Gricko je napisal/-a:meganer je napisal/-a:Umetni hrup delati, da si opazen .......
Ta mi je pa čist mim. Tudi gluhi še vedno zivijo.....
Velika prednost je ravno v hrupu ki bi se bistveno zmanjšal. (Moral bi se).
kaj ti je mimo?
ko ti pripelje za "ritjo", ko ti pešačiš, malo stopiš v levo in si , da ne govorimo o otrocih!
in primerjava z gluhimi je še bolj mimo!
saj tu ni govora o ropotanju, glasni "mašini" ampak o zvoku, ko se avto premika ( na semaforju ne oddaja zvoka), da opozori na svojo prisotnost v glavnem pešce ( v mestnih središčih recimo)
pa kolikor vem, je ta debata že bila in je bilo odločeno, da naj bi EV imeli nek generator zvoka - a ni to zakonsko? ( kot za dostavnike, da piskajo, ko se vozijo vzvratno)
J.McLane je napisal/-a:O kakšnih surovinah točno sanjaš in česa bo zmanjkalo? To je podobno kot so leta 60 trdili, da bo nafte zmanjkalo leta 80. V zemljini skorji je zalog materialov potrebnih za baterije ogromno in ne te zaloge niso samo v nekih revnih državah, kot to lahko gledamo v raznih "dokumentarcih".
Bom še enkrat skušal napisat kar vem in kar sem sam raziskoval.
- Litij, Bolivija se hvali z največjimi zalogami, sedaj pa skušajmo izračunat, imajo ocenjenih 21.1Mt litija kar pomeni 112 Mt LCE (Lithium Carbonate Equilinat), za 1 GWh porabimo ca. 700 t LCE, torej ima samo Bolivija dovolj rezerv za 160 TWh baterij. To je za 3 milijarde električnih vozil s 50 kWh baterijo. V Evropi imamo za 32 Mt LCE ocenjenih rezerv, potem pa računaj. Potem so neizkoriščene rezerve v glini in v več drugih oblikah.
- Kobalt - veliko je različnih katod, nekatere ga potrebujejo druge ne. Tesla ima ca. 5 kg kobalta v svoji NCA bateriji, enostavno zato ker je na voljo in je teh 5kg poceni. Če cene kobalta gredo v nebo se bodo razvile kemije, ki kobalta ne zahtevajo (LFP, LNM, NFA)
- Nikelj - ni nujno potreben za vse vrste katod, je pa res da edino z nikljem dosegamo trenutno najboljšo energijsko gostoto. Ampak nikelj spet ni nekaj kar bi kar zmanjkalo, problem je ker povečanje kapacitet zahteva čas.
- Grafit - sintetičnega se vedno da narediti iz nafte, ampak je naravni cenejši. Rudnike naravnega grafita bodo zalavfali 2023 na Švedskem in v Kanadi, tega bo dovolj za 300 GWh letno. To se da vse povečati, če bo povpraševanje, nastajajo pa vedno novi projekti, ampak traja vsaj 5-10 let da je kaj iz tega.
Surovin ne bo zmanjkalo, tako kot tudi nafte ne bo zmanjkalo. Pa vedite da tu govorimo o surovinah, ki jih je okrog 400 kg na avto in ta avto se bo okrog s temi surovinami vozil 15+ let. Pomislite da en sam avto skuri za 1t nafte letno, pa je kar ne zmanjka.
VW T4 je napisal/-a:kako se sploh komu da ubadat v tej temi... Ker če nisi navdušen za elektriko, oziroma če ne vidiš v njej opevanega potenciala,prednosti, čistosti in nevem kaj še vse, si označen za starokopitneža, ozkogledneža, zaostalega, itd...
Jaz bom fural tisto kar se splača. Trenutno se splača klasičen avto. Če bo v prihodnosti to elektrika, tudi prav. Za dušo imam pa še starega hrošča.
Locher je napisal/-a:VW T4 je napisal/-a:kako se sploh komu da ubadat v tej temi... Ker če nisi navdušen za elektriko, oziroma če ne vidiš v njej opevanega potenciala,prednosti, čistosti in nevem kaj še vse, si označen za starokopitneža, ozkogledneža, zaostalega, itd...
Jaz bom fural tisto kar se splača. Trenutno se splača klasičen avto. Če bo v prihodnosti to elektrika, tudi prav. Za dušo imam pa še starega hrošča.
... in etiketiranje EV gorečnežev z zgornjimi izrazi ni obračunavanje na osebnem nivoju, je povsem ok in ne zasluži brisanja.
Locher je napisal/-a:Prihrani mi prosim z obrazložitvami.
In prosim te, da mi ne pripisuješ stvari, ki jih nisem napisal.
Nisem nikakršen nasprotnik EV, samo navdušen nad njimi pa nisem, ker vidim preveč težav. Seveda je najlažje ubrati štimo “kdor ni z nami, je proti nam”.
Firediver je napisal/-a:Glede izraza starokopitnež - ki sem ga jaz največ uporabljal - moram obrazložiti sledeče:
Razvoj v vsakem primeru prinaša tudi spremembe v družbi in spreminja tudi človeka, pa če si to želi ali ne. Torej, ni neka osebna odločitev ali se to greš ali ne in - če se tega ne greš - ni dobro, da razvoj zavračaš ali celo zanikaš, ker te bo povozil, nemara lahko tudi dobesedno.
In beseda starokopitnež je bila uporabljena kot oznaka človeka, ki bi v primeru EV vse doslej odkrite pozitivne lastnosti EV "downgrade"-al na nivo ICE (hrup mora biti, tudi za pozeriranje, polnjenje 2min max,, avtonomija vsaj 1000km) samo zato, da se ohrani njegov način življenja nedotaknjen. Način "starega kopita".
Vemo, človek se proti svoji volji zelo nerad spreminja, vemo pa tudi, da nas bo razvoj (oz. EV v tem primeru) zagotovo spremenil. Doslej nas je vedno, vprašajte starše ali stare starše o tem, kako je bilo prej.
In zato je treba gledati na to širše in ne samo ozko iz perspektive EV vs ICE. Kaj pa tisti del pozitivnega vpliva EV na družbo, kamor ICE ne seže? Je res smiselno delat downgrade na ICE kot nekaj idealnega, kar je človeštvo pogruntalo in dlje razvoj ne zmore več?
Saj, vsi nasprotniki EV pa buzerirate z oznakami glede zaostalosti podeželja, omejenosti v glavi, nujnosti lastništva EV, če ga zagovarjaš itd. No, dejte mi obrazložiti vaš izbor besed, zakaj bi bilo moje razmišljanje omejeno, zaostalo, prepričano od nevemkoga itd.
Gosic je napisal/-a:V mislih sem imel baker. Problematično je tut pridobivanje teh surovin in posledice na okolje. Npr. rudnik v Čilu je dimenzij 4 km (premer) x 1 km (globina). Si predstavljaš da imamo nekaj takega tu, npr. v Celju? Da ne omenjam tudi dejstva, da so posledice transporta teh surovin tudi rakotvorni delci v samem zraku, ker jih transport enostavno prši v zrak. Pač meni je to postalo neko filozofsko vprašanje, kaj je dejansko boljše za ta planet. Pa sam vozim PHEV-a in sem nekako na pol EV voznik.
Dejstvo je, da mi imamo morda ekologijo na tem koncu planeta, na drugem koncu pa konkretna sprememba okolja. Dolgoročno je to zagotovo bumerang, ki se bo vrnil.
TrijoAdijo je napisal/-a:
Sem ti reku,da pazi kake zganjaš, da ne boš črn od dima? Ne se delat žrtve zdej. Lepo ti je blo objasnjeno glede onesnaževanja okolja, slabe infrastrukture, dometa EV,,..pa si še zmeri tko zaljubljen v bonbončke, ki vam jih plasirajo na trg, da si tega ne moreš dopovedat. Pejt še enekrat čez poste, v katerih sem pisal o tem.
TrijoAdijo je napisal/-a:
Povsem jasno je, da EV pač bojo,...ampak če ti recimo danes v SLO "pade" rečmo 200.000 EV-jev naenkrat, bo cela štala, ker sama infrastruktura ne bo dohajala filat večine, kaj šele vseh, kot si to zamišljate EV gorečneži (kao prklopt čez noč). Pa da niti ne začnem o kakšnih turističnih migrantih z EV-ji govorit, sploh tistih, na relaciji Karavanke - Obrežje.Na celi relaciji je problem dat filat 50 EV-jev, kaj šele 500. A so se ti zdej obzorja kaj razširila?
Ali pač še kr gledaš ozkogledno...oziroma...samo za svojo rit? Za vse ostalo te pa BK?
TrijoAdijo je napisal/-a:Lahk temu ti rečeš planka, sam meni kot štromarju je mal bolj jasno, kaj prilagoditve omrežja za sabo potegnejo. In tle ni nič zelenega, kot to ti pa tebi enaki in podobni to mislite. V primerjavi z ICE, ki je v zadnjih 25ih letih napredoval za ogromni procent, je EV v velikem zaostanku. Pri EV je veliko omejitev, sej ne rečem, se trudijo, ampak končni račun bo pa veliko višji, kot si ti to lahko sploh predstavljaš. Pa ne si mislt, da bo EV narejen za dobo 15+ let. So se v preteklosti proizvajalci marsikaj naučili od recimo MB in z njegovim W123
Heh, zelen nisem, ker ipak vozim dizla, ki po papirjih dosega normo euro4, v reali pa še euro1 ne, pa zraven vozim še par kil železa, ki jih poganjata bencin in 2T mešanica. Kar se tiče emisij, pa sem že nalimu en link....Sej verjamem da si prebral, samo priznat si nočeš. Pa od reciklaže pogonskega sklopa pri EV si ne obetat veliko. En del se bo že recikliral tako kot vedno in povsod, še zmeri pa bo ostalo ogromnega odpada in od materiala in od samega postopka reciklaže.
Firediver je napisal/-a:
In če je OVE res tak crap, zakaj jo vsi tako forsirajo?
Po forumu brska: Google [Bot], mišek in 122 gostov