Kitajci delajo konkretne premike pri cenitvi in uporabi poceni materialov za baterije:
https://pushevs.com/2021/01/10/guoxuan- ... 212-wh-kg/Kitajski vir:
https://www.gg-lb.com/art-42082.htmlNajvečji delničar tega kitajca je VW, tako da lahko pričakujemo, da bo VW kmalu začel s temi celicami opremljati svoja bolj masovna in ljudska EV.
Kaj je tako posebnega na tem?
- LFP ne potrebuje kobalta in niklja. Lahko se tudi uporabi cenejša oblika litijeva karbonata (sicer je potreben hidroksid)
- LFP ima daleč najboljšo življenjsko dobo, 4.000 ciklov je nekaj normalnega
- LFP veliko težje zagori, zato lahko uporabiš cenejši BMS in cenejše lažje ohišje (Cell-to-Pack ratio je 90%)
- LFP ima slabo energijsko gostoto okrog 160 Wh/kg, pri novih celicah so z uporabo silicija v anodi dosegli 212 Wh/kg (Tesla/Panasonic je trenutno pri 250 Wh/kg)
- Več silicija v anodi pomeni manjša poraba grafita (10-15% silicija razpolovi količino potrebnega grafita) s tem tudi cena gre dol
Hipotetični baterijski paket glede na te podatke bi bil:
Configuration: 136s3p
Energy: 71,8 kWh
Weight (cells): 339 kg
Weight (pack): 376 kg (estimated from a GCTPR of 90 %)
Cost: 5.745 euros (estimated with 80 euros per kWh)
Kitajci se ne mislijo ustaviti tu, za naslednje leto so si že zadali cilj 230 Wh/kg. Delajo pa inkrementalno, lani so bili na 190 Wh/kg, tako da je pričakovati da bo tako tudi v končnih produktih, ker vseeno je treba te celice dobro stestirati to pa potem pride nekje s 3 letnim zamikom.