TrijoAdijo je napisal/-a:Ja, pišem v pravo temo ja. Ti si se spravu na onesnaževanje s fosilnimi gorivi...tko da...pazi malo kaj pišeš, da ne boš nakonc črn od dizlskega dima. Nabijaš da je to najboljša alternativa fosilnim gorivom. V čem točno je ta alternativa najboljša? A greva še enkrat od začetka naštevat....in bova naštela en kup slabosti in le eno pozitivno lastnost? In ti temu praviš majavi argumenti? Je s tabo vse okej?
Firediver je napisal/-a:......še vedno ostanejo - noge!
J.McLane je napisal/-a:Mislim, da se bo kar zanimivo vrnit čez 10 let na tale moj prispevek in pogledat kje smo.
sašo5 je napisal/-a:Firediver je napisal/-a:......še vedno ostanejo - noge!
a kolesa ne znaš vozit?
J.McLane je napisal/-a:Pa ja ne misliš v kratkem umreti, da si tako kratkogleden?
Za danes ni kaj govorit, vemo kje smo vemo kakšni produkti so. Kdor ima pa malo inženirske žilice in spremlja zadeve je pa prihodnost vse prej kot dolgočasna, zato nam je nekaterim o tem zanimivo debatirati. Če se v tem ne vidiš, ne vem zakaj si potem v tej temi tako glasen.
Firediver je napisal/-a:Evo, takoj zarota...ma ste eni trivialci, takoj mora nekdo imeti neke deleže, delnice, dobičke pri tem kar zagovarja.
Bom pa še jaz malce trivialca sedaj:
A ti, Locher, imaš delnice od Petrola&co.? Ti je všeč, ko gre cena goriv gor, sedaj, ko ni države zraven? To morajo biti jaki dobički...
No, sedaj pa trivia off.
Gricko je napisal/-a:ps:@ J.McLane piše, da so 350kW polnilnice na razpolago. Človek izračunaj koliko je poraba toka v tem primeru oz kakšna je potreba!!
500A+ po fazi!!! se ti zavedaš koliko je to? se zavedaš, da je za to potrebno zelo zelo debele vodnike, blizu trafo postaj. torej ne kar povsod ampak na določenih lokacijah, kjer je ustrezna infrastruktura!
se zavedaš kakšen pojemek ( špica) v energetski mreži je to....za samo en avto, kaj šele ko jih bo več!! in istočasno.
Firediver je napisal/-a:Hitro si obupal. To ni dobro za prihodnost.
Kot sem omenil, če je dovolj politične volje, se bo dalo narediti vse. Saj drugače itak ne gre.
Gricko je napisal/-a:pa kaj sanjate "sanjači"
kakšna alternativa? trenutno EV to še ni in še nekaj časa ne bo in zakaj bi "jaz" moral biti poskusni zajčekv tej zgodbi,v tem razvoju??
jaz sem uporabnik in moje potrebe so pač specifične, uporabljam tisto kar mi je "najbližje" ( bolj ugodno, udobno, ....)
saj ne rečem, da ni mogoče, da bo EV ok, ampak TRENUTNO še ni in nekaj časa še ne bo, če sploh kdaj bo ( verjetno bo, samo ne z baterijami).
ko bo, bom verjetno spremenil svoje mnenje, dokler ne bo, me ne prepričujte v to!
in ne enačite, kako je bilo pred 100 leti z ICE
ICE je takrat imel probleme/ začetke , vendar je bil napredek napram "konkurenci" - konji in uprege - in dokaj hiter razvoj, ki se je še oddaljil od konkurence. EV pa tava zadaj že 10+ let in tako bo tudi še v prihodnje, zakaj bi ta trenutek torej rinil na slabše.
EV nima nobenega + ( no, edino onesnaževanje v mestu si zmanjšal, drugje pa si ga povečal) napram ICEju, kvečjemu -.
glede ekologije smo že predelali, da je EV še bolj umazan, če gledamo cel življenski cikel, je dražji, je manj praktičen ( za uporabo) in sedaj začnete ekologi, da se bo to spremenilo, samo čas rabite. Ok, vzamite si čas, ko bo izdelek na nivoju, se bodo/bomo ljudje sami preusmerili na "boljšo" stvar, ne pa me siliti v nekaj slabšega in mi obljubljati napredek ( neznano kdaj, če sploh)
vaša stalna mantra je, pustiute tehnologiji, da napreduje, vse se bo uredilo. NE, najprej naj se uredi (smo še vedno preveč na "začetku") - dohiti ICE, potem pa bomo začeli množično uporabljati.
Za testiranje, pa je dovolj "eko"ljudi, ki so rade volje poskusni zajčki in se jim to fino zdi. Win- Win kombinacija, samo ne silite nas ostalih v nepopolne izdelke!
ps:@ J.McLane piše, da so 350kW polnilnice na razpolago. Človek izračunaj koliko je poraba toka v tem primeru oz kakšna je potreba!!
500A+ po fazi!!! se ti zavedaš koliko je to? se zavedaš, da je za to potrebno zelo zelo debele vodnike, blizu trafo postaj. torej ne kar povsod ampak na določenih lokacijah, kjer je ustrezna infrastruktura!
se zavedaš kakšen pojemek ( špica) v energetski mreži je to....za samo en avto, kaj šele ko jih bo več!! in istočasno.
saj se lepo sliši, da nekaj je, da obstaja, ampak to so izjeme in pri nas teh izjem še ni. Naš sistem ni zmožen takih izjem.
posodobitev celotne energetske mreže bo pa naredil kdo, s katerim denarjem, ko je še vzdrževanje trenutne problem in strošek...
dajte pogledat celotno sliko, celotno zgodbo, ne samo "lepe" koščke trgati iz sestavljanke in mi na podlagi tega servirati EV tehnologijo....
J.McLane je napisal/-a:TrijoAdijo je napisal/-a:Ja, pišem v pravo temo ja. Ti si se spravu na onesnaževanje s fosilnimi gorivi...tko da...pazi malo kaj pišeš, da ne boš nakonc črn od dizlskega dima. Nabijaš da je to najboljša alternativa fosilnim gorivom. V čem točno je ta alternativa najboljša? A greva še enkrat od začetka naštevat....in bova naštela en kup slabosti in le eno pozitivno lastnost? In ti temu praviš majavi argumenti? Je s tabo vse okej?
Plusi:
Mehanska preprostost (pokvarljivost), manj vzdrževanja (servisi), odzivnost stopalke za plin (menjalnik, turbo lag).
Minusi:
Polnilna infrastruktura, cena, hitrost polnjenja
Pa komentirajmo samo minuse in kako jih je mogoče ali nemogoče izboljšat
- Polnilna infrastruktura. 60 % gospodinjstev prebiva v enostanovanjski stavbi, ti imajo problem preprosto rešljiv, da potegnejo kabel in polnejo čez noč na 10A. Če so potrebe večje (>100 km na dan) bo treba investirat v polnilno postajo, ki se prilagaja ostalim porabnikom (ca. 1k €). Kdor ima v bloku svoj lastniški parking ali garažo, bo imel malo večji problem z dovoljenji za postavljat el. priključek, ampak tudi to je rešljiv problem. Ostanejo taki, ki nimajo svojega parkinga, taki bodo s časoma nastradali (beri: plačevali) z ICE ali EV, žal tako je.
- Cena baterij leta 2010 je bila preko $1100/kWh danes smo prišli na $137/kWh, s tem da so najcenejše kitajske LFP celice že na $80/kWh. Torej danes v povprečju stane 50 kWh baterija z vso elektroniko in ohišjem $6850, to je industrijsko povprečje. Taka baterija ti pa omogoča, da vsak dan narediš 200 km, ali letno 73.000 km če hočeš. Jasno nihče nima vsak dan enakomernih 200 km vožnje, gre se samo za dojemanje kaj 200 km vsak dan pomeni.
- Hitrost polnjenja - Trenutno obstajajo 350 kW polnilnice, ni jih še veliko so drage, ampak to pomeni 300 km v 10 minutah. Problem je ker današnje baterije tega niso sposobne prejeti, v prihodnje se bo pa hitrost polnjenja baterije povečevala bolj kot se povečuje kapaciteta. Kapaciteta bo luksuz, ki si ga bodo privoščili bogatejši, raja se bo še čez 10 let okrog vozila s 60 kWh baterijami, ker bodo poceni in nafilali se bodo tudi dovolj hitro.
Moja projekcija je, da bomo na trenutni li-ion tehnologiji dosegli nekje 50% penetracijo trga, za več bo potrebno preiti na solid state baterije, ki se bodo nekje čez 10 let pocenile na mejo li-ion, kar je pa še pomembneje omogočile bodo 80% napolnjenost v 10 minutah. Preden se pa kdo začne usajati kako bo omrežje počepnilo in kakšne daljnovode bomo rabili, ne bomo jih, ker bodo v polnilnicah tudi baterije, ki bodo skrbele za buffer.
Mislim, da se bo kar zanimivo vrnit čez 10 let na tale moj prispevek in pogledat kje smo.
Firediver je napisal/-a:Jaz si ne lastim nobenega EV-ja še (je lastništvo obvezno?), ampak zagovarjam to smer razvoja.
Ima kdo kakšen problem zaradi tega?
TrijoAdijo je napisal/-a:Firediver je napisal/-a:Hitro si obupal. To ni dobro za prihodnost.
Kot sem omenil, če je dovolj politične volje, se bo dalo narediti vse. Saj drugače itak ne gre.
Pobček, js ne obupam Samo vidim da ni smisla v EV.
Edini...eden in edini plus na dolgi rok ki ga ima EV je v 0 izpustnih plinov. In tu se neha.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 153 gostov