erixon je napisal/-a:Pero je napisal/-a:Že v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja so imeli zahodni avti rdečo črtico pri 50. Bremze od tedaj niso napredovale in morda se je od 50-0 skrajšala zavorna pot za največ 1 meter. Če bi vozil fičaka ali jugota bi vedel. Pri nas je omejitev 50 prišla šele v Sloveniji, če se prav spomnim, prej je bila 60.
Omejitve so za vsako vreme, 50 je tudi ponoči in po dežju. Dejansko je po dnevi in po suhem možno voziti varno (tudi več) ampak take so pač omejitve. Včasih je še 50 preveč.
Tole glede zavorne razdalje pa se ne morem strinjati. Ne moreš primerjati zavorne razdalje avta iz sedemdesetih v primerjavi z novim. Že samo zaradi veliko boljših pnevmatik. Avto se ustavi tako hitro kolikor zmorejo pnevmatike in tu je bil velik skok (oprijem, širina).... pa vzmetenje in ABS, ki dejansko izkoristi oprijem do konca.
Sicer nimam konkretnih podatkov, samo 1 m v 30 letih pa ne verjamem.
Saj ni treba da mi verjameš, povem ti kako je bilo.
Govorim o osemdesetih, ko so se še delali jugoti in fičaki hkrati.
Tedaj so bile standardne radijalne gume ki imajo po suhem skoraj isti oprijem kot danes.
ABS ne ustavi hitreje kot navadne bremze. Je pa bolj ''trotel ziher'' kot navadne bremze ker z ABS lahko obračaš volan. Ali pa tudi ne če te zagrabi panika.
Lahko ti dam primer avta konstruiranega v sedemdasetih: R20/30, spredaj hlajeni diski, zadaj diski, spredaj dvojna prečna vodila - sedaj imajo McPerson, zadaj dijagonalna vodila, sedaj poltoga prema ali torzije, teža 1200-1300 kg, sedaj isto samo nižji rang avta, gume 185, sedaj pri tej teži 195-205... isto hitro se je ustavil kot sedaj.
In tudi varnostni dodatki so bili podobni, Mečkalne zone spredaj, ojačitve v vratih, mehka armatura... razen da so bili airbagi in ABS tedaj samo za najdražje avte.
Fičak je imel 145 in 600 kg, bobnaste zavore so bile dovolj dobre da zablokirajo kolesa oziroma da ustavijo avto, varnost je bila sicer nekaj drugega ker je konstruiran konec '50. Jugo je imel 145-155 gume, spredaj diske, kot praktično vsi avti danes.
Trenutno se vozim z avtom 1200+ nekaj kil 195 gume + abs pot ustavljanja podobna kot nekoč. Glede varnosti nismo daleč od časov pred 20-30 leti.
Pa tako kot je domen napisal: reakcijski čas je isti. Zavorna pot se pa pri 100 lahko poveča, tedaj energija avta narašča s kvadratom hitrosti.