Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a abbe Pe okt 11, 2013 10:01 am

lada2103 je napisal/-a:
J.McLane je napisal/-a:No kakorkoli med delovanjem motorja je restirkcija zraka fiksna in vseeno dokaj majhna v primerjavi z loputo pri bencinarju.

Iz Wikipedije pa mislim da tale stavek pove dosti zakaj zapacan EGR:
All diesel engines can be considered to be lean burning with respect to the total volume, however the fuel and air is not well mixed before the combustion. Most of the combustion occurs in rich zones around small droplets of fuel. Locally rich combustion like this is a source of NOx and particles.


particles = saje = zapacanost


Torej, več goriva, več zapacanosti. Višja poraba, več zapacanosti


djte nehat no.
kva ste pametni,kle berte wiki pa mislte da kr vse znate.
a nben od vs delavnce ni vidu od blizu kaj šele kakšn egr ventil.
vrjetn niti ne vete kako deluje motor. pa sta neki pametujete kle.
sploh se debate ne da z vami imeti.
motor najbolje deluje pri srednji obremenitvi,takrat sta gorivo in zrak v najboljšem razmerju in je tut izpust takrat najbolj čist in ne paca egrja.
egr pacajo neizgorele saja,to je pa takrat ko motorju primankuje zraka,se pravi pri polnem pospeševanju prvih par trenutko pa pri vožnji z mrzlim motorjem (ker se namerno dovaja več goriva) pa seveda pri vožnji z zelo nizkimi obrati ker turbo ne more tlačit toliko zraka.
in poj se vidva najdeta pametovat k sam bereta pa bereta ta wiki pa limata neke grafe.v praksi sta pa mrzla oba.
brezveze sploh govort kr kol.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a J.McLane Pe okt 11, 2013 10:02 am

Lada, od kje tebi tak zaključek?

Še enkrat nekaj dejstev:
- dizelski motor ne ristriktira dovodnega zraka z loputo glede na zahtevano moč motorja
- razmerje zraka in goriva tako močno varira to pomeni, da je samo ob višji obremenitvi razmerje stoichometrično, EGR takrat verjetno sploh ni potreben
- pri nižji moči pa je količina zraka velika glede na gorivo (lean burn), tu velja citiran stavek iz Wikipedije. Torej tu je leglo vsega zla visokih emisij (delci in NOx) dizelskega motorja.

P.S. abbe se mogoče kje nisem strinjal s tabo?
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a abbe Pe okt 11, 2013 10:06 am

J.McLane je napisal/-a:Lada, od kje tebi tak zaključek?

Še enkrat nekaj dejstev:
- dizelski motor ne ristriktira dovodnega zraka z loputo glede na zahtevano moč motorja
- razmerje zraka in goriva tako močno varira to pomeni, da je samo ob višji obremenitvi razmerje stoichometrično, EGR takrat verjetno sploh ni potreben
- pri nižji moči pa je količina zraka velika glede na gorivo (lean burn), tu velja citiran stavek iz Wikipedije. Torej tu je leglo vsega zla visokih emisij (delci in NOx) dizelskega motorja.

P.S. abbe se mogoče kje nisem strinjal s tabo?


ne.ti si ql :)
Ni vse res kar napišem
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 200
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a lada2103 Pe okt 11, 2013 10:11 am

OK, prišli smo do logičnega zaključka, priznam,da sem vmes neki pobrkljal, predvsem sem malo pomešal bencinsko pa dizelsko logiko.
Sem pa bral nekaj o tem packanju egrjev, sploh sem opazil to kot pogost pojav pri VW dizlih. Včasih sem vozil bencin, zdaj dizel, logično zarad šparanja vse te debate.
OK, torej močno pospeševanje pri nizkih vrtljajih-nezaželjeno, hladni vžigi - nezaželjeno, malo gasa pa menda ni problem, če voziš v peti prestavi pri 70 km/h
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Pe okt 11, 2013 4:25 pm

chan je napisal/-a:Če že povsem odmislim vozniško agresivnost v naši Schumacherlandiji,

Tole samo jemljem kot iztočnico za misel, in ne pišem replike:
Zanimivo se mi zdi, da če nekdo napiše, da se po AC vozi 170, ga nihče niti malo ne pogleda postrani. Prav nasprotno pa, če napišeš, da se voziš 100 ali 90, je to najbolj grozna stvar, ki jo lahko na cesti počneš. Torej, družbeno je bolj sprejemljiva hitra vožnja, ki je (kot vsi vemo) nevarna, ni pa družbeno sprejemljiva bistveno varnejša počasnejša vožnja (še huje: folk potem celo oceni, da je taka počasnejša vožnja pravzaprav tista nevarna; noben pa ne pomisli, da je taka vožnja nevarna samo tistemu, ki vozi 'kot sneta sekira' in zaradi tunelskega pogleda ne opazi pravočasno počasnejšega vozila... Po mnenju dirkačev bi moral v primeru take nesreče biti kriv tisti 'počasen' voznik, ne pa tisti, ki je krepko prekoračil omejitve).

chan je napisal/-a:Ok, z dovolj ekonomično vožnjo ter uspešnim predvidevanjem dogajanja na cesti, se sicer da uspešno znižati porabo, brez da bi pri tem zahajali v ekstreme. Sam pa se bojim, da bi tovrstni ekstremi (kot že omenjeno ugašanje motorja, ipd :shock: ) lahko zapadli v dokaj nevarne vode - sam si sicer ne predstavljam, kaj bi se lahko zgodilo, ko bo pred avto z ugasnjenim motorjem skočil majhen otrok, avto pa pri tem ne bo 100% varen :!: Bo prihajalo zgolj zaradi uspešnega tekmovanja (žal sam vidim v tem trenutku pri tem zgolj smisel kompatititvnosti ;) ) v zmanjševanju porabe tudi do ignoriranja pešcev na prehodih, saj bodo postali "moteč faktor" pri tzv cestnem jadranju? Bodo postali "moteč faktor" tudi kolesarji, zaradi katerih je potrebno zavirati?

Nikoli se ne grem ekonomične vožnje na račun varnosti drugih udeležencev v prometu. Je pa zanimivo, da se na ekonomičnega voznika takoj preslika način vožnje mimo prehodov za pešce, ki ga uporabljajo dirkači (ko vidijo, da nekdo stoji na prehodu, še stopijo po gasu, da ga bodo ja prehiteli, celo obvozijo pešca, če je treba!). Torej spet navežem na zgornjo svojo misel: namesto, da bi se ukvarjali s tistimi res nevarnimi vozniki, se pripisuje nevarno obnašanje na cesti meni.

chan je napisal/-a:Kot sem že omenil, na vse skupaj gledam le kot svojevrstno tekmovanje in ne toliko za golo varčevanje. Zakaj? Nenazadnje gre pri tem lahko za svojevrstno Sizifovo delo, ko ti uspe na dolgi rok porabo znižati za par dcl, pa te vlada RS "preseneti" ali s konstantnim višanjem cen goriv, za skorajda 50% zvišanje cene cestnine, nenazadnje tudi z višji ceno avtocestne vinjete ter (malce za šalo =P :mrgreen: ) novim davkom na nepremičnine?!?

No, tole je pa malenkost mimo ustreljeno. Ali v primeru neekonomične vožnje vlada ne podraži goriv, cestnine, vinjete in davka na nepremičnine? Vse te podražitve ti padejo v naročje ne glede na stil vožnje. Na koncu koncev jaz še vedno prihranim okroglega jurja letno v primerjavi z nekom, ki ne vozi ekonomično. Jurja letno. Toliko vlada nikoli ne bo podražila naštetega.
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
Uporabniški avatar
.com
Uporabnik
 
Prispevkov: 993
Pridružen: Če avg 18, 2011 4:09 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a .com Pe okt 11, 2013 5:16 pm

nisem mislil pisati v temo, ampak ne morem brez replike na določene osebke, ker preprosto pišete bedarije na kubik...
ta takozvana ULTRA ekonomična vožnja je ULTRA bedarija...

nič, ampak resnično NIČ nimam proti ekonomični vožnji, katere se poslužujem tudi sam, vendar take ULTRA zadeve 'špilat' zaradi nekaj deci nižje porabe je pa za moje pojme -i.diotsko...

Torej zaradi tega ultra 'šparanja' trpijo določeni deli motorja oz. stvari povezane z njim... o detajlih ne bom, jih je kar nekaj predhodnikov že zapisalo v teh 5. straneh debate...
Meni osebno taka vožnja ne pride v poštev.... Ne mislim se 'jaj.cati' z 92km/h za tovornjakom, pravtako ne mislim ugašati motorja... mislim HALO??? eni znate najti kvantno fiziko v mišji dlaki....
morda pa boste nekoč dobili nobelovo nagrado za zmanjševanje onesnaževanja matere Zemlje... Nikoli ne veš...
Pravtako me noben ne bo prepričal, da si bolj pozoren na cesto in dogajanje okoli sebe, če nonstop preverjaš trenutno porabo... torej z mislimi si non stop na tem, da ja ne bo poraba iz 4.3l poskočila na za 4,5l in temu primerno pritiskaš oz. paziš, da tako pritisneš pedalko za plin....

pa še eno vprašanje za vse zagovornike vožnje po avtocesti 90-100km/h: zakaj ni ravno tako kaznovana vožnja za prepočasne voznike kot za prehitre?
torej če jaz peljem 160+, mi grozi kazen mislim da 300eur + kazenske pike (govorim napamet, ker nisem preveril); medtem ko vam, ki vozite 90kmh ne grozi nobena kazen?
pa sva oba v prekršku, če povzamemo, da je omejitev na Ac 130 ..... +30 višja hitrost pomeni divjaka in morilca po cesti, kateri ogroža vse okoli sebe... -30 pa pomeni preudarnega pametnega voznika, kateri spremlja in se bolj osredotoči na cesto in dogajanje.... japajade.... dejstva govorijo ravno nasproti....
vem, da tega ne boste sprejeli, ampak tako je....
| GOLF 6 in 7 | TSI power |
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a maniaxxx Pe okt 11, 2013 5:23 pm

Sicer se strinjam s tabo, ampak z 90 po AC NISI v prekršku....
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
King1
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4317
Pridružen: Po mar 10, 2008 6:06 pm
Kraj: Vzhodno od Domžal

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a King1 Pe okt 11, 2013 5:30 pm

@ishtmail po katerih cestah se ti voziš, da se jim vem izognit.... To kar berem in to kar si napisal pa ne bom komentiral. So že drugi dovolj povedali.

lp
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a maniaxxx Pe okt 11, 2013 5:33 pm

Sej je napisu, Dolenjska regija.... :mrgreen:

Nisem proti varčni vožnji niti proti umirjeni ali tudi počasni vožnji...sam kar je preveč je preveč
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
King1
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4317
Pridružen: Po mar 10, 2008 6:06 pm
Kraj: Vzhodno od Domžal

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a King1 Pe okt 11, 2013 5:35 pm

maniaxxx je napisal/-a:Sej je napisu, Dolenjska regija.... :mrgreen:

Nisem proti varčni vožnji niti proti umirjeni ali tudi počasni vožnji...sam kar je preveč je preveč



Se opravičujem, če sem pri vsem tem nesmislu spregledal.... oops oops Drugače se pa strinjam s tabo. Kar je PREVEČ je PREVEČ :!: :!: :!:

Lp
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a maniaxxx Pe okt 11, 2013 5:53 pm

King1 je napisal/-a:
maniaxxx je napisal/-a:Sej je napisu, Dolenjska regija.... :mrgreen:

Nisem proti varčni vožnji niti proti umirjeni ali tudi počasni vožnji...sam kar je preveč je preveč



Se opravičujem, če sem pri vsem tem nesmislu spregledal.... oops oops Drugače se pa strinjam s tabo. Kar je PREVEČ je PREVEČ :!: :!: :!:

Lp


Opravičilo sprejeto, sej te razumem..leta pa to =P


Ma res pretirava človek, še na vsakem klancu ga ne ugasne tako kot jaz, to je res nepotrebno zapravljanje goriva :mrgreen:
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
rnisan
Novinec
 
Prispevkov: 377
Pridružen: So feb 09, 2008 11:51 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a rnisan Pe okt 11, 2013 6:43 pm

Vsa ta tema je nastala iz finančnih razlogov, torej kako za vožnjo zapraviti čim manj denarja.

1. Zakaj v iskanju kar najnižje porabe avtor teme (in podobnomisleči) ne poseže najprej po manjšem vozilu, ki je lažje in ima manjši in bolj varčen motor? Npr. kakšen clio dizel, twingo, Lupo,... Pri njih bi s takšno vožnjo imel še nižjo porabo. Kolikor sem dojel, je večinoma na cesti sam in ne potrebuje velikega avtomobila. Poleg tega nadomesti rez. kolo s kitom za krpanje koles, odstrani odvečno težo, mogoče zadnje sedeže (če se res ves čas vozi sam) in tako prihrani na teži in posledično na porabi.

2. Če se pri vožnji toliko gledajo stroški porabe, zakaj potem raje ne kupi kakšnega starejšega bencinarja 1.4 (Spet kak clio, peugeot 206,...) z nizko ceno nakupa in vgradi plin. Namreč ravno največ denarja se izgubi z izgubo vrednosti vozila. Tako na leto s "hypermilingom" prihrani 1000€ na gorivu, izgubi pa 2000€ na vrednosti vozila. Saj za hitrosti do 100km/h ne potrebuje velikega vozila. Za 3000€ ima vozilo, ki porabi z njegovim načinom vožnje 5-6l plina, kar je izredno poceni vožnja. Servisiranje je prav tako poceni, gume so poceni,... Veliko večji prihranki v primerjavi z "novim avtom" in hypermilingom.

3. Če se gleda tako striktno na stroške, zakaj ne objavi prevoza na prevoz.org in pobere par potnikov? S tistim denarjem, ki ga dobi od njih, lahko krije stroške goriva pri normalni vožnji, s "hypermilingom" pa celo zasluži. Poleg tega je to ekološka rešitev, varčevanje za ponudnika in odjemalca storitev, manj gužve na cestah (posledično še bolj varčna vožnja),...

Nekaj stvari pri tem hypermilingu je koristnih, nekaj je pa čisto nepotrebnih in nesmiselnih. Ugašanje vozil na ravnini se mi zdi popolnoma nepotrebno, vzdrževanje neke zmerne hitrosti, predvidevanje dogodkov, zaviranje z motorjem pa zelo pametno in tudi sam to prakticiram.
Vožnja za tovornjakom na AC - za bistven izkoristek zavetrja moraš biti precej blizu spredaj vozečemu vozilu, kar pomeni da ne vzdržuješ varnostne razdalje. Enkrat, ko se bo na cesti pred tabo zgodilo verižno trčenje, katerega ne boš mogel predvideti zaradi zastrtega/slabega pogleda na cesto pred seboj od tovornjaka in boš udeležen v tem trčenju, se boš vprašal, če boš s prihrankom na gorivu lahko poravnal nastalo škodo na vozilu.

Sam ne maram voznikov avtomobilov, ki na AC vozijo pod 110 ali nad 140 na uro in bi podprl kazni za oboje. Vse, kar je vmes, pa mi je normalna vožnja.

Potrebno je premisliti, kje se lahko denar prihrani brez pomembnega učinka na naša življenja. Mogoče pri nakupu oblek, odrekanju razvadam (cigarete, alkohol), nakupu dragih in predobrih naprav, katerih potencial ne izkoristimo nikoli (mobiteli, računalniki, tudi avtomobili)... S tako ekstremno vožnjo (ugašanje motorja KJERKOLI na cesti, vožnja 30% pod omejitvami spada zame v ekstremno vožnjo) se dela medvedja usluga tako sebi kot tudi ostalim udeležencem v prometu.
 
Gosic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2055
Pridružen: To jan 27, 2009 9:35 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Gosic Pe okt 11, 2013 6:46 pm

Redno in vsak tank vozim skoraj tako, kot praviš sam. Tudi sam sem imel porabe 6.5 -7l/100km, dokler si nisem rekel, da je mogoče nekaj narobe z mojo vožnjo in ne z vozilom. Trenutni tanki ( odstopajo do max 0.5l/100km) so med 3.8-4,3l/100km. Vsak drugi tank čaka vozilo tako imenovano puncanje na AC. Zaradi omejitve po možnosti 4-ta prestava in minimalno 3500rpm vsaj 5minut - zaradi ERG-ja. Zavore uporabljam samo v zadnjih 20ih metrih pred semaforjem ali seveda v kritični situaciji, vse ostalo je 'skeniranje' ostalih udeležencev in predvidevanje, tudi semaforjev seveda. Če se voziš na enakih relacijah, se lahko dejansko 'napiflaš' semaforjev. Medtem ko nekateri stojijo pred semaforjem in imajo veselo prižgano zadnjo jelko na RAVNEM cestišču ( v naklonu še razumem, čeprav nevem čemu služi ročna zavora.. Je pa res da pri AVT menjalniku ni priročna), se ti lepo v drugi prestavi ali v tako imenovanem jadranju pripelješ do semaforja, vmes se že prižge zelena in se že pelješ. In to vse pri upoštevanju omejitev in po potrebi tudi agresivnem speljevanju, da se 'ujame' semafor. Priznam pa, da na AC ne upoštevam omejitve, saj pri 130km/h ni možna taka poraba. Ampak glejga zlomka, ne kršim zakona, saj je najnižja možna hitrost na AC 65km/h s prižganimi smerniki. Ah smerniki, kaj je že to? Da nadaljujem: pri mojem je med 5.0-5.5l/100km. Iz prej prevoženih 850km, sem sedaj z vsakim med 1100-1250km.
Velikokrat se vozim tudi po regionalkah ( po omejitvi) in na marsikateri ravnini spustim plin, da me vozilo za menoj lažje prehiti. Marsikdo očitno ne razume te prijazne geste in vozi še vedno za ritjo in misli, da ga 'oviram', čeprav se voziva po omejitvi. Sicer mogoče si le jaz tako predstavljam, kaj pa vem kaj se dogaja v glavah ljudi.
In kot je Mclane povedal, z vožnjo za ritjo in pritiskanjem po plinu, ter nato spet po zavori ( še vedno smo pri vožnji za ritjo) se ne pridobi čisto nič. Le poraba narašča in tako tudi vaši stroški, tako z gorivom kot z obrabo zavornih ploščic. In ko so zavorne ploščice pri koncu z 'mesom', smo spet pri stroških.
In ne mislite, da bo gorivo še kdaj tako poceni, kot je nekoč bilo. In ne mislite, da bo parkiranje v središču mesta vedno tako poceni kot je sedaj. Ne mislite, da se boste čez 10let še vozili z vašim vozilom na delo. Pripravlja se davek (Nemci že računajo..), s katerim nas bodo udarili vsako leto z določenim koeficientom(v €) na število prevoženih kilometrov. In to so dejstva. Enako je bilo s tobačnimi izdelki, ko se je govorilo nekaj let nazaj, da se bo omejilo kajenje na javnih površinah in da bodo označeni s slikovnim prikazom. Danes vemo, da je to realnost.
 
