Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
ronalda
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 10
Pridružen: Ne nov 04, 2012 1:01 pm

Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a ronalda Pe dec 05, 2014 7:35 am

Pozdravljeni, zanima me kaj mislite o tiščanju (hitri voznji) avtomobila v klanec. vsakodnevno se vozim v sluzbo cez prelaz pozimi 1000+ poleti pa 1600+ pa gledam ljudi, eni se vozijo pocasi drugi tiščijo v nedogled,...Pustimo ob strani poledico sneg in ostalo, zanma me z vidika avtomobila,...kaj se hitreje manj bolj kvari
havala in lp
 
Uporabniški avatar
ban
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3608
Pridružen: Po nov 15, 2004 10:37 am

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a ban Pe dec 05, 2014 7:59 am

A se voziš čez Vršič :D
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a nebivedu Pe dec 05, 2014 9:21 am

Prej bi rekel ljubelj, pa pavličevo sedlo.

Voziš normalno, pa je. Tiščanje avta v klanec je bolj obremenjujoče za avto. Še najbolje je če imaš avto z reduktorjem in awd. Tam se pogon razporedi na vse 4 kolesa in še dodatno ti reduktor razbremeni menjalnik.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3878
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a Blinder Pe dec 05, 2014 9:38 am

Razbremeni menjalnik, ta je dobra. A ti bo menjalnik razpadel če boš vozil v klanec?

Drgač polovico vozil je treba terat da se sploh premaknejo in kot dodatek na višini je zrak redkejši, tako da moč motorja pade (izjema mogoče turbo motorji).
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a nebivedu Pe dec 05, 2014 9:44 am

Blinder je napisal/-a:Razbremeni menjalnik, ta je dobra. A ti bo menjalnik razpadel če boš vozil v klanec?


Ti veš kaj je reduktor? Ker če ne veš, potem je brez veze naprej govorit in si prvo poglej recimo na googlu "subaru dual range".

Glede obremenitve menjalnika, seveda so ležaji pri vožnji v hrib bolj obremenjeni, ravno tako kot pri močnejših pospeševanjih. Torej bi lahko tudi razpadel, če bi ga preveč obremenjeval.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3878
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a Blinder Pe dec 05, 2014 9:57 am

Reduktor predvidevam da so kratke prestave :!: :?:

Pa nisem še slišal da bi komu razpadel menjalnik zaradi visoke bremenitve.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
a_sist
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1528
Pridružen: To jun 26, 2007 8:36 am

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a a_sist Pe dec 05, 2014 10:21 am

Premal po dirkališčih hodiš ;)
No escape from the mass mind rape...
 
Uporabniški avatar
grega983
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1658
Pridružen: Po nov 30, 2009 9:23 pm
Kraj: Fram

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a grega983 Pe dec 05, 2014 10:38 am

Konkretno moj primer

Grem na pohorje z delto 1.6t. Če se vozim v koloni za penzjoner stajl vozniki, ki kao lepo peljejo, se mi motorno olje segreje na 130 stopinj po kakšnih 5 km brega.
Ko pa prehitim te počasnele in se lahko peljem spodobno hitro (ne dirkaško) pa temperatura pade na zmernih 105 - 110 stopinj. Z vožnjo med 2500 in 4500, 5000 obrati. Je pa turbo motor.
Tako da ta o šparanju in počasni vožnji ni baš pametna vedno ker imaš premajhen pretok zraka skozi hladilnike
Lancia Delta Hf T pa Alfa 159 SW 20v pa Alfa 33Permanent 4 pa ......
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a nebivedu Pe dec 05, 2014 10:57 am

grega983 je napisal/-a:Konkretno moj primer

Grem na pohorje z delto 1.6t. Če se vozim v koloni za penzjoner stajl vozniki, ki kao lepo peljejo, se mi motorno olje segreje na 130 stopinj po kakšnih 5 km brega.
Ko pa prehitim te počasnele in se lahko peljem spodobno hitro (ne dirkaško) pa temperatura pade na zmernih 105 - 110 stopinj. Z vožnjo med 2500 in 4500, 5000 obrati. Je pa turbo motor.
Tako da ta o šparanju in počasni vožnji ni baš pametna vedno ker imaš premajhen pretok zraka skozi hladilnike


Ali pa preslabe ventilatorje. Kje imaš pa hladilnik olja?
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a nebivedu Pe dec 05, 2014 10:59 am

Blinder je napisal/-a:Reduktor predvidevam da so kratke prestave :!: :?:

Pa nisem še slišal da bi komu razpadel menjalnik zaradi visoke bremenitve.



