Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
AssKicker
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 568
Pridružen: Po jan 20, 2014 6:08 pm

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a AssKicker Pe jul 14, 2023 6:58 am

ani kao zakon, da v coni kjer je hitrost zmanjšana zaradi gradbiščnih del, nesmejo postaviti radarja?
 
Uporabniški avatar
weasel
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 612
Pridružen: Ne avg 08, 2010 9:18 am

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a weasel Pe jul 14, 2023 7:43 am

To ima DARS svoje skatle, ki nimajo kamere notri, ce se ne motim.
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: V Istri nam je dovolj!

Napisal/-a boštjan_01 Pe jul 14, 2023 8:17 am

Firediver je napisal/-a:Pred časom je bila objavljena simulacija glede hitrosti vozila in pretočnosti ceste in mislim, da oba ekstrema pri hitrosti nista bila optimalna.

Potem pa zaradi nižje hitrosti zaradi nepozornosti še vedno prisoten kakšen trk (recimo v koloni - sicer samo manjša škoda), je pa tudi res, da so pri nižjih hitrostih tudi šanse, da kamionu eksplodira guma manjše in če že, je tudi kolateralne škode malo.

Nisem pa si na jasnem, kako se bo promet odvijal upoštevajoč sledeče:
- max hitrost 110km/h
- vožnja vzorno samo po voznem pasu, po prehitevalnem samo za prehitevanja z 111 km/h.
- vključitev na avtocesto bo zanimiva, če je tam že kolona
- zaradi nizkih hitrosti na avtocesti bo kolona že na stranskih priključkih na avtocesto

Sem kaj pozabil?

V šoli bi ti rekli, sedi 1. Tvoje skrbi so zelo zgrešene.
Prometne se dogajajo tudi po naseljih, kjer je omejitev 50 ali še manj.
Zakaj bi se vozili samo po voznem pasu? Kaj se po 2 pasovnih obvoznicah, kjer je omejitev običajno 90, tudi vozijo samo po desnem pasu, levi pa je prazen?
Vključitev na AC je povsem normalna, oz. še lažja zaradi nižje hitrosti. Poznamo pravilo zadrge.
Na zadnjo alinejo sploh ne bom komentiral.
V mestih so vedno zastoji, temu se ne da izogniti nikjer po svetu. Z nižjo hitrostjo lahko samo omiliš nalete.

V ZDA imajo večino omejitev na 110. Država je "malo" večja od naše in nimajo problemov, da ne bi prišli do cilja.
Pretočnost je največja, ko je hitrost vseh vozil čimbolj ali povsem enaka. To je neka osnova prometa, pa lahko filozofirate do onemoglosti. Vse ostalo je potrebno razčistit v glavi.
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a boštjan_01 Pe jul 14, 2023 8:21 am

AssKicker je napisal/-a:ani kao zakon, da v coni kjer je hitrost zmanjšana zaradi gradbiščnih del, nesmejo postaviti radarja?

Ne poznam vseh zakonov. Kako boš preverjal hitrost na gradbiščih drugače kot z radarjem? Pri takšnih delih je še bolj pomembno ohranjat nizko hitrost.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4343
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: V Istri nam je dovolj!

Napisal/-a Firediver Pe jul 14, 2023 11:28 am

boštjan_01 je napisal/-a:
Zakaj bi se vozili samo po voznem pasu? Kaj se po 2 pasovnih obvoznicah, kjer je omejitev običajno 90, tudi vozijo samo po desnem pasu, levi pa je prazen?



Obvoznice že, kaj pa avtocesta?

Sistem zadrge: to deluje samo ko so kolone že formirane in so hitrosti že precej nizke. Je pa vseeno bolje kot nič.
Mogoče veš, kako bi zadrga delovala pri, recimo, 90km/h? Jaz ne.

Na splošno izpostavljaš samo tiste situacije, ki tebi potrjujejo.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
berlonso
Uporabnik
 
Prispevkov: 1131
Pridružen: Po nov 05, 2007 9:18 pm

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a berlonso Pe jul 14, 2023 1:05 pm

D12J12 je napisal/-a:Že kakšnih 5+ let "preučujem" promet, sem postal pozoren na vsako malenkost in za vsak zastoj so v večini krivi vozniki sami. Totalno nepremišljena vožnja vodi v fantomske zastoje in teh je na naših cestah iz dneva v dan več. Tukaj ne pomaga 10 pasov, če ljudje ne predvidevajo in se ne prilagodijo. Promet ni tako enostaven, da bi bilo 21ur v avtošoli dovolj, je potrebno veliko več prakse. Kaj mi pove znak za delo na cesti na AC? Da bom priletel s 130 km/h v območje kjer je omejitev 80? Tako se dela pri nas, potem pa pohodi zavoro in še 10 avtomobilov za njim in promet stoji. Boh ne daj prej spustiti gas, povečati razdaljo in v primeru, da nekdo zapelje pred nas nam ni potrebno uporabiti zavore. Veste kaj je zavora na AC pri tekočem prometu, ko hitrost ne pade pod 90km/h? Neznanje.


Se strinjam z napisanim. Ampak, da te stvari voznik opazi in jih začne upoštevati, mora narediti kar nekaj kilometrov po avtocesti. Tu gre za občutek, ki se ga dobi s kilometrino, ne gre za gola pravila. Pa če pomislimo, da je vinjetni sistem na avtoceste spravil maso šoferjev, ki je prej niso uporabljali, je rezultat viden okoli Ljubljane - pa verjetno vsi nikoli ne bodo dobili tega občutka, pa če bi dnevno vozili 200km samo avtoceste. Ker izpit dobi pač vsak. Glede na maso prometa, bi bilo verjetno (žal) najbolje omejiti hitrost na 110km/h, obvoznice 90km/h. Saj po Avstriji (proti Minhnu) je precej omejitev, s časom bi se privadili tudi mi. Prevozim dnevno kar nekaj kilometrov, do Lj sicer grem bolj redko, ampak ko vsaj poskusim držati normalno varnostno razdaljo, mi jo kakšen "surfer med pasovi" zbije.
 
Ruska_Luc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 55
Pridružen: Če feb 04, 2021 8:38 pm

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a Ruska_Luc Pe jul 14, 2023 4:29 pm

AssKicker je napisal/-a:ani kao zakon, da v coni kjer je hitrost zmanjšana zaradi gradbiščnih del, nesmejo postaviti radarja?

DePalmo je napisal/-a:/.../ dokler nisem dvakrat skoraj naletel na radar /.../

Na avtocestnem gradbišču sem ga že srečal. Je pa bil ustrezno predhodno najavljen preko znaka "meritve hitrosti" tako da si z lahkoto pravočasno upočasnil.
DePalmo je napisal/-a:/.../ Omejitve, vsaj povečini, so tam z razlogom.

To je tisto, kar ljudje ne razumejo.
Iz glave najboljši primer tega: mnogo razcepov ima omejitev hitrosti na 80 km/h in sicer zato, ker je s pomočjo simulacij to dokazano učinkovita metoda za dobro pretočnost razcepov. Kakšna je realna hitrost vozil na razcepih pa vsak dobro ve...
Za večino ljudi velja: višja hitrost - višja pretočnost. V realnem svetu z ljudmi za volanom to enostavno ne drži.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4343
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a Firediver Pe jul 14, 2023 7:33 pm

Evo, razcepi z 80 omejitvijo.
Situacija: Lep dan, nobene gneče (se dogaja, ni eksotika). Na razcepu vsi vozijo 100. Tekoč promet.
In sedaj eden ugotovi, da je tam omejitev 80 z razlogom (tole pa je eksotika).
Vsi zmanjšajo hitrost na 80.
In vi mi pravite, da se s tem pretočnost poveča, ko v časovni enoti pelje manj vozil?
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Ruska_Luc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 55
Pridružen: Če feb 04, 2021 8:38 pm

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a Ruska_Luc Pe jul 14, 2023 8:16 pm

Le posredujem preverjene informacije od priznanega gradbenika, ki je na to temo naredil mnogokatero raziskavo. Lahko pa zaupaš svoji "kmečki pameti", rezultat katere vidiš dnevno.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4343
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a Firediver Pe jul 14, 2023 8:34 pm

Saj vem, da simulacije obravnavajo pretočnost zgoščenega prometa in zamaškov, ampak hitrostne omejitve veljajo v vsakem primeru.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
mrtwelvetrees
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2857
Pridružen: To apr 26, 2005 6:33 pm

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a mrtwelvetrees Pe jul 14, 2023 10:15 pm

Ah, počakajmo,.... sej ni še tako hudo... ko bomo stali od Kopra do Maribora pa se MOGOČE bo kaj zgodilo.... :D
Si vedel, da so semaforje Iznašli pri naftnih podjetjih za zapravljanje goriva in večanje dobičkov?
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2356
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a DePalmo So jul 15, 2023 9:42 pm

Ruska_Luc je napisal/-a:Na avtocestnem gradbišču sem ga že srečal. Je pa bil ustrezno predhodno najavljen preko znaka "meritve hitrosti" tako da si z lahkoto pravočasno upočasnil.

Jaz še nikoli. Obvestilo je samo pri fiksnih škatlah, pri teh mobilnih še nikoli nisem videl znaka. Ravnotako ko se policija postavi in ročno meri. Do sedaj, pa imam izpit 20 let, sem videl znak katerega sta postavila policista "merjenje hitrosti", natanko enkrat.
 
HitriZajcek
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Ne dec 12, 2021 9:34 pm

Re: V Istri nam je dovolj!

Napisal/-a HitriZajcek Ne jul 16, 2023 7:46 pm

limas je napisal/-a:Večinoma videvam tvoje Germane, ki vozijo po prehitevalnem pasu s hitrostjo šleperja. In taki Germani se ne odmaknejo na vozni pas. Čisto disciplinirano in "scharf", od Ljubljane do Kopra po prehitevalnem pasu. Prvi v koloni seveda.

Ko so "doma" (no, v nekdanji bratski republiki) tisto "scharf" hitro pozabijo :lol: Druga kategorija so pa še "200 na sat" z avti na leasing z D tablicami in stalnim prebivaliscem (za socialno) pri nas, tega je v Ljubljani kar nekaj.
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a boštjan_01 Ne jul 16, 2023 11:06 pm

Firediver je napisal/-a:
boštjan_01 je napisal/-a:
Zakaj bi se vozili samo po voznem pasu? Kaj se po 2 pasovnih obvoznicah, kjer je omejitev običajno 90, tudi vozijo samo po desnem pasu, levi pa je prazen?



Obvoznice že, kaj pa avtocesta?

Sistem zadrge: to deluje samo ko so kolone že formirane in so hitrosti že precej nizke. Je pa vseeno bolje kot nič.
Mogoče veš, kako bi zadrga delovala pri, recimo, 90km/h? Jaz ne.

Na splošno izpostavljaš samo tiste situacije, ki tebi potrjujejo.

Zelo lep praktičen primer je čez Trojanske predore, omejitev 100km/h. Ali so tam kakšni zastoji? Se vozijo samo po enem pasu? Imajo probleme z vlkjučevanjem na AC? So več kilometerske kolone na uvozu in izvozu?

Ne razumem logike, zakaj bi bilo več prometa. V službo se pelješ po cesti in domov isto. Če bo nižja hitrost, si boš zraven vlekel dodaten avto za rezervo? Kje si našel dodatne avte?

Glede na tvoje kolobacije predlagam, da se izogibaš vseh cest. Tvoje teotije so iz drugega planeta.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4343
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a Firediver Po jul 17, 2023 4:17 am

Jaz raziskujem ekstreme glede gostote prometa ob hkratnemu upoštevanju vseh predpisov. Teoretično.

Recimo, vsi se pi.dijo, da je vozni pas za voziti prehitevalni pa samo za prehitevati. Največja pretočnost pa je - domnevam - takrat, ko se uporablja oba pasova in gredo vsi enako hitro. Se motim?

Torej, bi radi vozili by the book ali pa čimbolj tekoče, da se izkoristi vsa kapaciteta avtoceste?
Vpašanje je bolj retorično, da ne bo nesporazumov.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
umilave1
Novinec
 
Prispevkov: 160
Pridružen: To dec 16, 2008 6:08 pm
Kraj: Cerknica

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a umilave1 Po jul 17, 2023 5:16 pm

Tako je, najboljšo pretočnost se doseže z izenačitvijo hitrosti vozil. Če bi na vseh 4 krakih do Vrhnike, Domžal, Iv. Gorice in Kranja in celotni Lj obvoznici znižali hitrost na 100 km/h ter sekcijsko merili hitrost, mogoče še varnostno razdaljo, bi že precej izboljšali pretočnost.

Prav tako obstajajo načrti za razširitev severne Lj obvoznice v 6 pasovnico brez infrastrukturnih posegov. - ob izgradnji odseka Koseze-Tomačevo leta 1983, če se ne motim, je bil ta odsek dejansko 6 pasoven. Zato so odstavni pasovi na tem delu še danes precej široki.

Vendar bi severna obvoznica s tem zgubila status hitre ceste z 110 km/h in bi postala navadna mestna cesta. Kajti z dodatnima pasovoma bi bili uvozni in izvozni pasovi zelo kratki. Hitrost pa ne bi smela presegati 70 km/h. Ampak nižja hitrost bi povečala pretočnost in kapaciteto ceste.
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a danci1973 Po jul 17, 2023 5:45 pm

umilave1 je napisal/-a:Tako je, najboljšo pretočnost se doseže z izenačitvijo hitrosti vozil. Če bi na vseh 4 krakih do Vrhnike, Domžal, Iv. Gorice in Kranja in celotni Lj obvoznici znižali hitrost na 100 km/h ter sekcijsko merili hitrost, mogoče še varnostno razdaljo, bi že precej izboljšali pretočnost.

Po tej logiki bi omejitev na 20 km/h še povečala pretočnost? :roll:

Dajte malo vklopit možgan, prosim...
 
umilave1
Novinec
 
Prispevkov: 160
Pridružen: To dec 16, 2008 6:08 pm
Kraj: Cerknica

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a umilave1 To jul 18, 2023 5:40 pm

danci1973 je napisal/-a:Dajte malo vklopit možgan, prosim...


Kot dipl inž. prometa malo več vem o teh stvareh, tako da za možgane ni treba skrbet.

Namreč sedaj imamo situacijo, ko je prometni tok precej heterogen, za nameček pa PLDP že zdavnaj presega planirano kapaciteto avtocest. Imamo vse sort vozila, ko vozijo od 80 km/h do preko 130km/h. Ker pa imamo relativno velik delež vozil, ki vozijo pri nižjih hitrostih kot so tovornjaki in avtobusi, se zgodi, da se večino osebnega prometa prestavi na prehitevalni pas, varnostna razdalja pri 120km/h gre v tri franže in dovolj je samo eno malo bolj sukovito zaviranje avtomobila na prehitevalcu, ker je vozniška kultura kakršna pač je, in hitro imamo fantomske zastoje na 5-10km kot sedaj po primorki.

Če pa bi vsi vozili enako hitro (seveda ne 20km/h, ker s tem povečaš čas prehoda vozil skozi točko merjenja pretoka), bi pa homogenizirali prometni tok in konfliktov bi bilo zelo malo. V primeru AC je poleg hitrosti zelo pomembna varnostna razdalja. Pri 130km/h bi razmak med vozili moral biti cca 72m., pri 100km/h pa 56m. Naslednji graf (vir: AMZS) pove, da pretok vozil ni premosorazmerna zadeva, ampak naraste do neke srednje hitrosti, potem pa pada bodisi z višjo hitrostjo vozil ali gostejšim prometom le-teh.

Slika

Težava je poleg manjkajočega tretjega pasu še v tem, da izvozi iz avtocest, sploh Lj ring in okolica, nimajo kontinuirane smeri vožnje po izvozu vsaj za glavne vpadnice. Zmeraj padeš v semafor z dolgo rdečo lučjo in zelo kratko zeleno z obveznim zavijanjem levo ali desno. Včasih pridet na Celovško je orenk podvig. Kolone, ki segajo na vozni pas obvoznice pač ovirajo pretok.
 
HitriZajcek
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Ne dec 12, 2021 9:34 pm

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a HitriZajcek To jul 25, 2023 8:06 am

Mislim, da bi bilo bolj korektno objaviti relacijo kumulativen čas na cesti - hitrost. Pretok je namreč povsem neuporabna metrika če je hitrost prenizka (npr. če se voziš od MB do LJ dve uri namesto uro in pol, ampak bo zaradi tega malenkost višji pretok na časovno enoto, potem je kumulativno več stran vrženega časa na cesti, verjetno pa tudi več onesnaženja, zagotovo pa več izpostavljenosti onesnaženju).
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a boštjan_01 To jul 25, 2023 9:29 am

To sploh ne drži, ne v teoriji, ne v praksi. Če se pelješ MB-LJ z hitrostjo 140km/h, moraš vsake toliko hitrost zmanjšat na 100. Tako se ves čas zaganjaš po cesti. Če se konstantno pelješ 110 ali 100, si časovno izgubil 10-15 min, poraba pa je nižja tudi za 30%. To je izven prometnih konic, sicer je še slabše.
Onesneževanje? Manj goriva, manjša obraba zavor, manjša obraba gum, ...
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 101 gostov