Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
ModraW
Novinec
 
Prispevkov: 230
Pridružen: Po dec 07, 2015 9:01 pm

FIA WEC, F1, WRC in ostalo-splošna debata

Napisal/-a ModraW Ne dec 27, 2015 11:12 pm

Dokler tsi dela je vredu motor, ampak njegov največji problem je da ne dela dolgo. Še za -če se ne motim- 3.6 kubični turbobencinski vw tsi motor v porschejih sem bral da kar lepo vsi po vrsti nagajajo in naj bi bil ta motor zelo problematičen. Še 3.0 TDI je imel prejšnji mesec serijski vpoklic zaradi premajhnega tlaka v motorju. Itak so imeli do nedavnega vse centralizirano, tudi konstrukcijo motorjev, tako da tudi če je za odmično gred imel vpoklic 1.2 tsi je kmalu sledilo še za 1.4tsi, 1.8tsi in 2.0 tsi. Skratka drek od dreka, ko je takšna stroga centralizacija ko eno domino podreš padejo vse v vrsti. Lepo se je ta slabost pokazala pri TDI aferi, ko praktično ni bilo avta ki ne bi imel programa.
V porsche spiderja 918 njihov najbolj napreden in najdražji plug in hibrid na svetu je porsche vgradil 4.6 litrski V8 atmosferski motor. Tudi to pove nekaj o njih. Verjetno takrat ko so delali konstrukcijo motorja so rekli, ne moremo dat turbobencinerja(kar vsi počnejo v kombinaciji z elektriko) in tvegat neke vpoklice, če nekdo odšteje za avto ne vem 900 tisoč evrov.
Sicer jim je zadnje leto dobro kazalo z turbobencinskim 2.0 L V4 bencinskih motorjem na Lemansu, vendar si po moje v času nastajanja 918 spiderja še niso upali tvegat. En audijev inženir motorjev je pa letos rekel da vse kar je pod 2.0 L motor tudi če ima turbino ne opraviči downsizinga pod pogojem, da deluje seveda sam brez elektromotorja, kar je dandanes še vedno standard.

Sedaj smo po moje v neki prehodni fazi z temi mlinčki. Delajo pa vsi downsizing zato, ker naslednja stopnja bo verjetno kombinacija turbo motorja z elektromotorjem in tam visoko kubičen motor ni potreben. Za navadnega uporabnika bo 1.0 turbomotor z elektriko polna kapa.
Še formula 1 je šla iz 8 cilindrov na V6 in na "smešno" 1600 kubituro ker so dali nazaj turbo in povečali tlak motorja, hkrati pa izboljšali oziroma nadgradili regeneracijo kinetične energije. Mislim da se sistemu reče ERS, kjer se toplota in pa energija iz zavor pretvarjata preko dveh električnih motorjev v električno energijo, kar omogoča da se vozijo z tem 1.6 mlinčkom, saj regeneracija med vožnjo(elektrika) da dodatno moč več kot 160 konjev. Sam turbo bencinski motor se pa pri F1 goni v 15 tisoč obratov/min, atmosferce so prej gnali tudi do 19 tisoč obratov. :mrgreen:
V F1 sestavlja 1000 ljudi ekipo da pripravijo dva avta.
Tako kot ima podobno bmw i8 1.5 litrski 3 cilindrski bencinski motor + elektro motor. Ko delujeta skupaj se sploh ne opazi da imaš kavni mlinček pod pokrovom, itak je pa mlinček navit na 220 konjev, kar za na dolgi rok verjetno ni, pokaže pa kakšen velik potencial imajo majhni motorji.
Zadnjič spremenil ModraW, dne Ne dec 27, 2015 11:19 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
ModraW
Novinec
 
Prispevkov: 230
Pridružen: Po dec 07, 2015 9:01 pm

Re: FIA WEC, F1, WRC in ostalo-splošna debata

Napisal/-a ModraW Ne dec 27, 2015 11:18 pm

Drugače sem pa na f1 strani prebral: Today’s ERS take the concept of KERS to another level, combining twice the power with a performance effect around ten times greater. ERS comprises two motor generator units (MGU-K and MGU-H), plus an Energy Store (ES) and control electronics. The motor generator units convert mechanical and heat energy to electrical energy and vice versa.
Glede energije zaviranja pa tudi piše:
MGU-K (where the ‘K’ stands for kinetic) works like an uprated version of the previous KERS, converting kinetic energy generated under braking into electricity (rather than it escaping as heat). It also acts as a motor under acceleration, returning up to 120kW (approximately 160bhp) power to the drivetrain from the Energy Store.
MGU-H (where the ‘h’ stands for heat)is an energy recovery system connected to the turbocharger of the engine and converts heat energy from exhaust gases into electrical energy.

ES so po domače baterije.
Drugače se pa toplotna energija iz izpuha preko generatorja pretvarja v električno energijo, za zavorno energijo je pa tako v angleščini zgoraj napisano da se preko zaviranja enako preko drugega generatorja pretvarja v elektriko. Jaz sem ta dva nova generatorja elektrike poimenoval kar "elektromotorja". Spremljam f1 in dirke lemans kolikor mi le čas dopušča, tukaj imaš animacijohttps://www.youtube.com/watch?v=hFHmYFlbFn8, če te mogoče zanima, kjer so leta 2013 predstavili vse novosti. Mogoče se pa lahko naredi kakšno temo f1 in motošport če jo še ni. Mislim da v videu reče da sedaj lahko električno energijo uporabijo kar 30 sekund na krog, prej so jo 6 sek na krog, kar je zelo velika razlika. Kinetična energija pa na animaciji pokaže da gre preko zadnjih zavor na regenerator mgu-k.
https://www.formula1.com/content/fom-we ... stems.html

Tole je pa dober članek porscheja 919 ki je letos suvereno zmagal Le Mans, lani so imel težave. http://www.racecar-engineering.com/cars/porsche-919/ tut detajli aerodinamike se vidijo, kabina je tipično v obliki kapljice, če koga zanima.

Večkrat ko sem prebral kakšno letno poročilo porscheja ali pa kak video posnetek sem naletel na šefa specialnega dizajna pri porscheju po imemu Mitja Borkert. Verjetno je Nemec samo ime je pa slovensko. Rusi imajo Mitya. Mogoče ima pa kakšnega potomca Slovenca. Čudno da novinarji še niso izbrskali, mogoče bodo zdaj. ;)
 
Uporabniški avatar
maius28
Novinec
 
Prispevkov: 367
Pridružen: Če jan 05, 2006 11:12 am
Kraj: Gališki slapovi

Re: FIA WEC, F1, WRC in ostalo-splošna debata

Napisal/-a maius28 Po dec 28, 2015 7:49 am

Končno spet nekaj zanimivega. Res. Seveda obstajajo teme po drugih forumih, vendar, tale pa je na domačih tleh. :D

Bom povedal kar mislim in to po zajtrku in jutranji kavici. Zmanjševanje "ccm-ja" je res ena rešitev in jo podpiram. In vse serije so tisto, ki naj bi to vpeljale. Zanimiva se mi zdi ideja o enotni "kubaturi", ki pa ima lahko prednosti in slabosti. Prednosti v enaki osnovi (hipotetično: enak blok za vse proizvajalce neke serije), je, da lahko zmanjša stroške proizvajalcu. Samo a ni smisel tega športa hitrost, da si prvi in da nekaj razviješ. torej zato rabiš sredstva. Če gledam skozi zadnjih 30 let, ko spremljam F1 in druge moto serije, se mi zdi, da tisti, ki je na prvem mestu ne jamra za stroški. Tisti, ki pa cepeta v ozadju pa jamra. Vem, da je sedaj tule paradoks pomanjkanje hrane in vode po svetu in metanje denarja skozi okno, vendar nebi o tem tule. Zato se strinjam z idejo zmanjševanja kubature in vnosa raznih pomagal za izboljšanje učinkovitosti. Tale pomagala pa bodo lahko sčasoma prevzela vse vajeti, kajti zbiranje in oddajanje energije s čim manjšo izgubo je prihodnost. Zato bi tule pri temi lahko kdo dodal še kaj o formuliE, ki se sedaj dogaja med zimsko pavzo. Hitro se razvija in napreduje in zdi se mi, da bi skupaj z "fosilnimi" motorji lahko ustvarjala hitro in lepo adrenalinsko prihodnost dirkanja v različnih serijah.

Medklic v prihodnosti: Na dirko Moto GP v "Rossiland" gremo s sinom, hčerko in ženo v novem avtodomu. V ADRII so ga naredili. Osnova je iz bivšega TAMa, E-motor je razvila HIDRIAv sodelovanju s TOPLO in zaradi potrebe po večji učinkovitosti (da lahko ženi skuham kosilo na dirkališču na indukcijski plati) je TOMOS ustvaril mikromotor, ki ga poganja benzin ali domači špirit in porabi na 1000 km le 4 litre goriva. Ta doda tisto energijo, če bo bodo kje v koloni obtičali. Pri Tomosu so le nadgradili motor od "avtomatika". Ker pa gremo na dirko, pa je AKRAPOVIČ razvil poseben izpuh iz titana za Tomosov motor. Spominja na zlate čase Formule, ko so kraljevali V 12 in V 10. Piko na i pa so naredili pri SAVI z novo E-pnevmatiko, ki ima popolni oprijem in ničelno obrabo. Najbolj zanimivo pa je to, da so 4 hidriini elektromotorji, kar ob kolesih in imam spredaj dodatni prostor za E-roštilj, ki ga izvlečem in ga poganja pridobljena energija iz tehnologije ERS. A ni to fajn?

LP vsem
Nikoli ni prepozno.
 
Uporabniški avatar
ModraW
Novinec
 
Prispevkov: 230
Pridružen: Po dec 07, 2015 9:01 pm

Re: FIA WEC, F1, WRC in ostalo-splošna debata

Napisal/-a ModraW Po dec 28, 2015 1:31 pm

Jap se strinjam v mnogem, samo glede jamranja denarja pa ni motošport nič drugačen kot ostali športi. Za prve se vedno nakaplja dovolj sponzorstva, tudi znamka se ti zaradi tega bolj začne prodajat, če si pa povprečen/podpovprečen se moraš zelo boriti za finančna sredstva in logično da potem jamraš da je razvoj drag. Ko je Renault namenjal na stotine milijonov za F1 motor in so zmagovali 4x zapored(10,11,12,13), 2009 in 2014 so bili drugi, letos šele peti se je točno videlo da že celo sezono "škripa" pri denarju in sta oba tako RedBull kot Renault jamrala, prejšnje sezone seveda ne.
Renault je včeraj kupil Lotus in po moje je zgodbe sodelovanja z Redbullom konec: http://www.motorsport.com/f1/news/renau ... am-664965/

Glede povezovanja že tako velikih proizvajalcev v "enega" je seveda to velika prednost v veliko aspektih, vendar po drugi strani to zmanjšuje konkurenčnost v razvoju hkrati proizvajalci potem takem hitro dobijo monopol, tudi nad ceno proizvoda.
Določene sklope/sisteme motorja pa tako dela samo par tovarn ali ena ali dve, ki jih potem prodajajo vsem proizvajalcem vozil.

Ko je bil Ford na višku je imel svoje motorje v Fordu, Volvu, Jaguarju, Mazdi, Land Roverju...
Vw ima enake motorje od škode, vw, vw gospodarska vozila, seat, škoda, audi, porsche, lamborhigni, scania-man...
Tudi BMW-PSA sta se že povezovala,.... saj praktično se non stop vsi med sabo dogovorjajo in eden drugega opazujejo.
Povezovanje ima verjetno več prednosti kot slabosti, slabost je pa ta, da če se kakšna serijska napaka pojavi bo taka napaka ogromno stala da se popravi in prizadeti bodo potem vsi lastniki enakega motorja.

Bomo videli kaj bo prinesla nova hidrijina svečka za dizel, ki naj bi drastično zmanjšala izpuste, draga naj bi bila pa ko žafran in predvidena menjava na 90k km.
 
Uporabniški avatar
maius28
Novinec
 
Prispevkov: 367
Pridružen: Če jan 05, 2006 11:12 am
Kraj: Gališki slapovi

Re: FIA WEC, F1, WRC in ostalo-splošna debata

Napisal/-a maius28 Po dec 28, 2015 1:53 pm

Ja baje za 1 funt so kupil Lotus. Seveda ob predpostavki, da so poravnali vse zapoznele obveznosti. Saj je čisto razumljivo, da gre za ciklični razvoj. Tudi Mercedes bo kmalu padel. Prihaja čas Ferrarija, nato Honda in Renault. To ni nič narobe. Zanimive so te igrice povezovanja v športu in tudi izven. Saj se morajo povezovati, če želijo preživeti ali pa drugače, za večji zaslužek je pametno povezati se. Nissan je zapustil WEC z zelo zanimivim sprednjim konceptom. Ko pa so videli kaj bi bilo potrebno narediti, da so vsaj v stiku z Porschejem, Audijem in Toyoto, pa je postalo jasno, da denarja ne bo. No to je postalo jasno, ko je šef Renault javil ,da gre res v F1 nazaj. Kruto je to, pa vseeno vse prinaša k razvoju in napredku.

Zanimivo je, da gre Jaguar v FormuloE in to so objavili le dan ali dva po tem, ko je Jarno Trulli (bivši F1 voznik), objavil, da se njegova ekipa umika. Vse je taktično in načrtovano.

Zanimivo bi bilo videti ERS v Moto GP, ob predpostavki, da jim zmanjšajo tank za gorivo za polovico.

Res HIDRIINA svečka v WEC?. Koliko je tule prihranka, predvsem koliko prinese k stabilnosti ali vzdržljivosti?

LP
Nikoli ni prepozno.
 
matejxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 978
Pridružen: So okt 06, 2012 3:46 pm

Re: FIA WEC, F1, WRC in ostalo-splošna debata

Napisal/-a matejxx Po dec 28, 2015 2:10 pm

maius28 je napisal/-a:Končno spet nekaj zanimivega. Res. Seveda obstajajo teme po drugih forumih, vendar, tale pa je na domačih tleh. :D

Bom povedal kar mislim in to po zajtrku in jutranji kavici. Zmanjševanje "ccm-ja" je res ena rešitev in jo podpiram. In vse serije so tisto, ki naj bi to vpeljale. Zanimiva se mi zdi ideja o enotni "kubaturi", ki pa ima lahko prednosti in slabosti. Prednosti v enaki osnovi (hipotetično: enak blok za vse proizvajalce neke serije), je, da lahko zmanjša stroške proizvajalcu. Samo a ni smisel tega športa hitrost, da si prvi in da nekaj razviješ. torej zato rabiš sredstva. Če gledam skozi zadnjih 30 let, ko spremljam F1 in druge moto serije, se mi zdi, da tisti, ki je na prvem mestu ne jamra za stroški. Tisti, ki pa cepeta v ozadju pa jamra. Vem, da je sedaj tule paradoks pomanjkanje hrane in vode po svetu in metanje denarja skozi okno, vendar nebi o tem tule. Zato se strinjam z idejo zmanjševanja kubature in vnosa raznih pomagal za izboljšanje učinkovitosti. Tale pomagala pa bodo lahko sčasoma prevzela vse vajeti, kajti zbiranje in oddajanje energije s čim manjšo izgubo je prihodnost. Zato bi tule pri temi lahko kdo dodal še kaj o formuliE, ki se sedaj dogaja med zimsko pavzo. Hitro se razvija in napreduje in zdi se mi, da bi skupaj z "fosilnimi" motorji lahko ustvarjala hitro in lepo adrenalinsko prihodnost dirkanja v različnih serijah.

LP vsem


Jaz pa bi rajši videl v F1 čim močnejše motorje brez tega hibridnega sra****. Po moje to uničuje F1. Dirkalniki morajo biti zelo glasni in pa izredno hitri in to je smisel F1, ne pa ta elektrika. Kaj je kdo od vas že gledal Formulo E? Jaz sem si ogledal eno dirko, pa mi je bila popolnoma brezvezna, ker ni nobenega zvoka. Že F1 je sedaj pretiho.

Sam obožujem avte in dirkalnike, ki gredo na bencin. Kdo ti bo šel npr. gledati Rally na elektriko?
Avto mora iti na bencin in tega se bom držal koliko dolgo bom lahko, pa tudi če vozim več kot 30 let star avto.
 
Uporabniški avatar
maius28
Novinec
 
Prispevkov: 367
Pridružen: Če jan 05, 2006 11:12 am
Kraj: Gališki slapovi

Re: FIA WEC, F1, WRC in ostalo-splošna debata

Napisal/-a maius28 Po dec 28, 2015 2:26 pm

Tudi jaz obožujem zvok in vonj. Motošport spremljam tudi že od malih nog. Sam sem tudi takim motorjem, samo potem pa je tu RAZVOJ!!!! Nič ni narobe res ne. Saj tako jaz mislim. Redno spremljam tudi formuloE. Zanimiva, drugačna. Kjer je veliko znanih voznikov, še Villeneuve se je vrnil. Serija ima potencial zaradi dostopnosti, lahko rečem večje "ljudskosti".
Sam sem strastni navijač F1 in jo spremljam od mladih dni. Tam od leta 1984, ko sem skala kot mulc okrog in govorili Niki LAuda bo zmagal. Bil sem na precej dirkah in se spomnim zvokov. Nekaj imam celo posnetih. Formulo 1 je potrebno prilagoditi, posodobiti in narediti boljšo. To bo verjetno tudi 2017 uspelo. Nazaj več opremljevalcev gum, nazaj tankanje goriva (benzina ali mogoče menjave baterije)...

Upam, da bo debata šla tule dalje......
Nikoli ni prepozno.
 
Uporabniški avatar
emozul
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1817
Pridružen: So jan 26, 2013 12:11 pm

Re: FIA WEC, F1, WRC in ostalo-splošna debata

Napisal/-a emozul Po dec 28, 2015 2:30 pm

Ja se čist strinjam, Ecelstone je izgubil kompas v tem športu. Vse je umetno sedaj, še zvok hočejo sedaj naredit umetn.
Sam sem bil enkrat na Madarskem, ko so bili še V8 motorji, skratka bilo je NORO.
Sedaj je res srednja žalost, pa kao kraljica motošporta.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 24 gostov