Konkretno reduktor na mojem avtu iz 1:1 naredi 1:1.447, kar pomeni, da za skoraj 50% izboljša razmerje.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
grega983
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1658
Pridružen: Po nov 30, 2009 9:23 pm
Kraj: Fram

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a grega983 Pe dec 05, 2014 11:00 am

Vse je fabriško. Voda je ok, olje pa se zna zagreti. Visoki obrati in počasna vožnja sta recept za ...... slabe stvari :mrgreen:
Lancia Delta Hf T pa Alfa 159 SW 20v pa Alfa 33Permanent 4 pa ......
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a Nikola_Tesla Pe dec 05, 2014 11:14 am

Se pravi v brege se lahko vozi s polnim plinom kar se motorja tiče... tlak olja je visok ?

Pri menjalniku in v ločenem pogonu preme (ločeni diferencial) pa je potem potrebno menjavati olje na 20k km ker gre za večje obremenitve ?

EDIT: "hidravlični pretvornik navora" ... je dodaten sklop v nekaterih avtomatskih menjalnikih ... močno obremenjuje olje v menjalniku
in mu skrajšuje življenjsko dobo ---> je jasno zakaj je potrebno pogosto menjavati olje v avtomatskih menjalnikih.

Mehaniki pa bodo s svoje prakse znali povedati še kaj več o specialnih zelo zahtevnih izvedbah sodobnih menjalnikov.

Lp.
Zadnjič spremenil Nikola_Tesla, dne Pe dec 05, 2014 12:05 pm, skupaj popravljeno 7 krat.
 
Uporabniški avatar
Majand
Novinec
 
Prispevkov: 134
Pridružen: Če nov 15, 2007 6:29 pm

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a Majand Pe dec 05, 2014 11:18 am

nebivedu je napisal/-a:Prej bi rekel ljubelj, pa pavličevo sedlo.


A ni Pavličevo sedlo pozimi zaprto. Vršič in Predel
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a Daedalus Pe dec 05, 2014 12:59 pm

Blinder je napisal/-a:Razbremeni menjalnik, ta je dobra. A ti bo menjalnik razpadel če boš vozil v klanec?

Drgač polovico vozil je treba terat da se sploh premaknejo in kot dodatek na višini je zrak redkejši, tako da moč motorja pade (izjema mogoče turbo motorji).


Zakaj bi bili turbo motorji izjema? Pomoje nima veze ali je turbo ali ne. Zrak je tistih dobrih 10% redkejši pri npr. 2000m napram 500m nadmorske. Turbo verjetno vleče isti volumen na 500m kot na 2000m. Torej še vedno povleče tistih dobrih 10% manj zraka (po teži).

Ima pa nebivedu čist prav. Reduktor ti razbremeni menjalnik. Na dolgi rok bi to dejansko znalo opazno vplivat na ležaje v menjalniku, če res nonstop laziš čez prelaze.

Nikola_Tesla je napisal/-a:Se pravi v brege se lahko vozi s polnim plinom kar se motorja tiče... tlak olja je visok ?

Pri menjalniku in v ločenem pogonu preme (ločeni diferencial) pa je potem potrebno menjavati olje na 20k km ker gre za večje obremenitve ?

EDIT: "hidravlični pretvornik navora" ... je dodaten sklop v nekaterih avtomatskih menjalnikih ... močno obremenjuje olje v menjalniku
in mu skrajšuje življenjsko dobo ---> je jasno zakaj je potrebno pogosto menjavati olje v avtomatskih menjalnikih.

Mehaniki pa bodo s svoje prakse znali povedati še kaj več o specialnih zelo zahtevnih izvedbah sodobnih menjalnikov.

Lp.


Kolikor ja vem je tlak olja odvisen od vrtljajev motorja, kar pomeni da cijazenje z nizkimi vrtljaji ni dobro za motor s tega vidika.

Hidravlični pretvornik navora (brez navednic) je dodaten sklop v vseh klasičnih avtomatikih. Načeloma drži, da je avtomatski menjalnik slabši pri npr. vleki težjih prikolic in podobnega, torej iz tega lahko sklepamo, da tudi niso idelani za klance. Ne bi se pa strinjal, da vožnja v klanec brez nekih dodatnih bremen občutno skrajšuje življ. dobo olja.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a J.McLane Pe dec 05, 2014 2:07 pm

NA motor glede višine izgublja bolj na moči kot Turbo motor, mislim da so ravno zato letalski motorji (skoraj?) vsi turbo. Tule je pa kalkulator koliko moči se dejansko zgubi:
http://wahiduddin.net/calc/calc_hp_dp.htm

Torej na 1.000 m nekje od 10-15%.

Kar se pretvornika navora v AT tiče, pa je ta v delovanju samo med prestavljanjem in med speljevanjem, med konstatno vožnjo pa imajo že dolga leta (20+ let) avtomatski menajlniki lock-up clutch, ki ne samo da bistveno zniža porabo temveč tudi razbremeni segrevanje olja v menjalniku. Vseeno je pa dejstvo, da pretvornik navora po kakšnih gorskih ridah seveda bolj trpi, tako kot bolj trpi tudi klasična sklopka pri ročnem menjalniku ob taki vožnji.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a Daedalus So dec 06, 2014 1:17 pm

J.McLane je napisal/-a:NA motor glede višine izgublja bolj na moči kot Turbo motor, mislim da so ravno zato letalski motorji (skoraj?) vsi turbo. Tule je pa kalkulator koliko moči se dejansko zgubi:
http://wahiduddin.net/calc/calc_hp_dp.htm

Torej na 1.000 m nekje od 10-15%.

Kar se pretvornika navora v AT tiče, pa je ta v delovanju samo med prestavljanjem in med speljevanjem, med konstatno vožnjo pa imajo že dolga leta (20+ let) avtomatski menajlniki lock-up clutch, ki ne samo da bistveno zniža porabo temveč tudi razbremeni segrevanje olja v menjalniku. Vseeno je pa dejstvo, da pretvornik navora po kakšnih gorskih ridah seveda bolj trpi, tako kot bolj trpi tudi klasična sklopka pri ročnem menjalniku ob taki vožnji.


U, kul kalkulator. Hvala za popravek. :)

Ja, s tem da avtomatiki znajo biti včasih mal "tečni" s prestavljanjem. Če naletiš na tak klanec in potovalno hitrost (če voziš za nekom) je lahko nonstop v precepu al bi vozil v 2. al v 3. npr. Še vedno pa jaz ne bi ravno skrbel glede tega, če že pač menjaš olje 10k km prej (zanemarljiv oz. neobstoječ strošek glede na dolžino intervala) in je to to.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a nebivedu So dec 06, 2014 2:49 pm

A ta kalkulator za 3257 mnv ne zna izračunat? Ker na toliko sem se v Afriki vozil (Maroko - Atlas) pa je bencinar delal brez problemov.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Bat_zajla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 505
Pridružen: Če dec 09, 2010 10:32 pm

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a Bat_zajla So dec 06, 2014 3:24 pm

nebivedu je napisal/-a:A ta kalkulator za 3257 mnv ne zna izračunat? Ker na toliko sem se v Afriki vozil (Maroko - Atlas) pa je bencinar delal brez problemov.


Dela brez problema, vendar z manjšo močjo. Zrak je redkejši in zaradi tega, ga manj pride v motor, posledično manjša moč. Pri turbo motorju pa ga prisilno polni in se zaradi tega ne pozna toliko.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2262
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a RedBaron So dec 06, 2014 4:29 pm

Vožnja v klanec je bolj obremenjujoča od vožnje po ravnini... ampak mislim, da če je avto v solidnem stanju je ustrezno servisiran, menim da ni problem če ga pritisneš v klanec...
 
Uporabniški avatar
Ivan36
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4572
Pridružen: Po feb 19, 2007 3:16 pm
Kraj: Primorska je lepa. 100 ljudi 100 čudi !

Re: Tiščanje avta v klanec

Napisal/-a Ivan36 To dec 09, 2014 8:28 pm

Daedalus je napisal/-a:
J.McLane je napisal/-a:NA motor glede višine izgublja bolj na moči kot Turbo motor, mislim da so ravno zato letalski motorji (skoraj?) vsi turbo. Tule je pa kalkulator koliko moči se dejansko zgubi:
http://wahiduddin.net/calc/calc_hp_dp.htm

Torej na 1.000 m nekje od 10-15%.

Kar se pretvornika navora v AT tiče, pa je ta v delovanju samo med prestavljanjem in med speljevanjem, med konstatno vožnjo pa imajo že dolga leta (20+ let) avtomatski menajlniki lock-up clutch, ki ne samo da bistveno zniža porabo temveč tudi razbremeni segrevanje olja v menjalniku. Vseeno je pa dejstvo, da pretvornik navora po kakšnih gorskih ridah seveda bolj trpi, tako kot bolj trpi tudi klasična sklopka pri ročnem menjalniku ob taki vožnji.


U, kul kalkulator. Hvala za popravek. :)

Ja, s tem da avtomatiki znajo biti včasih mal "tečni" s prestavljanjem. Če naletiš na tak klanec in potovalno hitrost (če voziš za nekom) je lahko nonstop v precepu al bi vozil v 2. al v 3. npr. Še vedno pa jaz ne bi ravno skrbel glede tega, če že pač menjaš olje 10k km prej (zanemarljiv oz. neobstoječ strošek glede na dolžino intervala) in je to to.


Pontiac TranSport GT 3.8 je imel ravno zato 1 in 2 prestavo AT 1 za vleko prikolice in 2 za klance gor in dol normalno si imel v OD AC ali D regionalka. Nič ni bil tečen, če si dal v 2 go in se lepo peljal v koloni gor ali dol ( hladilnik in menjlanik za olje je držal 10litrov ATF-a).
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 20 gostov