xxl je napisal/-a:Malo sem se poigral s številkami. Če bi vzel lizing cca 10 000 € za 2 leti, koliko bi me nekje stal najem za ceeda, bi ostalo razliko moral še položit. Ta pa je cca 8-9000 € in obrok bi imel še malo večji kot najem (405 € za najem), pa še gume in servise bi plačeval. Torej, če bi rental avto, za podoben obrok, ostane mi lep kupček denarja in vsake dve leti vozim nov avto. Stvar percepcije, samo razmišljam, ker po drugi strani, če bi avto dal naslednjič za polog, bi bil po dveh letih občutno več vreden kot prvotnih 8-9000 pologa in bi rabil manjši znesek posojila za podobnega naslednjega. Hmmm...
Sem tudi sam izračunal sedajle ker si beležim praktično vse stroške. Naj poudarim da nisem računal v detajle, ampak zelo površno.
Če se predpostavlja da imaš edini strošek z najetim avtom gorivo in najemnino, potem bi v mojem primeru moral imeti najet avto 4 leta da pridem na 0, v primerjavi z lastništvom. Svojo Ceed sem kupil za 14200 (tri mesece stara) in do sedaj v dveh letih in dveh mesecih imel z njo stroška 2720 EUR, gorivo seveda izključeno. V štirih letih to pomeni 410 EUR na mesec, če se upošteva ceno nakupa. Nisem upošteval ceno ob prodaji ker nevem koliko bo, pa tudi v planu je da se avto obdrži do konca, torej bo takrat bolj malo vreden.
Če se pa gre računati na 6 let, me moj avto, ob predpostavki da bo garancija veljala in da nebo izrednih stroškov, koštal mesečno 310 EUR. In vsako leto ceneje do točke ko se bo preveč kvaril in se bo zamenjalo za novega.
Hm. In če razmišljam še naprej, naprimer da bi po 10 letih hotel menjati, me lastništvo pride dejansko dražje kot pa najem za tako ceno. Ampak osebno imam raje svoj avto in mi ga je tudi lažje skeširat enkrat na X let, kot pa vsak mesec dajati 400 EUR za najem.
EDIT: Še eno stvar sem pozabil. 2000 km na mesec je premalo. Povprečno delam na leto med 30. in 35.000, torej se že tukaj zatakne. Poleg tega pa imam rad avto kjer ne rabim gledat na prevožene km, ampak se zapeljem kamor mi paše in kadar mi paše.