Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2356
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a DePalmo Če jan 11, 2024 1:36 pm

Isto Renault Clio 2015 dizel. Ni treba držat.
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a boštjan_01 Če jan 11, 2024 8:20 pm

danci1973 je napisal/-a: Tole sicer velja za USA, ampak verjetno drugje ni prav strašno drugače - v povprečju vsak avto na rdečem semaforju stoji cca. 58 ur na leto. Če se strinjamo, da pri tem v povprečju porabijo (oz. bi porabili) 7 deci na uro, to pomeni 40 litrov na leto. Prihranit 40 litrov na leto za posameznika ni ne vem kak dosežek...

Ampak v USA je dobrih 270 milijonov vozil. Če bi vsa prihranila 40 litrov na leto, bi skupaj prihranila skoraj 11 milijard litrov goriva - oz. skoraj 30 milijonov ton CO2. Meni se to ne zdi tako zanemarljivo...

Teh 58 ur ni dobesedno stanje na mestu, saj vemo kako se kolona, predvsem daljše, skoraj ves čas premika. Na oko bi rekel, da je iz tvojega izračuna četrtina bolj realna, če sploh.
Po drugi strani odsluženi akululatorji tudi niso mačji kašelj za recikliranje in prijazni do okolja. Z več uničenimi akumulatorji pomeni več trasporta od tovarne do trgovine/servisa, spet dodatno gorivo.

Z eno rešitvijo se poveča drug problem. Čez palec si na istem, ali še slabšem. Nekateri tukaj nadejo priložnost za zaslužek.
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a danci1973 Če jan 11, 2024 8:43 pm

boštjan_01 je napisal/-a:Teh 58 ur ni dobesedno stanje na mestu, saj vemo kako se kolona, predvsem daljše, skoraj ves čas premika. Na oko bi rekel, da je iz tvojega izračuna četrtina bolj realna, če sploh.

Študija ni bila o dolgih kolonah in zastojih, ampak o dobesednem stanju na rdeči luči. Kako natančno so pridobivali in obravnavali podatke, pa ne vem. Zna bit, da so se za par minut vsekali.

Po drugi strani odsluženi akululatorji tudi niso mačji kašelj za recikliranje in prijazni do okolja. Z več uničenimi akumulatorji pomeni več trasporta od tovarne do trgovine/servisa, spet dodatno gorivo.

Z eno rešitvijo se poveča drug problem. Čez palec si na istem, ali še slabšem. Nekateri tukaj nadejo priložnost za zaslužek.

Po mojih izkušnjah akumulatorji na S/S avtih ne crkujejo nič hitreje kot na starinah (pravkar na svoji starini menjal 4,5 let star akumulator, ki se je 'sesul'). Kvečjemu imajo daljšo življenjsko dobo, ker imajo boljši in naprednejši sistem in nadzor polnjenja.

Svinčeni akumulatorji vseh variant (navadni, AGM, EFB) so lahko 98% reciklirajo.
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Napisal/-a boštjan_01 Pe jan 12, 2024 3:05 pm

Tudi jaz ne poznam študije. Hotel sem samo opozorit na razliko. Če si med prvimi v koloni, se ustaviš pri rdeči in ves čas miruješ do zelene. Če si pa kakšen 30. ali 50. v koloni, se ustaviš (ugasne), za 3-5 sekund se malo premakneš (zagon) in se spet ustaviš in ponovno malo premakmeš. Razlika med prvim in 50. v koloni je recimo kakšnih 5-7 dodatnih zagonov, pri istem semaforju.
Kako se računa povprečje, pa vemo da ima na koncu velik vpliv naročnik študije.

"Po mojih izkušnjah akumulatorji na S/S avtih ne crkujejo nič hitreje kot na starinah (pravkar na svoji starini menjal 4,5 let star akumulator, ki se je 'sesul'). Kvečjemu imajo daljšo življenjsko dobo, ker imajo boljši in naprednejši sistem in nadzor polnjenja."
Pogostejši zagoni motorja zmanjšujejo življensko dobo akumulatorja. To je neizpodbitno dejstvo. Z izklopljenim S/S sistemom bi ti mogoče zdržal leto dlje (+ 20%).

"Svinčeni akumulatorji vseh variant (navadni, AGM, EFB) so lahko 98% reciklirajo."
Kaj pa ostalih 2%?

Ko podrobneje pogledaš celotno sliko, opaziš da nisi nič naredil za okolje. Samo propaganda in iskanje zaslužka.
 
P307BlueLION
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 39
Pridružen: Če jul 23, 2015 3:10 am

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Napisal/-a P307BlueLION Pe jan 12, 2024 7:27 pm

P.S. Letnik vozila je 2016.
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1071
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Napisal/-a D12J12 So jan 13, 2024 6:43 am

Povprečna kilometrina dnevne posamezne vožnje na delo v sloveniji znaša 20 km. V 20 km moraš že imeti srečo, da se ti S/S sploh prižge ( ogret motor, klima, stanje napolnjenosti akumulatorja, semafor ob pravem času…).
Kdor se gre ekologijo bo pristopil na drugačen način. Ekologija je pravzaprav zdravje in od tukaj bi vsak posameznik moral začeti. Sam sem na papir vrgel neobičajne številke - koliko svojega časa namenim za prevoz na delo:
- 2 uri dnevno
- 40 ur mesečno
- 480 ur letno
- 19.200 ur/40 let oz. 800 dni

“ Če noče gora k Mohamedu, mora Mohamed h gori.” In rezultat? Iz 13000 km/letno z avtomobilom sem prišel na kakšnih 1000km (glede nato kakšno bo vreme). Službeno pot na kateri sem izgubljal živce zaradi neodzivnih voznikov sem zamenjal za 10 min kolesa - rekreacijo.
Vsak mora začeti pri sebi in ko bo nekaj dobrega naredil za sebe bo tudi za okolje. Tolči se po prsih v EV ob prižganem ogrevanem sedežu kako skrbiš za okolje a delaš škodo sebi je brez veze :D .
 
golfko di zlodko
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 68
Pridružen: Ne avg 12, 2012 10:15 am

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Napisal/-a golfko di zlodko So jan 13, 2024 8:41 am

Jaz sem ga na svojem avtu trajno izklopil. To je popolna bedarija in ta sistem ne bo rešil planeta.
 
Uporabniški avatar
slikar
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 45
Pridružen: To jun 15, 2010 10:56 am
Kraj: Kranj

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Napisal/-a slikar So jan 13, 2024 9:33 am

In kako si to naredil, sam ali na servisu?
 
HitriZajcek
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Ne dec 12, 2021 9:34 pm

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Napisal/-a HitriZajcek So jan 13, 2024 10:56 am

D12J12 je napisal/-a:Povprečna kilometrina dnevne posamezne vožnje na delo v sloveniji znaša 20 km. V 20 km moraš že imeti srečo, da se ti S/S sploh prižge ( ogret motor, klima, stanje napolnjenosti akumulatorja, semafor ob pravem času…).

V mestu se aktivira (= ugasne motor) praktično na vsakem semaforju, tudi če je samo 1 km vožnje - novejši MHEV bencinar.
 
golfko di zlodko
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 68
Pridružen: Ne avg 12, 2012 10:15 am

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Napisal/-a golfko di zlodko So jan 13, 2024 11:04 am

golfko di zlodko je napisal/-a:Jaz sem ga na svojem avtu trajno izklopil. To je popolna bedarija in ta sistem ne bo rešil planeta.

Več načinov je. Lahko se naredi kot software ali pa se fizično odklopi kabel pri akumulatorju.
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1071
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Napisal/-a D12J12 So jan 13, 2024 12:26 pm

HitriZajcek je napisal/-a:
D12J12 je napisal/-a:Povprečna kilometrina dnevne posamezne vožnje na delo v sloveniji znaša 20 km. V 20 km moraš že imeti srečo, da se ti S/S sploh prižge ( ogret motor, klima, stanje napolnjenosti akumulatorja, semafor ob pravem času…).

V mestu se aktivira (= ugasne motor) praktično na vsakem semaforju, tudi če je samo 1 km vožnje - novejši MHEV bencinar.

Zanimivo, pri meni mazda MHEV niti pomisli ne na to, dokler ni ogreta.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Napisal/-a esem So jan 13, 2024 11:53 pm

D12J12 je napisal/-a:... sem na papir vrgel neobičajne številke - koliko svojega časa namenim za prevoz na delo:
- 2 uri dnevno
- 40 ur mesečno
- 480 ur letno
- 19.200 ur/40 let oz. 800 dni
....
Z ostalim se strinjam, številke pa ne pokažejo realne slike.
Nujno je cca 7 h spanja, 1 h prehrana (+ trgovina), 1 h higiena, pospravljanje ipd, 1 h opravki (povpr/dan), 1 h socialna sfera vseh vrst, 7 h služba/delo, skupaj 18 h. Ostane 6 ur, torej gre (je šla) cela tretjina tvojega "aktivnega življenja" med tednom samo za prevoz na delo
Precej različno od dobrih dveh let od 40-ih, ka-li?
 
matejxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 962
Pridružen: So okt 06, 2012 3:46 pm

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Napisal/-a matejxx Ne jan 14, 2024 9:31 am

D12J12 je napisal/-a:Povprečna kilometrina dnevne posamezne vožnje na delo v sloveniji znaša 20 km. V 20 km moraš že imeti srečo, da se ti S/S sploh prižge ( ogret motor, klima, stanje napolnjenosti akumulatorja, semafor ob pravem času…).
Kdor se gre ekologijo bo pristopil na drugačen način. Ekologija je pravzaprav zdravje in od tukaj bi vsak posameznik moral začeti. Sam sem na papir vrgel neobičajne številke - koliko svojega časa namenim za prevoz na delo:
- 2 uri dnevno
- 40 ur mesečno
- 480 ur letno
- 19.200 ur/40 let oz. 800 dni

“ Če noče gora k Mohamedu, mora Mohamed h gori.” In rezultat? Iz 13000 km/letno z avtomobilom sem prišel na kakšnih 1000km (glede nato kakšno bo vreme). Službeno pot na kateri sem izgubljal živce zaradi neodzivnih voznikov sem zamenjal za 10 min kolesa - rekreacijo.
Vsak mora začeti pri sebi in ko bo nekaj dobrega naredil za sebe bo tudi za okolje. Tolči se po prsih v EV ob prižganem ogrevanem sedežu kako skrbiš za okolje a delaš škodo sebi je brez veze :D .


Pač odvisno kaj želiš. Jaz porabim malce manj kot 2 uri dnevno za vožnjo. Pa mi to niti malo ne moti. Rad vozim in zato v tem ne vidim težave.

Star-stop pa vedno izključim, ko prižgem avto. Sem se že navadil, da takoj pritisnem tisto tipko.
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1071
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Napisal/-a D12J12 Ne jan 14, 2024 2:59 pm

Odvisno kaj človeka veseli, v čem človek uživa. Meni stanje v koloni dan za dnem predstavlja moro in ko sem še videl številke je bila stvar jasna + nočem biti odvisen od stvari, katera je vsako leto dražja in bo vsako leto večje breme - avto. Kolone so postale del našega vsakdana, prav tako kamikaze katere bolj zanima vse drugo kot pa vožnja sama in pa vozniki primerni za zaprti oddelek s svojo objestno vožnjo. V 1 uri kar sem prej preživel v plehnati konzervi bom sedaj iz šihta skočil na šmarjetno in bil še vedno 20 minut prej doma in kar je najbolj važno spočit v glavi.
S tem bom tudi uporabil konkreten Start/Stop, ker bo vozilo stalo 99% časa ( v planu je tudi, da počasi preidem v najem vozila tipa GreenGo). Nekaj takšnega kar sedaj jaz počnem se je zgodilo v Ljubljani pri rušenju mostu, kar naenkrat je večina uporabila drugačen prevoz/način dela in prometnega kolapsa sploh ni bilo, ekologija je štimala in marsikateri je prišel boljše volje na delo :D . Že sam sistem bo prisilil ljudi v alternative, sam sem to vzel kot izziv.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 99 gostov