Zakaj tolikšna priljubljenost športno uporabnih križancev? Po mojem mnenju v daleč največji meri zaradi (trenutne) modnosti ter frajerskega zunanjega izgleda, ki zna dodobra izžarevati voznikov aktivni življenjski slog. Tako se mi že kar nekaj časa dozdeva, da s tovrstnimi trendovskimi štirikolesniki proizvajalci prodajajo življenjski stil in ne toliko samega avtomobila. Nenazadnje psihologi obenem še pravijo, da naj bi bili avtomobili podaljšek voznikove osebnosti, kar proizvajalci še kako izkoriščajo.
Obenem so bila terenska vozila v preteklosti med ljudstvom vedno popularna, saj so vedno izžarevala precej testosteronskega mačizma (pravi kleni terenci so pač bili že od nekdaj le za prave "dedce"
). Zatorej tudi v tem elementu ne čudi tolikšna popularnost novodobnih reinkarnacij nekdanjega Jeepovega Willysa, zaradi česar se bo celo voznik dvokolesno gnanega Jeepovega Renegade-a brž prelevil v novodobnega Indiana Jonesa. Pa četudi le na dodobra utrjeni makadamski cesti ...
Sam sem bi sicer vedno mnenja, da mora imeti klasični SUV 4x4 pogon, drugače nima smisla, a trg kaže povsem drugačno sliko. Ok, načeloma omenjeni pripomoček
resneje potrebuje izjemno majhen procent voznikov, nenazadnje niti v kakšnih hribovskih zaselkih, kjer so pozimi ceste celo prej in bolje splužene kot v dolinah
. Ok, če pa gledamo na 4x4 pogon v smislu izboljšanja voznih lastnosti in varnejših manevrih ob slabših vremenskih pogojih, potem je zgodba le drugačna.
Kakorkoli že, povsem racionalne razloge pri nakupu dvokolesnega križanca je zelo težko najti. Eden resnejših, ki mi pade na pamet, pa je višji položaj sedenja, kar bodo še najbolj cenili starejši uporabniki (pri vstopanju in izstopanju). Slednji so sicer našli še pred časom primerno rešitev v majhnih enoprostorcih, ki pa jih počasi in vztrajno izrivajo modnejši crossoverji. S tovrstno težavo se ubadajo obenem tudi večji enoprostorci, ki jih je takisto na trgu čedalje manj - pa čeprav so precej bolj praktični od njihovih novejših SUV substitutov (zgolj kot primerjava prejšnje generacije Peugeota 3008 in novejše).
Sam se sicer na daljših poteh (kar je moje povsem subjektivno doživljanje) bolje počutim v višjem (boljša preglednost naprej) ter zračnejšem vozilu (prostornost nad glavo ter za noge, da niso preveč skrčene), kar pa tako ali tako omogočajo tudi enoprostorci. A kaj, ko le-ti niso toliko kul in seksi, kot kakšen frajerski SUV, v katerem nimaš občutka, da si izgubil delček moškosti
Obenem ponuja marsikateri sodobni SUV izjemno spodobne vozne lastnosti, ob katerih se ti niti ne kolca preveč več po kakšnih (še vedno udobnejših - ali športnejših) limuzinah. A kaj, ko le-te zahtevajo izdaten kupček cekinov, ki nikakor ne opraviči racionalnosti. Zgolj za primerjavo - primerjajte le akcijske cene Volva XC60 ter limuzinskega S90, ki sicer spada razred višje!