dampop
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: Sr avg 14, 2013 3:18 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a dampop Pe okt 11, 2013 6:59 pm

Gosic je napisal/-a:Redno in vsak tank vozim skoraj tako, kot praviš sam. Tudi sam sem imel porabe 6.5 -7l/100km, dokler si nisem rekel, da je mogoče nekaj narobe z mojo vožnjo in ne z vozilom. Trenutni tanki ( odstopajo do max 0.5l/100km) so med 3.8-4,3l/100km. Vsak drugi tank čaka vozilo tako imenovano puncanje na AC. Zaradi omejitve po možnosti 4-ta prestava in minimalno 3500rpm vsaj 5minut - zaradi ERG-ja. Zavore uporabljam samo v zadnjih 20ih metrih pred semaforjem ali seveda v kritični situaciji, vse ostalo je 'skeniranje' ostalih udeležencev in predvidevanje, tudi semaforjev seveda. Če se voziš na enakih relacijah, se lahko dejansko 'napiflaš' semaforjev. Medtem ko nekateri stojijo pred semaforjem in imajo veselo prižgano zadnjo jelko na RAVNEM cestišču ( v naklonu še razumem, čeprav nevem čemu služi ročna zavora.. Je pa res da pri AVT menjalniku ni priročna), se ti lepo v drugi prestavi ali v tako imenovanem jadranju pripelješ do semaforja, vmes se že prižge zelena in se že pelješ. In to vse pri upoštevanju omejitev in po potrebi tudi agresivnem speljevanju, da se 'ujame' semafor. Priznam pa, da na AC ne upoštevam omejitve, saj pri 130km/h ni možna taka poraba. Ampak glejga zlomka, ne kršim zakona, saj je najnižja možna hitrost na AC 65km/h s prižganimi smerniki. Ah smerniki, kaj je že to? Da nadaljujem: pri mojem je med 5.0-5.5l/100km. Iz prej prevoženih 850km, sem sedaj z vsakim med 1100-1250km.
Velikokrat se vozim tudi po regionalkah ( po omejitvi) in na marsikateri ravnini spustim plin, da me vozilo za menoj lažje prehiti. Marsikdo očitno ne razume te prijazne geste in vozi še vedno za ritjo in misli, da ga 'oviram', čeprav se voziva po omejitvi. Sicer mogoče si le jaz tako predstavljam, kaj pa vem kaj se dogaja v glavah ljudi.
In kot je Mclane povedal, z vožnjo za ritjo in pritiskanjem po plinu, ter nato spet po zavori ( še vedno smo pri vožnji za ritjo) se ne pridobi čisto nič. Le poraba narašča in tako tudi vaši stroški, tako z gorivom kot z obrabo zavornih ploščic. In ko so zavorne ploščice pri koncu z 'mesom', smo spet pri stroških.
In ne mislite, da bo gorivo še kdaj tako poceni, kot je nekoč bilo. In ne mislite, da bo parkiranje v središču mesta vedno tako poceni kot je sedaj. Ne mislite, da se boste čez 10let še vozili z vašim vozilom na delo. Pripravlja se davek (Nemci že računajo..), s katerim nas bodo udarili vsako leto z določenim koeficientom(v €) na število prevoženih kilometrov. In to so dejstva. Enako je bilo s tobačnimi izdelki, ko se je govorilo nekaj let nazaj, da se bo omejilo kajenje na javnih površinah in da bodo označeni s slikovnim prikazom. Danes vemo, da je to realnost.


Se strinjam z vsem, da se biti dinamičen in prijazen do drugih, obenem pa tudi varčen. Še vedno pa ni izpostavljen glavni problem v slovenski mentaliteti, ki ni v dirkačih ali polžih, oboji so zgolj simptom slovenskih razmer, temveč je problem v enačbi 1 avto = 1 voznik. Preveč smo na komot in pozabljamo, da ima avto pet zicev, tukaj se res da prišparat. Najbolj varčen je pač avto, ki ga malo voziš. In Slovenec je pri tem tipični Američan, češ, biti za volanom je od boga dana pravica in vsak je tam najpametnejši. Pravica je to zagotovo, a vedno bolj luksuzna. Mislim, da je bolje šparati na tak način, kot pa ugašati motor na vrhu klanca.
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a čare Pe okt 11, 2013 7:17 pm

Davek na prevožene kilometre? Prav,a mi bojo dal plombo na impulzator da števca ne bom mogu odklopit?
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a maniaxxx Pe okt 11, 2013 7:31 pm

dampop je napisal/-a:
Gosic je napisal/-a:Redno in vsak tank vozim skoraj tako, kot praviš sam. Tudi sam sem imel porabe 6.5 -7l/100km, dokler si nisem rekel, da je mogoče nekaj narobe z mojo vožnjo in ne z vozilom. Trenutni tanki ( odstopajo do max 0.5l/100km) so med 3.8-4,3l/100km. Vsak drugi tank čaka vozilo tako imenovano puncanje na AC. Zaradi omejitve po možnosti 4-ta prestava in minimalno 3500rpm vsaj 5minut - zaradi ERG-ja. Zavore uporabljam samo v zadnjih 20ih metrih pred semaforjem ali seveda v kritični situaciji, vse ostalo je 'skeniranje' ostalih udeležencev in predvidevanje, tudi semaforjev seveda. Če se voziš na enakih relacijah, se lahko dejansko 'napiflaš' semaforjev. Medtem ko nekateri stojijo pred semaforjem in imajo veselo prižgano zadnjo jelko na RAVNEM cestišču ( v naklonu še razumem, čeprav nevem čemu služi ročna zavora.. Je pa res da pri AVT menjalniku ni priročna), se ti lepo v drugi prestavi ali v tako imenovanem jadranju pripelješ do semaforja, vmes se že prižge zelena in se že pelješ. In to vse pri upoštevanju omejitev in po potrebi tudi agresivnem speljevanju, da se 'ujame' semafor. Priznam pa, da na AC ne upoštevam omejitve, saj pri 130km/h ni možna taka poraba. Ampak glejga zlomka, ne kršim zakona, saj je najnižja možna hitrost na AC 65km/h s prižganimi smerniki. Ah smerniki, kaj je že to? Da nadaljujem: pri mojem je med 5.0-5.5l/100km. Iz prej prevoženih 850km, sem sedaj z vsakim med 1100-1250km.
Velikokrat se vozim tudi po regionalkah ( po omejitvi) in na marsikateri ravnini spustim plin, da me vozilo za menoj lažje prehiti. Marsikdo očitno ne razume te prijazne geste in vozi še vedno za ritjo in misli, da ga 'oviram', čeprav se voziva po omejitvi. Sicer mogoče si le jaz tako predstavljam, kaj pa vem kaj se dogaja v glavah ljudi.
In kot je Mclane povedal, z vožnjo za ritjo in pritiskanjem po plinu, ter nato spet po zavori ( še vedno smo pri vožnji za ritjo) se ne pridobi čisto nič. Le poraba narašča in tako tudi vaši stroški, tako z gorivom kot z obrabo zavornih ploščic. In ko so zavorne ploščice pri koncu z 'mesom', smo spet pri stroških.
In ne mislite, da bo gorivo še kdaj tako poceni, kot je nekoč bilo. In ne mislite, da bo parkiranje v središču mesta vedno tako poceni kot je sedaj. Ne mislite, da se boste čez 10let še vozili z vašim vozilom na delo. Pripravlja se davek (Nemci že računajo..), s katerim nas bodo udarili vsako leto z določenim koeficientom(v €) na število prevoženih kilometrov. In to so dejstva. Enako je bilo s tobačnimi izdelki, ko se je govorilo nekaj let nazaj, da se bo omejilo kajenje na javnih površinah in da bodo označeni s slikovnim prikazom. Danes vemo, da je to realnost.


Se strinjam z vsem, da se biti dinamičen in prijazen do drugih, obenem pa tudi varčen. Še vedno pa ni izpostavljen glavni problem v slovenski mentaliteti, ki ni v dirkačih ali polžih, oboji so zgolj simptom slovenskih razmer, temveč je problem v enačbi 1 avto = 1 voznik. Preveč smo na komot in pozabljamo, da ima avto pet zicev, tukaj se res da prišparat. Najbolj varčen je pač avto, ki ga malo voziš. In Slovenec je pri tem tipični Američan, češ, biti za volanom je od boga dana pravica in vsak je tam najpametnejši. Pravica je to zagotovo, a vedno bolj luksuzna. Mislim, da je bolje šparati na tak način, kot pa ugašati motor na vrhu klanca.


Dejansko se avta če se malo voziš ne splača imeti, tako, da tvoja teorija ne štima.

Car sharing je pa čisto OK, če imaš to možnost, ampak vsi je nimamo. Pa ko smo že pri varčevanju ne glede koliko stane, zakaj imamo vsi oziroma večina vsaj za številko prevelik avto? Zakaj velja mnenje, da je 50 km na dan v eno smer takšna relacija, da rabiš za to najmanj passata 2.0 tdi, čeprav bi lahko to kamot prevozil s polotom?

Zato ker lahko, vsak živi in ima stroške , ki jih zmore, ampak zato ne omejuje druge, kot jih nekateri počasneti s svojim pretiranim šparanjem.
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1612
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a chan Pe okt 11, 2013 7:36 pm

ishtmail je napisal/-a:
chan je napisal/-a:Če že povsem odmislim vozniško agresivnost v naši Schumacherlandiji,

Tole samo jemljem kot iztočnico za misel, in ne pišem replike:
Zanimivo se mi zdi, da če nekdo napiše, da se po AC vozi 170, ga nihče niti malo ne pogleda postrani. Prav nasprotno pa, če napišeš, da se voziš 100 ali 90, je to najbolj grozna stvar, ki jo lahko na cesti počneš. Torej, družbeno je bolj sprejemljiva hitra vožnja, ki je (kot vsi vemo) nevarna, ni pa družbeno sprejemljiva bistveno varnejša počasnejša vožnja (še huje: folk potem celo oceni, da je taka počasnejša vožnja pravzaprav tista nevarna; noben pa ne pomisli, da je taka vožnja nevarna samo tistemu, ki vozi 'kot sneta sekira' in zaradi tunelskega pogleda ne opazi pravočasno počasnejšega vozila... Po mnenju dirkačev bi moral v primeru take nesreče biti kriv tisti 'počasen' voznik, ne pa tisti, ki je krepko prekoračil omejitve).

chan je napisal/-a:Ok, z dovolj ekonomično vožnjo ter uspešnim predvidevanjem dogajanja na cesti, se sicer da uspešno znižati porabo, brez da bi pri tem zahajali v ekstreme. Sam pa se bojim, da bi tovrstni ekstremi (kot že omenjeno ugašanje motorja, ipd :shock: ) lahko zapadli v dokaj nevarne vode - sam si sicer ne predstavljam, kaj bi se lahko zgodilo, ko bo pred avto z ugasnjenim motorjem skočil majhen otrok, avto pa pri tem ne bo 100% varen :!: Bo prihajalo zgolj zaradi uspešnega tekmovanja (žal sam vidim v tem trenutku pri tem zgolj smisel kompatititvnosti ;) ) v zmanjševanju porabe tudi do ignoriranja pešcev na prehodih, saj bodo postali "moteč faktor" pri tzv cestnem jadranju? Bodo postali "moteč faktor" tudi kolesarji, zaradi katerih je potrebno zavirati?

Nikoli se ne grem ekonomične vožnje na račun varnosti drugih udeležencev v prometu. Je pa zanimivo, da se na ekonomičnega voznika takoj preslika način vožnje mimo prehodov za pešce, ki ga uporabljajo dirkači (ko vidijo, da nekdo stoji na prehodu, še stopijo po gasu, da ga bodo ja prehiteli, celo obvozijo pešca, če je treba!). Torej spet navežem na zgornjo svojo misel: namesto, da bi se ukvarjali s tistimi res nevarnimi vozniki, se pripisuje nevarno obnašanje na cesti meni.


V našem nacionalnem genskem zapisu je zapisano, da slovensko ljudstvo vedno tolerira in na nek svojevrsten način tudi opravičuje prekrškarje, pa naj gre za sistemsko korupcijo ("pa kaj, če krade, je vsaj mesto uredil ...") ali pa za cestne prekrškarje ("policisti so itak samo inkasanti in merijo samo tam, da te dobijo"). Pa vendarle - vsi prekrškarji, takšni in drugačni, NIKAKOR ne morejo biti družbeno sprejemljivi. Moje razmišljanje pa se je navezovalo zgolj in samo na omenjeno prakso v tej temi, oziroma izražam skrb nad varnostnimi aspekti pri tovrstnem EKSTREMNEM početju. Ob nespoštovanju varnosti pa bom sam do takšnih voznikov takisto kritičen, kot do tistih, ki z brezvestno ter agresivno vožnjo ogrožajo ostale udeležence v prometu. Hitrost gor ali dol ...

ishtmail je napisal/-a:
chan je napisal/-a:
chan je napisal/-a:Kot sem že omenil, na vse skupaj gledam le kot svojevrstno tekmovanje in ne toliko za golo varčevanje. Zakaj? Nenazadnje gre pri tem lahko za svojevrstno Sizifovo delo, ko ti uspe na dolgi rok porabo znižati za par dcl, pa te vlada RS "preseneti" ali s konstantnim višanjem cen goriv, za skorajda 50% zvišanje cene cestnine, nenazadnje tudi z višji ceno avtocestne vinjete ter (malce za šalo =P :mrgreen: ) novim davkom na nepremičnine?!?

No, tole je pa malenkost mimo ustreljeno. Ali v primeru neekonomične vožnje vlada ne podraži goriv, cestnine, vinjete in davka na nepremičnine? Vse te podražitve ti padejo v naročje ne glede na stil vožnje. Na koncu koncev jaz še vedno prihranim okroglega jurja letno v primerjavi z nekom, ki ne vozi ekonomično. Jurja letno. Toliko vlada nikoli ne bo podražila naštetega.


Glede tega se pa moram kar strinjati!
"Quidquid latine dictum sit, altum viditur."
 
rnisan
Novinec
 
Prispevkov: 377
Pridružen: So feb 09, 2008 11:51 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a rnisan Pe okt 11, 2013 8:23 pm

Naj se za trenutek ustavim pri novi možni obdavčitvi glede na število prevoženih km...

Pa a je to res svet, v katerem živimo? 0,5% ljudi ves svoj čas porabi za premišljevanje, kako uničiti življenje preostalih 99,5%. In da bo še huje, mi jih pooblastimo za to. Oni pa nam odvzamejo (oz. precej zakomplicirajo) možnost, da jih tudi ovržemo. Huda ironija.

Se opravičujem za OFF.
 
hahehihoh
Uporabnik
 
Prispevkov: 1051
Pridružen: Če apr 19, 2012 7:48 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a hahehihoh Pe okt 11, 2013 9:55 pm

Imam nekaj pomiselkov glede te varčne vožnje, ki jih bom na kratko izpostavil (nekateri so jih že, pa ni bilo nekih univerzalnih odgovorov).

Praviš, da pri 40 km/h voziš v četrti in pri 50 km/h v peti prestavi (brez pospeševanj, zgolj ohranjanje hitrosti). Jaz imam na dizlu v peti prestavi pri 50 km/h zgolj dobrih tisoč obratov, zvok pa je tak, da se mi avto preprosto zasmili - tega nikdar nisem poskušal, le po branju tvojih 'nasvetov za nadvse varčno vožnjo'. Osebno vozim po mestu največ v tretji prestavi, v četrto dam le, če prekoračim dovoljeno hitrost - pa je načeloma ne prekoračujem. Podobno je pri četrti prestavi in pri hitrosti 40 km/h. Tretja in 30 km/h še gre, je pa še vedno zgolj mučenje motorja. Je dejansko pri takšni vožnji poraba res nižja? Ali je vredno zavoljo nekoliko nižje porabe (priznam, na motorje se prav nič ne spoznam, ampak vseeno me preseneča, da je pri prenizkih vrtljajih poraba manjša kot pri nekih normalnih vrtljajih (ok. 1500-2500 obr/min)) tvegati okvaro dragih sklopov motorja in na dolgi rok uničevanje tega? Jaz prestavljam ponavadi med 2 in 3 tisoč obrati, pa imam nizko porabo, res pa je, da takih ekstremov, kot jih dosega avtor, ne dosegam niti z razred manjšim vozilom z dvajset konjskimi močmi manj. Se mi pa vrti poraba okoli 5,2l/100 km, kar je dejansko kar dober dosežek.

Zmotilo me je tudi ugašanje motorja pred semaforjem. Ne bom pametoval glede varnostnih razlogov, čeprav se mi ugašanje motorja med vožnjo ne zdi pametna izbira. Pri tem mi se poraja vprašanje, ali avto ne porabi več goriva pri vžigu dizelskega motorja kot pri mirovanju tega nekaj sekund ali minut, če želimo. Nikoli sicer nisem testiral, vendar se mi zdi, da pri mojem avtomobilu manj goriva gre v zrak, če stoji nekaj minut vžgan, kot če ga ugasnem ter ponovno vžgem. Poleg tega je pregovorno za dizle najboljša vožnja na relacije in jim ne ugaja vožnja tipa pali-gasi. Ali sem spregledal kakšno pomembno stvar?
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3870
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Blinder So okt 12, 2013 8:13 am

Odvisno tudi od kvalitete motorja. Nekateri prebavijo 50 kmh pri dobrih 1000 rpm, drugi pa v takih pogojih vibrirajo in zato dobijo tisti grd zvok. Dsg(automatik) pri 40-50 kmh drži motor glih tam okoli cca 1200 rpm.
Za prihranek na gorivu v tistih pogojih pa si poglej tisti graf, ki ga je nekdo objavil. S tem da ima vsak motor drugačen graf.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov