Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
blaz2013
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 517
Pridružen: To dec 03, 2013 3:50 pm

Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a blaz2013 To mar 03, 2015 9:24 pm

Opazil sem da na vprašanja v zvezi okvar vozil na tem forumu odgovarja veliko ljudi, mehanikov in ostalih poznavalcev avtomobilizma, ki ve kako se stvarem streže. Ni pa nobene skupne teme kako se temu izogniti- preventiva. Zato bom izkoristil priložnost in odpiram temo z namenom, da bi povprečen uporabnik(kot sem jaz) avtomobila z dizelskim agregatom na enem mestu dobil še kakšen nasvet več in s tem zmanjšal možnost okvare.
Kaj predlagate dodatno poleg standardov-servisov ki jih določi proizvajalec vozila; dodatne menjave potrošnega materiala(olje, filtri, ležaji..), kakšen način vožnje je priporočljiv, čas da se motor ogreje na delovno temperaturo... Torej stvari, ki jih na servisu od sprejemnika ali od prodajalca vozila ne slišiš dokler se stvar ne pokvari.
Opravljanje servisov po navodilih proizvajalca(menjevanje potrošnega materiala, olja...) je koliko slišim od mehanikov, ki popravljajo starejše dizle tisti higienski minimum. Nekateri starejši in tudi novejši dizelski motorji imajo na dolgi rok znane hibe določenih komponent, ki jih velikokrat standardni servis ne zajema v menjavo in si po koncu garancije prepuščen samemu sebi. Z pravočasno preventivno menjavo pa se uporabnik lahko izogne tem hibam in je velikokrat dosti cenejša opcija kot čakati da se to res zgodi.

Lahko vpisujete vprašanja za vse znamke, vse tipe dizelskih motorjev(tako starejših, kot common rail...). Upam da bo tema (za)živela, ker takšne teme nisem našel preko brskalnika in pa upam da bodo mojstri, mehaniki in uporabniki ki imajo izkušnje na tem področju to tudi delili. Že vnaprej se vsem zahvaljujem.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a esem To mar 03, 2015 9:47 pm

Žal ni tako enostavno - vse stvari, o katerih naj bi tu bilo govora, so bile vsaj večkrat že povedane, a so se izgubile med odgovori na osnovne razloge odprtja tem/vprašanj ali v množici OFF-a ali preusmeritvah ipd. To se obeta tudi tej temi, vsaj zaradi preširoko zastavljenih vprašanj oz ciljev. Odvisno od količine OFF-a, ki se mu ne moremo izognit, dostikrat pa niti sproti brisat...
 
blaz2013
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 517
Pridružen: To dec 03, 2013 3:50 pm

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a blaz2013 To mar 03, 2015 9:52 pm

Bom jaz prvi zastavil vprašanje.
Zaradi nuje si bom v kratkem kupil nov avto, saj ga nimam- Golfa 7 1.6 tdi z 110km. Dizle sem že velikokrat vozil, lastil si ga še pa nikoli nisem. Ker berem o teh PDF-jih in EGR-jih in drugih štorijah sem posledično tudi odprl to temo.

Kaj bi bilo priporočljivo menjati olje pred 1.servisnim intervalom(opilki novega motorja?) in mogoče še kaj druga(filter..)?
Je treba kaj na začetku paziti na obrate(do koliko obratom ga lahko peljem) in koliko km je treba prevoziti, da se lahko reče da je motor utečen?
Koliko časa rabi da se takšen dizel ogreje?-imel ga bom nad nastreškom
Kako je s kratkim relacijam(živim v mestu vendar za opravke do 5km uporabljam peš hondo in kolo, večino se bom vozil na razdalje 20km+ v eno smer)?
Koliko moram prevoziti z njim da ga bom lahko vozil relacijo 1000 km v eno smer?
Kdaj priporočate menjavo naftnega filtra? Tovarniško mislim da je šele predvideno menda pri 75.000km

Sem amater in verjetno se bo kdo držal za glavo ko bo bral ta vprašanja, vendar če ne bo imelo življenje druga pota ga imam namen imeti vsaj 8let :DDD

Esem se opravičujem. Če menite tako potem pa zbrišite to temo zgoraj, prosim pustite pa ta vprašanja, ki jih imam(v tem postu) za vaše mojstre na forumu. Upam da mi kdo odgovori.
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a tristan01 Sr mar 04, 2015 7:57 am

blaz2013 je napisal/-a:Bom jaz prvi zastavil vprašanje.
Zaradi nuje si bom v kratkem kupil nov avto, saj ga nimam- Golfa 7 1.6 tdi z 110km. Dizle sem že velikokrat vozil, lastil si ga še pa nikoli nisem. Ker berem o teh PDF-jih in EGR-jih in drugih štorijah sem posledično tudi odprl to temo.

Kaj bi bilo priporočljivo menjati olje pred 1.servisnim intervalom(opilki novega motorja?) in mogoče še kaj druga(filter..)?
Je treba kaj na začetku paziti na obrate(do koliko obratom ga lahko peljem) in koliko km je treba prevoziti, da se lahko reče da je motor utečen?
Koliko časa rabi da se takšen dizel ogreje?-imel ga bom nad nastreškom
Kako je s kratkim relacijam(živim v mestu vendar za opravke do 5km uporabljam peš hondo in kolo, večino se bom vozil na razdalje 20km+ v eno smer)?
Koliko moram prevoziti z njim da ga bom lahko vozil relacijo 1000 km v eno smer?
Kdaj priporočate menjavo naftnega filtra? Tovarniško mislim da je šele predvideno menda pri 75.000km

Sem amater in verjetno se bo kdo držal za glavo ko bo bral ta vprašanja, vendar če ne bo imelo življenje druga pota ga imam namen imeti vsaj 8let :DDD

Esem se opravičujem. Če menite tako potem pa zbrišite to temo zgoraj, prosim pustite pa ta vprašanja, ki jih imam(v tem postu) za vaše mojstre na forumu. Upam da mi kdo odgovori.


Blaž, pri vseh avtomobilih velja nekaj osnovnih pravil kako ravnati in skrbeti za avtomobil:
-motorja dokler ni ogret na delovno temperature ne priganjamo ampak vozimo v nižjih vrtljajih (velja za vse motorje - bencinske in dizelske, turbo ali atmosferske). Pri tem se je potrebno zavedati, da je delovna temperatura dosežena ko je ogreto olje in ne hladilna tekočina. Olje se v motorju segreva počasneje kot voda. Kako lahko spremljaš tempraturo olja je odvisno od modela ki ga imaš. Pri Golfu VI generacije, je moč najti ta podatek v BC, prav tako v Octavijah. Zadnja generacija BMW-jev ima celo namesto kazalnika temperature vode kazalnik temperature olja... Avtomobil lahko zavrtiš v višje vrtljaje ko olje doseže vsaj 75 stopin - normalna temperatura je med 90 in 100 stopinjami. Koliko časa se bo motor ogreval je odvisno od zunanje temperature. Sam vozim BMW 318d letnik 2013. Parkiran zunaj. Živim v Postojni. Poleti se motor ogreje že pred Uncem, pozimi ko so temperature krepko pod ničlo pa včasih rabim celo do Ljubljane preden se motor povsem ogreje. Razlog je avtocestna vožnja z relativno malo obremenitvijo motorja, saj se večji del poti spuščaš.

- Motor je pred ugašanjem potrebno ohladiti - to velja kadar je motor pred tem delal pod večjo obremenitvijo kot je recimo zelo dinamična vožnja, večji vzpon, daljša pot na AC. Če spremljaš temperature olja, ob taki vožnji ponavadi naraste preko običajne. Za ohlajanje zadošča par kilometrov umirjene vožnje.

- DPF, EGR in ostala periferija: dizelski motorji so narejeni predvsem za relacijsko vožnjo, kjer lahko izkoristimo njihovo učinkovitost. Kratke vožnje, kjer se motor ne uspe niti ogreti jim škodijo. V takih pogojih noben motor ne deluje optimalno, zaradi tega prihaja do nastanka saj. Te se usedajo v izpušnem sistemu na lopatice turbine, v EGR ventil in DFP filter. Vse to pa s časoma povzroči težave v delovanju omenjenih sistemov. Zato je za dizelski agregat nujno, da z njim vsaj občasno naredimo kakšno daljšo pot. Takrat se motor ogreje, nanosi saj pa počasi očistijo iz izpušnega sistema.

- utekanje: odvisno od proizvajalca vozila so priporočila različna, Malce previdnosti pa ne škodi. Osebno vozim pri novih avtomobilih kakšnih 2-3.000km oz. do preventivnega pregleda normalno in umirjeno brez izpadov v rdeče polje. Poskrbim da se motor počasi ogreje in preventivno malce bolj pogosto preverim nivo olja. Preventivne menjave olja po utekanju nisem delal na nobenem vozilu (v zadnjem desetletju sem imel novih 5 novih vozil). Utekanje pa ni namenjeno le motorju, ampak tudi novemu lastniko vozila, da počasi spozna lastnosti in obnašanje avtomobila, saj so razlike med modeli lahko zelo velike.

- servisiranje: načeloma zadošča, da se držimo predvidenega servisnega režima proizvajalca. Le če je veliko kratkih razdalj, in vožnje z neogretim motorjem je potrebno servisni interval skrajšati zaradi izrabe olja. Večina novih vozil danes ima že dinamični interval menjave olja, kjer motorni računalnik sproti glede na režim vožnje prilagaja dolžino servisnega intervala. Edina izjema pri servisiranje, še posebej kadar je avtomobil parkiran zunaj je naftni filter in ogrevalne svečke. Pred vsako zimo bi preventivno zamenjal filter goriva in preveril delovanje ogrevalnih svečk - tako bo avtomobil vedno vžgal ne glede na zunanje temperature.

Tudi daljše poti lahko prevoziš takoj kot prevzameš avtomobil v salonu, vendar vozi zmerno.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a sonic Sr mar 04, 2015 1:25 pm

Sicer je že tristan veliko napisal in vse drži, pa bom še jaz poskušal še kaj pojasniti.
Leta 2007 sem kupil novega Golf V TDI (vmes sicer že prodal) in razen rednih servisov, v 6 letih in cca 60.000 km nobenih težav ali dodatnih stroškov.

blaz2013 je napisal/-a:Kaj bi bilo priporočljivo menjati olje pred 1.servisnim intervalom(opilki novega motorja?) in mogoče še kaj druga(filter..)?


Nujno potrebno pomoje ni, škoditi pa ne more. Jaz sem prvič olje dal menjati šele pri 15 kkm, kot je sicer predpisano. Sem ga pa pred tem moral doliti, me je enkrat prestrašila (zta oranžna) lučka za olje. Ga je na začetku kar pil, nekako po 10-15kkm zelo zmanjšal, po cca 20kkm prevoženih pa povsem nehal piti olje...

V glavnem, če res menjaš olje in filter vsaj na 15kkm/1 leto in daš noter kvalitetno sintetično olje, najbrž nima biti kaj narobe. Če boš bolj mirno spal, pa lahko daš zamenjat po dobrih 5000 prevoženih km, saj tudi na pooblaščencu menjava olja in filtra ne bi smela biti dosti več kot dobrih 100 EUR.


Je treba kaj na začetku paziti na obrate(do koliko obratom ga lahko peljem) in koliko km je treba prevoziti, da se lahko reče da je motor utečen?


To bi načeloma moralo pri vsakem avtu moralo pisati v navodilih. Ponavadi prvih 1000 km naj ne bi presegel 2500-3000 obratov, z vsakim prevoženim jurjem km počasi dviguješ obrate za par sto ali 500. Predvsem pa moraš variirat obrate, recimo če voziš po AC, čimbolj spreminjaj hitrost med 90 in 130 (če promet dopušča), prvih nekaj tisoč km ne uporabljaj tempomata.
Je pa itak tako, da za večino prometnih situacij sodobni turbomotorji (dizel ali bencin) dajejo dovolj dinamičnosti tudi pri 2000 ali več obratov. Tako v smislu utekalnega obdobja kot kasneje pri jutranjih vožnjah hladnega motorja, lahko čisto normalno voziš ne da bi se rabil sploh približati 3000 obratom, v bistvu lahko komot voziš na večinoma na cca dobrih 2000 obratih ali manj.

Koliko časa rabi da se takšen dizel ogreje?-imel ga bom nad nastreškom

Nadstrešek nima veze, drugače je pa kot je tristan povedal. Odvisno od značilnosti poti, letnega časa in načina vožnje; lahko traja 10 minut in 10-15 km, lahko pa precej dlje.

Kako je s kratkim relacijam(živim v mestu vendar za opravke do 5km uporabljam peš hondo in kolo, večino se bom vozil na razdalje 20km+ v eno smer)?

20km+ relacije so čisto OK. V bistvu se tudi za 5-kilometrske jaz ne bi sekiral, sem ga tudi dostikrat tako vozil. To sploh ni tako hudo, če vsaj enkrat na teden vidi tudi vsaj 20-30 km relacijsko ali AC potovanje - kar zagotovo bo , sicer ne bi imel toliko letnih km, da bi se ti sploh splačalo dizla.
Če je vreme znosno, je pešačenje ali kolesarjenje dobro in koristno iz drugih razlogov, ni potrebno zaradi čuvanja mašine, saj ni iz cukra...

Koliko moram prevoziti z njim da ga bom lahko vozil relacijo 1000 km v eno smer?

Teoretično ga lahko direkt iz salona pelješ na neprekinjeno 1000 km pot, le upoštevaj zgornji nasvet glede čim pogostejšega variiranja obratov.
Kaj pa misliš da naredijo tisti Nemci, ki se odločijo za opcijo prevzema svojega novega VW v Wolfsburgu, potem se morajo z njim pač pripeljat domov, včasih na drug konec Nemčije...

Kdaj priporočate menjavo naftnega filtra? Tovarniško mislim da je šele predvideno menda pri 75.000km
Ne vem, jaz mislilm da ga nisem nikoli menjal. Ampak mogoče ne bi bilo slabo po ene 45-50.000 km.
Drugače pa priporočam vsako leto menjavo zračnega filtra motorja.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
blaz2013
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 517
Pridružen: To dec 03, 2013 3:50 pm

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a blaz2013 Sr mar 04, 2015 3:40 pm

Super ste. Zvedel sem vse kar sem hotel. Hvala vsem za odgovore in nasvete.
 
blaz2013
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 517
Pridružen: To dec 03, 2013 3:50 pm

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a blaz2013 Ne apr 05, 2015 3:39 pm

Mene zanima če kaj škoduje motorju ko se pelješ po kakšnem dolgem strmem hribu navzdol(kjer veš da se boš na koncu ustavil) in imaš v prestavi in da se z motorjem zavira. Je bolje dat v ler in zavirat z bremzami? Kaj je boljše za motor? Hvala.
 
jeronimo
Novinec
 
Prispevkov: 372
Pridružen: Sr jun 22, 2011 2:44 pm

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a jeronimo Ne apr 05, 2015 4:06 pm

Bolje je zavirat z motorjem. S tem podaljšuješ domo zavornim elementom.
Motor se vrti, samo vbrizga goriva nič pri spustu.
Najbolj pomembno je, da za avtom diši po pohanju :D
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a primozek68 Ne apr 05, 2015 6:08 pm

Vse te stvari ti pišejo v čudežni knjigi,ki se ji reče Uputstva za upotrebu in jo dobiš poleg novega avta in res ni potrebe po še eni taki temi.

Drgač pa za dizla: Drive it, like you stole it.
Sex turns gay people into Mexicans.
 
blaz2013
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 517
Pridružen: To dec 03, 2013 3:50 pm

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a blaz2013 Po apr 06, 2015 4:03 pm

Motorju nič ne škoduje če se po klancu navzdol da v nižjo prestavo in se zavira z motorjem tudi pri utekanju?

Kmalu jih bom imel 5 tisoč prevoženih. Bom kupil tistih 5 litrov olja in bom dal menjat. Zanima me če oljni filter je priporočljivo zraven menjat.
 
Uporabniški avatar
Cefizelj
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1657
Pridružen: To dec 22, 2009 5:35 pm

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a Cefizelj Po apr 06, 2015 4:11 pm

Če se že menja olje se seveda menja tudi filter.
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a pskoda Po apr 06, 2015 4:18 pm

Ki je okrog 8eur original ;)
Lp
 
nejc1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1962
Pridružen: Ne maj 30, 2010 9:39 am

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a nejc1 Po apr 06, 2015 5:33 pm

Če imaš blizu 5000km je motor vlavfan, tako da ga lahko nehaš šparat in ga lepo kdaj pa kdaj tudi konkretno nateraj (seveda ko je motor ogret), lepo menjuj olje+filter na 15kkm pa ti ni treba kaj skrbet... In ne motorju ne škodi če se zavira z njim pa tudi če na 4500 obratov mu ne bo hudega... Raje glej da ne boš vozil s prenizkimi obrati (višje prestave vsaj nekje 1500 obratov na ravninah, bolje več kot manj)...
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a sašo5 Po apr 06, 2015 5:54 pm

blaz2013 je napisal/-a:
Kmalu jih bom imel 5 tisoč prevoženih. Bom kupil tistih 5 litrov olja in bom dal menjat. Zanima me če oljni filter je priporočljivo zraven menjat.

zamenjaj obvezno (nato na 15.000 zopet in potem vedno na 15.000 ali 1 leto, kaj pač prej nastopi) Olje Castrol 5-30 LL3 504-507

Naftni filter obvezno na 30.000 km
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a primozek68 Po apr 06, 2015 6:37 pm

Narediš servis, pol ga pa po janezovsko voziš na 1300-1500 obratov. Pa bosta po 1 letu še DPF in EGR zabita, pa vztrajnik zlajan. Boš mel pa 3,4l/100 porabe. Now go figure.
Sex turns gay people into Mexicans.
 
blaz2013
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 517
Pridružen: To dec 03, 2013 3:50 pm

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a blaz2013 Po apr 06, 2015 6:44 pm

Ne bom imel nikol dpf zafilanga ker enkrat mesečno nardim turo 2400km, kjer je povprečna hitrost nekje 110 km/h in vozim na tempomat 140-150km/h. Tudi sedaj v utekanju ga pod 2200 obrati ne prestavljam zarad vztrajnika.

Hvala vsem za predloge ste bili v veliko pomoč. LP
 
dvorjan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 74
Pridružen: Sr avg 31, 2011 12:40 pm
Kraj: Polarna Primorska

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a dvorjan Po apr 06, 2015 8:14 pm

Glede obratov. Vztrajnik dalec najvec trpi v (pre)nizkih obratih. Ce bi/bos avto vozil od 2000rpm dalje, ne bo prav nobenih problemov z njim. Kdor se pa j***a na 1400-1500 ali celo nizje, naj pa placuje.
 
5cenic
Novinec
 
Prispevkov: 465
Pridružen: Sr feb 11, 2015 1:23 am

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a 5cenic Po apr 06, 2015 8:25 pm

primozek68 je napisal/-a:Narediš servis, pol ga pa po janezovsko voziš na 1300-1500 obratov. Pa bosta po 1 letu še DPF in EGR zabita, pa vztrajnik zlajan. Boš mel pa 3,4l/100 porabe. Now go figure.

Evo eno vprašanje, ki nima zveze z dizli pa vendar me zanima.

Bencinar nima teh treh stvari (oz. ima navaden vstrajnik), čemu bi pa lahko škodila vožnja v nizkih obratih pri atmosferskem bencinarju?
Sam računalnik mi vedno kaže nja šaltam pri 2000 rpm in se zaradi tega vozim med 1500-2000 rpm.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a sašo5 To apr 07, 2015 4:26 pm

koliko bencinar sprosti navora pri 1500-2000 rpm :?: Nič - recimo Audi 2.0 tdi 105kw 320nm pri 1750rpm, primerljivi bencinar pri teh obratih pod 100nm
.....niti ne škodi (vztrajniku) vožnja pri nizkih obratih, smrt tako zanj, kot sistem vbrizga je pospeševanje pri nizkih obrath v previsoki prestavi...
Recept za dolgovečnost dizla, kakor tudi bencinca je šaltanje navzgor pri tistih obrath, kjer motor doseže najvišji navor ali vsaj 80% le tega, (zgoraj omenjeni Audi pri 1750rpm, večina bencincev med 2200 in 2800 rpm
 
Uporabniški avatar
bedolin
Novinec
 
Prispevkov: 133
Pridružen: Sr feb 01, 2012 3:16 pm

Re: Preventivno vzdrževanje dizlov-napotki, servisi

Napisal/-a bedolin To apr 07, 2015 7:36 pm

Ne vem, če to drži. Glede na graf - 2.0 motor, 100 kW, mislim, da je primerljivo.
https://www.volvoclub.org.uk/tech/V40_August_2002.pdf
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov