Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
m1975
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 42
Pridružen: To jun 01, 2010 7:11 pm

Napisal/-a m1975 To jun 22, 2010 10:19 pm

yaris pa smart, mislim...brez zamere lastnikom doticnih avtov...sam...zakaj mi nisi dal se kosilnice za primer avta ki pije pod 8 litrov plina

bom moral drugace vprasat
se splaca predelat avto ki zere 7l bencina/100km (30 000 kilometrov letno) ?...
sedaj vas odgovor verjetno prvo "ja....itak da se plin je skoraj 60% ceneje"...nato bom jaz rekel nazaj: pa bo ta avto ki pije 7 litrov becnina pil maximalno 8l plina (ker to bi kao pomenilo da je 60% ceneje)?....in potem boste rekli ja...pa bom jaz rekel...rad bi videl primer, ker taksnega primera ne vidim tukaj na tem forumu...in to je bilo v bistvu to kar sem rekel, da ne vidim nobenega tukaj ki bi imel predelan avto ki bi mu pil manj kot 8 litrov

zdej pa kak pameten komentar na ta moj msg, brez zavajanja prosim
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Napisal/-a plinaš To jun 22, 2010 11:19 pm

m1975 je napisal/-a:yaris pa smart, mislim...brez zamere lastnikom doticnih avtov...sam...zakaj mi nisi dal se kosilnice za primer avta ki pije pod 8 litrov plina

bom moral drugace vprasat
se splaca predelat avto ki zere 7l bencina/100km (30 000 kilometrov letno) ?...
sedaj vas odgovor verjetno prvo "ja....itak da se plin je skoraj 60% ceneje"...nato bom jaz rekel nazaj: pa bo ta avto ki pije 7 litrov becnina pil maximalno 8l plina (ker to bi kao pomenilo da je 60% ceneje)?....in potem boste rekli ja...pa bom jaz rekel...rad bi videl primer, ker taksnega primera ne vidim tukaj na tem forumu...in to je bilo v bistvu to kar sem rekel, da ne vidim nobenega tukaj ki bi imel predelan avto ki bi mu pil manj kot 8 litrov

zdej pa kak pameten komentar na ta moj msg, brez zavajanja prosim


a tebi astra 1.4 turbo pije 7l bencina ??? zaradi takih so tudi taki zastoji na cestah - malo se hecam , pa ne preveč....

te bom pa jaz nekaj vprašal ... koliko vloži tovarna v razvoj avtomobila , ki naj bi popapal 10% manj bencina kot prejšnji model ???? ti pa se boš na plinu vozil čisto čistih več kot 35% ceneje... in veliko manj onesnaževal okolje kot s sedmimi litri bencina - pa vedi , da onesnaževanje ni CO2 ....ta je samo toplogredni plin..najhujši so monoksidi... in pri dizlih zelo kancerogeni izpusti , ki pa jih nihče ne opredeljuje kot škodljive , ker načeloma sodobni dizli prizvajajo manj co2 kot bencinarji... pa vseeno še vedno veeeeeeeliko več kot bencinar na plin...
ne delaj iz tega posebne dizertacije ... predelaj ali pa ne...pa kjerkoli...če ne verjameš nam , ki nas ima pri hiši več kakor samo jaz dva avta ali še kakšnega več na plin...več ti ne moremo pomagati ...
lahko pa se zmeniš z več vgrajevalci in začneš z vgradnjo pri najcenejšem in greš do najdražjega pa si boš lahko izbral svojo napravo...
plin je cnej k bencin
 
iziboy
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 736
Pridružen: Po apr 21, 2008 6:56 pm
Kraj: močvirje

