaciji stisneš sklopko in narobe ravnaš vozilo narediš neprimerno manj škode, kot če zraven še gas tiščiš. Se pa strinjam in vem, da če voznik avto obvlada, lahko marsikatero prekrmarjenje pri spredaj gnanih vozilih reši z dodajanjem plina in pravilnim (ne)obračanjem volana.

Območje učinkovitosti motorja se ne preslika naravnost na porabo goriva. Vmes sta še trenje in zračni upor, ki to preslikavo naredita malo drugačno. Kljub temu pa iz grafa učinkovitosti motorja lahko sklepamo, kje se najbolj splača pospeševat. To je v območju največje učinkovitosti. Zato ker tam iz goriva pridobimo največ uporabne energije, to je kinetične energije v tem primeru.

Ste pa nekateri že precej žaljivi do ljudi, ki mislijo drugače od vas in vašega razmišljanja sploh ne argumentirate. Čeprav ni pravilno.
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov