inkf je napisal/-a:Pozdravljeni!
Imam en zaplet. Sem druga lastnica Hyundai IX35 letnik 2010 2.0 164 km, ki je že od začetka predelan na plin. Avto ima trenutno prevoženih dobrih 140.000 km in zadnjih 10.00 - 15.00 kilometrov popije zelo veliko olja (cca 2l na par tisoč km).Hkrati avto pri pospeševanju slišno ropota, pri normalni vožnji pa ves čas "klokota" Skratka, zvoki zvenijo zelo podobno kot da bi vozili neprestano brez olja, čeprav smo ga dolivali cca 4dcl na cca 500km.
Obrnili smo se na uradni servis, kjer je bil zadnjih 5 let tudi redno servisiran, v čem bi lahko bil razlog za tako konzumacijo olja in kaj naj naredimo. Z nasvetom, da je to zelo verjetno vzrok tega, da je avto predelan na plin in pa morebitno ugibanje, da so lahko krivi batni obročki, ki so se verjetno obrabljeni, zelo verjetno zaradi plina, so nam prodali aditiv za čiščenje motorja ter dali navodila naj spremljamo porabo olja. Opazna razlika naj bi se pojavila po par tisoč prevoženih kilometrov, ne po nekaj sto. Avto je res nekaj časa pil manj olja in zvok motorja je bil tišji kot prej, zato smo mislili, da je problem rešen.
Žal je problem postal po cca 3000 km hujši, saj se je pojavila lučka za okvaro motorja (predvidevamo da zaradi kurjenja olja), motor pa je začel glasno ropotati in moč motorja je izginila. Na testu so ugotovili, da motor sploh nima kompresije, zato smo se vrnili nazaj na servis.
Rekli so nam, da je najverjetneje vzrok za tako porabo olja, instalacija plina in da se to pogosto pojavlja pri motorjih, ki imajo vgrajen plin. Primer, pri katerem avtu se je to že zgodilo, žal niso znali navesti, možnost rešitve oz vzroka pa tudi ne.
Plin, ki je vgrajen v naš avto, ima funkcijo za dodatno mazanje , izvajalec plinske instalacije pa trdi, da njihova tehnika dodatnega mazanja kvečjemu dodaja več mazanja, ne pa povzroča, da motor izgublja olje oz. se zaradi plina motor "suši".
Na servisu so končno odprli motor in ugotovili, da so batni obročki stisnjeni skupaj, ojnični ležaji pa obrabljeni. Vzrok za tako stanje jim ni jasno, saj je bil avto redno servisiran. Sedaj smo v fazi, kjer ena stran trdi nekaj, druga stran pa nekaj, vzrok pa nikakor ni jasen.
Povpraševanje o možnosti vzroka za nastalo težavo so s servisa poslali tudi na Hyundai, kjer pa so bili z odgovorom dokaj skopi. Zapisali so, da motor bistveno ne odstopa od povprečja, možnost povezave okvare z instalacijo plina pa ni v njihovi pristojnosti za komentirat.
Ker imate vi ogromne izkušnje z olji in mazivi, smo se obrnili na vas, če imate morda kakšno idejo kaj bi lahko bil vzrok take nepričakovano velike porabe olja in ali bi lahko mi, kot uporabniki avta, lahko storili kaj drugače? Oz če bi nas morda znali napotiti do kakega strokovnjaka, da bi prišli zadevi do dna in ugotovili ali se ta težava lahko pojavi ponovno, če se zadeva sedaj odpravi.
Za kakršnokoli osvetlitev nastalega problema in morebitne rešitve se vam zelo zahvaljujem.
Pozdravljeni,
pri odgovoru na vaše vprašanje je sodeloval tudi sodelavec Tomaž Demšar, ki je na Petrolu zadolžen za tehnično podporo pravilne vgradnje in delovanja avto plinskih sistemov LOVATO in je brez dvoma strokovnjak na tem področju. Njegovo stališče je, da je znanje slovenskih avtoserviserjev (mehanikov) pomankljivo, ko se pri vozilih pojavi energent plin (LPG ali CNG). Tako je največkrat izvirna ugotovitev vzroka kakršne koli napake na motorja seveda jasna, plin je kriv! (Tukaj še moja pripomba, če plina ni in so težave z motorjem, je pa ponavadi olje krivo...!)
Plin kot energent, dejansko nima takšnih mazalnih sposobnosti, kot bencin, pa tudi temperature v zgorevalnem prostoru so nekaj višje. Povišana temperatura je kar funkcija obremenitve motorja in obratov. Tako lahko ugotovimo, da ob normalni uporabi plin bistveno ne vpliva na obrabo delov motorja. Ker pa plin vpliva na dve komponenti v motorju (svečke in sedeži sesalnih ventilov v glavi motorja), pa se uporablja mazanje ventilov (resni ponudniki opreme kot so LOVATO ne uporabljamo tega sistema) ali pa sočasni vbrizg bencina v določenem režimu obratovanja motorja (LOVATO, LANDIRENCO, PRINS..). S sočasnim vbrizgom bencina se zagotovi predvsem hlajenje sedeža sesalnega ventila in mazanje le tega. Svečke pa so pri avtomobilu tako ali tako potrošni material in zdržijo cca. 10.000 km manj, kot na bencinu. Strošek cca 25€ za odlične NGK svečke.
Torej, če bi plin dejansko v tem primeru vplival na motor kot celoto, bi bili uničeni najprej sedeži sesalnih ventilov. Če povzamem. Plin je materija, katera ne povzroča nikakršne dodatne obrabe delov motorja, temveč zaradi vbrizga plinaste faze goriva v motor dobimo lepše zgorevanje v zgorevalnem delu motorja. Tako so posledično obrabe delov motorja manjše (razen svečke). Vse to drži, če uporabimo sisteme za varovanje motorja (sočasni vbrizg bencina). Le tako lahko zagotovimo podobne razmere na sedežu sesalnih ventilov tudi v območu višjih obremenitev motorja.
Hyundai IX35 letnik 2010 2.0 164 PS in 140.000 prevoženih kilometrov ni nič posebnega. Kupljen iz druge roke. Kako pa je bilo s servisom pred tem in kako se je vozilo z vozilom? Mogoče bi bilo dobro preveriti način uporabe vozila pri prvem lastniku? Če je šlo za slabo vzdrževanje vozila in priganjanje do skrajnih možnosti, potem je lahko to vzrok težav.
Da se dotaknem še olja, olje je udeleženo pri opisanih poškodbah, saj maže dele, kjer je prišlo do težav. Koliko pa so le-te povezane z oljem, je pa težko reči. Na pamet rečeno verjetno nič in je potrebno dejansko vzroke iskati pri prejšnjem lastniku ali pa v tehnični napaki na motorju.
Če lahko priskrbite kakšnih 0,5L olja iz motorja, ga rade volje prekontroliramo v našem laboratoriju. Sicer ste ga zelo dobro 'osveževali' (dolivanje cca. 1l na 1.000km...), pa vseeno.
Lep pozdrav Aleš