Napisal/-a iziboy Sr jun 23, 2010 6:00 am

plinaš je napisal/-a:
m1975 je napisal/-a:yaris pa smart, mislim...brez zamere lastnikom doticnih avtov...sam...zakaj mi nisi dal se kosilnice za primer avta ki pije pod 8 litrov plina

bom moral drugace vprasat
se splaca predelat avto ki zere 7l bencina/100km (30 000 kilometrov letno) ?...
sedaj vas odgovor verjetno prvo "ja....itak da se plin je skoraj 60% ceneje"...nato bom jaz rekel nazaj: pa bo ta avto ki pije 7 litrov becnina pil maximalno 8l plina (ker to bi kao pomenilo da je 60% ceneje)?....in potem boste rekli ja...pa bom jaz rekel...rad bi videl primer, ker taksnega primera ne vidim tukaj na tem forumu...in to je bilo v bistvu to kar sem rekel, da ne vidim nobenega tukaj ki bi imel predelan avto ki bi mu pil manj kot 8 litrov

zdej pa kak pameten komentar na ta moj msg, brez zavajanja prosim


a tebi astra 1.4 turbo pije 7l bencina ??? zaradi takih so tudi taki zastoji na cestah - malo se hecam , pa ne preveč....

te bom pa jaz nekaj vprašal ... koliko vloži tovarna v razvoj avtomobila , ki naj bi popapal 10% manj bencina kot prejšnji model ???? ti pa se boš na plinu vozil čisto čistih več kot 35% ceneje... in veliko manj onesnaževal okolje kot s sedmimi litri bencina - pa vedi , da onesnaževanje ni CO2 ....ta je samo toplogredni plin..najhujši so monoksidi... in pri dizlih zelo kancerogeni izpusti , ki pa jih nihče ne opredeljuje kot škodljive , ker načeloma sodobni dizli prizvajajo manj co2 kot bencinarji... pa vseeno še vedno veeeeeeeliko več kot bencinar na plin...
ne delaj iz tega posebne dizertacije ... predelaj ali pa ne...pa kjerkoli...če ne verjameš nam , ki nas ima pri hiši več kakor samo jaz dva avta ali še kakšnega več na plin...več ti ne moremo pomagati ...
lahko pa se zmeniš z več vgrajevalci in začneš z vgradnjo pri najcenejšem in greš do najdražjega pa si boš lahko izbral svojo napravo...


Podpišem!

Samo to bom še rekel: očitno se je mož (ali pa gospa) odločil nas plinarje malo jebuckat, ker če je res hotel(a) mnenja o plinu, mislim da jih je bilo podanih dovolj. Pa še vedno kar nekaj... :jao:
VSE KAR SE DA RAZDRET, SE DA TUD NAZAJ SESTAVIT!
 
iziboy
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 736
Pridružen: Po apr 21, 2008 6:56 pm
Kraj: močvirje

Napisal/-a iziboy Sr jun 23, 2010 6:06 am

m1975 je napisal/-a:yaris pa smart, mislim...brez zamere lastnikom doticnih avtov...sam...zakaj mi nisi dal se kosilnice za primer avta ki pije pod 8 litrov plina

bom moral drugace vprasat
se splaca predelat avto ki zere 7l bencina/100km (30 000 kilometrov letno) ?...
sedaj vas odgovor verjetno prvo "ja....itak da se plin je skoraj 60% ceneje"...nato bom jaz rekel nazaj: pa bo ta avto ki pije 7 litrov becnina pil maximalno 8l plina (ker to bi kao pomenilo da je 60% ceneje)?....in potem boste rekli ja...pa bom jaz rekel...rad bi videl primer, ker taksnega primera ne vidim tukaj na tem forumu...in to je bilo v bistvu to kar sem rekel, da ne vidim nobenega tukaj ki bi imel predelan avto ki bi mu pil manj kot 8 litrov

zdej pa kak pameten komentar na ta moj msg, brez zavajanja prosim


Avta z ''željeno'' oz. ''iskano'' porabo pa ne najdeš zato, ker se avtov z tako malo porabo, tudi malo predela. Tako preprosto je to... :D Brez vsake dizertacije.
VSE KAR SE DA RAZDRET, SE DA TUD NAZAJ SESTAVIT!
 
MowzancR
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 1
Pridružen: Po mar 27, 2006 8:47 pm

Napisal/-a MowzancR Če jun 24, 2010 8:32 am

Vidim da vsake toliko časa pride do debate, če je na določeni relaciji črpalka za LPG.
Na strani Plinske-crpalke.si je seznam (AFAIK) vseh črpalk ki sem jih našel po Sloveniji + dokaj točen seznam črpalk po Hrvaškem (sem v kontaktu s hrvati ki to zbirajo). Poskušam tudi slediti cenam plina za slovenske črpalke.
Reklama al ne reklama, mogoče bo pa komu koristilo.
 
GregLPG
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 7
Pridružen: Pe jun 25, 2010 12:44 pm

open loop - closed loop

Napisal/-a GregLPG So jun 26, 2010 1:11 pm

Najprej naj odgovorim na vprašanje okrog open loop in closed loop delovanja.
Ni čisto tako kot so ti opisali glede nastavitev.
Motor večino časa deluje v open loop, kar pomeni da tako lambda sonda kot katalizator opravljata v celoti svojo funkcijo. V tem primeru so izkoristki najboljši in emisije najmanjše.
Kadar pa pritisneš na plin oziroma bencin do konca gre avto v open loop. To pomeni, da lambda takrat ne dela in avto vbrizgava maksimalno nastavljeno količino bencina. Ta v tem primeru sploh morda ne zgori ves. Kar pomeni da ima pri nekaterih celo bolj hladilno funkcijo kot kaj drugega.
Problem pri plinu, pa nastane vedno pri delovanju na open loop, če avto ni dobro nastavljen oziroma sistem, ki je vgrajen ni dovolj zmogljiv. V tem primeru gre avto v »lean«, oziroma slabo mešanico torej, s tem pa se temperatura dvigne bistveno nad tisto pri zgorevanju bencina. Nekaterim se vam zato prižiga "check engine" lučka.
Pa da ne rišem zdaj vseh grafov zgorevanja in temperatur, da ne bo nekaterim dolgčas. Na bencinu je običajno okrog 800 stopinj v cilindru. In če je plinska naprava kvalitetna in tudi kvalitetno vgrajena in nastavljena bo tudi na plinu temperatura nekje med 780 in 830 stopinjami. Nekateri (pametni) monterji, ki vedo kaj delajo in se zavedajo pomanjkljivosti svojih sistemov nastavijo svoje naprave tako, da pri vožnji v open loop prestavijo na bencin, ker vedo, da ne bo delalo na plin (oziroma se dela na motorju škoda) . Tako se lahko v tem primeru po avtocesti vozite le na bencin.

Kar se tiče Opel motorjev in mazanja. Še pred nedavnim je večina monterjev gladko montirala v Ople brez mazanja. Opli potrebujejo mazanje OBVEZNO! Pa še s tem je lahko težava. Twinport motorji imajo težave pri delovanju v open loop (dalj časa, npr avtoceste) že na bencinu. Prins (sem uradni predstavnik Prinsa in se ne skrivam za kakšnim pvsedonimom) svetuje menjavo glave iz pravnih razlogov. Dokler ne bo za njimi dovolj testiranj in prevoženih kilometrov z novim Valve Care sistemom, pa tega ne bodo spremenili. Elektronski Valve Care sistem je namreč v uporabi šele 3 leta in pol. In ko bodo avti imeli za seboj več kot 200.000 km brez kakršnihkoli težav in bo teh nekaj več 100, potem bo tudi objavljen nasvet drugačen.
Zaenkrat pa še vsi Opel motorji delujejo z elektronskim Valve Care mazanjem brez težav in obrabe ventilov ali sedežev ventilov. Da ne bo pomote ni le Opel občutljiv, občutljivih je večina vozil.
Razlika med mehanskim sistemom in elektronskim sistemom pa je gromozanska. In mehanski resnično ne deluje že pri malo večjih obremenitvah.

Poraba plina je vedno oziroma največkrat višja kot pri bencinu. Plin ima 34% manjšo kalorično vrednost od bencina. Torej je potrebno, če želite ohraniti enake zmogljivosti to manjšo kalorično vrednost nadomestiti z večjo količino. Ker pa je učinkovitost pri zgorevanju plina višja ga ni potrebno dodajati 34% več ampak od 5% do 25% več. Na ta odstotek pa vpliva tudi kakovost plina in razmerje njene mešanice. Zelo, zelo redki primeri so, ki jim uspe imeti enako porabo, pa še tu je morda bolj problem v izračunu porabe. Seveda pa so porabe z 30% in več nad bencinsko pokazatelj, da nekaj ne deluje dobro, oziroma potrebuje dodatno nastavitev. Ni pa nujno kriv plin, lahko je tudi lambda sonda ali kaj drugega na originalnem delu avtomobila. Na plinu se namreč vsaka napaka pri delovnju motorja še bolj pozna in pride do izraza.

Na Hvaru in večini otokov plina ni. Je pa zato na celini cel kup črpalk s plinom, zato se je najbolje napolniti tam. V Splitu je cel kup črpalk s plinom. Na Hvaru pa verjetno ne boste kilometrov nabirali, ampak »braun boju«. 8)

Še to, kar se porabe plina tiče.
Večinoma avti porabijo 10-15% več plina.
Tukaj zopet poudarjam, če imajo enake zmogljivosti in ne gredo v open loop na "lean" slabo mešanico.
To pomeni pri avtu s 7 litri porabe bencina, okrog 8 litrov porabe plina.
Pri Prinsu imamo različna testna vozila in nekaj med njimi je takšnih, ki porabijo manj kot 8 litrov.
Toyota Yaris 1.3 porabi 6.5 litra plina. Na avtocesti lahko tudi 7.5 litra plina.
Toyota Prius hybrid porabi 5-6 litrov plina.
Škoda Superb 1.8 TSI porabi 7.5 - 9.5 litrov plina (odvisno od šoferja)
Če si nesposoben, pljuvaš druge !!!
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a adis So jun 26, 2010 1:50 pm

@GregLPG: uredil sem ti poste in v bodoče bo 1 post čisto zadosti in ne 4 posti zapored.

beri pravilnik točka 3.5.
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI So jun 26, 2010 4:00 pm

@GregLPG: lepo razloženo; dobrodošel na forum ;)
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
GregLPG
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 7
Pridružen: Pe jun 25, 2010 12:44 pm

posti

Napisal/-a GregLPG So jun 26, 2010 6:08 pm

Sorry.
Sem hotel samo ločeno razložit, da ne bo takšen "špeh.
Točke 3.5 pa ne poznam. Če povem po pravici nisem niti bral pravilnika.
Bom to popravil.

Pa da ne bo pomote, sem predstavnik podjetja Prins, vendar se v debato ne bom spuščal o najboljših in najslabših sistemih.
Vključil se bom le v primeru strokovnih vprašanj o plinu in pa napadov na nas.
Vse to s trdnimi argumenti in ne nakladanjem v tri dni.
Če si nesposoben, pljuvaš druge !!!
 
marjan novak
Novinec
 
Prispevkov: 434
Pridružen: Sr okt 25, 2006 6:24 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a marjan novak So jun 26, 2010 6:21 pm

GregLPG, navedi prosim nekaj motorjev C segmenta Fokus, megan...) ,ki dobro prenašajo plin.
LP
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Re: posti

Napisal/-a adis So jun 26, 2010 6:35 pm

GregLPG je napisal/-a:Sorry.
Sem hotel samo ločeno razložit, da ne bo takšen "špeh.
Točke 3.5 pa ne poznam. Če povem po pravici nisem niti bral pravilnika.
Bom to popravil.

