Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
emozul
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1793
Pridružen: So jan 26, 2013 12:11 pm

Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a emozul To jul 11, 2023 3:20 pm

Ni samo Istra problem. Jesenice, Bled, Bohinj, Ljubljanske obvoznice,... da ne naštevam naprej. Slovenija more nujno nekaj narediti na infrastrukturi, vendar se mi zdi, da ni želje, ker se o tem govori že desetletja. Jaz sem že obupal, ker naša politika je GNILA do amena.
 
mavrica
Novinec
 
Prispevkov: 394
Pridružen: Ne nov 13, 2011 3:36 pm

Re: V Istri nam je dovolj!

Napisal/-a mavrica To jul 11, 2023 5:10 pm

Amen!
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: V Istri nam je dovolj!

Napisal/-a boštjan_01 To jul 11, 2023 9:48 pm

Bratuškova je rekla "čas je denar in tega se dobro zavedamo". Zdaj pa sigurno bo. Imajo neke simulacije, ki naj bi nekaj pokazale in izračunale. :roll:
Že dnes bi morali imeti 4 pasovne AC, ne da se komaj pogovarjajo o 3. pasu.

Važno je da lahko plešemo, edini na svetu. To je tudi nekaj.
 
Gosic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2045
Pridružen: To jan 27, 2009 9:35 pm

Re: V Istri nam je dovolj!

Napisal/-a Gosic To jul 11, 2023 10:00 pm

Mogoče pa bi se folk moral samo malo bolj brzdat na cest. Kaj je varnostna razdalja, smernik, defenzivna vožnja... To je pa že praktično višek pričakovat od povprečnega slovenskega voznika. Kdaj vem da sem v Sloveniji in da mi za ritjo vozi Slovenec? Ko ne vidim več njegovih luči. Neglede ali je to AC in hitrost 140-150km/h (kar je mimogrede prekršek), ali naselje, ali regionalna.
Folk je dejansko tečen, siten, agresiven na cesti. Očitno je od večine življenski dosežek to, da je naredil izpit za B kategorijo in zna tiščat pedal za plin.
In veliko tega je vidno že na običajni mestni cesti. Gori rdeča na semaforju, folk pa ko zasanjan v svojem svetu dobesedno žge do semaforja in potem bremza ko zmešan. Samo za to da je prvi tam?
In mimogrede. Vsem se zmeraj tako hudo mudi? Se vam mudi tudi v službi? Ste tako zagnani v službi, kot ste za volanom?
In v primeru nesreče. Se vam pa ne mudi več in takrat si moramo vsi vzet čas?

Ter te vaši famozni tretji in nevem kakšni pasovi. Pred Golovcem je tretji pas, ki ni za počasna vozila od vzpona naprej (vidno na talnih označbah) - tako kot dinamčni vozniki vpijejo v en glas. Pa kdo ga uporablja? Verjetno sem pa tja kakšen tovornjakar in Gosič. Očitno je, da večina nima niti kančka izkušnj iz tujine. Več kot je pasov, več je prometa. Več kot bo prometa, več pasov bomo potrebovali. A vidite ta paradoks? Lahko gremo v neskončnost, ker s povečevanjem samo spodbujamo folk in mu govorimo: ej furajte se z avtom, bodite na komot.
Ne gre to več tako naprej. Resursi tega sveta so omejeni. Samo še vprašanje časa je. In pripravite se. Leta 2100 bo vsak tretji zemljan afriškega porekla.
 
Uporabniški avatar
McLaren
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3287
Pridružen: To jul 29, 2003 1:19 pm
Kraj: Cela EU

Re: V Istri nam je dovolj!

Napisal/-a McLaren Sr jul 12, 2023 5:51 am

Se strinjam z zapisanim. Kjerkoli v tujini sem zivel tako slabe izkusnje na cestah ni nikjer kot v Sloveniji. Tako kot si napisal, na rdeci luci zasanjani vozniki ki, pospesujejo ali, zelo pocasi da ne bo poraba previsoka, ali pa gas in bremza do fula. Vmesne variante ni. Limanje in zivcno blendanje je skoraj vedno na sporedu ko vozim po avtocesti, ponavadi vozniki Skod in nemske svete trojice. Vse veckrat opazim tudi vse vec znerviranih ljudi za volanom, ki jezno gestikulirajo vsem okrog sebe. Tako nizke kulture in arogance na cestah ni nikjer v razvitem svetu.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4343
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: V Istri nam je dovolj!

Napisal/-a Firediver Sr jul 12, 2023 6:26 am

Tole z znamkami avtomobilov, nervozo in gestikulacijo je čisti balkanski karakter, ki je v SLO iz leta v leto vedno bolj izrazit. Pač tako je, množice ne moreš priučiti potrpljenja in aktivnega šofiranja.
Preprosto, discipline ne moreš kar uveljaviti, razen z diktaturo, ampak tega nočemo. Bi pa edina prinesla rezultate v pravo smer.

Kot že zapisano v več postih zgoraj, rešitve ni v štiripasovnicah, ukinitvi vinjete in ostalih ukrepih.

Moje mnenje je, da na splošno rešitve ni:
- zapreti Slovenije za tranzit (ne moremo, bo Evropa posredovala), bi se pa drastično izboljšala kvaliteta življenja Slovencev
- razširitve vseh cest in avtocest bi olajšalo tranzit, bi pa postala Slovenija eno samo veliko križišče in tako neprimerna za živeti.

Tole sem napisal zelo črnobelo, ampak samo s takimi ukrepi bi trajno rešili problem. Vse ostalo je samo začasni odlog problema v prihodnost.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
McLaren
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3287
Pridružen: To jul 29, 2003 1:19 pm
Kraj: Cela EU

21

Napisal/-a McLaren Sr jul 12, 2023 8:52 am

V Avstriji naprimer je pol balkana. Sej se najdejo izjeme k delajo sranje na cesti, ampak ce potegnem crto je voznja po avstrijskih cestah dosti manj stresna, pa ne zato ker bi ble tolk boljse. In se vozim gor vsak dan. Pridem recimo v LJ in ljudje delajo vse drugo kot pa vozijo.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4343
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: V Istri nam je dovolj!

Napisal/-a Firediver Sr jul 12, 2023 9:34 am

Mislim, da ni toliko od ceste odvisno, imajo vozniki več rešpekta gor, ker je že prisotna germanska mentaliteta (red, disciplina, vse je bolj "scharf").

Ni šans da spraviš to malce bolj južno, da pokrije še Slovenijo. Je preveč Balkana v Sloveniji in Slovencev na Balkanu - in to nam je kar udobno.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
limas
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2192
Pridružen: Ne avg 18, 2013 8:01 pm

Re: V Istri nam je dovolj!

Napisal/-a limas Sr jul 12, 2023 8:15 pm

Večinoma videvam tvoje Germane, ki vozijo po prehitevalnem pasu s hitrostjo šleperja. In taki Germani se ne odmaknejo na vozni pas. Čisto disciplinirano in "scharf", od Ljubljane do Kopra po prehitevalnem pasu. Prvi v koloni seveda.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4343
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: V Istri nam je dovolj!

Napisal/-a Firediver Sr jul 12, 2023 8:22 pm

V Avstriji je scharf, ko vsi planejo na Balkan pa je druga zgodba - preprosto ker lahko!
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
BlackT
Novinec
 
Prispevkov: 112
Pridružen: Sr sep 26, 2007 6:32 pm

Re: V Istri nam je dovolj!

Napisal/-a BlackT Če jul 13, 2023 8:21 am

Res je, A tablice obvezno levi pas 110kmh, grem pač po desni mimo (balkanec).
 
Gosic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2045
Pridružen: To jan 27, 2009 9:35 pm

Re: V Istri nam je dovolj!

Napisal/-a Gosic Če jul 13, 2023 8:35 am

Jaz vem kaj je rešitev za našo infrastrukturo in gostoto prometa. Samo bi me večina dinamičnih voznikov poslala v arest.

Rešitev:
Za začetek za razmislek: kdaj spravimo največ vozil na cesto?
Takrat ko je njihova hitrost 0km/h oz kolona.

Torej glede na gostoto prometa potrebujemo nižje hitrosti.
Rešitev je sekcijsko merjenje (da še tisti najbolj dinamični vozniki skrajšajo že tako majhen mednozni udek) da se prvo držimo predpisane hitrosti, ki bi se spreminjala glede na gostoto prometa (ki ga zaznavamo z zankami v vozišču in kamerami). Druga rešitev pa se navezuje na prvo: dosledicno spremljanje varnostne razdalje.

Ja rešitev je precej diktatorska, ampak takšna je. Druge ni za infrastrukturo kot jo imamo in naraščajoči se promet. Promet je kot reka. Ko pride do zožitve hitrost pade, še vedno pa teče.
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

22

Napisal/-a boštjan_01 Če jul 13, 2023 9:09 am

To govorim že vsaj 10 let. Hitrost na AC zmanjšat na 110 in se držati reda, brez živčnosti. V Ljubljani na 100 ali 90.
Na tak način si iz Murske do Kopra časovno izgubil samo kakšnih 20 minut, poraba je za 2 litra manjša, manj stresa, ...
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4343
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: V Istri nam je dovolj!

Napisal/-a Firediver Če jul 13, 2023 10:36 am

Pred časom je bila objavljena simulacija glede hitrosti vozila in pretočnosti ceste in mislim, da oba ekstrema pri hitrosti nista bila optimalna.

Potem pa zaradi nižje hitrosti zaradi nepozornosti še vedno prisoten kakšen trk (recimo v koloni - sicer samo manjša škoda), je pa tudi res, da so pri nižjih hitrostih tudi šanse, da kamionu eksplodira guma manjše in če že, je tudi kolateralne škode malo.

Nisem pa si na jasnem, kako se bo promet odvijal upoštevajoč sledeče:
- max hitrost 110km/h
- vožnja vzorno samo po voznem pasu, po prehitevalnem samo za prehitevanja z 111 km/h.
- vključitev na avtocesto bo zanimiva, če je tam že kolona
- zaradi nizkih hitrosti na avtocesti bo kolona že na stranskih priključkih na avtocesto

Sem kaj pozabil?
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: V Istri nam je dovolj!

Napisal/-a danci1973 Če jul 13, 2023 11:11 am

boštjan_01 je napisal/-a:To govorim že vsaj 10 let. Hitrost na AC zmanjšat na 110 in se držati reda, brez živčnosti. V Ljubljani na 100 ali 90.
Na tak način si iz Murske do Kopra časovno izgubil samo kakšnih 20 minut, poraba je za 2 litra manjša, manj stresa, ...

Nihče te ne sili, da na AC, voziš več kot 110, tako da ti kar lepo izvoli in šparaj živce in gorivo ...

Le reda se drži - kar med drugim pomeni tudi, da ne zapelješ na prehitevalni pas, če bi s tem oviral druge udeležence, da se vedno razvrstiš na skrajno desni vozni pas (ja, tudi tisti 'za kamione'), da vzdržuješ ustrezno varnostno razdaljo, ...

Firediver je napisal/-a:Pred časom je bila objavljena simulacija glede hitrosti vozila in pretočnosti ceste in mislim, da oba ekstrema pri hitrosti nista bila optimalna.

Pretočnost ceste nima neke veze s hitrostjo, saj večjo hitrost izniči večja varnostna razdalja - tako kot je definirana v zakonu (pravilo dveh sekund) to preprosto pomeni, da je pretočnost naših cest oz. prometnih pasov lahko max. 1 vozilo na 2 sekundi oz. 1800 vozil na uro - ne glede na hitrost.

Če bi se vsi držali reda, seveda... :roll:
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4343
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a Firediver Če jul 13, 2023 1:14 pm

No, jaz gledam to bolj izvedbeno...teorija je preveč neoprijemljiva in nerealna, ker ne upošteva človeškega faktorja.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a danci1973 Če jul 13, 2023 1:46 pm

Saj moj izračun tudi ne drži povsem, saj nisem upošteval, da se varnostna razdalja meri od konca prednjega in do začetka zadnjega avtomobila - in potem nekaj časa traja, da se avto zvleče čez 'merilno črto', ta čas pa je pri večji hitrosti nedvomno krajši kot pri nižji in je zato pretočnost ob višji hitrosti nekoliko večja.

Ampak v principu smo tu nekje.
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1071
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a D12J12 Če jul 13, 2023 3:14 pm

Že kakšnih 5+ let "preučujem" promet, sem postal pozoren na vsako malenkost in za vsak zastoj so v večini krivi vozniki sami. Totalno nepremišljena vožnja vodi v fantomske zastoje in teh je na naših cestah iz dneva v dan več. Tukaj ne pomaga 10 pasov, če ljudje ne predvidevajo in se ne prilagodijo. Promet ni tako enostaven, da bi bilo 21ur v avtošoli dovolj, je potrebno veliko več prakse. Kaj mi pove znak za delo na cesti na AC? Da bom priletel s 130 km/h v območje kjer je omejitev 80? Tako se dela pri nas, potem pa pohodi zavoro in še 10 avtomobilov za njim in promet stoji. Boh ne daj prej spustiti gas, povečati razdaljo in v primeru, da nekdo zapelje pred nas nam ni potrebno uporabiti zavore. Veste kaj je zavora na AC pri tekočem prometu, ko hitrost ne pade pod 90km/h? Neznanje.
 
Ruska_Luc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 55
Pridružen: Če feb 04, 2021 8:38 pm

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a Ruska_Luc Če jul 13, 2023 7:46 pm

D12J12 je napisal/-a:/.../ Kaj mi pove znak za delo na cesti na AC? Da bom priletel s 130 km/h v območje kjer je omejitev 80 /.../

Poleg tega pa še naslednje: od kar vozim se ljudje redko držijo omejitev (še posebej na gradbišču). Sprva sem jih upošteval in sem za seboj vedno imel kolono vozil prilepljeno na rit. Kasneje sem prišel do zaključka, da je na naših cestah bolj varno voziti s tako hitrostjo kot drugi, drugače si nepredvidljiv.
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2356
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Težave s pretočnostjo in zastoji

Napisal/-a DePalmo Če jul 13, 2023 8:58 pm

Tudi jaz sem tako mislil kot ti ko mi je nekaj let nazaj v coni gradbišča nekdo skoraj priletel v rit, ker je bila omejitev 60. Od takrat sem tudi jaz kršil predpise in šel hitreje, dokler nisem dvakrat skoraj naletel na radar. No, en epilog še čakam. In če dobim kazen, kdo jo bo plačal? Jaz ki sem kršil da bom ugodil množici ali množica, v kateri bi mi določen posameznik priletel v rit?

In zato sledim omejitvam. Jih tudi kršim, seveda, ampak ko to ustreza meni in ko se tako odločim in ne ko to ustreza množici. Omejitve, vsaj povečini, so tam z razlogom.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot], Google Adsense [Bot] in 118 gostov