Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
freddie
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 98
Pridružen: Če mar 25, 2010 5:47 pm

So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a freddie Po nov 07, 2016 10:50 pm

Vsak dan poslušam jokanja sodobnih voznikov in mehanikov, kako danes v avtomobilski industriji ni več kvalitete, kako so starejši letniki vozil bili oh in sploh boljši od današnjih avtov »polnih nezanesljive elektronike«...

Pa je temu res tako?

Zdi se mi da se časovnice "dobrih starih" vozil vsako desetletje prestavijo za generacijo naprej, potem pa tisti avtomobil, ki je v času svoje sodobnosti veljal za »nova nezanesljiva j***a« postane »klasik kakršne so delali včasih, ko še bi bilo varčevanja«.

Pred kratkim sem prebral članek v nemški reviji iz davnega leta 1984. Govoril je o tem kako so nemški taksisti šli v velikih skupinah protestirat pred Daimlerjev sedež v Stuttgart, zato ker je bila takrat nova Mercedesova serija E (W124) katastrofalno nezanesljiva v primerjavi s svojim predhodnikom (W123). Najbrž je res bila - pač porodne bolezni, ki so jih nato zgladili, ko se je proizvodnja skozi dve tehnološki prenovi stabilizirala. Kako ironično, da danes W124 med entuziasti velja za "zadnjega pravega Mercedesa", narejenega še v času ko se ni varčevalo pri proizvodnji. Zanimivo, kaj? Renome legendarne zanesljivosti avtomobili pridobijo komaj po tem, ko so otroške bolezni že odpravljene in so na cesti dovolj dolgo, da vse tipične hibe do potankosti obvlada že vsak zanikrn vaški mehanik. Ravno v tem času podobeno metamorfozo doživlja model, ki je W124 zamenjal (W210). Tega so dolgo označevali za prelomnico, ko je začela Mercedesova kvaliteta padati, potem ko so začeli zaposlovati le še Turke in Jugoslovane iz Kraguljevca. Danes internetna skupnost že fantazira o tem kako je boljši od njegovih dveh naslednikov (W211/W212)...

Spomnim se sredine devetdesetih, ko je Renault predstavil prvi Megane (zamenjal je Renault 19). Kakšni vzdihi in napovedi katastrof so sledili s strani vaških poznavalcev mehanskih strojev. "Konec je s preprostimi Renaulti kot sta petka in katra! Sami računalniki! Vse se bo kvarilo!" so kričali. No, zdaj ko si ga lastim že skoraj 20 let lahko povem, da so bili strahovi odveč. Vsi senzorji so preživeli. Večtočkovni Siemensov Sirius še kar pridno pljuva gorivo v bate. ABS še zmeraj zazna kdaj grozi blokiranje koles. Vaški mehaniki so se vmes že zamenjali in njihova nova vsevedna generacija je mojega Megana vmes že proglasila za "dobrega starega zanesljivega Renaulta", medtem ko so zdaj na udaru Talismani, Espaci in novi Megani. Čez dve desetletji se bo rutina seveda ponovila.

Dajmo si vendarle naliti čistega vina in nehajmo fantazirati o dobrih starih časih, kjer so bili avti zanesljivi, dekleta lepa in davki nizki. Takšno fantaziranje ni nič bolj produktivno od sanjarjenja o bivši Jugi (predvsem na podlagi lažnih spominov in neresničnosti). Zdi se mi da s tem žalimo sodobno avtomobilski industrijo in ji ne priznamo, da zadnje desetletje in pol dela skoraj tankovsko zanesljiva vozila. Če bi sam bil avtomobilski inžener bi že zdavnaj dobil kolerični napad in začel od sile streljat z mitraljezom sredi Ljubljane. A se res več ne spomnite kako zelo nezanesljivi so bili avtomobili nekoč? Kako so ljudje hodili na morje s fički in katrcami, zraven pa v prtljažnik poleg potovalk priložili še škatlo z orodjem, da so lahko avto po poti popravljali, ko je na Trojanah najprej odpadel izpušni sistem, nato pa je še zakuhal motor pri Ravbarkomandi. A se ne spomnite absurdnih menjav olja na 3000 kilometrov? Ali pa zamudnih duhamornih nastavitev ventilov, vžiga, ročnega zauga... Se ne spomnite, ko je ljudem meni nič tebi nič utrgalo os na kolesu, pa je to bilo povsem normalno? Se ne spomnite, ko ni bilo nič posebnega, da je imel avto luknjo čez karoserijo od prerjavenja?

Moderno vozilo je čudež tehnike. Sodoben motor na notranje izgorevanje praktično ne rabi nič drugega kot menjavo olja in filtrov. Nobenih časovno potratnih nastavitev ni več potrebnih. Za vse poskrbi elektronika. In ko smo že pri elektroniki... na živce mi gre ta brezvezna šankovska teza o "nezanesljivih modernih jajcih s preveč elektronike, ki se samo kvari." Prosim? Modernih? Kakšno sci-fi elektroniko pa imajo moderna vozila, da jih še niso imela tista pred 20 in več leti? Enotočkovni elektronski vbrizg je v vozilih standard že od osemdesetih let. Moj prastari Opel Kadett iz leta 1988 je že imel Boschev enotočkovni vbrizg goriva ter Siemensov ABS modul. Prav tako električni pomik stekel. Od devetdesetih tudi klimatske naprave, tempomati in kontrole na volanu niso bile redkost. Še danes po cestah strašijo stare nemške, švedske in japonske velike limuzine polne elektronike, ki je bila v tistih časih še veliko bolj v povojih. A večina stvari še zmeraj deluje.

Elektronika je del našega vsakdana že desetletja, pa ni prav nič pripomogla k nezanesljivosti vozil - še več. Izboljšala jo je. Statistika pravi, da so danes avtomobili bolj zanesljivi kot kadarkoli v preteklosti. Seveda to ne bo odvrnilo pametnjakoviča v gostilni, od pripombe, da so "avti zmeraj manj zanesljivi, zato bo on raje ostal na Opel Calibri." ... V takih trenutkih sem srečen da nisem avtomobilski inžener. Srečen, ker mi ni treba gledati, kako nek družbeno neproduktiven člen človeške družbe pljuva po moji genialnosti zaradi katere se danes lahko on in njemu podobni usedejo v avto in odpeljejo v Oslo brez da bi jih skrbelo, da bodo v zanikrni delavnici sredi Salzburga prosili kakšnega metalurga, da jim malce zbrusi glavo motorja.

Takšno jamranje ni žalitev le za inženirje ampak tudi za avtomobilske koncerne. Pustite floskule o kapitalizmu in pohlepu in si raje poglejte marže v avtomobilski industriji. Hitro boste ugotovili, da so zelo tanke - kar nekaj proizvajalcev se otepa rdečih številk. Poglejte kakšno izgubo Opel dela General Motorsu. Poglejte kako so se v finančni krizi skoraj potopili vsi Ameriški velikani. Ali pa kako že več let životari PSA. Ta industrija vsekakor ni za tiste, ki bi radi na hitro obogateli. Pravzaprav so marže tam nekje na ravni industrije toasterjev in WCjev na štrbunk. Človek bi rekel, da za njo velja isti pregovor kot za letalsko industrijo: najboljši način, da postaneš milijonar…. a le če si prej bil milijarder. Kljub temu je čudež kako lahko ena industrijska skupina v paket vreden okrog 14.000 evrov spravi tehnologijo, za katero bi vas pred 40 leti kot čarovnika skurlili na grmadi. Skoraj samoumevni so vsi elektronski pripomočki, ki lajšajo vožnjo (ABS, ASR, ESP...) kakor tudi navlaka, ki je bila še pred pol desetletja luksuz, danes pa že čisti standard (avtomatske dvopodročne klime, veliki zasloni na armaturah, elektrifikacija prav vsega kar se premika gor, dol, levo ali desno). In kljub vsemu, se cene nižajo, zanesljivost pa je vsako leto boljša. Občudujem to industrijo in njeno genialnost, da vsakič znova iz 100 let starega izuma naredi nekaj povsem novega, ki serijsko zanesljivo deluje.

Boli pa me, da tega občudovanja ne premore družba na splošno. Preveč radi se pritožujemo. Vsakič ko se pokvri kakšen senzor ali pa ko se zaradi krajših voženj zamaši DPF. Spomnimo se napak pozabimo pa na tisoče kilometrov, ki jih prevozimo brez težav. Kljub vsej elektroniki. Kljub neskončno bolj zapletenimi vozili kot nekoč. Pozabljamo, da so nekoč avtomobili delali le po kakšnih 50-70.000 kilometrov, preden so začeli obnavljati ventile, honati bate in menjevati tesnila na glavah... čeprav so bili preprosti kot traktorji.

Tiste, ki pa še zmeraj vztrajate, da so bila vozila nekoč bolje sestavljena, pa vabim, da si ogledate crash-test kakšne velike limuzine izpred 30 let, potem pa ga primerjajte z istim testom izvedenim na sodobnem malčku tipa Clio, Fiesta, Polo in se čudite napredku. Danes na EURONCAPu vsakvozila, tudi superminiji serijsko dobivajo po 5 točk (kljub zaostrenim pogojem), medtem, ko so še sredi devetdesetih avtomobili kot so Mercedesov W201 (C ) dobili vsega dve. Vsi iz osemdesetih in sedemdesetih bi najbrž vsi dobili le eno.

Zaključek. Morda bi morali bolj spoštovati moderno avtomobilsko industrijo, kajti ona je prijateljica, ki naše lene, neproduktivne, tečne riti, razvaja z dragulji industrijske proizvodnje in večnim vrelcem izumiteljske genialnosti. Spoštujmo fante in dekleta, neskončno bolj pametne od nas, ki nam vsako leto postrežejo z varčnejšimi, varnejšimi, zmogljivejšimi, tišjimi, a še vedno zanesljivimi vozili. In se smejmo njihovim predhodnikom, ki so le par desetletij nazaj izdelovali vozila na traktorski tehnološki ravni, ki niso bila niti približno tako zanesljiva kot sodobna.
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 616
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a Nikola_Tesla Po nov 07, 2016 11:08 pm

Saj ne more biti več enake kvalitete če pravijo monterji, ki vgrajujejo opremo v avtomobilski industriji, da že do 600 avtomobilov na uro skupaj zašvasajo, popipsajo in sestavijo na sodobnih linijah.

Ves proces je prilagojen strojni sestavi.

In kupci navdušeni nad novostmi... ponosni da so v koraku s časom oz "da imajo nekaj" :)

lp.
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2356
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a DePalmo To nov 08, 2016 3:34 am

Ne spremljam avto industrije tako podrobno da bi lahko bil pameten in niti še nisem dovolj star, lahko pa pripomnim da je (pomojem) največji problem to da se avte oz. predvsem novo tehnologijo prehitro da na cesto in nastajajo težave. Bolj se ti zameri če se ti polomi mesec star avto, kot pa 5 let star. Pri 5 let starem pričakuješ da bo kaj crknilo, pri novem pa pač ne in so zato zamere toliko hujše.
Napredki se poznajo, a na žalost se tudi poznajo varčevanja na materialih. Očitno je bilo vmes obdobje kjer so iz cenenih materialov prešli na kvalitetne, nato pa so ugotovili "pravo" razmerje med kvaliteto in poceni materiali.
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 907
Pridružen: Pe okt 24, 2014 11:08 am
Kraj: Dežela cvička

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a dzuro.na.izi To nov 08, 2016 7:48 am

Ok nisem prebral vsega ampak približn vem zaka se gre tema ;)

Ljudje so sentimentalni in ponavadi ostanejo v času ko so se imeli najlepše in ko so se počutili najmočnejše v življenju (ponavadi nekje med 20-35 let) ter vse primerjajo s tistimi časi. Vsi smo že slišali isto od naših starih staršev ko so rekl "Včasih je blo vse drugače", JA, dans je pa 50 let kasneje, pa je spet vse drugače!

Mislim da človek tudi pride do neke točke ko ga tehnologija prehiti in začne sovražiti tehnologijo enostavno samo zato ker jo ne razume več ali pa je ne spremlja in se mu zdi nepotrebna.

Avti so po mojem mnenju boljši, varčnejši, zaneslivejši, zabavnejši kokr so bili včasih vendar pa zaradi vse tehnologije tudi dražji in težji za popraviti. Dandanes še žarnice ne moremo menjati sami, vendar po pravic povedan le-ta ne crkne tako pogosto kokr je pri starih avtih. Dandanes so avti protikorozijsko dobro zaščiteni, so pa nekateri motorji ratali nezanesljivi vendar se težava zaradi trgovskih garancij hitro popravi. Največ težav imajo današnji proizvajalci prav zaradi motorjev saj morajo dosegati neverjetno male emisije, o katerih so včasih samo sanjali in zaradi tega motorjev ni možno testirati do limitov (zato pa crknejo ali pa ropotajo tako kot Tsi po enem letu, mehaniki pa niso pravilno usposobljeni na novosti). Vsi deli ob motorju so tudi stisnjeni in težko dostopni kar onemogoča hitro in enostavno popravilo ali diagnozo. Imel sem dva Seata 1.6 bencinar in servis je bil enostaven kot sestavljanje lego kock. En element si odšravfu in zamenju z drugim in bum avto je bil popravljen. Danes imam Renault Scenic in da so mi zamenjal jermen so mogl cel motor odšravfat in ga nagniti da so sploh z roko prišli zraven. Dela je blo za 8-10 ur medtem ko bi to na Seatu nardil v 2eh urah. Tuki se danes kažejo razlike med starejšimi in novejšimi avti in razlog zakaj jih mehaniki ne marajo saj je dela več in bolj zahtevno (potrebno je tudi posebno orodje), denarja na mesec pa manj.

Priznam, da sem tudi jst dolgo časa pogrešal svojo 1996l. 1.6 benz Seat Cordobo brez ABS, ASR, airbagov, električnega pomika šip, centralnega zaklepanja, CD predvajalnika, parking senzorjev vendar če ga danes primerjam s trenutnim avtom, ki ga vozim je bil tist en navaden nevaren j**c na 13" kolesih ki ga nebi imel več. Z njim sem doživu težke užige pozimi, ugasnitev motorja sred avtoceste (cinšpula šla, strošek minimalen), zamrznitev ključavnic in vrat (pod -5 st C avto sploh ni bil več zaklenjen, samo kljuko si potegnu in vrata so se odprla, seveda se zaprati niso hotela več zato ker se zaradi zamrznitve niso hotela več zahaklati), zaradi 13" koles večkrat aquaplaning in skoraj karambole, sklopka drsela, žarnice sem menjaval na 6 mesecev, crknil mi je števec in sem se okoli vozil brez prikaza hitrosti (kasneje kmalu ugotovil, da je šla varovalka). Uglavnem hitri fixi ampak non stop neki.

Drug avto ne marš da varjameš 2000l. Seat Cordoba tokrat z ABS, airbag, el. pomik sprednjih šip, avtoradio display s funkcijo tempomata, centralno zaklepanje na ključ mislim čudo tehnike ki pa je glih tako melo svoje probleme. Tist čudežni in zelo redki display s funkcijo tempomata je kmalu crknu, gibljivo cev pri izpuhu mi je v 3 letih prežgal 3x ali 4x. Zadn let mi je prežgal izpušno cev in zaradi izpuhov skor zakurl zadnji odbijač (nardil luknjo čezenj) drgač pa brez večjih težav z njim.

Zdej mam pa 2010 l. Scenica in že 1,5 leto brez težav whatsoever tako da se nimam kaj pritoževati in ga nebi zamenju za noben star avto (kvečemu samo bolj napreden).

LP
 
ggorenc
Novinec
 
Prispevkov: 429
Pridružen: So apr 23, 2005 7:41 pm

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a ggorenc To nov 08, 2016 8:29 am

freddie je napisal/-a:Vsak dan poslušam jokanja sodobnih ...



O marija kdo je pa tebe najel, da si tak piarovski sestavek sklamfal skupaj? Elektronika je elektronika in mehanika, mehanika. Slednjo lahko popravis sam, elektroniko pa menjas pri pooblascencu kot lego kocke in seveda drago placas. Pri diani ali katrci si imel v avtu dva francoza in en sraufenciger pa si svet lahko prepotoval. Ocitno si en majhen otrok, ki ni bil nikoli lacen in je vedno s polno ritjo sral okoli po drugacnih, ker so bili.... pac revni.

Dobro vam pere avtoindustrija mozgane. Dajte si ze zapomniti, da avtoindustrija ni karitas, ki bi vam kaj zastonj dajala ali hotela olajsati zivljenje. Olajsati vam hoce zgolj denarnice. Nic drugega. Ce so 1.6 16V bencinarji prisli tako dalec, da prezivijo mio km, bomo pac naredili 1.2 tsi in ga navili, da bomo imeli kaj delati potem. Pa ketno od bicikla bomo dali za pogon odmicnih, da bo zazihr treba menjati na 100.000km. Zarnice lahko menjava doma vsak sam, dajmo jih zajebati in skriti pod blatnik, da bo moral kupec priti k nam in mu bomo lahko to storitev racunati. Dajmo biti zlobni in lobirati pri EU, da pod obvezno opremo novih vozil nujno prepise senzorje tlaka v gumah, ki bodo stali 100eur po kosu in jih bo treba menjati na 4 leta. Da pri sosedu janezu ne bomo vec menjavali gum ampak morali na pooblascenca.

A ti narisem se diagram?
 
Uporabniški avatar
Fnatic
Uporabnik
 
Prispevkov: 922
Pridružen: Če avg 21, 2014 12:41 pm

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a Fnatic To nov 08, 2016 9:21 am

dzuro.na.izi je napisal/-a:
Mislim da človek tudi pride do neke točke ko ga tehnologija prehiti in začne sovražiti tehnologijo enostavno samo zato ker jo ne razume več ali pa je ne spremlja in se mu zdi nepotrebna.

LP


Od kje pa to? Kakšno razmišljanje je pa to? Moja nona ima lepih 76 let, uporablja pametni telefon, tablični računalnik in ima več socialnih omrežij kot jaz. Moj dragi žal pokojni nono, ki ni dočakal letošnjih 78 let, si je kupil laptopa pred dvema letoma, da je lahko v naslanjaču tipkal knjigo, brskal po facebooku in youtubu, bral novice in še kaj. To je zame polno tehnologije. Aha ni še konec. Babi si je nedolgo nazaj kupila nov lcd tv. zakaj? Ker ima lepšo resolucijo, HD itd..je rekla, da bi si dala intenet ampak žal se ji ne splača, ker imajo tam reeees drage pakete. pa da že na telefonu kaj pogleda. Ima jih 82 let. Dedek od moje drgae je praznoval 80 let slab mesec nazaj. Pred pol leta sva skupaj vgrajevala touch screen v avto, ker po njegovem, pa to že moraš met dandanes. Aja pa sam me je vprašal, zakaj nisem montiral na prejšnji avto gewind, ker bi super izpadlo.
Samo nekaj primerov sem naštel ta ''ožjih''. Morda se komu zdi kaj od tega nepotrebno saj si mislijo, da pri njihovi starosti pa res ne potrebujejo še kaj takega. Če so do danes lahko normalno živeli brez vsega. Ampak to ne pomeni, da jih stvari ne zanimajo. Še kako jih.
Ba-dum tssssssss =P
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 907
Pridružen: Pe okt 24, 2014 11:08 am
Kraj: Dežela cvička

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a dzuro.na.izi To nov 08, 2016 9:27 am

edit mod
Predhodnega posta se ne citira!




Bemti...to so pa eni redkih...respect

Moji stari starši so ostal pri barvnem tv-ju in radiu :lol:
 
Uporabniški avatar
Ivan36
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4568
Pridružen: Po feb 19, 2007 3:16 pm
Kraj: Primorska je lepa. 100 ljudi 100 čudi !

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a Ivan36 To nov 08, 2016 9:29 am

Hja tu dam pa 50/50, ker stari avti so imeli OSNOVO, ki je delala pa tudi pod max močjo so bili recimo VW sedaj imam 1.8 Golf 3 z 90KM 95 A isti letnik Honda je imela 1.5 Vtec z 120 KM :DDD Ali pa recimo 1.6 Astra ali Golf 75 KM ostali pa kar 90 ali 110 KM. Po 20 letih recimo tile pod max močjo še delajo večina max moč na litre je pa že pokojna ?!
Tudi elektronika je bila boljša če ... je bila dobra .... Magnetimarelli recimo Bosch je pa kakal sploh Kjetronik pri AUDI motorji 2.2 in 2.3 ...

Fiat & Lancia 2.0 letniki 86 do 90 navadni 88KW so bili mega dobri pa mala poraba okoli 8 litrov. Imeli oba Croma pa Thema EI letniki 88/89 Pa brez ABS in Turbo. 8)
Še recimo Sierra 2.0 88KW je bila odlična samo I Cat letnik 89 limo. Brez ABS in Turbo!
Vsi tile zgorja so samo pri meni prevozili po 50.000km ali do max 75.000km v mojem lastništvu ali družinski lasti samo z menjavo olja in ploščic zavor in gume. Leta 94 do 2000 smo se manj vozili kakor sedaj !
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4343
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a Firediver To nov 08, 2016 10:46 am

Treba je vedeti, da je sedaj avto kompleksnejši in bodo vedno ljudje, ki ne zmorejo razumeti:
- da so avti zmogljivejši in hkrati manj porabijo ravno zaradi elektronike
- da so avti varnejši in udobnejši ter da so kljub lažjim/kakovostnejšim ter za udobje potrebnim materialom postali težji
- da se zaradi (bolj ali manj nepotrebne) dodatne elektronske opreme (napram konkurenci) sploh prodajajo.

In ljudje vsega tega ne zmorejo razumeti, ker preprosto nimajo dovolj denarja, da avto pošteno poservisirajo in tudi zamenjajo kaj, kar se pokvari. In zato taka nostalgija po preprostejših avtomobilih, ko so se kvarile (za današnje pojme) malenkosti - hkrati pa se pozablja, da so taki avtomobili glede na performanse več požrli, več posmetili, bili manj varni in manj udobni.

Če se komu preveč toži po starih časih, obstajajo stari avtomobili (povečini so iz zapuščine pokojnih) z malo kilometri in uživajte po starem!
Potem pa ne mi jokat, če boste:
- samo blatnik nekam naslonili in bo totalka,
- boste crkavali v kabini brez klime
- boste vsi polomljeni zaradi neergonomskih sedežev
- ne boste mogli traktorja prehiteti, ker so vsi prehitri
- boste cijazili v koloni, ker imate napram okolici prešvoh avtomobil za varno prehitevanje
- itd.

Meni se zdi da, glede na kompleksnost sodobnega avtomobila, zadeve še kar dobro delujejo. (Vzemite v obzir, da si nisem nikoli lastil VAG grupe ampak vedno bolj "rizične" znamke) Bolj me žalosti, da kvaliteta rezervnih delov pada oz. da v imenu "vsemogočne ekonomije", postaja vedno več delov avtomobila potrošnih.

Vse gre v smer, da boš prisiljen kupiti nov avto, ker bo rabljen že toliko problematičen, da bo samo še za v smeti. Bomo pa videli, kaj se bo dogajalo z električnimi vozili - bodo ob prehodu na elektriko v imenu ekologije navili nafto, da bo "klasika" v hipu izgubila vso vrednost?
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
sennheiser
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 52
Pridružen: To jan 13, 2009 9:12 pm

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a sennheiser To nov 08, 2016 11:01 am

Če nisi sposoben sam karkoli poštimat pač nisi. So zato drugi. Vsak je dobr v svojmu poslu.
Edina zamera, ki je je dostop do žarnic.
Pa še to bo čedalje manj pomembno zaradi pohoda led luči.
Vsi imamo možnost izbire. Vsak se odloči za kar želi.

Tehnologije je veliko, realno je da večina 80% le te ne uporablja. To pa da nekdo ne zna uporabljat je pa čista lenoba.

Sam sm v avtomobilski industriji in zadeve se obsežno testirajo predno gredo na trg. Ampak morate vedeti, včasih je za avto bilo 6 let razvoja, trenutno je pa 4 leta do novega modela, potem se pa še 2 leti paca pa rihta stvari. Zato mogoče tako splošno mnenje.

Same mašine kar se mehansko tiče so itak primerno preračunane in bodo preživele precej več kot ostale komponente. Elektronika načeloma bi morala... ampak potem je že odvisno ali je avto garažiran, področje kje se vozi, po kakšnem vremenu se vozi itd. Vlaga ubija elektronko.
Tolerance so strožje. 20 let nazaj če si kupil nov avto v rangu recimo Renault megane, clio itd. si naredil 10 000km pa je že use škripalo. Tega je čedalje manj.
Prvo v vrsti je pa vzdrževanje. In to velja za vse.... od osnove kot je menjava olja do tudi preventivnega vzdrževanja vseh komponent... tudi podvozje.
Sicr pa če gledamo vozni park v Sloveniji in dogajanja na avtocesti (dnevno vozim 150km) se sploh ni čudit zakaj crkuje. Tekmovalni avti, F1 bolidi itd. ne zdržijo tiščanja na polno. In je težko pričakovati da bo pa potem en povprečen avto delal 500 000km brez težav, če pa se nori po cesti. Gas do podna pa bremzat na moč.

Sigurno pa so novi avti bolj zanesljivi če bi primerjali enak način vožnje.
 
P2008
Novinec
 
Prispevkov: 108
Pridružen: Pe sep 26, 2014 1:44 pm

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a P2008 To nov 08, 2016 11:10 am

Včasih so avte izdelovali inženirji, danes pa ekonomisti. Žal.

Tako kot pri telefonu, ki crkne po 2 letih uporabe, se bo potrebno počasi navaditi, da bo z avti isto. Sicer smo sposobni narediti avto, ki bi zdržal neskončno let, vendar žal ni ekonomske računice. Če pa avto odpove po 2 letih, pa si prisiljen v nakup novega avta in s tem še poženeš gospodarsko rast.
 
Uporabniški avatar
ban
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3583
Pridružen: Po nov 15, 2004 10:37 am

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a ban To nov 08, 2016 11:34 am

Vse skupaj je postalo potrošna roba. Če pogledate belo tehniko, zabavno elektroniko...recimo pralni stroji so bli včasih skoraj večni, so bili mehanski in so delali 20 let. Sedaj je notri polno neke elektornike, lcd prikazovalnikov, vrtijo se z 2000 obrati... še ležaji so plastični, ni čudno da potem boben ven vrže. Pr avtih je pa isto, včasih so bli bolj preprosto sestavljeni in so imeli manj delov, manj možnosti za okvaro. Če se samo spomnim legendarne Z101, 800 kg, 1.1 mašina, 55 KM, poraba pa 10 litrov+, do morja si moral obvezno 1x tankat vmes. Sedaj maš pa 2x težje avte, moči 3x več porabo pa nižjo.
 
Uporabniški avatar
Fnatic
Uporabnik
 
Prispevkov: 922
Pridružen: Če avg 21, 2014 12:41 pm

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a Fnatic To nov 08, 2016 11:39 am

dzuro.na.izi je napisal/-a:[b]

Bemti...to so pa eni redkih...respect

Moji stari starši so ostal pri barvnem tv-ju in radiu :lol:


Ma js mislim, da bi vsi lahko bili na istem. Samo pomagat jim je treba. Saj jih zanima ampak, če nimajo nikogar, ki bi jim namenil malce več časa, se z njimi ukvarjal, potem je težje. Jaz sem se potrudil in res vzel čas za to. No in evo rezultat. Saj dobim dostikrat klic v smislu: kako se tam fotka zamenja, kako odpreš grafe, kam daš slike itd..ampak recimo nona ima vse na usbjih in še disk je kupila pred kratkim, da bo za ziher imela shranjeno. Fotke pa ima v Google Driv-u še shranjene...je naredila sama, ko se je naučila.


Drugače pa jaz imam novejšega Megana za udobno vožnjo in Subarujčka 4wd, ki bo vsak čas old timer. Tega pa za malo nostalgije in drugega občutka. Pa 4x4 res odlično deluje. Kaj je boljše? Megane občutno bolj udoben, tih, itd...Subaru, hja, bolj zabaven :)
Ba-dum tssssssss =P
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2186
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a RedBaron To nov 08, 2016 9:46 pm

Treba se je zavedati, da je pri sodobnih vozilih vse postavljeno precej "na špico" - po eni strani se zahteva vrhunska kvaliteta materialov (oz. vsaj občutek kvalitete), po drugi strani mora biti material optimalno dimenzioniran (brez nepotrebnih rezerv), biti čim cenejši, ekološki in ne vem kaj vse še... ekonomija in ekologoja pač zahtevata svoje... Pa vendar avti kar laufajo, seveda so okvare, ampak ob cesti vidiš precej manj pokvarjenih avtov, kot 15 -20 let nazaj (vsaj jaz imam tak občutek).

Elektronika se mi sploh ne zdi nek šibek člen v verigi zanesljivosti... saj kdaj odpove kakšen del, ampak generalno zadeve funkcionirajo.
Poleg tega so komponente (recimo razni senzorji) izpostavljene precej skrajnim razmeram, od mraza, vročine, potem je tu prah, voda, gorivo, olje, sol, vibracije, izpušni plini, napetostni sunki... tako da niti ni tako čudno, če kdaj odpove kakšna zadeva.

Seveda so možne izjeme, bodisi zaradi napake v materialu / proizvodnji, ali konstrukcijsko slabe rešitve - ampak to se ponavadi hitro pokaže in se zadeva sanira, naredi se kakšen vpoklic in gremo veselo dalje :vrum
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a nebivedu To nov 08, 2016 9:58 pm

Želja po čimvečjem zaslužku, ekologija ali izgovor na ekologijo, ter šparanje so povozili kvaliteto, zanesljivost in trpežnost novodobnih avtomobilov.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a sonic Pe nov 11, 2016 9:03 pm

V praktičnem smislu je možno, da je starejši avto bolj zanesljiv, če vzameš tapravega.

Koliko let bo nek avto zdržal, je odvisno od:
- zasnove avta
- kvalitete uporabljenih materialov in izdelave
- ali je lastnik avta z njim skozi leta primerno ravnal in ga vzdrževal.

Če karkoli od tega ni bilo izpolnjeno, je avto po 5, 10, 15 letih šel na odpad.

Če je še vedno v dobrem stanju avto, star 20,30, 40 let - pomeni da je bil dobro zasnovan in izdelan, lastnik(i) pa je zanj dobro skrbel.

Pri takem avtu je dosti šans, da bo ob primerni skrbi normalno uporaben še par desetletij. Neke vrste evolucijski survival of the fittest :)
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
ojnica
aka Sonček
 
Prispevkov: 2497
Pridružen: Po jun 25, 2012 9:34 pm
Kraj: daleč še iz Vrhnike

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a ojnica So nov 12, 2016 2:20 pm

Absolutno so novejši boljši in vzdržljivejši, varnejši....poglej si vw stare 5 let že s 200.000km, razni golf 2 dizl pa tko delal so enim do 500.000km sam pozor vmes so delal generalko, ker je blo to najbolj optimalno. Imel sem 3 golfe in med 200-250.000km je bla potrebna že generalna.
Razne druge stare znamke so delal dokler se ni pokvarlo, ampak daleč od teh 250.000km....fotru je zaribala mašina na škodi, ko je s karterjem prtegnu ob skalo.
Zdej mam Hyundaia izpred 20 let, dela, ampak 1 teden nazaj zakuhal , ampak to je Hyundai, delal bo in delal

Če mi Hyundai kdaj zariba se mi bodo solze v očeh naredile, ker pol ni nobenga avta več kater bo pr men vzdržal.
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a pskoda So nov 12, 2016 4:50 pm

Jaz sem že kar nekaj avtomobilov kupil nove. Od Alfe, Fiata 3x, Opla, Seata (je na polovici 100kkm, ampak kaže kar dobro) delali do cca 100kkm bp (samo redni servisi) razen pri oplu je počla cev za klimo. Kupil sem še rabljen avto letnik 2009 Peugeot Bipper bencinar za prevoz raznih stvari in po cca 3 mesecih so bili že problemi in je bilo potrebno orodje prijet v roke.

Novi avtomobili so zakon vsaj za mene
Lp
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1941
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a Polo78 So nov 12, 2016 5:18 pm

@freddie ima v svojem pisanju določen point, ki drži. In to je, da vedno, ko se spominjamo dobrih starih časov pravimo, kako je bilo vse boljše, lepše,... in ja, tudi avtomobili so bili kao bolj vzdržljivi. To je del človeške psihe, ki deluje na način, da se bolj ali manj spominjamo le lepih stvari, slabe pa pozabimo oz. jim nekam potlačimo.

Dejstvo je seveda, da je bilo nekoč pri avtomobilih potrebnega precej več takega in drugačnega vzdrževanja, več je bilo tudi mehanskih okvar itd. Po drugi strani je pa res, da se dandanes varčuje na stvareh, na katerih se nekoč ni. Svoje so naredile tudi vse večje ekološke zahteve. Pa ne mislim tu samo na motorje, ki morajo dosegati take in onake standarde, tudi avtomobilski laki npr. morajo biti narejeni na vodni osnovi, posledica tega pa je slabša kvaliteta samega laka, ki zaradi kamenčkov leti stran. Tega recimo nekoč ni bilo. In še bi se našla področja, kjer se danes bolj varčuje kot nekoč, trpi pa končna kvaliteta v smislu vzdržljivosti.

Torej, če strnemo: Ni res, da je bilo včasih vse boljše, ni pa tudi res, da je danes vse boljše kot je bilo nekoč. Resnica je vedno nekje vmes, odvisno iz katerega zornega kota se gleda na te stvari... ;)
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
moj-avto
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 670
Pridružen: Če apr 17, 2008 4:46 pm

Re: So starejša vozila res zanesljivejša od novejših?

Napisal/-a moj-avto Po nov 14, 2016 2:47 pm

Novi avti so dejansko bolj vzdržljivi kot starejši. Sicer pa pri avtu je važna sreča (serijske napake), redni servisi in način vožnje-šofer.
Avto, moj partner!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 99 gostov