Pa da ne bo pomote, sem predstavnik podjetja Prins, vendar se v debato ne bom spuščal o najboljših in najslabših sistemih.
Vključil se bom le v primeru strokovnih vprašanj o plinu in pa napadov na nas.
Vse to s trdnimi argumenti in ne nakladanjem v tri dni.


kot predstavnik tega podjetja mi povej kako je z vgradnjo plinskega sistema v motorje prostornine 3.2 V6 ( VW) ter v motorje 3.6 ( bmw 735i) ?
 
a33
Novinec
 
Prispevkov: 263
Pridružen: Sr maj 11, 2005 9:37 am

Napisal/-a a33 So jun 26, 2010 6:49 pm

m1975 je napisal/-a:yaris pa smart, mislim...brez zamere lastnikom doticnih avtov...sam...zakaj mi nisi dal se kosilnice za primer avta ki pije pod 8 litrov plina

bom moral drugace vprasat
se splaca predelat avto ki zere 7l bencina/100km (30 000 kilometrov letno) ?...
sedaj vas odgovor verjetno prvo "ja....itak da se plin je skoraj 60% ceneje"...nato bom jaz rekel nazaj: pa bo ta avto ki pije 7 litrov becnina pil maximalno 8l plina (ker to bi kao pomenilo da je 60% ceneje)?....in potem boste rekli ja...pa bom jaz rekel...rad bi videl primer, ker taksnega primera ne vidim tukaj na tem forumu...in to je bilo v bistvu to kar sem rekel, da ne vidim nobenega tukaj ki bi imel predelan avto ki bi mu pil manj kot 8 litrov

zdej pa kak pameten komentar na ta moj msg, brez zavajanja prosim


so avti ki pijejo manj...S TEM DA SI REDKO KDO PREDELA male mašince. moj primer

1,6 16v 120 ks 1250 kg ma avto:
prej med 7,6 do8,6 litr
sedaj mal več v povprečju s plinom ( 7,9 do 8,8 lit plina )
 
Uporabniški avatar
m1975
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 42
Pridružen: To jun 01, 2010 7:11 pm

Napisal/-a m1975 So jun 26, 2010 8:40 pm

GregLPG: hvala za tako izcrpne odgovore :)
 
janez007
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: Sr mar 23, 2005 2:58 pm

Napisal/-a janez007 Po jun 28, 2010 10:49 am

Bilo je nekaj govora o tem, da so mehanski mazalci ventilov, verjetno s tem mislite klasični Flashlube slabi, oziroma nimajo efekta, pa me zanima če ima kdo kakšne izkušnje z elektronsko verzijo Flashluba :?:
 
GregLPG
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 7
Pridružen: Pe jun 25, 2010 12:44 pm

Electronic Flash Lube

Napisal/-a GregLPG Po jun 28, 2010 1:33 pm

Elektronski Flash Lube deluje daleč boljše od navadnega.
Sicer je dolgo trajalo, da je prišel na trg.
Mogoče je trenutno še slabost le to, da je nov in bo imel morda kakšne otroške bolezni.
Zasnova pa je bistveno boljša od prejšnjega.
Ima torej neke vrste elektromagnetni ventil, ki podmazuje na podlagi podatka obratov na motorju. Torej pri večjih obratih maže več in manj pri manjših obratih.
Poleg tega ima možnost vgradnje opozorilne lučke kadar zmanjka tekočine.
Če me vprašate ali se splača plačati več za elektronsko verzijo?
DA!
Če si nesposoben, pljuvaš druge !!!
 
Nejko
Novinec
 
Prispevkov: 409
Pridružen: So nov 30, 2002 12:30 pm

Napisal/-a Nejko Po jun 28, 2010 2:18 pm

Kaj pa če je mehanski flash lube že vgrajen, ga je smiselno zamenjati za elektronskega...Gre za Renaultov 1,4TCE motor.
 
GregLPG
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 7
Pridružen: Pe jun 25, 2010 12:44 pm

Napisal/-a GregLPG Po jun 28, 2010 8:15 pm

Odvisno od tega koliko kilometrov ste že prevozili.
Če ste prevozili z mehanskim že več kot 20.000 ali več kilometrov v tem času niste imeli le mestne vožnje, potem nima smisla menjati mehanskega za elektronskega.
Če pa je vse skupaj še novo, potem pa čim prej.
Če si nesposoben, pljuvaš druge !!!
 
Uporabniški avatar
[DocX]
Novinec
 
Prispevkov: 102
Pridružen: To jun 22, 2004 5:12 pm

Re: open loop - closed loop

Napisal/-a [DocX] Po jul 05, 2010 8:06 pm

GregLPG je napisal/-a:Motor večino časa deluje v open loop, kar pomeni da tako lambda sonda kot katalizator opravljata v celoti svojo funkcijo.


Verjetno gre za napako/lapsus avtorja...
Da še jaz dodam malo teorije glede "open" in "closed" loop delovanja ;)

Motor večino časa deluje v t.i. closed loop (regulacijskem) načinu.
V "open loop-u" (odprta zanka-ne regulacijski način) deluje, dokler je motor hladen in lamdba ni ogreta, in/ali ko je motor pod polno obremenitvijo-polni gas. Ker pa se večino vožimo v t.i. "partial load" načinu, deluje regulacija večino časa.

V "closed loop" načinu računalnik (ECU) regulira vbrizge (čase vbrizgov) glede na stanje lambde. Če lambda nakazuje, da bencin izgoreva presiromašno (lean), podaljša čase vbrizgov in s tem poveča količino vbrizganega goriva. Če labda nakazuje, da bencin izgoreva prebogato (rich) skrajšuje čase vbrizgov. Skratka ECU s korekcijo časov vbrizga lovi idealno razmerje zrak:bencin 14,7:1 (rečemo tudi da je lambda =1)

Tej funkciji se reče "fuel trim" in sicer poznamo:

"Short term fuel trim" in "Long term fuel trim".

"Short term fuel trim" je takojšnji odzv/korekcija vbrizga glede na lambdo.
Spreminja se ponavadi med -25% in +25% časa vbrizga glede na mapo-default nastavitve, ki so shranjene v ECU.

"Long term fuel trim" pa je naučen odziv-tisto kar se je ECU naučil iz "Short term fuel trima" Primer: Če mora ECU večino časa zmanjševati čase vbrizgov recimo da je "Short term fuel trim" = -3% se "Long term fuel trim" počasi pomakne proti -3%. Tako bo v tem primeru "Short term fuel trim" postajal 0%. (upam, da sem približno razumljivo razložil)

Če katera izmed teh dveh gre preko meje +-25% se vklopi lučka -> napaka delovanja motorja.

Bencin idealno izgoreva pri razmerju zrak:bencin 14,7:1
LPG idealno izgoreva pri razmerju zrak:LPG 15.7:1

Že iz tega sledi, da je potrebno paziti pri nastavitvah delovanja plina, da ne bo motor zahajal v lean/rich področja...

Toliko...

Sem pa drugače zadovoljen Prins plinaš 8)
 
GregLPG
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 7
Pridružen: Pe jun 25, 2010 12:44 pm

Napisal/-a GregLPG Po jul 05, 2010 9:44 pm

Res je lapsus, kar se vidi tudi iz napisanega.
Večino časa deluje seveda v closed loop.
Vse kar si napisal pa drži.
Jaz si nisem drznil pisati vseh teh detajlov. :)
Če si nesposoben, pljuvaš druge !!!
 
gogocak
Novinec
 
Prispevkov: 291
Pridružen: To jan 15, 2008 10:54 am

Napisal/-a gogocak To jul 06, 2010 6:40 am

A misli banda hudičeva kaj znižat ceno za avtoplin????
Po zimi so ga vlekli v višave zaradi gretje in teh p.. Zakaj je še vedno tako visoko???
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov